Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:10

Jij bent degene die jouw boosheid met de BLM demonstraties vergelijkt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:11

Absoluut niet. Is van een totaal andere orde.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:12

sureido schreef:
Voor de een weegt het een zwaarder dan het ander en met 17 miljoen mensen moet dat nu eenmaal geaccepteerd worden (en ook dat je die niet een jaar binnen kan houden) en dan kan je wel al 4 dagen achtereen kwaad zijn maar daar heb je alleen je zelf nu mee want helaas verandert dat niks.

Ik ben het hier zo niet mee eens, zo totaal niet.
Een ander bepaald niet voor mij dat een pandemie mag doorwoekeren omdat zij NU willen protesteren op een gevaarlijke manier. Zij maken een beslissing die het leven van miljoenen andere mensen beïnvloed. En dan niet door jeuk aan hun rechterteen te krijgen, maar er gaan gewoon mensen dood door dit soort beslissingen. Er zijn ouderen die langer hun familie niet mogen zien door dit soort keuzes. Dat is gewoon asociaal.

Er zijn 100.000 manieren te bedenken om je punt te maken ZONDER met 5000 mensen op een hoopje op de dam te staan en de volksgezondheid in gevaar te brengen.
Het doel mag dan nog ZO belangrijk zijn, het heiligt in dit geval in mijn ogen gewoon niet de middelen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:14

rien10 schreef:
Ik kan wel janken. Echt.
Al die doden: niets van geleerd.
Al dat leed: gaat dat nog erger worden?
Al die mensen die hun leven wagen om anderen te verzorgen: mogen zij straks weer 80 uur in de week gaan werken?
Al die mensen die aan het herstellen zijn: hoe moeten zij deze mensen massa’s bezien?

Wat is er mis te verstaan aan de woorden “vermijd drukte”.

Ik snap het echt niet. Echt niet.

Dat heb ik dus ook ik vind alles wat er gebeurt gewoon vreselijk. Ik had gehoopt dat Corona mensen wat tot bezinnign zou brengen. even leek zelfs de hele identiteitspolitiek verdwenen. Maar nu we in het oog van de orkaan zitten is de mensheid opeens nog gekker dan ooit en is de haat gewoon onbeschrijfelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:14

5000 mensen zo dicht bij elkaar op de Dam was ook gewoon een idiote actie. Dat snapt iedereen nu ook wel (naja de meesten) dat had gewoon anders gemoeten. Maar in mijn ogen zijn er ook manieren om dit corona proof en verstandig te doen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:16

Ik heb het niet over die 5000, ik heb het over alle andere demonstraties die nu gewoon goed verlopen, waar je nog blij mee moet zijn als je ziet hoe het in andere steden gaat in Europa.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:20

sureido schreef:
Ik heb het niet over die 5000, ik heb het over alle andere demonstraties die nu gewoon goed verlopen, waar je nog blij mee moet zijn als je ziet hoe het in andere steden gaat in Europa.

Wat mij betreft is demonstreren met voldoende afstand en maatregelen in acht prima en moeten we ook weer vooruit.
Waarbij ik nog steeds denk dat er betere manieren zijn om te protesteren rondom dit probleem, los van corona.

Met deze groepsprotesten ontstaat er een groep die zegt “jaaaa black lives matter, gelukkig doe ik het al superrrrrr goed, schouderklopje voor mij!” En een groep die zegt “zucht, komopppppp er is niks aan de hand, er is helemaal geen racisme in nederland, all lives matter” (even heel ongechargeerd).
Ik denk dat inspelen op daadwerkelijk racisme in NL veel effectiever kan en op een manier die veel meer awareness creeert. Maar dat staat los van corona.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:23

Ach ja, zolang ze maar niet met z‘n 3-en in de auto zitten.

Nee, ik begrijp het ook echt niet, heel europa staat vol met massa protesten. Maar als je 15 meter verderop met een klein groepje staat zwaait er wat. Ik begrijp er niets meer van. Het effect zou wel eens mee kunnen vallen trouwens. De anti-corona protesten hebben ook geen toename gegeven en daar zijn ook duizenden heen gekomen (met name in Duitsland).

Secricible, mee eens. Ik ben bij enkele initiatieven geweest die veel meer tot denken aanzette dan een spandoek die ik hooguit in het nieuws even zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:23

Loretta schreef:
rien10 schreef:
Ik kan wel janken. Echt.
Al die mensen die hun leven wagen om anderen te verzorgen: mogen zij straks weer 80 uur in de week gaan werken?
Al die mensen die aan het herstellen zijn: hoe moeten zij deze mensen massa’s bezien?

