Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:22

Iran had een hoop "westers geörienteerde" mensen hoor! Vrouwen studeerden er aan de universiteit. Dat zegt wel iets.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:30

tamorka schreef:
Leuk verslag over Italie Nadya (ga er toevallig overmorgen naar toe op vakantie). Maar ook Italianen hebben een identiteit. Een mindere kant daarvan is de maffia. Dat is deel van hun identiteit. Omdat corruptie en nepotisme al zolang (al in de middeleeuwen) daar aanwezig waren dat het gewoon in de genen van de italianen gebakken zit.

Ik denk ook dat ze daar conventioneler zijn dan hier, maar wat wil je, de rooms katholieke kerk heeft daar zijn vestiging en maakt daarmee ook deel uit van de italiaanse identiteit. In onze ogen is hun keuken ook heel belangrijk. Pasta, knoflook, pizza... we houden over het algemeen van hun keuken.

Ik denk dat elk volk zijn eigen identiteit heeft. MAar het ene volk zal zich wel sterker profileren dan het andere en NEderlanders zijn daar niet sterk in.

Ik geloof niet dat ik mijn lieve Italiaanse exschoonfamilie een plezier doe, door ze te zeggen dat de maffia, corruptie e.d. in hun genen zit. Hoe komt je erbij? Ze vinden het vreselijk, hebben mensen uit de familie verloren door de bomaanslag op het station in Bologna. Weet je wel waar je het over hebt? Verward

Ook daar is de ontkerkelijking een feit. Daarbij is er een enorme grens tussen het armere zuiden en het rijke noorden. Hun keuken is zeer belangrijk voor henzelf en ik heb er volop van meegenoten. Daar kan onze Nederlandse keuken niet tegenop, dat is maar armoedje troef vergeleken bij hun overheerlijke keuken. Haha!

Ik heb zelf heel wat rotervaringen in het leven gehad, maar ik geloof nog steeds in mensen en dat je moet kijken naar wat er echt gebeurt in onze samenleving. Ja, er is een probleemgroep en die mag van mij aangepakt worden. Maar er zijn ook mensen die heel graag in ons land willen wonen, iets nieuws opbouwen, omdat ze oorlog gekend hebben met alle verschrikkingen van dien. Voor dat soort mensen zou ik me graag inzetten. Natuurlijk niet voor criminelen en mensen die zich weigeren aan te passen. Dat is toch een relatief kleine groep, vergeleken bij de mensen die wel hun uiterste best doen. Maar die worden over 1 kam geschoren. En dat vind ik zwaar onterecht en walgelijk. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:34

Noetanchamon schreef:
Nadya schreef:
Da's dan heel vervelend voor je, maar jouw eigen ervaring klinkt in mijn ogen ietwat (zwart)gekleurd.
Verder klink je sowieso erg negatief. Jammer voor jou als je zo in het leven staat. Zulke mensen maken het er meestal niet beter op. Dat is dan weer mijn ervaring. Vork

Hoezo stemmingmakerij, je hebt je oordelen wel aardig klaar he?? En dan ook nog "zulke mensen maken het er meestal niet beter op". Ga zelf de politiek in!!

Je doet alsof je de heilig Mesias bent

Ik zal de allerlaatste zijn die beweert dat ik mezelf heilig vind. Dat maak jij ervan. Haha!
Ga vooral je gang...... Slapen

Verder kan ik hier uitgebreid gaan uitleggen waarom ik vind dat jouw post stemming maakte. Maar ik heb niet het gevoel dat je daar open voor staat. Dus ik bespaar mezelf liever de energie. Vork

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:35

Nadya schreef:
Ik geloof niet dat ik mijn lieve Italiaanse exschoonfamilie een plezier doe, door ze te zeggen dat de maffia, corruptie e.d. in hun genen zit. Hoe komt je erbij? Ze vinden het vreselijk, hebben mensen uit de familie verloren door de bomaanslag op het station in Bologna. Weet je wel waar je het over hebt? Verward

Lees eerst even een stukje verder wat ik schrijf voordat je reageert Nadya. Ik wil niet in de herhaling vallen.
Nadya schreef:
Ook daar is de ontkerkelijking een feit. Daarbij is er een enorme grens tussen het armere zuiden en het rijke noorden. Hun keuken is zeer belangrijk voor henzelf en ik heb er volop van meegenoten. Daar kan onze Nederlandse keuken niet tegenop, dat is maar armoedje troef vergeleken bij hun overheerlijke keuken. Haha!

