Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamorka schreef:Leuk verslag over Italie Nadya (ga er toevallig overmorgen naar toe op vakantie). Maar ook Italianen hebben een identiteit. Een mindere kant daarvan is de maffia. Dat is deel van hun identiteit. Omdat corruptie en nepotisme al zolang (al in de middeleeuwen) daar aanwezig waren dat het gewoon in de genen van de italianen gebakken zit.
Ik denk ook dat ze daar conventioneler zijn dan hier, maar wat wil je, de rooms katholieke kerk heeft daar zijn vestiging en maakt daarmee ook deel uit van de italiaanse identiteit. In onze ogen is hun keuken ook heel belangrijk. Pasta, knoflook, pizza... we houden over het algemeen van hun keuken.
Ik denk dat elk volk zijn eigen identiteit heeft. MAar het ene volk zal zich wel sterker profileren dan het andere en NEderlanders zijn daar niet sterk in.
Noetanchamon schreef:Nadya schreef:Da's dan heel vervelend voor je, maar jouw eigen ervaring klinkt in mijn ogen ietwat (zwart)gekleurd.
Verder klink je sowieso erg negatief. Jammer voor jou als je zo in het leven staat. Zulke mensen maken het er meestal niet beter op. Dat is dan weer mijn ervaring.
Hoezo stemmingmakerij, je hebt je oordelen wel aardig klaar he?? En dan ook nog "zulke mensen maken het er meestal niet beter op". Ga zelf de politiek in!!
Je doet alsof je de heilig Mesias bent
Nadya schreef:Ik geloof niet dat ik mijn lieve Italiaanse exschoonfamilie een plezier doe, door ze te zeggen dat de maffia, corruptie e.d. in hun genen zit. Hoe komt je erbij? Ze vinden het vreselijk, hebben mensen uit de familie verloren door de bomaanslag op het station in Bologna. Weet je wel waar je het over hebt?
Nadya schreef:Ook daar is de ontkerkelijking een feit. Daarbij is er een enorme grens tussen het armere zuiden en het rijke noorden. Hun keuken is zeer belangrijk voor henzelf en ik heb er volop van meegenoten. Daar kan onze Nederlandse keuken niet tegenop, dat is maar armoedje troef vergeleken bij hun overheerlijke keuken.
Nadya schreef:Ik heb zelf heel wat rotervaringen in het leven gehad, maar ik geloof nog steeds in mensen en dat je moet kijken naar wat er echt gebeurt in onze samenleving. Ja, er is een probleemgroep en die mag van mij aangepakt worden. Maar er zijn ook mensen die heel graag in ons land willen wonen, iets nieuws opbouwen, omdat ze oorlog gekend hebben met alle verschrikkingen van dien. Voor dat soort mensen zou ik me graag inzetten. Natuurlijk niet voor criminelen en mensen die zich weigeren aan te passen. Dat is toch een relatief kleine groep, vergeleken bij de mensen die wel hun uiterste best doen. Maar die worden over 1 kam geschoren. En dat vind ik zwaar onterecht en walgelijk.
Noetanchamon schreef:Nadya schreef:Dus jouw 'stemmingmakerij' opmerking slaat helemaal nergens op..
Dus einde deelname hier in dit topic!!![]()
![]()
Ga jij lekker Balkenende zijn hielen likken is een identieke opmerking!! Maar goed, jij hebt overal gelijk in.
Nederland wordt geen moslim land, het gros van de buitenland is heel erg netjes, lief en betrouwbaar.
En in Iran wil de bevolking heel anders 8)7Op het damrak worden ook helemaal geen fietsen gejat, want Nederland is Geweldig.
Nadja moet haar roze brilletje afzetten
Nadya schreef:Tamorka, jij schreef het wel erg krom, dus is het gek dat ik het zo op vat?
In het zuiden van dat land, is de maffia nog erg aanwezig. In het noorden merk je het een stuk minder. De Italianen uit het noorden zijn heel anders dan de zuidelijke Italianen. Niet te vergelijken.
Nadya schreef:Ja, je kunt er heerlijk eten. En naar de Paus luisteren ze inderdaad niet.![]()
En dat is maar goed ook, haha.....
tamorka schreef:Nadya schreef:Tamorka, jij schreef het wel erg krom, dus is het gek dat ik het zo op vat?
In het zuiden van dat land, is de maffia nog erg aanwezig. In het noorden merk je het een stuk minder. De Italianen uit het noorden zijn heel anders dan de zuidelijke Italianen. Niet te vergelijken.
Corruptie zit daar overal, niet alleen de maffia. Stel, ze willen een keer solliciteren op een baan als ambtenaar, zonder vriendjes politiek of familie komen ze er niet aan. Zo gaat het daar er heel vaak aan toe.¨Nadya schreef:
Nadya schreef:Geen idee waar ze het over heeft...... Ik mis iets, geloof ik.....
KiWiKo schreef:even over een andere boeg.......... waarom denken wij bij het woord allochtoon niet aan chinezen?
Noetanchamon schreef:Omdat we daar relatief weinig hinder van ondervindenVeel chinezen hebben eigen zaak, zwartwerkende werknemers of illegalen gebeurd regelmatig, maar goed...niet schockerend vindt ik.
KiWiKo schreef:even over een andere boeg.......... waarom denken wij bij het woord allochtoon niet aan chinezen?