Dat heb ik dus ook ik vind alles wat er gebeurt gewoon vreselijk. Ik had gehoopt dat Corona mensen wat tot bezinnign zou brengen. even leek zelfs de hele identiteitspolitiek verdwenen. Maar nu we in het oog van de orkaan zitten is de mensheid opeens nog gekker dan ooit en is de haat gewoon onbeschrijfelijk.

Jij lijkt wel in een heel ander Nederland te leven dan ik.
Onbeschrijfelijke haat? Waar en op welke manier ervaar jij dat?

Er wordt wel een beetje te veel drama gemaakt hier heb ik het idee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:55

Marie_Anne schreef:
Jij lijkt wel in een heel ander Nederland te leven dan ik.
Onbeschrijfelijke haat? Waar en op welke manier ervaar jij dat?

Er wordt wel een beetje te veel drama gemaakt hier heb ik het idee.

Met het oog van de orkaan bedoel ik Corona. een tweede golf zit er aan te komen. wanneer die komt en hoe hevig weten we niet. maar dat ligt deels aan ons zelf

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:21

Wat bijzonder. Akwasi dreigt eerst zwarte pieten in hun gezicht te willen trappen en nu doet hij zelf aangifte van bedreiging aan zijn adres. Mag hopen dat zijn ophitsingen en dreigingen geweld te gebruiken op dezelfde manier bestraft worden. Er hoeven maar 'n paar korte lontjes tussen zijn volgers te zitten en we kunnen weer een Pim Fortuin of Theo van Gogh van straat schrapen.

Citaat:
Zijn toespraak tijdens het Black Lives Matter-protest op de Dam heeft rapper Akwasi een reeks dreigementen opgeleverd. Hij deelde er vanmiddag enkele op zijn Instagramaccount. Volgens zijn management kwamen de meeste berichten binnen via social media en e-mail, en wordt er aangifte gedaan indien de gebruikte bewoordingen daar aanleiding toe geven.

AD

Echt he, wat bezield zo'n gast. Hij hitst op tot haat. Er moet zeker geen tegendemonstratie worden gehouden, dan verlaag je je tot het zelfde niveau en dat moet zeker voorkomen worden. Mensen zijn zo licht ontvlambaar nu er geen 'brood en spelen' zijn. Ik snap opeens die uitdrukking een stuk beter...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:33

elnienjo schreef:
Wat bijzonder. Akwasi dreigt eerst zwarte pieten in hun gezicht te willen trappen en nu doet hij zelf aangifte van bedreiging aan zijn adres. Mag hopen dat zijn ophitsingen en dreigingen geweld te gebruiken op dezelfde manier bestraft worden. Er hoeven maar 'n paar korte lontjes tussen zijn volgers te zitten en we kunnen weer een Pim Fortuin of Theo van Gogh van straat schrapen.

Citaat:
Zijn toespraak tijdens het Black Lives Matter-protest op de Dam heeft rapper Akwasi een reeks dreigementen opgeleverd. Hij deelde er vanmiddag enkele op zijn Instagramaccount. Volgens zijn management kwamen de meeste berichten binnen via social media en e-mail, en wordt er aangifte gedaan indien de gebruikte bewoordingen daar aanleiding toe geven.

AD

Echt he, wat bezield zo'n gast. Hij hitst op tot haat. Er moet zeker geen tegendemonstratie worden gehouden, dan verlaag je je tot het zelfde niveau en dat moet zeker voorkomen worden. Mensen zijn zo licht ontvlambaar nu er geen 'brood en spelen' zijn. Ik snap opeens die uitdrukking een stuk beter...

ZP is een fictief persoon. Hij zet nergens aan tot geweld. Dit slaat helemaal nergens op wat je zegt over Pim Fortuyn. Je vergelijkt moordenaars nu met anti-racisme demonstranten.

Edit: kan zijn dat ik het gemist heb desondanks. Maar hoop dat je dan zou kunnen laten zien wat er precies gezegd is :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:41

Alleen wordt zwarte piet gespeeld door echte mensen, met echte gezichten, die niet zo goed tegen een trap kunnen. Het was gewoon een verschrikkelijk domme en gewelddadige opmerking. Ik ben tegen bedreigingen, alle bedreigingen. Ik vind het een goede zaak dat hij aangifte doet wegens die bedreigingen richting hem en ik hoop dat er echt wat mee gedaan wordt en dat de bedreigers er niet gemakkelijk mee wegkomen. En dus vind ik dat zijn dreiging met geweld ook niet kunnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:44

elnienjo schreef:

Daar kon je nog weleens gelijk aan hebben. Als er sportwedstrijden waren had het best wel eens kunnen afleiden. Er is nu totaal geen afleiding. Als mensen het toch niet kunnen laten om elkaar op te zoeken kunnen ze beter in een half gevuld stadion zitten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:45

rien10 schreef:
Ik kan wel janken. Echt.

