Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:18

ik woon niet in iran.

en islamisering. ach, bang voor het onbekende. ik zie ook geen echte islamisering. ik zie gewoon een divers volk wat steeds diverser word en ik zie een land waar iedereen zich thuis kan voelen door de mogelijkheden.

owja. misschien komt het doordat allochtone vrouwen meer kinderen baren dan de autochtone vrouwen Tong uitsteken haha. nee hoor. ik maak me niet druk. dat anderen dat doen interesseert me niet. voor mij is het geen bedreiging. misschieen kan ik het voorstellen, maar het is niet nodig

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:20

jameyskatje schreef:
faye, antwoord heb ik gegeven. dram niet door.
mystica, het oude testement is ook vertaald. die heb je ook in het nederlands enzovoort. nee ik bedoel echt het 1e exemplaar. het latijnse. maar een paar pagina's terug ging het hier ook over. over vertalingen enzovoort.

moslims zijn al langer in het nieuws als de tibetanen. en zoveel tibetanen zijn er niet in nederland. ik denk niet dat dit een bedrijging is

De eerste bijbel ( het oude testament dus) is geschreven in het Hebreeuws geschreven en enkele stukjes in het Aramees. Nagelbijten / Gniffelen En de inhoud daarvan is nog steeds hetzelfde als het oude testament van tegenwoordig. Nagelbijten / Gniffelen Mijn moeder is namelijk doktorandes Hebreeuws, en heeft hem dus gelezen. ( voor haar studie Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:23

jameyskatje schreef:
faye, antwoord heb ik gegeven. dram niet door.
mystica, het oude testement is ook vertaald. die heb je ook in het nederlands enzovoort. nee ik bedoel echt het 1e exemplaar. het latijnse. maar een paar pagina's terug ging het hier ook over. over vertalingen enzovoort.

moslims zijn al langer in het nieuws als de tibetanen. en zoveel tibetanen zijn er niet in nederland. ik denk niet dat dit een bedrijging is

Geen antwoord gezien en de link die ik voruge week geplaatst heb is ook genegeerd. Past niet in het straatje denk ik dan maar. Maar dat de islam vredelievend is, is kul.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:29

jullie blijven ook maar doorzagen over de fouten van moslims,.. van mensen die jullie niet eens kennen.

kijk eerst naar jezelf. oordelen en afkeuren is gemakkelijk.

ik wil niet praten over moslims. ik wil mij al helemaal niet verantwoorden voor andere moslims in het buitenland waar wij in nederland geen verstand van hebben. ik praat over de islam. oorlogen dit dat blabla.. weten jullie hoe de palestijnse kinderen leven? weten jullie wat nederland aangericht heeft in de wereld? dat is ook niet 'vredelievend' hoor.

ik stop er mee (nee geen vluchtgedrag) ik val steeds in herhaling.
scrol lekker terug. inmiddels is alles voorbij gekomen. vrouwen, homo's, zelfmoord, jihad blabla/

ik erger me zo erg aan mensen die oordelen over een geloof dat ze simpelweg niet van dichtbij kennen. klapvee dat achter onze scheve media aan hobbelt. islam = religie , moslim = mens met eigen hersens, de keus voor goed en fout.

vragen stellen uit interesse. no problem
maar simpelweg doorvragen om iemand onderuit te halen. no way.

vandaar dat ik stop. lees mijn teksten over dit gehele forum. bekijk de links. doe er iets mee. vul je eigen leven in. het interesseert me niet. maar ik ga me niet meer verantwoorden, dit doe ik enkel over mezelf.

holla

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:34

faye schreef:
Geen antwoord gezien en de link die ik voruge week geplaatst heb is ook genegeerd. Past niet in het straatje denk ik dan maar. Maar dat de islam vredelievend is, is kul.

misschien kan je niet lezen.

ach islamprofessor hou toch je mond met die oordelen van je.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 25-03-08 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:34

Maar de eerste bijbel was dus...? Nagelbijten / Gniffelen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:37

google.. sorry ik heb er geen zin meer in. misschien een andere keer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:40

Maar de fouten zijn toch even belangrijk als de goede dingen.
Ik snap niet waarom het zo not done is om daar over te praten.

