Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:57

faye schreef:

Ik heb geen prbleem met belasting betalen, zou het alleen graag naar andere zaken zien gaan dan naar economische vluchtelingen. En als jij straks fulltime werkt en net aan de hypotheek van je huisje kan betalen, dan weet je pas wat werken inhoud, Dat heeft niks met luxe te maken. Ik moet ook werken ook al is mijn lijf naar de k lote. Als ik het rijk zou hebben zou ik lekker thuis blijven Haha!

Hmm iedereen betaald belasting Faye. En mensen die nu studeren betalen straks ook gewoon belasting. Jij vindt het niet belangrijk om voor asiel zoekende vluchtelingen te betalen, anderen wel. Anderen vinden het wellicht niet zo belangrijk om te betalen voor de dingen die jij wel belangrijk acht. Maar gelukkig worden er voor beide dingen wel betaalt. Maar denk niet dat jij/jullie de kar trekken. Wij betalen hier de hoofdprijs voor de belasting. Terwijl er 4 studerende kinderen in huis zitten waar ook nog eens alleen het minimum voor binnen komt en de rest toch echt door pa en ma betaald wordt. Maar wij willen best belasting betalen maar ook liever aan de dingen die wij belangrijk achten. Dus als we er nou van uit gaan dat ons geld naar onze punten gaan en jou geld naar jou punten. Zijn we van het gezeur af..

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:58

Aimee schreef:
Nee, mijn bericht was geen uithaal.... ik zeg niet dat het niet persoonlijk was.

Weet je... als iedereen zo dacht, dan kon jij nog al die dieren en kind niet onderhouden. Dan zou jij namelijk dik moeten betalen voor voorzieningen waar jij nu als vanzelfsprekend gebruik van maakt, waarschijnlijk voornamelijk met je kind. Alle kindlozen zouden daar dan immers niet aan bijdragen, alle mensen die geen belang hebben bij onderwijs idem. Dan zou jij nog veel krapper zitten dan nu en zou je die dieren met zekerheid de deur uit moeten doen.
Lastig hè... gevolgen overzien.

Ik overzie de boel prima hoor! Heb ook een studie achter de rug dus je bent niet de enige die kennis heeft.....
Van zo veel voorzieningen maak ik niet gebruik hoor, wat weet jij daar van? Kinderbijslag heb ik idd wel maar dat mogen ze v mij per direct afschaffen. Het is nl een klein deeltje vd belasting die ik betaal die retour komt, kan ik beter meteen dat deel minder betalen Knipoog
Dat mensen zonder kinderen mee moeten betalen aan de kinderen v anderen vind ik dubbel. Ze hebben idd geen kinderen en tja om dan voor de kinderen v anderen te betalen is niet helemaal ok, maar die kinderen v anderen heb je later wel weer nodig, als t geen kinderen meer zijn.
Maar daar gaat deze discussie niet over, die gaat over de asielzoekers. En daar wil ik nog steeds mijn geld niet aan uitgegevn al is t maar een klein deel, ik vind t te veel.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:01

Aimee schreef:
Ja dus? Dat mensen hier een opleiding kunnen genieten, zorgt er voor dat meer mensen het beter hebben. Het is in ieders belang dat zoveel mogelijk mensen zich kunnen ontplooien, hoe meer dat er zijn, hoe welvarender een land. Dat is dus óók in jou belang.
De geldkraan van onderwijs dichtdraaien is wel het domste wat een overheid kan doen.
Net zo als de geldkraan voor probleemwijken en dergelijke... maar jullie schijnen nog steeds niet te snappen dat de beteren in de samenleving daar nog het meeste voordeel van hebben. Misschien ook wel dat ze daarom een groter steentjebijdragen Pling de vergelijking tussen een kiezel en een kei is trouwens volslagen onzin.... relatief gezien betalen lagere inkomens een veel groter deel van hun inkomen aan belasting, ook al is het percentage lager.

