Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:34

Iedereen is vernatwoordelijk voor zijn eigen gedrag,
Dus als jij later kanker krijgt door aangetaste longen van het roken.
dan is het jouw eigen verantwoording?
dan hoef jij van mij ook geen donor longen te krijgen. dat is dan ook jouw verantwoording.

als jij allergisch bent voor katten kan je ook moeilijk op visite gaan bij mensen die een hok vol beesten hebben.
Als je allergisch bent voor pinda's, moet je ook van de pinda's afblijven.
En sorrie als iemand cara heeft, ben ik daar niet verantwoordelijk voor, dat is aan de patient zelf.

En als het roken wordt afgeschaft, is het heel simpel; dan gaan we ergens anders onze feestjes organizeren. doe dat. zolang wij er geen last van hebben.
Ik ga niet bij windkracht 10 met een thempeartuur van -10 mijn peukje oproken als ik
maandag weer gezond op mn werk wil verschijnen; heb je er wel eens bij stil gestaan wat dat kost?[/quote]
Jij wil dus ook gezond op werk komen? stop dan met roken. dan ben je gezond bezig Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:35

Ik heb ook getekend want ik vindt dat iedereen voor zichzelf wel keuzes kan maken in de plaats van allemaal maar stomme regeltjes voor te verzinnen.

Vroeger was een sigaret helemaal niet slecht en nu bederft het je eten? aaahh arme mensen, fiets een langs een bus die net optrekt dat zijn 10 pakjes sigaretten in 1 ademhaling.... En dat mag wel?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:37

Binckydenice schreef:
Ik heb ook getekend want ik vindt dat iedereen voor zichzelf wel keuzes kan maken in de plaats van allemaal maar stomme regeltjes voor te verzinnen.

Vroeger was een sigaret helemaal niet slecht en nu bederft het je eten? aaahh arme mensen, fiets een langs een bus die net optrekt dat zijn 10 pakjes sigaretten in 1 ademhaling.... En dat mag wel?

Altijd fijn, het vergelijken met iets ergers Knipoog . Je kunt toch wel een beetje denken aan de mensen die gewoon helemaal niet tegen rook kunnen! Is het dan zo veel gevraagd om even ergens anders je sigaret op te roken? Oftewel volgens jou; zouden anderen zich aan moeten passen aan jou verslaving? Scheve mond . En trouwens; mensen die niet tegen rook kunnen, kunnen tot 2008 bijna voor zichzelf geen keuzes maken! Want op veel plekken wordt gerookt!
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 02-10-07 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Pletje123 schreef:
Als je meerdere dierbaren hebt verloren, waarom stop je dan in godsnaam niet met het in gevaar brengen van mensen uit je naaste omgeving?

LEZEN!

Binckydenice

Ik rook en ben (tot nu toe) geen donor...

Ik vindt dat iedereen lekker zelf moet weten hoe ze hun leven indelen met of zonder sigaret, als je zo tegen roken bent omdat je er ziek van kan worden dan moet je niet alleen het roken laten.... Dan kan je straks de deur niet eens meer uit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:38

ik zit niet met mijn eten langs de bus...jij wel? Lachen

Ja iedereen kan zelf keuzes maken...en had de roker de keuze gemaakt meer rekening te houden met de niet roker, was er ook nooit een regel van gekomen...

en vroeger...in de tijd van de houten gulden....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:38

Sunrise_ schreef:
Binckydenice schreef:

Altijd fijn, het vergelijken met iets ergers Knipoog . Je kunt toch wel een beetje denken aan de mensen die gewoon helemaal niet tegen rook kunnen! Is het dan zo veel gevraagd om even ergens anders je sigaret op te roken? Oftewel volgens jou; zouden anderen zich aan moeten passen aan jou verslaving? Scheve mond . En trouwens; mensen die niet tegen rook kunnen, kunnen tot 2008 bijna voor zichzelf geen keuzes maken! Want op veel plekken wordt gerookt!

Nee, ik vindt dat iedereen rekening met elkaar moet houden...

Jij vindt dat een ander niet mag roken omdat JIJ het niet lekker vindt? Dat is net zo oneerlijk....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:39

Roken, we komen er samen wel uit, campagne van 10 jaar geleden. Totaal mislukt, waarom? Omdat er niks veranderde!
Daarom is die regelgeving nodig.

Vroeger waren de sigaretten inderdaad niet slecht Clown Clown Clown Clown Clown

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:39

Binckydenice; waarom zou ik me aan moeten passen aan een verslaving van iemand anders? En er dan zelf ook nog ziek van kunnen worden ook? Lachen Ik ben trouwens bijvoorbeeld wel voor aparte rookhokken Knipoog .

Edit; je mag van mij best roken, het is tenslotte jouw keuze! Maar doe het dan wel even buiten, waar niemand er last van heeft Knipoog .
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 02-10-07 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:40

ja en de roker moet rekening houden met de niet roker

Ik hou van harde muziek, maar moet rekening houden met de buren

Met andere woorden moet de veroorzaker rekening houden met de ander...niet andersom

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:40

Binky nee omdat het ongezond is en niet naast je HOEFT Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:41

Chiqa schreef:
Pletje123 schreef:
Als je meerdere dierbaren hebt verloren, waarom stop je dan in godsnaam niet met het in gevaar brengen van mensen uit je naaste omgeving?

LEZEN!

Ja, maar in gevaar brengen met een beetje rook is vergelijkbaar met zoveel dingen.

Als ze de kerstbomen na kerst in de fik steken sta je daar dan ook niet bij? Sta je dan onder de afzuigkap omdat er kankerverwekkende stoffen vrijkomen?