Ik kan er zo vijf geven van het boeddhisme Lachen zonder kantjes af te halen, of te excuseren voor andere, of het minder erg te maken Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:43

Ik vraag het niet om je te pesten ofzo, maar om het te gaan lezen als ik het nog niet mocht weten. Enkel die opmerking van de latijnse bijbel was gewoon kul. Nagelbijten / Gniffelen De eerste bijbel was in het hebreeuws en aramees, de latijnse versie is gemaakt door keizer constantijn van Rome. Rond 1500 nc heeft hij het christendom tot staatsgodsdienst uitgeroepen en daarom de bijbel in het latijn (de taal van de romijnen) laten vertalen. Vanuit die versie is hij vertaald in andere talen. Maar dat is dus niet "de echte".

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:54

Ik heb in het begin van het topic gereageerd, verder alleen meegelezen. Maar nu wil ik wel weer even meepraten.

katiavl schreef:
Maar de fouten zijn toch even belangrijk als de goede dingen.
Ik snap niet waarom het zo not done is om daar over te praten.

Ja maar, alleen de fouten worden hier benadrukt. De goede moslims worden hier neergezet als een zeldzaamheid, terwijl ik denk dat als je de getallen bekijkt, dat je ziet dat de extremisten de kleinere groep zijn.
Ik begrijp ondertussen best dat Jameyskatje het voor gezien houdt. In mijn ogen heeft zij meer argumenten naar voren gebracht dan de rest van het topic bij elkaar, om vervolgens dingen te horen als:
faye schreef:
Maar dat de islam vredelievend is, is kul.

Overigens denk ik ook dat het goed zou zijn als er een keer een invloedrijk persoon uit de Islam opstaat om te zeggen dat niet iedereen achter de terreur staat.
Ondertussen ben ik wel benieuwd naar de film.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:58

Misschien omdat jameyskatje weigert inhoudelijk in te gaan op zaken die niet in haar straatje passen? Knipoog

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:29

geerke schreef:
wat zijn dat dan voor gasten die de nederlandse vlaggen verbranden?vredelievende moslims?

Nee, domme lui die waarschijnlijk opgestookt zijn (door tv ploegen zelf?) en bovendien de Nederlandse vlag op z'n kop hielden! Haha!
Maken mij niet bang hoor!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:45

KiWiKo schreef:
Het is geen bedreiging omdat dit onderdrukte volk met recht vredelievend is Lachen

En daarmee bedoel ik niet dat Moslims dat niet zijn, maar je moet toch echt toegeven dat er een paar behoorlijk gestoorde fundamentalisen tussen rondhobbelen, met echt hele rare ideeen........ en de enige manier om die idioten weer terug naar nikstoedoend te krijgen is door dit probleem INTERN op te lossen... maar ik zie dat niet gebeuren, sterker nog....... Ik zie Moslimleiders de wereld gek maken over een film van een of andere Pipo uit Nederland, die misschien wel iets negatiefs zou kunnen zeggen over de Islam ?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3625 ... tml?p=14,2 Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:49

Sla je toch stijl van achterover???

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:52

Jeetje hopelijk gaan er geen onschuldige mensen slachtoffer worden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:57

KiWiKo schreef:

Ik wel ja en dan maken wij ons hier druk over een suf filmpje van Wilders en welk eventueel gevaar we hier lopen?

Als we naar aanleiding van dat filmpje inderdaad gevaar gaan lopen heeft hij alleen maar zijn gelijk aangetoond.
Jammer dat zoveel mensen zich laten lijden door angst.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:00

Als er iets gaat gebeuren, gaat het sowieso gebeuren. Dan is de film maar een mooi excuus om het te verzachten. Plannen en terroristische groeperingen worden in nederland al langer opgepakt en achtervolgt dan dat er sprake was van de film

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 07:42

Ach jongens, 't is wel de Telegraaf he?