Hierin geef ik je dan weer wel helemaal gelijk. Dat er mensen zijn die een studie genieten is een groot goed. Daar moet ook geld voor zijn en in onderwijs moet echt niet t mes gezet worden.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:01

ShirleyA schreef:
faye schreef:
Volgens haar profiel studeert ze nog, dus ze trekt een studiebeurs van de belastingbetaler Knipoog

Ik snap t nu helemaal: eerlijk zullen we alles delen wordt altijd t hardst geroepen door hen die mee willen delen in dat v een ander.
Duidelijke zaak.

Onzin ik studeer ook nog en mijn studie wordt praktisch volledig bekostigd door mijn ouders. Ik krijg een minimale toelage van een studiebeurs.. Zo veel dat het per jaar maar een fractie is van wat mijn ouders in totaal aan belasting bijdragen. Je kan er dus van uit gaan dat jij mijn studie in iedergeval niet betaald. EN overigens werk ik zelf ook en betaal ik daarover ook gewoon belasting. En er zijn heel wat meer mensen in de gelijke situatie. Oh en als je dat zo erg vind. Dan moet je later ook maar de studie van kinderen zelf betalen. En als ze dan wat aanmerkingen hebben over politieke zaken moet je ook even tegen je kinderen zeggen. Dat ze niets mogen zeggen tot dat ze zelf een bijdrage leveren. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:03

Als er zo met geld wordt omgesprongen als links wil zit er niks anders op dan later de studie van mijn kinderen zelf te betalen, maak je vooral geen illusies!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:11

Whiz schreef:
Onzin ik studeer ook nog en mijn studie wordt praktisch volledig bekostigd door mijn ouders. Ik krijg een minimale toelage van een studiebeurs.. Zo veel dat het per jaar maar een fractie is van wat mijn ouders in totaal aan belasting bijdragen. Je kan er dus van uit gaan dat jij mijn studie in iedergeval niet betaald. EN overigens werk ik zelf ook en betaal ik daarover ook gewoon belasting. En er zijn heel wat meer mensen in de gelijke situatie. Oh en als je dat zo erg vind. Dan moet je later ook maar de studie van kinderen zelf betalen. En als ze dan wat aanmerkingen hebben over politieke zaken moet je ook even tegen je kinderen zeggen. Dat ze niets mogen zeggen tot dat ze zelf een bijdrage leveren. Clown

Ik vind t prima hoor dat jij studeerd en ik wil aan studie v mensen best bijdragen dat vind ik nl een heel goed doel! Heb zelf ook een studie gevolg en ben daar heel blij mee. Ookal hebben mijn ouders en ik daar t leeuwendeel v betaald heb ik ook een deel vd overheid gekregen. Studie en onderwijs zijn een groot goed dat we hier hebben, dus geniet er van dat gun ik jou en alle anderen echt.
Maar tijdens je studie draag je niet of niet veel bij aan belasting en dat is wat ik dus zei: het is makkelijk uirdelen van een ander.
Dat wil niet zeggen dat je er geen mening over mag hebben maar je weet niet hoe t voelt om zo veel van je gewerkte tijd te hebben gewerkt voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:14

Ik herhaal het nog even voor de linkse rakkers , is het niet veel triester om niet je eigen land te willen helpen opbouwen terwijl je zelf blijkbaar geld genoeg had om naar Nederland te komen en de rest van je landgenoten niet? Wie is er nou het meest egoïstisch?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:17

@shirley A. Ja ik begrijp best wat je bedoeld. Alleen onze maatschappij functioneerd hierdoor wel beter dan in andere landen. Omdat we juist geld in leveren voor andere kwesties in de maatschappij. En het wil natuurlijk altijd voor komen dat een gedeelte van dat geld uitgegeven wordt voor zaken waar jij minder achter staat.. maar bekijk dan het overkoepelend geheel. Ik persoonlijk vind het niet zo erg om belasting te betalen maar ik wil natuurlijk ook liever dat het naar de dingen gaat die ik belangrijk vind. Maar we zijn met 16 miljoen mensen en iedereen heeft bij de ene zaak meer een solidair gevoel dan bij de andere zaak.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:19

