Het is niet dat ik het plan van Trump perse oke vindt, ik weet niet wat ik ervan moet vinden eigenlijk, waanzin, zoals meer van zijn plannen, dat vind ik ervan. Nee je kunt mensen niet hun land uitsturen, nee je kan er ook geen resort van maken. Maar we vinden denk ook wel dat er iets moet gebeuren? Want die mensen help je niet met pappen en nathouden denk ik. Maar ik heb de oplossing ook niet. Moet je het dan helemaal leeg vegen, zodat niemand het kan hebben (zoals die baby uit de bijbel). Of moet je dreigen met leegvegen, zodat er consessies gedaan worden?
Ik ken de problematiek daar niet goed, ik heb er wel verschillende stukken over gelezen (maar, als ik meelees in het Israel topic zijn daar de meningen soms ook verdeeld, en daar wordt het behoorlijk intensief besproken, wie ben ik dan om met een lekenmening te komen).
Als ik JuliusJuut goed begrijp (dank voor die post

) , moet er strenger opgetreden worden tegen Israel.. dus dan zouden er landen stelling moeten nemen en steun aan Israel stoppen. Dat gebeurt blijkbaar niet. Daar schieten ze ook niks mee op. Misschien moet er wel een grote gekke man met de vuist op tafel slaan en zeggen "Kappen Nou" en dat iedereen denkt 'jeezes die is gek, waar is ie toe in staat??" en dat er dan wel wat gebeurd, dat andere landen wel wat gaan doen, omdat ze het plan van Trump ook een slecht plan vinden.
Mijn oplossing is er ook niet, ik heb m niet. Nou ja, anders dan strenger tegen Israel zijn, maar dat heb ik afgekeken van Julius Juut
Citaat:
We kunnen het er hopelijk toch wel over eens zijn dat etnische zuivering niet ok is
Dit schrijf je nu weer. Heb je het idee dat ik eens ben met etnische zuivering?
-> Even voor de duidelijkheid, dat schreef ik ook niet.
-> (van mij moeten ze helemaal niet weg, dat schrijf ik ook niet)
(overigens is dat wel wat wij bijv op werk doen, je kunt benoemen dat iets een slecht idee is, maar heb je dan een beter idee? Nu is mijn werk geen wereldpolitiek, maar daar komt het wel vandaan... )