Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 09:03

Het gaat over Kaag, omdat er een bericht werd geplaatst dat zij stopt. Lijkt me niet raar, dat mensen het daar dan over hebben :).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:04

Eerder ook al....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:05

Ja omdat het nieuws nu vol staat dat Kaag stopt met haar werkt vanwege de bedreigingen en omdat haar gezin er heftig onder lijdt.

Dus spreken we nu over Kaag en dat doet niks af aan de ernst van de bedreigingen tegen andere politici.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:06

DuoPenotti schreef:
Voor mij was het toch echt een vraag, omdat het zo stil is over de bedreigingen bij andere partijleden en het alleen maar gaat over Kaag.

En de bedreigingen uit de linkse populistische hoek waren dan altijd al groot, ja dan kan het mijn inziens kloppen.

Met andere woorden uit beide groepen is er volk dat zich niet normaal kan gedragen.

Een Wilders loopt al járen met beveiliging rond. Geloof dat Van der Plas ook beveiliging heeft (gehad). maar dat kan ik zo snel niet terugvinden. Simons van Bij1 heeft ook een lading oliebol over zich heen gekregen. Zo kun je nog wel even doorgaan. En het is niet van de laatste jaren... Pim werd voor hij daadwerkelijk werd doodgeschoten ook al vaker bedreigd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 09:07

DuoPenotti schreef:
Eerder ook al....

Ja en vannacht werd de bevestiging dat ze stopt gepost. Logisch toch dat het er dan nog een keer over gaat :?.

Er wordt trouwens ook gewoon over bedreiging van politici in het algemeen gesproken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:10

DuoPenotti schreef:
Het is een vraag, zie vraagteken.

Maar we hebben het wel steeds over dat het voor haar zo rot is. De klotzakken met fakkels hebben gewonnen.
Over dat het voor van der Plas rot is hoor ik toch weinig. En dat word er ook nog even geschreven: "bedreigingen tegen politici zijn enorm toegenomen de laatste jaren, met name vanuit de rechts-populistische hoek."
Nou.... lijkt niet helemaal te kloppen.

DP, dat heeft slechts 1 iemand in dit topic geschreven. Waarom doe jij toch altijd alsof de mening van 1 iemand, iedereen in dit hele topic vertegenwoordigt?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:11

Citaat:
Ik vind het allemaal net zo erg dat dit kan gebeuren in een land dat pretendeert tolerant te zijn en vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft.

Ik vond het ook erg. En ik ben blij dat we hier in Nederland vrijheid van me ingsuiting hebben. Maar ik vind dat mensen vaak 'vrijheid van meningsuiting' gebruiken om anderen te discrimineren, kleineren. En dat vind ik niet goed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:11

Winged schreef:
DuoPenotti schreef:
Voor mij was het toch echt een vraag, omdat het zo stil is over de bedreigingen bij andere partijleden en het alleen maar gaat over Kaag.

En de bedreigingen uit de linkse populistische hoek waren dan altijd al groot, ja dan kan het mijn inziens kloppen.

Met andere woorden uit beide groepen is er volk dat zich niet normaal kan gedragen.

Een Wilders loopt al járen met beveiliging rond. Geloof dat Van der Plas ook beveiliging heeft (gehad). maar dat kan ik zo snel niet terugvinden. Simons van Bij1 heeft ook een lading oliebol over zich heen gekregen. Zo kun je nog wel even doorgaan. En het is niet van de laatste jaren... Pim werd voor hij daadwerkelijk werd doodgeschoten ook al vaker bedreigd.

Precies. Als elk partijlid dat bedreigt werd zou stoppen waren er geen meer.
En daarmee zeg ik niet dat bedreigen oke is. Absoluut niet.
Maar de nederlaag die D66 algemeen als partij heeft gehad word nu wel buiten beschouwing gelaten en dan denk ik ook jaja.