Volgens mij is het hele probleem dat teveel mensen (aan beide kanten) zich veel te snel en te gemakkelijk laten opnaaien!
Iemand doet of roept iets en een hele groep maakt zich druk!
Laat die Wilders lekker z'n filmpje maken (ik betwijfel nog steeds of er überhaupt een film ís!) en laat de mensen die zich beledigt voelen daar lekker op (af)reageren. Klaar, hebben we dat weer gehad.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:09

ligt er een beetje aan hoe er afgereageerd wordt Lachen

Zolang dat binnen het normale blijft vind ik het allemaal best Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:36

Ik kom ook weer even het topic binnenvallen. *LOL*

sflj schreef:

Volgens mij is het hele probleem dat teveel mensen (aan beide kanten) zich veel te snel en te gemakkelijk laten opnaaien!
Laat die Wilders lekker z'n filmpje maken (ik betwijfel nog steeds of er überhaupt een film ís!) en laat de mensen die zich beledigt voelen daar lekker op (af)reageren. Klaar, hebben we dat weer gehad.

Dan hebben we het niet gehad hoor. Lachen Het is gewoon een hele lastige situatie. Nederland staat bekend als 'land waar alles mag'. Alles mag ook, als we er maar geen enge dingen van krijgen om het zo maar te zeggen. Er zijn ook spottende films over het Christendom gemaakt, die mochten, omdat Christenen zich toch wel rustig houden. Nu komt er een film over de Islam, en daar word hard tegenin gegaan omdat die wel eens vervelende gevolgen kan hebben. Waar trek je de grens? Als we de film toestaan kun je een tegenreactie van de extremistische Moslims verwachten. Maar als je de film afschaft laten we zien dat we 'bang zijn'. Er is imo geen goede weg te kiezen, Nederland is wat dat betreft al verpest en veel te ver gegaan in dingen toestaan. Er staat ook zoiets in de wet als dat je geen haat mag zaaien. Wat doet Wilders met deze film waarschijnlijk? Als je weet wat hij eerder voor opmerkingen heeft gemaakt, dat was ook haat zaaien. Dat mag niet volgens de wet, klaar. En er word niks tegen gedaan, hij mag dat gewoon.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:18

ThePast03 schreef:
KiWiKo schreef:

Ik wel ja en dan maken wij ons hier druk over een suf filmpje van Wilders en welk eventueel gevaar we hier lopen?

Als we naar aanleiding van dat filmpje inderdaad gevaar gaan lopen heeft hij alleen maar zijn gelijk aangetoond.
Jammer dat zoveel mensen zich laten lijden door angst.

Helemaal mee eens!

Ik sla er ook stijf van achterover trouwens!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:20

sflj schreef:

Ook mee eens Haha! Ben eigenlijk toch ook best wel nieuwschierig geworden naar die film, en juist omdat ze er allemaal zo'n vreselijke ophef over maken!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:01

Van mij mag Wilders een (teken)filmpje maken Clown , al heb ik zelf verder helemaal niets met zijn uitingen. Vind ze zelfs ronduit kortzichtig, maar goed Rolleyes . Hoor net dat hij in geldnood zit en dat we allemaal moeten doneren (forget it Haha! ), dus misschien is lenen.nl wat voor hem? Clown

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:07

Iik heb alleen iets te zeggen over de beginpost: Schop die Wilders alsjeblieft het land uit. Wát een grote *** is dat zeg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:38

imd schreef:
Iik heb alleen iets te zeggen over de beginpost: Schop die Wilders alsjeblieft het land uit. Wát een grote *** is dat zeg.

Mag van mij ook wel, hoor. Knipoog
Die man voegt helemaal niets toe, verre van zelfs.....