Eens. Respect voor de zorg en iedereen die KEIHARD inzet. Wel wil ik dit even in perspectief plaatsen. Ik was vandaag in Amersfoort centrum en het was druk. Zeker geen 1.5 meter afstand (behalve op het terras. Hulde voor de horeca). Op de Facebookpagina van Amersfoort ed hoor ik dan weer klachten hierover. Dit vind ik scheef. Mensen klagen over de onjuistheden van de protesten (fair enough) maar lopen wel met het hele gezin door een winkelstraat. Tsja... (niet iedereen natuurlijk).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:57

Danique_G schreef:
ZP is een fictief persoon. Hij zet nergens aan tot geweld. Dit slaat helemaal nergens op wat je zegt over Pim Fortuyn. Je vergelijkt moordenaars nu met anti-racisme demonstranten.

Edit: kan zijn dat ik het gemist heb desondanks. Maar hoop dat je dan zou kunnen laten zien wat er precies gezegd is :)

ZP kan dan wel een fictief persoon zijn, maar het zijn wel gewoon mensen die te maken kunnen krijgen met geweld omdat ze ZP spelen in december door zijn ophitserij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:58

Karl66 schreef:
Alleen wordt zwarte piet gespeeld door echte mensen, met echte gezichten, die niet zo goed tegen een trap kunnen. Het was gewoon een verschrikkelijk domme en gewelddadige opmerking. Ik ben tegen bedreigingen, alle bedreigingen. Ik vind het een goede zaak dat hij aangifte doet wegens die bedreigingen richting hem en ik hoop dat er echt wat mee gedaan wordt en dat de bedreigers er niet gemakkelijk mee wegkomen. En dus vind ik dat zijn dreiging met geweld ook niet kunnen.

Nee precies. Hij moet exact dezelfde strafmaatregelen krijgen als de dreigers die hij nu achter z'n broek aan heeft.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:14

elnienjo schreef:
Karl66 schreef:

Nee precies. Hij moet exact dezelfde strafmaatregelen krijgen als de dreigers die hij nu achter z'n broek aan heeft.

Dat zal mij nog weleens benieuwen of dat zou gaan gebeuren. Ik ben eerlijk gezegd bang dat de dreigers bestraft worden en dat hij er om wat voor reden dan ook mee weg komt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:37

elnienjo schreef:
Danique_G schreef:

ZP kan dan wel een fictief persoon zijn, maar het zijn wel gewoon mensen die te maken kunnen krijgen met geweld omdat ze ZP spelen in december door zijn ophitserij.

Dus als ik zeg dat Mickey Mouse wil vermoorden dan moeten alle acteur in Disney Land Parijs zich verstoppen?

Ik vind het een klote opmerking van Akwasi die zeker niet handig is. Maar ik denk dat het echt teveel onder een vergrootglas wordt gelegd. Er is een bepaalde hypocrisie in Nederland. Zoals ik eerder aangaf: winkelstraten zijn vol. Dat Akwasi altijd verkondigd dat hij dialoog wordt aangaan wordt ook voor het gemak vergeten. Het feit dat KOZP vreedzame protesten altijd oproept vergeet ook iedereen. 1 opmerking en het hek is van de dam terwijl deze mensen dagelijks doodsverwensingen krijgen.

Overigens vroeg ik specifiek waar hij oproept tot geweld maar daar geef je geen antwoord op. Ik ga voor het gemak uit dat het gaat om de “ik trap in het gezicht van ZP”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 06:05