Nou... ben benieuwd! Want dan ga ik dus volgende week lekker smullen>? Ook daar zal zeker sprake zijn van ontkerkelijking. Italianen trouwen steeds minder en er worden veel en veel minder kinderen geboren. De paus heeft daar al op gereageerd maar ik geloof dat er niet erg naar hem geluisterd wordt.
Nadya schreef:
Ik heb zelf heel wat rotervaringen in het leven gehad, maar ik geloof nog steeds in mensen en dat je moet kijken naar wat er echt gebeurt in onze samenleving. Ja, er is een probleemgroep en die mag van mij aangepakt worden. Maar er zijn ook mensen die heel graag in ons land willen wonen, iets nieuws opbouwen, omdat ze oorlog gekend hebben met alle verschrikkingen van dien. Voor dat soort mensen zou ik me graag inzetten. Natuurlijk niet voor criminelen en mensen die zich weigeren aan te passen. Dat is toch een relatief kleine groep, vergeleken bij de mensen die wel hun uiterste best doen. Maar die worden over 1 kam geschoren. En dat vind ik zwaar onterecht en walgelijk. Ja

Ik zelf heb gelukkig ook hele aardige en hardwerkende allochtonen ontmoet en moslims die mij van alles over hun geloof konden uitleggen. Ik scheer ze zelf daarom zeer zeker niet over 1 kam. Het zou nooit mijn bedoeling zijn om deze mensen te kwetsen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:46

Noetanchamon schreef:
Nadya schreef:
Dus jouw 'stemmingmakerij' opmerking slaat helemaal nergens op. Tong uitsteken.

Dus einde deelname hier in dit topic!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Ga jij lekker Balkenende zijn hielen likken is een identieke opmerking!! Maar goed, jij hebt overal gelijk in.
Nederland wordt geen moslim land, het gros van de buitenland is heel erg netjes, lief en betrouwbaar.

En in Iran wil de bevolking heel anders 8)7 Gestoord Op het damrak worden ook helemaal geen fietsen gejat, want Nederland is Geweldig.

Nadja moet haar roze brilletje afzetten Cool

Ik ben niet bepaald een fan van Balkenende, hoor. Hahahaha, die is goed! ROFL
Hielen likken doe ik al helemaal niet aan, hoe verzin je het? Goh, ik heb het idee dat jij zelf helemaal overtuigd bent van je gelijk. Prima hoor, alleen zie en ervaar ik het heel anders. Zoveel mensen, zoveel meningen. Zoveel mensen, zoveel ervaringen.

Weet je, er wonen hier nog steeds meer niet-moslims, dan wel-moslims en voorlopig staat de score nog lang niet op 50/50. Denk je dat ik op de Islam zit te wachten? Dan heb je mijn verhaal over Italie niet goed gelezen en begrepen. Ik ben een Hollandse meid in hart en nieren, ook al komen mijn verre voorouders niet eens uit NL. Maar wie ziet dat nog aan me?

En wat wil je nou zeggen met de fietsen op het Damrak? Dat alle Iraniers die jatten ofzo? Of alle buitenlanders?
Ik zeg nergens dat NL geweldig is, want dat vind ik niet. Maar op wat zaken na, heb ik het wel naar mijn zin hier.
Jij niet?

Dat ik het naar mijn zin heb tegenwoordig, wil niet zeggen dat sommige dingen niet anders zouden kunnen. Maar men kan ook overdrijven/stemming maken en hoe je het ook went of keert; je hebt met mensen te maken. Met loze, asociale dingen roepen, komen we er niet, hoor.

Als jij denkt dat ik een roze bril op heb, prima. Wat jou betreft geloof ik niet dat ik een roze brilletje op heb, in elk geval. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:52

Tamorka, jij schreef het wel erg krom, dus is het gek dat ik het zo op vat?
In het zuiden van dat land, is de maffia nog erg aanwezig. In het noorden merk je het een stuk minder. De Italianen uit het noorden zijn heel anders dan de zuidelijke Italianen. Niet te vergelijken.

Ja, je kunt er heerlijk eten. En naar de Paus luisteren ze inderdaad niet. Haha!
En dat is maar goed ook, haha.....

Tamorka, ik weet (dat las ik ook) dat jij ze niet over 1 kam scheert (ik bedoelde dat ook niet zozeer naar jou toe, hoor), maar er zijn mensen die dat helaas wel doen. Dat is jammer. Die mensen voelen zich echt geraakt over bepaalde opmerkingen. En dat kan ik me heel goed voorstellen.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:06

Nadya schreef:
In het zuiden van dat land, is de maffia nog erg aanwezig. In het noorden merk je het een stuk minder. De Italianen uit het noorden zijn heel anders dan de zuidelijke Italianen. Niet te vergelijken.

Corruptie zit daar overal, niet alleen de maffia. Stel, ze willen een keer solliciteren op een baan als ambtenaar, zonder vriendjes politiek of familie komen ze er niet aan. Zo gaat het daar er heel vaak aan toe.¨
Nadya schreef:
Ja, je kunt er heerlijk eten. En naar de Paus luisteren ze inderdaad niet. Haha!
En dat is maar goed ook, haha.....