Of met oud en nieuw kom je niet buiten omdat er kankerverwekkende stoffen vrijkomen?

Fiets je hard weg als er een bus naast je gaan optrekken of die je je mondkapje voor om je luchtwegen te beschermen?

Vast niet allemaal dus dat ene peukie kan er dan ook nog wel bij.

Sunrise_

*Houdt mond maar dicht.

loveyoutoo

Chiqua, je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn 'domme vraag'

Chiqa schreef:
maar laten we niet doorschieten in onze angst.

Niet doorschieten in onze angst?
Ik schiet liever door dan dat ik over een aantal jaar longkanker heb omdat ik elk weekend in een kroeg sta mee te roken. En op dit moment heb ik niet de keuze om rookvrij uit te gaan.

Chiqa schreef:
Hij is namelijk nog lange niet bewezen!

Je bedoeld dat het nog niet bewezen is dat meeroken kankerverwekkend is?
Wel dus Knipoog

Chiqa schreef:
dat we niet het slachtoffer gaan worden van angst die gecreeerd wordt door de hedendaagse maatschappij.

Dus al die onderzoeken zijn volgens jou verzonnen?
Het is verzonnen dat er weet ik veel hoeveel mensen dood gaan en lonkanker krijgen van roken?

Stel je eens voor dat JIJ niet tegen roken kan. En daardoor niet uit kan gaan (wat je misschien wel erg graag doet). Hoe zou dat voor jou voelen. Zou jij dan zeggen: Ik blijf wel thuis op de bank voor de tv zitten en genieten jullie lekker van je sigaret in de kroeg..... ?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:42

Sunrise_ schreef:
Binckydenice; waarom zou ik me aan moeten passen aan een verslaving van iemand anders? En er dan zelf ook nog ziek van kunnen worden ook? Lachen Ik ben trouwens bijvoorbeeld wel voor aparte rookhokken Knipoog .

Edit; je mag van mij best roken, het is tenslotte jouw keuze! Maar doe het dan wel even buiten, waar niemand er last van heeft Knipoog .

Haha waarom rook je niet? Steek je er zelf toch gewoon 1 op, waarom is het voor de rokers nadelig? Alleen omdat jijzelf niet rookt? Ga zelf maar lekker buiten staan als je een frisse neus nodig hebt....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:43

Sunrise_ schreef:
*Houdt mond maar dicht.

Waarom? Dat moet jij juist doen als de bus langs komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:43

nee ik sta niet bij dat vuur...trekt me echt niet...ook niet bij sint maarten. (al is dat niet binnen)

nee ik heb geen vuurwerk (wat overigens al aan bod is geweest) en als rokers alleen maar 1 juli zouden roken hoorde je mij niet, die ene dag bleef ik wel thuis Lachen

Ik zal idd wel de andere kant in kijken als er een walm vieze uitlaat voorbij komt zodat ik er minder van binnen hap.

En neee die sigaret kan er niet bij als ik heerlijk aan het eten ben
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-07 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:45

Hahaha ja deze reactie had ik verwacht. Maar als je op oudjaarsavond buiten loopt krijg je dat echt wel binnen, en naast die bus ook zeker... En die bus is dan in jou geval 5 pakjes ok? Haha dan kan die ene NA het eten er ook nog wel bij. De meeste rokers eten gewoon mee hoor met het eten. Ik ga niet roken onder het eten maar wacht netjes tot iedereen klaar is, uit respect voor de wenzen van iedereen....

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:46

Binckydenice schreef:
Ga zelf maar lekker buiten staan als je een frisse neus nodig hebt....

Waarom moeten de niet-rokers altijd wijken voor de rokers?
Jullie maken de keuze om te roken, zorg er dan voor dat zo min mogelijk mensen er last van hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:46

nee ik krijg het met oud jaar niet binnen...woon in het buiten gebied Haha!
En de bus...dat zal ook zeer weinig zijn...die loopt hier namelijk ook niet Tong uitsteken

jee alweer een bokker die alle buur tafeltjes vraagt of ze klaar zijn Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:47

Ja, jullie maken de keuze niet te roken (wat in jullie ogen normaal is) Dus waarom moeten wij altijd wijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:48

ben jij geboren met een sigaret in je hand?

Zoja...dan neem ik mijn woorden terug en is het bij jou idd normaal en natuurlijk Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:48

runningkawa schreef:
nee ik krijg het met oud jaar niet binnen...woon in het buiten gebied Haha!
En de bus...dat zal ook zeer weinig zijn...die loopt hier namelijk ook niet Tong uitsteken

jee alweer een bokker die alle buur tafeltjes vraagt of ze klaar zijn Haha!

Nee, maar als ik een keer uit eten ga dan ben ik toch altijd als laatste klaar Haha!

Maar serieus als ik vreemde mensen naast mij zie eten dan steek ik mijn peukie niet of buiten op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:49

super van je...zoals eerder gemeld doen alle bokkers dat...

Ik wil een keer gaan uiteten met allemaal bokkers Ja
Want zo tref ik dat nu nooit Lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:49

runningkawa schreef:
ben jij geboren met een sigaret in je hand?

Zoja...dan neem ik mijn woorden terug en is het bij jou idd normaal en natuurlijk Haha!

Nee, jullie doen alsof alle rokers abnormaal zijn....en dat wij alles verkeerd doen. Ik heb mij ook wel eens als ik uit ging gestoort aan de rook die er hangt dan heb ik zelf geen sigaret meer nodig, das goor. Maar ik vindt dat ze dan wat aan de afzuiging moeten doen of inderdaad twee aparte eetzalen ofzo....