Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brendalevita

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:10

Over de discussie van 1 kind wil ik even zeggen: degene die vertelde dat ze maar een kind wilde omdat ze bang is dat het met meer te druk wordt, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Beter een leuke relaxte moeder met een kind, dan een gestesste scheldende met twee of meer kids. En neem maar van mij aan dat twee kleintjes ontzettend veel drukker is dan één, ik spreek uit ervaring

Helemaal eens daarom hou ik het ook bij 1,ik zou dat niet aankunnen daar ben ik eerlijk in.......

En wat betreft dat het beter is 2 kinderen samen te laten opgroeien,is echt niet altijd ok.
Ik en mijn zuster hadden vroeger niks aanelkaar en nu ook niet ,het heeft nooit gevoeld als zusters........

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:16

brendalevita

kan alleen maar zeggen jjaaaaaaaaa

*ben jij niet per ongeluk mijn verloren zus*
je hebt exact mijn gevoelns beschreven

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:20

Ja en jij de mijne al eerder in de discussie paar pagina s terug!!!!!!!!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:30

Eh.... ik studeer kinder-en jeugdpsychologie en het hebben van 1 kind hoeft helemaal niet te betekenen dat kinderen achter gaan lopen of minder sociaal worden, hoor. Wat een enorme onzin!! Dat ligt meer aan de omgeving van het kind, dan aan het wel of niet hebben van broers of zussen.

En wat een kortzichtigheid om te zeggen dat je geen volledig gezin bent, als er maar 1 kind is. Wie ben jij eigenlijk om daarover te oordelen? Mensen kunnen daar heel persoonlijke redenen om hebben. Ik ben daar zo een van en ik voel me niet geroepen dat hier uit te leggen, want dat gaat niemand iets aan. Ik heb totaal geen begrip voor zulke oordelen van zulke types. Boos!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:34

kan me eerlijk gezegd niet zo heel erg schelen hoor wat men zegt of beweert.
tis lekker onze keuze, kan d'r geen moment van wakker liggen.
ik weet dat ik mijn zoon een goede opvoeding geef.
d'r zijn meer gezinnen met meerdere kids, die daar nog wat van kunnen leren

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:34

En ik heb het tegen Aimee, voor alle duidelijkheid. Was je naam vergeten....

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:30

maikeltje schreef:
Over de discussie van 1 kind wil ik even zeggen: degene die vertelde dat ze maar een kind wilde omdat ze bang is dat het met meer te druk wordt, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Beter een leuke relaxte moeder met een kind, dan een gestesste scheldende met twee of meer kids. En neem maar van mij aan dat twee kleintjes ontzettend veel drukker is dan één, ik spreek uit ervaring Haha!

Dit is precies de reden waarom dat ik er als ik er al een krijg, ik het liefst heb dat het bij 1 blijft.

Maar ik weet nu eindelijk waarom mijn vriend zo vreselijk tegen abortus is, hij heeft het me nml eindelijk verteld. Hij is geestelijk en lichamelijk mishandeld door zijn stiefvader en nu is het zo dat die stiefvader dat ook bij zijn ma deed en er alles aan deed om dat kind uit haar te krijgen wat erin zat, het was niet van hem enz. Vanwege het gevaar voor eigen leven en kind heeft ze een eigenlijk gedwongen abortus gedaan, vooral omdat als ze wegging hij haar stalkte(en nu nog steeds nadat hij er al een paar jaar weg is). En daarna heeft ze alsnog een kind van hem gekregen met de naam die betekend wonder van god, omdat hij toen weer hetzelfde geflikt heeft waar mijn vriend bijzat, maar ze heeft (vreemd genoeg) geen miskraam erdoor gehad en daarom was ze zo megablij met zijn zusje.
Zo'n gedwongen abortus vind ik erg knap van de moeder, vooral als die het doet omdat ze weet dat het kind anders op dat moment niet veilig is mocht het geboren worden. Om der eigen leven dacht ze niet eens. Maar bij zijn jongste zusje heeft ze er dus niet voor gekozen en dat vind ik eigenlijk ookwel knap en uiteindelijk heeft ze alsnog de kracht gevonden om bij hem weg te gaan, ondanks de angst dat hij erachter zou komen waar ze woonde. Alleen nu dreigt hij zijn zusje dus weg te halen nou hij weet waar ze woont, terwijl hij er eerst niks van moest weten, hoe gestoord ben je dan.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:46

terorita schreef:
kan me eerlijk gezegd niet zo heel erg schelen hoor wat men zegt of beweert.
tis lekker onze keuze, kan d'r geen moment van wakker liggen.
ik weet dat ik mijn zoon een goede opvoeding geef.
d'r zijn meer gezinnen met meerdere kids, die daar nog wat van kunnen leren

Precies liever 1 kind 100% je liefde geven ,dan meerdere kinderen met
een moeder die de aandacht niet kan verdelen,en steeds het geduld verliest
daar hebben de kinderen ook niet om gevraagt.
Als je dat van jezelf weet ,en der voor uit durft te komen,vindt ik sterker
dan maar meegaan met de mensen die er geen begrip voor hebben cq het niet snappen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:00