Het ging er al veel eerder over San, al voor dit nieuws.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:13

Ik denk dat bij Kaag het een wel een rol heeft gespeeld dat ze relatief jonge kinderen heeft, er daadwerkelijk mannen met fakkels voor het huisadres hebben gestaan en dat een eerdere partij-leider van D66 (Zorgdrager) vermoord is.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:15

DP Bedoel je dat je denkt dat ze eigenlijk stopt vanwege het verlies in de peilingen ipv door de bedreigingen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:16

irmaz schreef:
Ik denk dat bij Kaag het een wel een rol heeft gespeeld dat ze relatief jonge kinderen heeft, er daadwerkelijk mannen met fakkels voor het huisadres hebben gestaan en dat een eerdere partij-leider van D66 (Zorgdrager) vermoord is.

Bedoel je Els Borst? Die was geen partij leider toch? Maakt ook niet uit verder, misschien heeft dat wel meegespeeld idd
Laatst bijgewerkt door lies op 13-07-23 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:16

irmaz schreef:

Is dat Els Borst?
Want daar hadden haar kinderen het ook over.. dat ze zich daar zorgen over maakten..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:18

DP ieder mens gaat toch anders om met wat ze op hun bord geschoven krijgen. Ik vind het alleen maar vanzelfsprekend dat ze uit de politiek stapt omdat haar gezin er onder lijdt. En ik ben absoluut geen Kaag "fan". Maar ik vind het wel uit den boze hoe zij is behandeld en ik begrijp heel goed dat ze haar gezin wil beschermen. Ik geloof absoluut niet dat het is omdat D66 een nederlaag heeft ondergaan.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:19

lies schreef:
irmaz schreef:

Bedoel je Els Borst? Die was toen geen partij leider toch?

oeps ja, die bedoel ik :o (ze was arts, iets met zorg --> zorgdrager := )
Maakt het uit of ze nog partij leider was? Dingen komen wel dicht bij, de dochters van Kaag noemden specifiek dit voorbeeld in collegetour.

Fitzroy

Borst was vermoord vanwege haar euthanasie standpunt toch? En die man was sowieso verward.

DuoPenotti

irmaz schreef:

Bedoel je niet Els Borst?

Die werd verder niet bedreigt toch?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:21

DuoPenotti schreef:

Bedreigingen naar Geert Wilders komen alleen niet vanuit de links-populistische hoek maar vanuit de moslim-extremistische hoek. En voor een groot deel uit Pakistan. Heeft dus niks met populisme te maken, wel met extremisme. Neemt niet weg dat ook die bedreigingen echt niet moeten kunnen, de ene is zeker niet erger dan de andere.

Ik ben wel een beetje teruggekomen op mijn onderbuikgevoel dat bedreigingen met name vanuit de rechtspopulistische hoek komen, das niet helemaal waar. De fysieke bedreigingen (fakkeldragers, journalisten bedreigen - door een politicus notabene, "op bezoek gaan bij ministers" lijken wel uit de rechtspopulistische hoek te komen. Politici worden over de hele linie meer bedreigd. Waarbij vrouwen meer worden bedreigd dan mannen (https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wel ... otiverend/, onder andere). Alsof er een soort van fatsoensnorm in Nederland weg is genomen ofzo.

Ik vind het intens triest dat Kaag stopt, maar ik snap het heel goed. Ik denk dat het ook scheelt dat ze kinderen heeft die leiden onder de bedreigingen. Ze is gewoon écht weggepest, mede door sommige van de collega's in de kamer (FvD anyone?). En wat ik dan zelf een verschil vind tussen Wilders en Kaag bijvoorbeeld is dat Wilders echt is veroordeeld voor "groepsbelediging en aanzet tot discriminatie" - bedreigingen zijn écht niet ok, maar hij doet wél behoorlijk heftige uitspraken. Kaag heeft simpelweg alleen haar werk gedaan en haar verkiezingsprogramma uitgevoerd. Ik snap níet waar ze al die haat door verdiend heeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:21

xPabloBokt schreef:
DP ieder mens gaat toch anders om met wat ze op hun bord geschoven krijgen. Ik vind het alleen maar vanzelfsprekend dat ze uit de politiek stapt omdat haar gezin er onder lijdt. En ik ben absoluut geen Kaag "fan". Maar ik vind het wel uit den boze hoe zij is behandeld en ik begrijp heel goed dat ze haar gezin wil beschermen. Ik geloof absoluut niet dat het is omdat D66 een nederlaag heeft ondergaan.