Faye, je mag blij zijn dat mijn grootouders er niet zo over dachten. Daar kreeg in de oorlog toch iedereen die op de fiets met massieve banden of een oude kinderwagen vanuit de randstad was gekomen wat mee en kon terecht op de hooizolder voor een nachtrust. Jij had ze dus buiten de deur laten staan? Want als je kan fietsen kan je ook naar een volkstuin fietsen en je eigen boerenkool verbouwen en lekker in de randstad blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:24

Sommige afstanden zij iet te voet of per fiets te doen en daar heb je gewld voor nodig. Verder ga ik niet op je aannames in, het is namelijk niet zo als je tegen een generaal pardon bent dat je dan meteen niet menslievend zou zijn.

Nog steeds geen enkel antwoord op mijn stelling dat je veel egoïstischer bent om je minder fortuinlijke landgenoten te laten rotten omdat je zelf in luilekkerland wil blijven, jammer, had ook eigenlijk niet anders verwacht Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:25

Whiz schreef:
@shirley A. Ja ik begrijp best wat je bedoeld. Alleen onze maatschappij functioneerd hierdoor wel beter dan in andere landen. Omdat we juist geld in leveren voor andere kwesties in de maatschappij. En het wil natuurlijk altijd voor komen dat een gedeelte van dat geld uitgegeven wordt voor zaken waar jij minder achter staat.. maar bekijk dan het overkoepelend geheel. Ik persoonlijk vind het niet zo erg om belasting te betalen maar ik wil natuurlijk ook liever dat het naar de dingen gaat die ik belangrijk vind. Maar we zijn met 16 miljoen mensen en iedereen heeft bij de ene zaak meer een solidair gevoel dan bij de andere zaak.

Zeker waar wat je zegt. Er zullen altijd zaken zijn waar je je geld liever naar toe ziet gaan. En natuurlijk hebben we t hier goed juist door die verzorgingsstaat. Dat moeten we ook behouden. Maar daar waar misbruik wordt gemaakt moeten we dat zien te beperken. Ik denk oprecht dat asiel zoekers die uitgeprocedeerd zijn niet voor niets niet kunnen blijven. Nu gaan ze dus misbruik maken vd boel en dat stuit me dan tegen de borst. Als het daadwerkelijk nodig is dat ze in NL blijven is dat prima dan moet er ook voor ze gezorgd worden en anders niet. Ze hebben wel geld aangenomen om terug te gaan en toch blijven ze hier: dat is profiteren v anderen, misbruikmaken van anderen. Op mijn beurt zeg ik dan geef dat geld liever aan mensen die t wel nodig hebben, onze ouderen bv, of juist aan de jeugd. Aan de echt armen in ons eigen land, die hebebn ons nl ook echt nodig!
En nee daarvoor vind ik t ook niet erg belasting te betalen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:25

Ach, als we het over onzinnige dingen hebben waar mijn belastinggeld naartoe gaat: De NS, ik ga nooit met de trein, De filebestrijding, Ik sta nooit in de file, Het ophogen van Zeedijken, ik woon ver boven zeeniveau. En zo kan ik nog wel even doorgaan. ( Clown )

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:27

faye schreef:
Sommige afstanden zij iet te voet of per fiets te doen en daar heb je gewld voor nodig. Verder ga ik niet op je aannames in, het is namelijk niet zo als je tegen een generaal pardon bent dat je dan meteen niet menslievend zou zijn.

Nog steeds geen enkel antwoord op mijn stelling dat je veel egoïstischer bent om je minder fortuinlijke landgenoten te laten rotten omdat je zelf in luilekkerland wil blijven, jammer, had ook eigenlijk niet anders verwacht Haha!

