Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:pmarena schreef:Moet je op YouTube NDE ervaringen luisteren van mensen zelf. Echt super interessant
Near Death Experience. Ook wat betreft keuzes die ze dan soms krijgen enzo.
Als je dat dan zo aanhoort dan lijkt het aannemelijk te worden dat je na het sterven dus naar een soort verzamelpunt gaat zeg maar. Waar dan een iets / iemand je opwacht (of meerdere) waar je je prettig bij voelt.
En dan schijn je dus te kunnen kiezen of je op een gegeven moment nog een nieuw rondje mee wil draaien in een lichaam. Of dat je terug wilt naar je huidige leven, als dat nog kan. En sommige zielen onthouden dan schijnbaar het 1 er ander voordat ze opnieuw geboren worden, dan krijg je van die bizarre verhalen van kleine kinderen die de meest bizarre details vertellen over hun vorige leven
Maar als je dat zo luistert dit soort dingen en een deurtje openhoudt dat het misschien best waar kan zijn, dan snap je ook wat beter hoe het dan met de ziel / lichaam / hersenen zou kunnen zitten.
Dat je "ikje" niet in je hersens zit, maar in je zielEn die verlaat het lichaam dan als je sterft.
Die hersens zijn er eigenlijk alleen maar om je lichaam te besturen enzo.
Vaak hoor je in die NDE verhalen terugkomen dat mensen zich een soort van bevrijd voelen van de begrenzingen van hun lichaam, als hun ziel hun lichaam verlaat. Dat ze ineens niet meer belemmert worden door de rekenkracht van hun hersenen, niet meer belemmerd worden door wat hun ogen kunnen zien, maar ineens een veel groter bewustzijn hebben van alles om zich heen, alles weten, overal 1 mee zijn.
Het is eigenlijk best heel mooi en rustgevend om dat zo allemaal te horen, dat zo veel mensen zoveel rust ervaren en vaak eigenlijk niet meer terug willen naar de aarde met al zijn gedoe, omdat het daar in die bron van energie zeg maar, zoveel rustiger en liefdevoller is.
Vaak zeggen die mensen dan ook dat ze eigenlijk niet kunnen wachten tot ze weer terug mogen naar hun echte ultieme THUIS. Maar dat ze ook wel beseffen dat hun leven / reis nog niet klaar was.
Echt super bijzonder
Mooi omschreven![]()
Ik zag een keer een docu over een jongen die was neergestort met zijn gevechtsvliegtuig in de 2e wereld oorlog. Tenminste zijn vorige hij dan..op jonge leeftijd kon hij de namen en gezichten herinneren van de nu bejaarden die toen als jonge knullen in zijn eskadron zaten. Heel bizar.
Toch blijf ik altijd sceptisch.. maar dat komt wellicht door de beperkingen van mijn brein.
pmarena schreef:Geen idee, ik weet daar niks vanaf. Mijn eerste gevoel erbij is dat het an sich klinkt als typisch iets voor oplichting van goedgelovige mensen. Maar aan de andere kant, misschien is er inderdaad wel zoiets mogelijk. Wie ben ik om dat uit te sluiten.
Maar het lijkt me logischer dat zo'n meter een andere aanwezigheid meet dan van entiteiten
germie schreef:En geloof je dan als iemand met een EMF meter beweert entiteiten-activiteit te kunnen meten? Bestaat dat wel of is dat ook allemaal een complot en nep?
irmaz schreef:germie schreef:En geloof je dan als iemand met een EMF meter beweert entiteiten-activiteit te kunnen meten? Bestaat dat wel of is dat ook allemaal een complot en nep?
Ik durf rustig te zeggen dat dat complot en nep is.
Als het werkelijk zou kunnen dan is dat heel eenvoudig te bewijzen en aangezien dat nog steeds niet gebeurd is het onzin dat iemand dat zou kunnen. En voor de duidelijkheid, ik zeg hier niks over of entiteiten wel of niet bestaan, alleen iets over de meter. Vooral mensen die niet weten hoe een bepaalde apparaat werkt "meten" er vanalles mee
irmaz schreef:germie schreef:En geloof je dan als iemand met een EMF meter beweert entiteiten-activiteit te kunnen meten? Bestaat dat wel of is dat ook allemaal een complot en nep?
Ik durf rustig te zeggen dat dat complot en nep is.
Als het werkelijk zou kunnen dan is dat heel eenvoudig te bewijzen en aangezien dat nog steeds niet gebeurd is het onzin dat iemand dat zou kunnen. En voor de duidelijkheid, ik zeg hier niks over of entiteiten wel of niet bestaan, alleen iets over de meter. Vooral mensen die niet weten hoe een bepaalde apparaat werkt "meten" er vanalles mee
pmarena schreef:Nouja je hebt natuurlijk wel mensen die zeggen er echt niet in te geloven, dat het te belachelijk voor woorden is. Maar tegelijkertijd durven ze toch niet zoiets te doen.... dan houd je blijkbaar toch ergens de optie open dat er wel degelijk een kern van waarheid in zou kunnen zitten
Cer schreef:En, gelukkig hoeft niet alles nuttig te zijn he Janneke2Of is werkelijk alles wat jij doet, nuttig?
Citaat:Import Drentse met een historie van voeten in de klei,
ja daar heb je gelijk in denk.Citaat:Als je oprecht niet gelooft dat het echt zou kunnen gebeuren, ben je er ook niet angstig voor volgens mij
Janneke2 schreef:...ik geef volmondig toe: ik las de vraag "Waarom durven zoveel mensen X niet?" als een impliciete uitdaging.
Volgens lees ik, dat ik het wel durf.
"Zo leer je nog eens iets over jezelf..."