[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:49

:) volgens de peilingen is de eerste zetel binnen voor BBB!!
Een partij die de boeren en burgers op het platteland nog enige hoop geeft.

Een stem op links is een stem tegen de agrarische sector in Nederland.

Boras

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:57

Door jullie getwijfel op links, slaat bij mij ook weer de twijfel toe tussen D66 en GL.

Ik heb iets tegen Klaver, maar die wprdt sowieso geen president.

Nah,toch D66.

Of toch GL......

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:04

Boras schreef:
Door jullie getwijfel op links, slaat bij mij ook weer de twijfel toe tussen D66 en GL.

Ik heb iets tegen Klaver, maar die wprdt sowieso geen president.

Nah,toch D66.

Of toch GL......

Kop of munt ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:11

Ik werk in de agrarische sector en stem op links. Ben van mening dat er zeker wat moet veranderen. Imo klopt er iets niet aan het systeem als je boeren met landbouwsubsidies overeind moet houden.

Ben het niet perse eens met de ideeën hoe dan het systeem zou moeten veranderen. Maar ik stem ook nog met oog op andere standpunten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:22

Het is wel leuk om te zien dat Bokt niet de algemene peilingen weer geeft. CDA 2%, PVV 8% en GL 15 %.
Je zou niet verwachten van een toch wat elitaire sport dat er zoveel GL gestemd wordt.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:34

Fitzroy schreef:
Het is wel leuk om te zien dat Bokt niet de algemene peilingen weer geeft. CDA 2%, PVV 8% en GL 15 %.
Je zou niet verwachten van een toch wat elitaire sport dat er zoveel GL gestemd wordt.

Is GL dan goed ? Ze waren wel voor de biomassacentrales en hebben er mede voor gezorgd dat er zo massaal gekapt is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:45

idinn schreef:
Ik werk in de agrarische sector en stem op links. Ben van mening dat er zeker wat moet veranderen. Imo klopt er iets niet aan het systeem als je boeren met landbouwsubsidies overeind moet houden.
.

en wat denk je dat links daaraan wil gaan veranderen, wat positief zou zijn voor de boeren? Zeker als je in de sector werkt zou je beter moeten weten vind ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:48

juval schreef:
:) volgens de peilingen is de eerste zetel binnen voor BBB!!
Een partij die de boeren en burgers op het platteland nog enige hoop geeft.

Een stem op links is een stem tegen de agrarische sector in Nederland.

Het zijn peilingen he... kan nog afwijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:49

Ik weet het nog steeds niet eigenlijk.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:54

juval schreef:
idinn schreef:
.

en wat denk je dat links daaraan wil gaan veranderen, wat positief zou zijn voor de boeren? Zeker als je in de sector werkt zou je beter moeten weten vind ik.

Ik vind dit wat denigrerend klinken. Alleen omdat het niet jou mening is maakt het niet verkeerd. Je kan prima in de sector zitten en alsnog vinden dat er veranderingen moeten komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:57

Groenlinks is zeker niet groener of beter voor de boeren en/ of agrarische sector. Wat komt er daarna, paardenhouderij? Laat je niet misleiden door het groen in de naam. Ik vind het tegenwoordig eerder grijslinks.

Volgens mij wil iedere partij wel veranderingen wbt de agrarische sector, maar ze allemaal anders invullen. In ieder geval is boeren uitkopen en op die plekken huizen bouwen imo geen goede lange termijn oplossing en al helemaal niet beter voor de dieren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:12

Fitzroy schreef:

Nee precies, al die slurpende SUV's om op wedstrijd te kunnen gaan zullen nog harder belast gaan worden, en PvdD lijkt me ook niet in 't belang van de paardensport.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:23

Ik denk dat de meeste mensen hier heus niet zo elitair zijn hoor :+ Op enkele dressuurmiepen na heb ik het idee dat hier vooral veel mensen met een huis-tuin-en-keuken knol zijn. Niet denigrerend bedoeld, vind ik juist leuk. Maar het lijkt mij een misconceptie dat paardenmensen per definitie rechts zouden moeten stemmen omdat ze anders met hun sport in de knel zouden komen.
Is het vriendelijker maken van de paardensport nou echt zo erg?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:26

Bokt is natuurlijk relatief jong (is vaak iets meer richting links) en relatief veel vrouw.

En paardenliefhebberij: je ziet de laatste jaren een stijging van mensen die helemaal niet zo veel geld hebben, en toch van alles met paarden doen.

Ook verschuiving van wedstrijdbinnenpaard vs recreatienaturals

(Extreeeeeem gechargeerd natuurlijk)

Dus dat bokt niet vooral heel veel vvd is begrijp ik wel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:27

Zware auto's nog meer belasten lijkt me voor paardenmensen die er regelmatig met 'n trailer op uit trekken (ook gewoon om te bos/strandcrossen) niet echt handig. VVD scoort dus ook best goed op Bokt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:29

Femke_Tweety schreef:
Bokt is natuurlijk relatief jong (is vaak iets meer richting links) en relatief veel vrouw.

En paardenliefhebberij: je ziet de laatste jaren een stijging van mensen die helemaal niet zo veel geld hebben, en toch van alles met paarden doen.

Ook verschuiving van wedstrijdbinnenpaard vs recreatienaturals

(Extreeeeeem gechargeerd natuurlijk)

Dus dat bokt niet vooral heel veel vvd is begrijp ik wel.