Ik kreeg pas een zusje toen ik 8 was en een broertje toen ik 10 was. Ik moet eerlijk zeggen, dat is ook niet alles, we hebben altijd oorlog met elkaar gehad. Pas nu mijn zusje 15 hebben we wat aan elkaars gezelschap.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:44

mijn zus is 2 jaar ouder, mijn broertje 11 jaar jonger.
vroeger vondt ik dt vreselijk, had vaak het idee dat ik oppas was
nu is dit wel weer habdig en past ie nog weleens op max.
hij is pas getrouwd, en ze zijn druk aan het oefnen. wat kids betrefd
mocht de baby komen , mag ik weer als oppas opdraven

(zolang het maar bij 1 blijft en niet dagelijks)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:07

Ik ben er niet voor of tegen.
Maar persoonlijk zou ik het zelf niet snel doen. In mijn ogen is het altijd moord.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:08

Karoliefje_ schreef:
Maar persoonlijk zou ik het zelf niet snel doen. In mijn ogen is het altijd moord.

Dan ben je er dus toch tegen? Verward

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:11

denk dat zij bedoeld, dat ze voor andere niet wil beslissen en voor andere niet voor of tegen is maar voor aar pesoonlijk t niet echt n optie is ? ik gok maarwat hoor

*ik ga naar bed truste..*

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:14

23- vrouwelijk ( en mama)

Ik ben ook tegen abortus, maar vind dat er ook uitzonderingen zijn. Je moet het kindje wel een goed en gelukkig leven kunnen bieden. Verkrachting vind ik ook een uitzondering.

Zelf zou ik denk ik niet een zwangerschap willen voldragen van een kindje dat (zwaar) gehadicapt is. Mits je daar dus heel vroeg achter bent gekomen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:26

odetteke schreef:
Karoliefje_ schreef:

Dan ben je er dus toch tegen? Verward

Bij mezelf omdat het míjn lichaam is.
Maar als iemand anders het zou doen. Zou ik er niet voor of tegen zijn.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:47

Aimee schreef:
Moet het wel klein en knus zijn met één kind......

Het gaat er natuurlijk niet om wat ik persoonlijk vind... maar watvoor effect het heeft op kinderen, waar echt uitgebreide onderzoeken naar zijn gedaan.
Een kind kan nog zoveel vriendjes hebben en ook later niet persé hoeven aan te geven dat het broers of zussen mist, een kind groeit toch echt heel anders op en dat anders is niet altijd positief.

Maar goed....
Ik wil ook best zeggen dat ik wat dat betreft extreem ben.
Óf je neemt geen kinderen, óf je zorgt dat je een volledig gezin hebt. Dat wil zeggen vader, moeder en minstens twee kids.

Ik ben het met je eens als je zegt dat ieder kind anders opgroeid en dat er mogelijk verschil is tussen enig kind zijn of het hebben van broertje (s) en/ of zusje(s).
Maar wat ik niet begrijp is dat je zegt dat het gezin pas compleet is als er meerdere kinderen zijn.
Ook hier komt gevoel bij kijken, de een heeft meer kinderen 'nodig' om het gevoel te krijgen dat het gezin compleet is, de ander heeft dat gevoel bij 1 kind.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:37

@Aimee

prima wat jouw gedachten zijn Haha! maar je NEEMT geen kinderen ,als je geluk hebt KRIJG je ze

als je ze zou nemen ,hadden wij er 3 genomen,maar nu zijn we dolblij dat we er 1 hebben kunnen krijgen! Ja

en voor ons is dat nu compleet,het is ons gezin
vader ,moeder en kind.

wij hebben er ook meer gewild ,omdat wij gek zijn van kinderen en graag een groot gezin wilden hebben,maar helaas is dat niet voor iedereen weg gelegd.

en er zijn heel veel 1 kinds gezinnen.
en geloof me wij voelen ons nu echt wel compleet hoor Knipoog
en noem maar eens wat op,wat er dan schadelijk kan zijn voor het kind Rolleyes
ik kan zo even snel niets bedenken

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:38

ik heb er ook maar 1:) en ik denk dat dat ook zo blijft:D niets is zeker maar ik denk t wel:)

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:07

ik ben ervoor mits het in een vroeg stadium is en er grondige redenen voor zijn. Als het fout is gegaan en er is geen geld tijd enz voor het kind ben ik het eens met abortus. Het kind is dan beter af. of wanneer iemand verkracht is en zwanger ervan is vind ik het zeker acceptabel

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:19

maikeltje schreef:

Over de discussie van 1 kind wil ik even zeggen: degene die vertelde dat ze maar een kind wilde omdat ze bang is dat het met meer te druk wordt, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Beter een leuke relaxte moeder met een kind, dan een gestesste scheldende met twee of meer kids. En neem maar van mij aan dat twee kleintjes ontzettend veel drukker is dan één, ik spreek uit ervaring Haha!

