Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maikeltje schreef:Over de discussie van 1 kind wil ik even zeggen: degene die vertelde dat ze maar een kind wilde omdat ze bang is dat het met meer te druk wordt, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Beter een leuke relaxte moeder met een kind, dan een gestesste scheldende met twee of meer kids. En neem maar van mij aan dat twee kleintjes ontzettend veel drukker is dan één, ik spreek uit ervaring
terorita schreef:kan me eerlijk gezegd niet zo heel erg schelen hoor wat men zegt of beweert.
tis lekker onze keuze, kan d'r geen moment van wakker liggen.
ik weet dat ik mijn zoon een goede opvoeding geef.
d'r zijn meer gezinnen met meerdere kids, die daar nog wat van kunnen leren
Karoliefje_ schreef:Ik ben er niet voor of tegen.
Maar persoonlijk zou ik het zelf niet snel doen. In mijn ogen is het altijd moord.
odetteke schreef:Karoliefje_ schreef:Ik ben er niet voor of tegen.
Maar persoonlijk zou ik het zelf niet snel doen. In mijn ogen is het altijd moord.
Dan ben je er dus toch tegen?
Aimee schreef:Moet het wel klein en knus zijn met één kind......
Het gaat er natuurlijk niet om wat ik persoonlijk vind... maar watvoor effect het heeft op kinderen, waar echt uitgebreide onderzoeken naar zijn gedaan.
Een kind kan nog zoveel vriendjes hebben en ook later niet persé hoeven aan te geven dat het broers of zussen mist, een kind groeit toch echt heel anders op en dat anders is niet altijd positief.
Maar goed....
Ik wil ook best zeggen dat ik wat dat betreft extreem ben.
Óf je neemt geen kinderen, óf je zorgt dat je een volledig gezin hebt. Dat wil zeggen vader, moeder en minstens twee kids.
maikeltje schreef:
Over de discussie van 1 kind wil ik even zeggen: degene die vertelde dat ze maar een kind wilde omdat ze bang is dat het met meer te druk wordt, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Beter een leuke relaxte moeder met een kind, dan een gestesste scheldende met twee of meer kids. En neem maar van mij aan dat twee kleintjes ontzettend veel drukker is dan één, ik spreek uit ervaring
klomp schreef:, je kunt niet ja of nee bij voorbaat zeggen. bovendien vind ik dat je pas echt uitspraak hebt als je een keer in een dergelijke situatie hebt gezeten. uiteraard zijn er een paar die onveilig vrijen en die erom vragen om zwanger te raken, die dan heel makkelijk een abortus doen, omdat dit even niet uitkomt, tja dan had je van te voren beter na moeten denken. ik was aan de pil en hadden een condoom...ik ben behoorlijk vruchtbaar blijkt.