Dat hypocriete zit net zo goed aan de andere kant. Zij krijgen doodsbedreigingen en dat is racisme, maar als er hier gezegd wordt dat dat diegene die de all lives matter demonstratie wilde organiseren doodsbedreigingen krijgt dan "is het niet handig om te doen" en wordt het dus bij hem neergelegd ipv bij degenen die hem bedreigen.
Hier staan ook demonstranten te schreeuwen en te schelden tegen agenten die niets verkeerd hebben gedaan. Als je zegt dat je tegen deze manier van demonstreren bent in deze tijd dan gaat het eigenlijk niet om corona maar ben je gewoon racist.
Er wordt naar de winkelstraten gewezen want daar zijn ook mensen, nou hier staan de winkelstraten niet vol en zijn er zeker geen 5.000 (of zelfs het dubbele) aan mensen aanwezig, en dat is ook gewoon een manier om het af te schuiven want ook al was het te druk geweest in de winkelstraten dan nog is het natuurlijk gewoon hartstikke dom om met duizenden mensen op een kluitje te gaan staan.
Ik ben wel een beetje klaar met de schreeuwers tussen de demonstranten, als je echt verandering wil dan zal je respect voor elkaar moeten hebben en mensen uitmaken voor racist omdat zij een ander idee over iets hebben en ook nog een wit kleurtje is gewoon net zo goed racistisch, mensen bedreigen is altijd fout en oproepen tot geweld ook, fictief persoon of niet, we weten allemaal dat er echte mensen onder die schmink zitten en dat geldt ook voor de agenten die van alles naar hun hoofd geslingerd krijgen, ook dat zijn gewoon mensen die uitgescholden worden om iets wat er in het buitenland gebeurd is.
Hiermee zeg ik niet dat alle demonstranten zo zijn maar een deel doet net zo goed de dingen waar ze zo tegen zijn en daar kan ik geen respect voor hebben. In beide groepen zitten racisten en mensen die alles aanhalen om te gaan lopen schreeuwen en dat is gewoon jammer maar niet alleen het probleem van de mensen die geen kleurtje hebben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:29

Even als advocaat van de duivel. Er wordt steeds geroepen dat 'wij' ons nauwelijks bewust zouden zijn hoe geprivilegieerd 'de witte Nederlander' zou zijn, en dat het positief is als daar meer bewustzijn van ontstaat.

Wat nu als dat bewustzijn er inderdaad komt, maar dat mensen daardoor het idee krijgen dat er (al jaren) geprobeerd wordt iets van ze af te nemen? Wat nu als mensen die privileges, waarvan ze zich altijd onbewust waren en waar ze zich door de aandacht van de laatste jaren bewust van zijn geworden, helemaal niet kwijt willen?
Ontstaat dan door die aandacht niet juist het tegenovergestelde effect?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:38

Danique_G schreef:
Dus als ik zeg dat Mickey Mouse wil vermoorden dan moeten alle acteur in Disney Land Parijs zich verstoppen?

Ik vind het een klote opmerking van Akwasi die zeker niet handig is. Maar ik denk dat het echt teveel onder een vergrootglas wordt gelegd. Er is een bepaalde hypocrisie in Nederland. Zoals ik eerder aangaf: winkelstraten zijn vol. Dat Akwasi altijd verkondigd dat hij dialoog wordt aangaan wordt ook voor het gemak vergeten. Het feit dat KOZP vreedzame protesten altijd oproept vergeet ook iedereen. 1 opmerking en het hek is van de dam terwijl deze mensen dagelijks doodsverwensingen krijgen.

Overigens vroeg ik specifiek waar hij oproept tot geweld maar daar geef je geen antwoord op. Ik ga voor het gemak uit dat het gaat om de “ik trap in het gezicht van ZP”
Zo zei hij het niet.
Hij zei letterlijk: "op het moment dat ik in november een zwarte piet zie, ik trap hem persoonlijk in zijn gezicht".

Dat is wel degelijk een bedreiging aan het adres van mensen die van plan zijn om zich als zwarte piet te verkleden, en ik vind het echt heel dom van hem. Het proberen goed te praten vind ik net zo dom. Erken gewoon dat het niet oke is wat hij zei.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:11

oomens schreef:
Even als advocaat van de duivel. Er wordt steeds geroepen dat 'wij' ons nauwelijks bewust zouden zijn hoe geprivilegieerd 'de witte Nederlander' zou zijn, en dat het positief is als daar meer bewustzijn van ontstaat.

Wat nu als dat bewustzijn er inderdaad komt, maar dat mensen daardoor het idee krijgen dat er (al jaren) geprobeerd wordt iets van ze af te nemen? Wat nu als mensen die privileges, waarvan ze zich altijd onbewust waren en waar ze zich door de aandacht van de laatste jaren bewust van zijn geworden, helemaal niet kwijt willen?
Ontstaat dan door die aandacht niet juist het tegenovergestelde effect?

Ik zou zeggen: ja!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:18

Die kans zit er wel in, ben ik bang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:20

Wat verstaat de demonstrerende witte bokker hier in dit topic eigenlijk onder white privilige?