elnienjo schreef:En dat mag je vinden, en dat klinkt al zoveel respectvoller tegenover haar als mens. Want dat is ze, een mens , een vrouw, een politica die gaat voor haar ideale.En het is geen uitzondering, ze klaagt er al jaren op los over al die slechte 'witte' mensen.
Ik heb dat met Trump. Die man haalt het slechtste in me boven en ik ben echt allergisch voor hem. Maar hoe je het ook went of keert hij is wel een mens en ook de president van de USA. Dus hij krijgt wel mijn respect als ik het over hem heb, want ik weet ook heel goed waarom ik zo allergisch voor hem ben. Dat zegt iets over mij ook nl.
Ik weet nog dat er in Amsterdam een man werd gearresteerd en manlief en ik zagen dit op TV. Verschrikt zei ik: "o hemel, wat wordt hier buitengewoon hard en veel geweld gebruikt". "Ik hoop, zo vervolgde ik tegen mijn man, dat dit niet gebeurt omdat hij zwart is", "dat mogen ze wel eens goed gaan onderzoeken". Mijn man beaamde dat, hij was het ermee eens na het zien van die afschuwelijke beelden.
Komt Sylvana Simons in Amsterdam in de raadsvergadering→ ik heb het zelf gezien op TV, die stelt daar een vraag over. Mijn god, wat werd die vrouw afgebrand door haar eigen collega's. Manlief en ik waren daar dan weer erg verbaasd over, want het geweld vonden wij buitengewoon hard.
Alleen omdat zij de enige was die daar een vraag over stelde was het: "daar heb je mevrouw Sylvana weer"→ en helaas vele male erger.