Wat wij 'afgeschreven' vinden is vaak wel heel erg 'westers' bekeken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunnda schreef:Veel van onze 'oude' auto's rijden in het buitenland gewoon nog klokje rond hoor. (Tenzij je een Franse auto hebt)
Sunnda schreef:Veel van onze 'oude' auto's rijden in het buitenland gewoon nog klokje rond hoor. (Tenzij je een Franse auto hebt)
IMANDRA schreef:Waarom zou investeren in zonne-energie minder zinvol zijn? Daarmee wordt dat zelfde maandbedrag een stuk lager.
En ik vind het niet gek dat als er genoeg EV's rondrijden de subsidies en incentives daarvoor minder worden.
@Germie: gedwongen iets weg te doen? Nah, want je kan altijd buiten de stad parkeren en dan de benewagen of het OV nemen.
germie schreef:IMANDRA schreef:Waarom zou investeren in zonne-energie minder zinvol zijn? Daarmee wordt dat zelfde maandbedrag een stuk lager.
En ik vind het niet gek dat als er genoeg EV's rondrijden de subsidies en incentives daarvoor minder worden.
@Germie: gedwongen iets weg te doen? Nah, want je kan altijd buiten de stad parkeren en dan de benewagen of het OV nemen.
Vertel dan maar hoe ik 50 kg meeneem in het ov? Dat gaat niet he. Dus het ov is veelal geen optie. Mensen denken dat altijd, maar dat is het gewoon niet. Als ik voor mijn deur in een efficiente bus kan stappen en dan mijn duikspullen mee kan nemen, of mijn paard, en dan ergens exact waar ik moet zijn uit kan stappen, ja, dan wordt het ov wat. Maar dat is nog niet zo ver. En een zgn. deelauto is te klein. Een station moet het wel zijn wil je wat meenemen.
Investeren in zonne-energie, hoe doe je dat? NIet elk huis is geschikt voor zonnepanelen hoor.
Loretta schreef:50 kilo vind ik best te doen met het OV. Zolang het maar goed beschermt is in een stevige koffer.
Spenk schreef:Maar duiken en paard zijn een luxe. Dat is geen noodzaak. Zolang je daar nog geld voor hebt zal het allemaal nog wel loslopen.
Spenk schreef:Hoe kom je er bij dat ik kinderen heb? Die heb ik niet en komen er ook niet.
Maar wat ik zeg zolang je nog je luxe kunt veroorloven heb je nog geen klagen er zijn ook mensen die niet eens meer rond komen voor de noodzakelijke dingen. Die aan het einde van de maand hopen dat er nog geld voor eten is of de huur t ebetalen. Dan ben je op een heel ander level aangekomen hoor.
Barbet schreef:Spenk schreef:Maar duiken en paard zijn een luxe. Dat is geen noodzaak. Zolang je daar nog geld voor hebt zal het allemaal nog wel loslopen.
Geen luxe meer in het leven, alleen noodzaak.
Als dat de norm wordt, worden we wat vroeger een 2e wereld land werd genoemd.
Spenk schreef:Wat weer een aannames. Natuurlijk niet, maar het zet het wel in perspectief. Er leven zat mensen in flinke armoede in Nederland. Dus het feit dat je nog een keuze hebt en er wel voor kiezen kan betekent dat je gelukkig nog niet die grens bereikt hebt.
Sunnda schreef:Spenk schreef:
Geen luxe meer in het leven, alleen noodzaak.
Als dat de norm wordt, worden we wat vroeger een 2e wereld land werd genoemd.
Besef je je dat veel mensen in NL al zo leven?
En dat maakt het oke?
Ik vind het een schande dat zoveel mensen zo moeten leven.