Haha! dank je!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:05

ik ben voor abortus, ik zie meerdere zeggen dat alleen bij verkrachting dat het dan wel gedoogd wordt, dit vind ik onzin!
tuurlijk is het moord en de beslissing om te aborteren neem je niet zo maar, geloof me. ik heb ook een zwangerschap onderbroken toen ik net 18 was. ik was net op het nippertje anders had het niet eens meer gekund. ik heb het weg laten halen omdat het houden van dit kind onmogelijk was voor mij ivm veiligheid, zowel voor mij als het kindje. ik had toen een niet zo lieve vriend die dreigde mij het kind uit de buik te schoppen als ik het niet liet weghalen en als ik het wel stiekum zou houden dan zou hij het weg komen halen en dan had ik dat kind uit het oog verloren..met alle consequenties van dien. ik denk dat zo'n beslissing per mens en omstandigheden verschillend zijn en de keuze daarop moet worden afgewogen, zeker als het om de veiligheid gaat van jezelf of je ongeboren kindje. je kunt niet ja of nee bij voorbaat zeggen. bovendien vind ik dat je pas echt uitspraak hebt als je een keer in een dergelijke situatie hebt gezeten. uiteraard zijn er een paar die onveilig vrijen en die erom vragen om zwanger te raken, die dan heel makkelijk een abortus doen, omdat dit even niet uitkomt, tja dan had je van te voren beter na moeten denken. ik was aan de pil en hadden een condoom...ik ben behoorlijk vruchtbaar blijkt.

edit; inmiddels ben ik 27 jaar en kindloos (nog)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 02:33

Ik ben persoonlijk tegen abortus. -Vrouw,bijna 19 jaar-
D.w.z dat ikzelf nooit een abortus zou -kunnen- laten plegen.
Dit kan ik heel makkelijk zeggen,ik ben namelijk 22 weken zwanger van ons eerste [ongeplande] kindje.
Voor mij is abortus geen optie omdat ik me erg schuldig zou voelen.Ik ben heel erg iemand die gelooft in het lot;
het was ons lot dat wij samen een kind zouden krijgen.Dat kindje wilde bij ons komen,en is met veel liefde in mijn lichaam komen 'wonen'.
Ik zou het ervaren als moord,als ik het weg had laten halen.
Ik vindt dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen voor dit kind,ookal kon ik er niets aan doen.
(Ik ben zwanger geraakt tijdens trouw gebruik van de pil).
Nu heb ik 'makkelijk' praten; ik heb een vaste relatie,een koophuis en genoeg centjes.
Ons kind is vreselijk welkom,ik heb er dan ook geen seconde over getwijfelt om het te willen houden/of weg te laten halen,de vader ook niet.

Daarentegen ken ik een meid die tot 3 keer toe een abortus heeft laten plegen,zij is nog geen 18 jaar...
Haar verklaring hiervoor is; waarom zou ik met condoom vrijen,als ik het toch weg kan laten halen?
Dit vindt ik een schandalig argument!!!

Echter kan ik ook de beweegredenen voor een abortus begrijpen;
je kan het kindje geen goed leven bieden,
er mankeert iets ernstigs aan jou lichaam,of dat van je kindje en dat soort dingen.
Echter kan ik geen respect opbrengen voor mensen die het 'zomaar' weg laten omdat het hun even niet uitkomt.Om vervolgens een halfjaar later te zeggen; schat,zullen we een kind nemen?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:30

turbotinker ik vind dat jij je mening goed verwoord hebt.
Je zegt er duidelijk bij dat je persoonlijk! tegen bent.
Dat vind ik al heel anders dan mensen die er tegen zijn voor andere..

Veel geluk verder in je zwangerschap!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:38

Ik ben er in principe ook tegen, als je het gebt over die tienermeisjes die het als een gemakkelijkheids oplossing vinden om niet voorzichtig te zijn. Ik ben ervoor als meisjes verkracht zijn, of een zeer goede persoonlijke reden hebben, bvb als hun gezondheid in gevaar komt. Ook als het kind zwaar gehandicapt is en je het kunt op voorhand zien, ben ik ook voor...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 05:09

klomp schreef:
, je kunt niet ja of nee bij voorbaat zeggen. bovendien vind ik dat je pas echt uitspraak hebt als je een keer in een dergelijke situatie hebt gezeten. uiteraard zijn er een paar die onveilig vrijen en die erom vragen om zwanger te raken, die dan heel makkelijk een abortus doen, omdat dit even niet uitkomt, tja dan had je van te voren beter na moeten denken. ik was aan de pil en hadden een condoom...ik ben behoorlijk vruchtbaar blijkt.

ik wil alleen even zeggen amen!! hier ben ik het helemaal mee eens!!
zo denk ik er zelf ook over..
heb zelf ook de keuze moeten maken. om het af te breken voor d veiligheid van mij en ongeboren kindje. maar ik hou het! (en gewoon duimen)