Kijk de meeste politieke vluchtelingen die ik ken kunnen niet terug uit gevaar voor eigen leven. Die mensen hebben meer geld omdat ze een hoge functie beklede in het land waar ze vandaan kwamen. Ze worden het eerst achtervolgd als de ideen die zij hebben of de actie's die zij voeren indruisen met de acties van het leidende regime. En ''with al do respect'' De boerenjongen is zijn leven misschien iets zekerder omdat deze geen grote bedreigende factor is voor de regime's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:31

Wat een aanames Whiz, publiceer deze cijfers anders even hier wil je?

Dus een hoogopgeleide mag egoistisch zijn? Terwijl die juist het land weer zou kunnen helpen opbouwen? zVeel landen zijn inmiddels weer veilig en toch willen ze blijven. DUs ze hadden meer geld te besteden en daardoor het geluk om te kunnen vluchten. En verder kunnen de kennissen, vrienden en andere landgenoten het bekijken. Dat is pas egoïsme.

Maar wel van Nederland verlangen dat we ze jarenlang in hun onderhoud voorzien. Dat is pas iets om misselijk van te worden. Dat past natuurlijk niet in het linkse straatje, maar het is wel zo.

En dat is het hele punt, men wil niet terug zodra dat kan. En ik zie daar heel graag strengere regels en uitzetbeleid voor. Zodat er geld genoeg is om die mensen die het ECHT nodig hebben te kunnen helpen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:34

Whiz schreef:
Kijk de meeste politieke vluchtelingen die ik ken kunnen niet terug uit gevaar voor eigen leven. Die mensen hebben meer geld omdat ze een hoge functie beklede in het land waar ze vandaan kwamen. Ze worden het eerst achtervolgd als de ideen die zij hebben of de actie's die zij voeren indruisen met de acties van het leidende regime. En ''with al do respect'' De boerenjongen is zijn leven misschien iets zekerder omdat deze geen grote bedreigende factor is voor de regime's

Natuurlijk moeten mensen die daadwerkelijk gevaar lopen in hun eigenland daar niet meer naar terug gaan. Maar diegene die gerust terug kunnen moeten dan ook wel echt terug gaan.
maar als ze daadwerkelijk gevaar lopen lijkt t me ook dat ze hier mogen blijven en dus ook niet uitgeprocedeerd zijn met als conclusie: terug naar land v herkomst.
Er zitten echt veel gelukzoekers tussen. En ook hun begrijp ik wel, maar het kan niet. Als je te veel dieren bij elkaar zet binnen een beperkte ruimet gaat t ook mis. Het moet uit de lengte of uit de breedte.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:36

Maar het gaat om asielzokers die uitgeprocedeerd zijn, dus niet die in levensgevaar zijn.

Zoals faye al zei, is mensen helpen geen probleem, maar wel de mensen die het echt nodig hebben.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:41

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:43

superwoman schreef:
Maar het gaat om asielzokers die uitgeprocedeerd zijn, dus niet die in levensgevaar zijn.

Zoals faye al zei, is mensen helpen geen probleem, maar wel de mensen die het echt nodig hebben.

Kijk ik heb het dan ook over politieke vluchtelingen.. Niet over economische vluchtelingen. Ik ben het er ook wel mee eens dat daadwerkelijk economische vluchtelingen niet het eerste recht mogen hebben om hier te blijven. VOoral omdat ze dan de glazen ingooien voor de politieke vluchtelingen die daadwerkelijk gevlucht zijn voor gevaar van eigen leven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:45

Whiz schreef:
superwoman schreef:

Kijk ik heb het dan ook over politieke vluchtelingen.. Niet over economische vluchtelingen. Ik ben het er ook wel mee eens dat daadwerkelijk economische vluchtelingen niet het eerste recht mogen hebben om hier te blijven. VOoral omdat ze dan de glazen ingooien voor de politieke vluchtelingen die daadwerkelijk gevlucht zijn voor gevaar van eigen leven.