Moesten ze op meer plaatsen op de wereld doen....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:23

tamorka schreef:
Nadya schreef:

Corruptie zit daar overal, niet alleen de maffia. Stel, ze willen een keer solliciteren op een baan als ambtenaar, zonder vriendjes politiek of familie komen ze er niet aan. Zo gaat het daar er heel vaak aan toe.¨
Nadya schreef:

Nee hoor, dat is niet waar, dat het er zo vaak aan toe gaat in het noorden. Het zuiden is een heel ander verhaal, vrees ik, maar daar heb ik niet gewoond (wel veel gereisd en gelogeerd), dus ik kan niet uit ervaring spreken. Knipoog

Veel plezier in Bella Italia. Het is een schitterend land met heerlijk eten. En een (over het algemeen) fijn klimaatje. Lachen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:30

[quote="Nadya"]? Goh, ik heb het idee dat jij zelf helemaal overtuigd bent van je gelijk. Prima hoor, alleen zie en ervaar ik het heel anders. Zoveel mensen, zoveel meningen. Zoveel mensen, zoveel ervaringen.[quote]

Ja, maar het mooie was hier dat er naar niemand nare opmerkingen werden gemaakt. Daarom vond ik het al zo knap dat er met 28 pagina's geen slotje op zat. Nu zitten we op pagina 40 en gaan we toch nare dingen zeggen. Jammer.
Tuurlijk mag iedereen anders denken.

Lies was er ook een tijd bij, die heeft een geadopteerd kindje en trok het zich erg aan. Er is herhaaldelijk tegen haar gezegd "neem het niet persoonlijk" "we hebben het niet over jouw kind" "jouw kind is geen crimineel etc"

Iedereen bleef netjes, met respect op elkaar antwoorden.

Iedereen op een na, helaas.

Je ziet mij niet door een roze bril; maar dat hoeft ook niet hoor!!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:41

Ik ben me nergens van bewust hoor!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:42

Geen idee waar ze het over heeft...... Ik mis iets, geloof ik..... Haha!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:03

Nadya schreef:
Geen idee waar ze het over heeft...... Ik mis iets, geloof ik..... Haha!

Tamorka het gaat ook niet over jouw, maar gezien haar smiley weet ze heel erg goed waar ze het over heeft.
En goh, dan heb ik het over Nadya

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:09

Heb geen idee wat je tegen me hebt, hoor, maar misschien moet je mijn posts eens ietsje beter lezen, voordat je me van van alles beschuldigt. Ik vind jou een tikje agressief overkomen op deze manier.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:13

Nee, jij bent vriendelijk......Waarvan beschuldig ik je; dat je met een vinger wijst. Misschien iets beter doorlezen voordat je op verzenden drukt

Wie veroordeelt wie nou tot stemmingmakerij?? Ik verdedig al 40 pagina's een standpunt.
Zoals gezegd ging dat 40 pagina's heel netjes.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:15

even over een andere boeg.......... waarom denken wij bij het woord allochtoon niet aan chinezen?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:17

Omdat we daar relatief weinig hinder van ondervinden Verward Veel chinezen hebben eigen zaak, zwartwerkende werknemers of illegalen gebeurd regelmatig, maar goed...niet schockerend vindt ik.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:17

KiWiKo schreef:
even over een andere boeg.......... waarom denken wij bij het woord allochtoon niet aan chinezen?

Omdat wij die keuken niet kunnen missen Vingers aflikken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:19

Noetanchamon schreef:
Omdat we daar relatief weinig hinder van ondervinden Verward Veel chinezen hebben eigen zaak, zwartwerkende werknemers of illegalen gebeurd regelmatig, maar goed...niet schockerend vindt ik.

de chinezen hebben jaahaaren lang de opium in de pocket gehad hier in Nederland....

Maar hoe komt het dat wij bij het woord allochtoon als eerste denken aan criminele overlast veroorzakende marrokaantjes en niet aan de chinezen/italianen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:20

ROFL ROFL ROFL

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:16

KiWiKo schreef:

Daar hebben we nooit last mee. Net zo min als met indonesiers.

By the way, ik zou de shoarma ook niet meer kunnen missen hoor.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:21

En de Indiaase keuken is ook errug lekker Vingers aflikken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:25

Echt wel Vingers aflikken

Ik denk dat men niet zo zeer de pik heeft op buitenlanders in het algemeen, maar op één specifieke groep.. Moslims.
Er wordt dan 'allochtoon' geroepen, maar er wordt iets anders bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:27

Nou is het natuurlijk wel zo dat allochtone moslims vaak niet zo fijn in het nieuws komen, dus is het wel te begrijpen....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:31

Ja, maarrrr allochtonen zijn ook: Grieken, Chinezen, Zimbabwanen en noem maar op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:32

weet ik Knipoog

Ik zeg alleen dat ik de associatie met moslims en het negatief bedoelde allochtoon goed snap Knipoog