Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Er zijn maar weinig mensen die Syriëers in huis hebben. Dus denk dat voor vele het ook nu grootspraak is.
Mooi anoniem groot doen hoe goed ze zijn. Die er anders, maar eerlijker er wat over zeggen virtueel afmaken.
Jou opmerking popstra vind ik heel realistisch
DuoPenotti schreef:Klopt. Maar ik ga niet zeggen dat ik er op vang en dat dan toch lekker niet doe.
Ik denk dat de grootspraak meer is dan de daadwerkelijke opvang.
Popstra schreef:Wij hebben ook over hulp bieden zitten praten. Ik zou met liefde ons tuinhuis aanbieden. Kun nen makkelijk 3 pers in als het moet.
Echter moet je toch heel goed daarover nadenken. Je levert namelijk wel een heel groot stuk prive in wat best een ding is als je altijd graag op jezelf bent. Die mensen hebben hier natuurlijk niks te doen dan beetje rond te gaan hangen. Dan is ook de vraag, voor hoe lang? ik moet daar dus zeker nog even goed over na gaan denken voor we zomaar ergens aan beginnen.
Ik heb het vreselijk met die mensen te doen en ik denk dat ze zodra het weer veilig is ze wel graag weer terug willen en ook gaan.
Spenk schreef:DuoPenotti schreef:Klopt. Maar ik ga niet zeggen dat ik er op vang en dat dan toch lekker niet doe.
Ik denk dat de grootspraak meer is dan de daadwerkelijke opvang.
Ik denk dat jij dat alleen maar denkt.
Die organisaties krijgen per minuut 4/5 aanmeldingen binnen. Ik ken meerdere mensen die al mensen in huis hebben en ook mensen die naar de grens zijn gereden mensen ophalen.
germie schreef:Popstra schreef:Wij hebben ook over hulp bieden zitten praten. Ik zou met liefde ons tuinhuis aanbieden. Kun nen makkelijk 3 pers in als het moet.
Echter moet je toch heel goed daarover nadenken. Je levert namelijk wel een heel groot stuk prive in wat best een ding is als je altijd graag op jezelf bent. Die mensen hebben hier natuurlijk niks te doen dan beetje rond te gaan hangen. Dan is ook de vraag, voor hoe lang? ik moet daar dus zeker nog even goed over na gaan denken voor we zomaar ergens aan beginnen.
Ik heb het vreselijk met die mensen te doen en ik denk dat ze zodra het weer veilig is ze wel graag weer terug willen en ook gaan.
Precies.
Maar wat denk je wat iemand in huis nemen kost? Kun je dat wel dragen? Je bent snel 200 euro voor een persoon kwijt aan eten, stoken, water, elektriciteit, enz.
Een tuinhuis heb ik niet, dan moet ik echt iemand in huis nemen. En ik weet niet of dat wel zal gaan. Er zijn nog meer praktische belemmeringen dan alleen een dak boven het hoofd. Een bed, maar ook ruimte zijn dan dingen.
Goof schreef:Niemand verplicht je om iemand in huis te nemen, dus stop met zeiken.
mvdende schreef:Je wil niet banketstaaf doen en zeggen dat het dieven zijn, maar daarboven plaats je wel degelijk die implicatie, wat euhm best banketstaaf overkomt.Je bent gewoon je privé kwijt als je vluchtelingen gaat opvangen. Kan je ze wel vertrouwen, dat ze dat rondslingerende €50 briefje netjes laten liggen? En andere kostbaarheden in huis....
Wil niet banketstaaf doen en ik zeg absoluut niet dat het dieven zijn! Maar ik als vrouw alleen zou me er absoluut niet prettig bij voelen vreemde mensen zomaar in m'n huis te laten en zeker niet om ze uren per dag alleen te laten in m'n huis
mvdende schreef:Je bent gewoon je privé kwijt als je vluchtelingen gaat opvangen. Kan je ze wel vertrouwen, dat ze dat rondslingerende €50 briefje netjes laten liggen? En andere kostbaarheden in huis....
Wil niet banketstaaf doen en ik zeg absoluut niet dat het dieven zijn! Maar ik als vrouw alleen zou me er absoluut niet prettig bij voelen vreemde mensen zomaar in m'n huis te laten en zeker niet om ze uren per dag alleen te laten in m'n huis
Popstra schreef:Wij hebben ook over hulp bieden zitten praten. Ik zou met liefde ons tuinhuis aanbieden. Kun nen makkelijk 3 pers in als het moet.
Echwel schreef:En deze drogredenen waren er in 40 45 ook.
Nee Syriëers heb ik idd niet opgevangen in huis omdat er daar gen vraag voor was.
En nee ik ben echt geen toetsenbord held..
Maar raalte stelt een kerk voor opvang beschikbaar en ik heb a.aangegeven af en toe te helpen en mensen af en toe mee.uit te nemen...