Dus dan is zo'n genaraal pardon toch niet nodig.
Deze mensen hebben zelf gekozen voor hoger beroep en dat kost tijd.
Ze hopen om hier te mogen blijven, terwijl het veilig is in hun eigen land. Dan ben je toch economisch vluchteling?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:45

faye schreef:
Wat een aanames Whiz, publiceer deze cijfers anders even hier wil je?

Dus een hoogopgeleide mag egoistisch zijn? Terwijl die juist het land weer zou kunnen helpen opbouwen? zVeel landen zijn inmiddels weer veilig en toch willen ze blijven. DUs ze hadden meer geld te besteden en daardoor het geluk om te kunnen vluchten. En verder kunnen de kennissen, vrienden en andere landgenoten het bekijken. Dat is pas egoïsme.

Maar wel van Nederland verlangen dat we ze jarenlang in hun onderhoud voorzien. Dat is pas iets om misselijk van te worden. Dat past natuurlijk niet in het linkse straatje, maar het is wel zo.

En dat is het hele punt, men wil niet terug zodra dat kan. En ik zie daar heel graag strengere regels en uitzetbeleid voor. Zodat er geld genoeg is om die mensen die het ECHT nodig hebben te kunnen helpen.

Zorgen dat je in leven blijft vind ik niet bepaald egoistisch.. terug gaan en doodgeschoten worden daar schiet niemand mee op.

We voorzien politieke vluchtelingen niet jaren lang in het onderhoud. Als men een a status krijgt mogen ze zelf aan het werk en dan voorzien ze zichzelf van onderhoud.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:49

superwoman schreef:
Whiz schreef:

Dus dan is zo'n genaraal pardon toch niet nodig.
Deze mensen hebben zelf gekozen voor hoger beroep en dat kost tijd.
Ze hopen om hier te mogen blijven, terwijl het veilig is in hun eigen land. Dan ben je toch economisch vluchteling?

Om asiel aan te vragen heb je ook bepaalde documentatie nodig om aan te geven dat je uit gevaar voor eigen leven bent gekomen. Maar er zijn heel veel mensen die zijn gevlucht zonder ook maar iets mee te kunnen nemen. Geen identificatie papieren.. helemaal niets. Ze moeten dan op 1 of andere manier kunnen bewijzen dat ze politiek vluchteling zijn. Voor sommige is dit onmogelijk.

En ja.. er zullen ook mensen in deze categorie zitten die wel economisch vluchteling zijn. mjah hoe scheid je het kaf van het koren?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:51

Ik heb het niet over terug gaan en doodgeschoten worden Whiz, lezen is blijkbaar erg moeilijk.

Sundancer, de CDA verliest terecht en de PvdA ook.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:52

faye schreef:
Sundancer, de CDA verliest terecht en de PvdA ook.

Inderdaad, omdat ze een formatie gaan doen samen met PVDA......

Ik verwacht binnen een half jaar nieuwe verkiezingen. Dit kan nooit langer doorgaan.

Als mensen hier elkaar de hersens al inslaan, hoe moet dat bij het kabinet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:54

Ik sla niemand de hersens in hoor, vind links alleen niet zo heel kritisch en niet open staan voor argumenten die de beweringen onderuit halen.

Ik hoop ook op snelle nieuwe verkiezingen, PvdA naar de ondermoot en meer stemmen voor de VVD.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:56

faye schreef:
Ik sla niemand de hersens in hoor, vind links alleen niet zo heel kritisch en niet open staan voor argumenten die de beweringen onderuit halen.

Ik hoop ook op snelle nieuwe verkiezingen, PvdA naar de ondermoot en meer stemmen voor de VVD.

Wederom de pot verwijt de ketel tot dat hij zwart ziet!