VVD-ers zijn de ouders van die linkse paardenmeisjes, die moeten de dure hobby tenslotte betalen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:32

Wanneer de green deal van GroenLinks er door zou komen dan :

Halvering veestapel
Belasting op vlees
BMP op de benzineslurpers, op elke auto die niet elektrisch is nog hoger
Geen vliegreizen meer op redelijk korte afstand
Vervuiler betaald , daar ben ik het gedeeltelijk mee eens naar de tien grootste vervuilende bedrijven flink aanpakken kan ook betekenen weg werkgelegenheid . En vliegreizen flink duurder.
Extra heffingen op kunstmest en stikstof ( dus de landbouw)
Huizen flink verduurzamen , wie betaald ?
Alle fossiele brandstoffen weg, dus gas ook, wie betaald de 40.000 euro om mijn warmtepomp aan te leggen?

GroenLinks mag dan wilde plannen hebben, linksom of rechtsom , de gewone burger is hier financieel dik de klos , los van het feit dat we straks geen boer meer overhebben in Nederland .
En ook geen benzineslurpende suv voor de trailer.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-03-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:32

Ik zat juist te kijken en vind de peiling hierboven toch meest rechts/geld gerelateerd. En weinig echt links. Groen links is niet links eerder grijs midden of grijs rechts dan groen links. En vooral voor de stad in het westen kwa kandidaten.

Wat betreft die warmte pompen. Komt er ook iemand dan oordopjes leveren tegen het aardig fikse geluid dat ze continue maken. Weg stilte s nachts

Bbb krijgt voor mij gewoon geen stem. Want er moet iets gebeuren. Het kan er bij mij niet in dat het "normaal" moet worden als er nu weer massaal gewas op het land kapot gespoten wordt met gif. Langzaam aan de grote binnenkoeien boer alleen maar monocultuur grasland hebben hectare na hectare waarbij zorgvuldig elk obstakel wordt gerooid want dan ben je efficienter in je werk. Varkens kippen geiten en ook koeien die nooit meer daglicht zien zo ongeveer. Of de zon op hun huid kunnen voelen omdat ze zorgvuldig worden weggestopt ivm alweer die efficientie. Een partijd die dat wel normaal vindt krijgt van mij geen stem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:34

Juval, je mag best iets minder denigrerend doen hoor. Ik werk in de sector, maar op dit moment vind ik onze manier van boeren gewoon niet toekomstbestendig. Na de tweede wereldoorlog was het echt een prima manier van boeren. En je moet dat niet afstraffen door te denken dat je het hele systeem even kan omgooien. Maar zo doorgaan schiet ook niet op, boeren komen amper rond, worden deels door subsidies overeind gehouden, raken gefrustreerd door gebrek aan een duidelijke stip aan de horizon (eentje voor de komende 50 jaar en niet 4 jaar en dan weer de geheel andere kant op), de consument wil het anders zien en het klimaat speelt een grote rol. Gewoon zo doorgaan is geen optie, voor niemand niet.

Ben ik het eens met kreten als "halveer de veestapel"? Zeker niet als men dat dan maar op stel en sprong wilt zien gebeuren. Maar zo door kwakkelen is ook niet de juiste oplossing. Als we nu veranderingen kunnen stimuleren, waarbij over 50 jaar de veestapel gehalveerd is en elke boer daarmee wel een eerlijke boterham verdient. Dan ben ik het met zo'n standpunt wel weer eens.

En ik stem niet enkel met oog op de agrarische sector.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:37

Elisa2 schreef:
Groenlinks is zeker niet groener of beter voor de boeren en/ of agrarische sector. Wat komt er daarna, paardenhouderij? Laat je niet misleiden door het groen in de naam. Ik vind het tegenwoordig eerder grijslinks.

Volgens mij wil iedere partij wel veranderingen wbt de agrarische sector, maar ze allemaal anders invullen. In ieder geval is boeren uitkopen en op die plekken huizen bouwen imo geen goede lange termijn oplossing en al helemaal niet beter voor de dieren.

Huizen moeten uiteindelijk ergens gebouwd. Volgens mij wil vrijwel iedere partij eerst leegstaande panden en inbreilocaties en bestaande panden splitsen maar ook daar zit een grens aan.

Als ze enorme schuren van de intensieve veehouderij neergooien en er huizen voor in de plaats zetten is dat best een optie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:39

En dan, Fransje? Dan krijg je echt een lelijk versnipperd landschap. Hier een wijkje, daar een wijkje ...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:40

juval schreef:
idinn schreef:
.

Oh ja, jouw mening is absoluut waarheid!

:Y)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:41

Fitzroy schreef:
En dan, Fransje? Dan krijg je echt een lelijk versnipperd landschap. Hier een wijkje, daar een wijkje ...

Hangt er vanaf hoe je bouwt. Daar zijn best keuzes in te maken.

Die enorme rijen met schuren zijn ook geen lust voor het oog.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:42

Hahaha, ja lekker doorgaan met die intensieve veehouderij en zelfs uitbreiden, want heel de wereld draait natuurlijk om veehouders 8)7

Boeren stemmen van oudsher vaak CDA, en kijk wat dat heeft gebracht. Maar vooral lekker op die route doorgaan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:43

Fitzroy schreef:

Beter dan velden en velden aan monocultuur en kale weilanden; het "oerhollandse" landschap dat eigenlijk nog niet eens zo lang bestaat. :Y) Versnippering kan, mits goed gedaan, juist heel goed zijn voor de natuur en het landschap.