Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Voor mij was het toch echt een vraag, omdat het zo stil is over de bedreigingen bij andere partijleden en het alleen maar gaat over Kaag.
En de bedreigingen uit de linkse populistische hoek waren dan altijd al groot, ja dan kan het mijn inziens kloppen.
Met andere woorden uit beide groepen is er volk dat zich niet normaal kan gedragen.
DuoPenotti schreef:Het is een vraag, zie vraagteken.
Maar we hebben het wel steeds over dat het voor haar zo rot is. De klotzakken met fakkels hebben gewonnen.
Over dat het voor van der Plas rot is hoor ik toch weinig. En dat word er ook nog even geschreven: "bedreigingen tegen politici zijn enorm toegenomen de laatste jaren, met name vanuit de rechts-populistische hoek."
Nou.... lijkt niet helemaal te kloppen.
Citaat:Ik vind het allemaal net zo erg dat dit kan gebeuren in een land dat pretendeert tolerant te zijn en vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft.
Winged schreef:DuoPenotti schreef:Voor mij was het toch echt een vraag, omdat het zo stil is over de bedreigingen bij andere partijleden en het alleen maar gaat over Kaag.
En de bedreigingen uit de linkse populistische hoek waren dan altijd al groot, ja dan kan het mijn inziens kloppen.
Met andere woorden uit beide groepen is er volk dat zich niet normaal kan gedragen.
Een Wilders loopt al járen met beveiliging rond. Geloof dat Van der Plas ook beveiliging heeft (gehad). maar dat kan ik zo snel niet terugvinden. Simons van Bij1 heeft ook een lading oliebol over zich heen gekregen. Zo kun je nog wel even doorgaan. En het is niet van de laatste jaren... Pim werd voor hij daadwerkelijk werd doodgeschoten ook al vaker bedreigd.
irmaz schreef:Ik denk dat bij Kaag het een wel een rol heeft gespeeld dat ze relatief jonge kinderen heeft, er daadwerkelijk mannen met fakkels voor het huisadres hebben gestaan en dat een eerdere partij-leider van D66 (Zorgdrager) vermoord is.
irmaz schreef:Ik denk dat bij Kaag het een wel een rol heeft gespeeld dat ze relatief jonge kinderen heeft, er daadwerkelijk mannen met fakkels voor het huisadres hebben gestaan en dat een eerdere partij-leider van D66 (Zorgdrager) vermoord is.
lies schreef:irmaz schreef:Ik denk dat bij Kaag het een wel een rol heeft gespeeld dat ze relatief jonge kinderen heeft, er daadwerkelijk mannen met fakkels voor het huisadres hebben gestaan en dat een eerdere partij-leider van D66 (Zorgdrager) vermoord is.
Bedoel je Els Borst? Die was toen geen partij leider toch?
DuoPenotti schreef:Voor mij was het toch echt een vraag, omdat het zo stil is over de bedreigingen bij andere partijleden en het alleen maar gaat over Kaag.
xPabloBokt schreef:DP ieder mens gaat toch anders om met wat ze op hun bord geschoven krijgen. Ik vind het alleen maar vanzelfsprekend dat ze uit de politiek stapt omdat haar gezin er onder lijdt. En ik ben absoluut geen Kaag "fan". Maar ik vind het wel uit den boze hoe zij is behandeld en ik begrijp heel goed dat ze haar gezin wil beschermen. Ik geloof absoluut niet dat het is omdat D66 een nederlaag heeft ondergaan.
nps schreef:DuoPenotti schreef:Voor mij was het toch echt een vraag, omdat het zo stil is over de bedreigingen bij andere partijleden en het alleen maar gaat over Kaag.
Bedreigingen naar Geert Wilders komen alleen niet vanuit de links-populistische hoek maar vanuit de moslim-extremistische hoek. En voor een groot deel uit Pakistan. Heeft dus niks met populisme te maken, wel met extremisme. Neemt niet weg dat ook die bedreigingen echt niet moeten kunnen, de ene is zeker niet erger dan de andere.
Ik ben wel een beetje teruggekomen op mijn onderbuikgevoel dat bedreigingen met name vanuit de rechtspopulistische hoek komen, das niet helemaal waar. De fysieke bedreigingen (fakkeldragers, journalisten bedreigen - door een politicus notabene, "op bezoek gaan bij ministers" lijken wel uit de rechtspopulistische hoek te komen. Politici worden over de hele linie meer bedreigd. Waarbij vrouwen meer worden bedreigd dan mannen (https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wel ... otiverend/, onder andere). Alsof er een soort van fatsoensnorm in Nederland weg is genomen ofzo.
Ik vind het intens triest dat Kaag stopt, maar ik snap het heel goed. Ik denk dat het ook scheelt dat ze kinderen heeft die leiden onder de bedreigingen. Ze is gewoon écht weggepest, mede door sommige van de collega's in de kamer (FvD anyone?). En wat ik dan zelf een verschil vind tussen Wilders en Kaag bijvoorbeeld is dat Wilders echt is veroordeeld voor "groepsbelediging en aanzet tot discriminatie" - bedreigingen zijn écht niet ok, maar hij doet wél behoorlijk heftige uitspraken. Kaag heeft simpelweg alleen haar werk gedaan en haar verkiezingsprogramma uitgevoerd. Ik snap níet waar ze al die haat door verdiend heeft.
_San87_ schreef:Fitzroy schreef:Borst was vermoord vanwege haar euthanasie standpunt toch? En die man was sowieso verward.
Klopt, vanwege haar euthanasiewet.
En als jij dan dagelijks meerdere doodsbedreigingen krijgt... Er hoeft maar één gek tussen te zitten, natuurlijk.
prompter schreef:De moordenaar van Els Borst was psychisch niet in orde, hij zei dat hij een goddelijke opdracht had gekregen om haar te vermoorden. Ik denk niet dat het echt met haar standpunten te maken had.
Edit: hij vermoordde zijn zus ook, omdat ze eierkoeken had gekocht en hij die niet lekker vond...