Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:20

Het schijnt dat gewoon vlees vol hormonen zit, door het voer wat het veel krijgt. Zijn dis eigenlijk ook een beetje proefdieren...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:38

Het is zelfs zo dat er proefdieren gebruikt worden om de bioindustrie te 'verbeteren' . Er wordt o.a. gekeken hoe je meer dieren in ene kleine ruimte kan houden en hoe je gewichtstoename kan versnellen door het type voer. Daarnaast wordt gezocht naar het effect van hormoon en antibiotica toevoeging aan het voer.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:24

Krijg toch weer de gruwels als ik dit lees; alsof het hier om producten gaat ipv levende wezens.

Uiteindelijk gaat het vast fout, je kunt niet ongestraft blijven doorgaan met experimenteren want de dieren worden mentaal of fysiek ziek, gaan creperen en dan kun je je afvragen wat adt voor vleeskwaliteit levert; er is al bewezen dat mensen ziek kunnen worden van dat vlees waar hormonen inzitten (vegetatieve klachten vermoeidheid etc).
Lekker dan. Dan maar minder vaak vlees en biologisch vlees.
Vind t nog lekkerder ook!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:30

Ook biologisch vlees is een product Verward

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:32

Da's waar maar als het dier nog leeft vind ik dat het nog geen product is maar een levend wezen met gevoel en waardigheid, net als de meeste mensen. Snap je?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:57

Ik ben ook voor biologisch vlees. Probleem is alleen dat als iedreen het gaat eten er weer onvoldoende ruimte is voor al die biologische varkens en ze toch maar weer in een kleiner hokje moeten. Het beste zou het zijn om vlees te beperken en het als een luxe product te zien ipv dagelijke kost, maar ook ik zondig tegen die overtuiging.