Shezzit schreef:Ik geloof wel in "god" maar dan niet in de zin van: "oude man met lange witte baard op roze wolk". Veel meer als in "een kracht, een energie" oftewel, de energie dat alles wat leeft in beweging houd en het misschien zelfs ooit wel in beweging heeft gezet.
Een heel inginieus systeem is daardoor ontstaan en Darwin was een van de eersten die deze logica omschreef, onderzocht en probeerde te bewijzen. Maar uitgevonden heeft hij het systeem niet.
Dat god bestaat geloof ik niet, maar dat is meer iets taaltechnisch. De definitie van "bestaan", is dat het meetbaar is maar ook tijdsgebonden. Het heeft een begin en een einde.
Iets wat niet meetbaar is EN OOK NIET tijdsgebonden, dat "bestaat" niet, dat "is".
En over alles wat (deels-) immanent is ( bv bijbel, koran, tenach etc) dan denk ik altijd... Het blijft mensenwerk.
Met god is dan ook niet zo heel veel mis, maar ik moet zeggen dat z'n personeel op aarde er regelmatig behoorlijk naast klunst.
Hier kan ik me ook bij aansluiten.
GOD is het alles omvattende. Grand Organiser Designer.
De energie waar wij uit bestaan, ons Zijn achter de vaste vorm.
Maar ik zie mezelf niet als personeel van God, ik Ben er om mezelf te vinden.
Om de gehechtheid aan alles los te laten om in vreugde en harmonie met mezelf te leven.
Zo is iedereen ook met dat zelfde doel op aarde en ondergaat dat op zijn eigen unieke manier.
De wonderlijkheid van het leven te gaan ervaren, zonder ons denken te laten besmeuren door de televisie, die misleidende beelden weergeeft van de werkelijkheid.
Zonder een oordeel te geven over wat je ziet.
Gewoon dankbaar zijn.
Je moet het van binnen voelen en je hart openen voor alles en iedereen.
Kijk maar eens naar een boom in het natuurlandschap, die IS gewoon aanwezig in de perfecte schoonheid van Zijn.
Wij mensen willen anderen en onszelf alsmaar veranderen omdat de media een vertekend beeld weergeeft van hoe je moet zijn, gebaseerd op uiterlijke dingen.
Terwijl je nooit gelukkig zult worden van binnen, ook al heb je al die uiterlijke dingen.
Dat staat in verbinding met het ego dat altijd meer wil.
God is ook gewoon een misbruikt woord, dat voor mensen die niet geloven weerstand opwekt, terwijl we allemaal uit dezelfde Bron voort komen.
Het gaat om je innerlijk, niet om al het uiterlijke.
Dat staat ook in de Bijbel verwoord en vele andere wijze teksten en uitspraken.
Je creeërt echt je eigen leven zelf, alles wat er op je pad komt aan ziekte, negatieve gebeurtenissen en alles wat je niet fijn vindt, heb je zelf op je afgeroepen om zo dichter bij jezelf te kunnen komen.
Om je oude denkpatronen los te gaan laten en open te staan voor het werkelijke leven, dat voorbij al die uiterlijke poppenkast pas verschijnen kan, door het van binnen te gaan voelen.
Om dichter bij God te kunnen komen om het zo maar te zeggen.