Ik denk dat het wel beide is.
En geef ik haar groot gelijk, ja 300% zelfs.
Voor je werk bedreigd worden, nee je moet er maar zin in hebben.
En ze kan elders veel beter matchende functies krijgen :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 09:22

Fitzroy schreef:
Borst was vermoord vanwege haar euthanasie standpunt toch? En die man was sowieso verward.

Klopt, vanwege haar euthanasiewet.

En als jij dan dagelijks meerdere doodsbedreigingen krijgt... Er hoeft maar één gek tussen te zitten, natuurlijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:24

De moordenaar van Els Borst was psychisch niet in orde, hij zei dat hij een goddelijke opdracht had gekregen om haar te vermoorden. Ik denk niet dat het echt met haar standpunten te maken had.

Edit: hij vermoordde zijn zus ook, omdat ze eierkoeken had gekocht en hij die niet lekker vond...
Laatst bijgewerkt door prompter op 13-07-23 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:25

Nee dat denk ik ook niet. Die man heeft later ook zijn zus vermoord.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:25

Die werd wel bedreigd hoor. Zij heeft ervoor gezorgd dat abortus en euthanasie veel toegankelijker werden, imo alleen maar een goed ding. Lang geleden.

Maar rechts conservatief had daar een heel groot probleem mee. Ik denk dat er aan beide kanten idd mensen zijn die gewoon niet oké zijn maar dat lijkt wel veel heftiger te zijn op rechts dan op links.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:27

nps schreef:
DuoPenotti schreef:

Bedreigingen naar Geert Wilders komen alleen niet vanuit de links-populistische hoek maar vanuit de moslim-extremistische hoek. En voor een groot deel uit Pakistan. Heeft dus niks met populisme te maken, wel met extremisme. Neemt niet weg dat ook die bedreigingen echt niet moeten kunnen, de ene is zeker niet erger dan de andere.

Ik ben wel een beetje teruggekomen op mijn onderbuikgevoel dat bedreigingen met name vanuit de rechtspopulistische hoek komen, das niet helemaal waar. De fysieke bedreigingen (fakkeldragers, journalisten bedreigen - door een politicus notabene, "op bezoek gaan bij ministers" lijken wel uit de rechtspopulistische hoek te komen. Politici worden over de hele linie meer bedreigd. Waarbij vrouwen meer worden bedreigd dan mannen (https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wel ... otiverend/, onder andere). Alsof er een soort van fatsoensnorm in Nederland weg is genomen ofzo.

Ik vind het intens triest dat Kaag stopt, maar ik snap het heel goed. Ik denk dat het ook scheelt dat ze kinderen heeft die leiden onder de bedreigingen. Ze is gewoon écht weggepest, mede door sommige van de collega's in de kamer (FvD anyone?). En wat ik dan zelf een verschil vind tussen Wilders en Kaag bijvoorbeeld is dat Wilders echt is veroordeeld voor "groepsbelediging en aanzet tot discriminatie" - bedreigingen zijn écht niet ok, maar hij doet wél behoorlijk heftige uitspraken. Kaag heeft simpelweg alleen haar werk gedaan en haar verkiezingsprogramma uitgevoerd. Ik snap níet waar ze al die haat door verdiend heeft.

Eens. Imo 100% misogynie. Ze heeft haar werk gewoon prima gedaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:27

_San87_ schreef:
Fitzroy schreef:

Klopt, vanwege haar euthanasiewet.

En als jij dan dagelijks meerdere doodsbedreigingen krijgt... Er hoeft maar één gek tussen te zitten, natuurlijk.

Dat zeiden haar dochters ook. Het hoeft maar 1 keer fout te gaan.
Ik kan Kaag en de rest volkomen begrijpen. Voel je je nog veilig als er mensen staan met een fakkel voor je huis? Wat weegt zwaarder?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 09:29

prompter schreef:
De moordenaar van Els Borst was psychisch niet in orde, hij zei dat hij een goddelijke opdracht had gekregen om haar te vermoorden. Ik denk niet dat het echt met haar standpunten te maken had.

Edit: hij vermoordde zijn zus ook, omdat ze eierkoeken had gekocht en hij die niet lekker vond...

https://www.trouw.nl/nieuws/bart-van-u- ... ~bd5c854e/

Hij zei het blijkbaar wel. Neemt niet weg dat de man inderdaad psychisch niet goed is.