Ben benieuwd en vind het spannend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
corine1981 schreef:Wat mij niet helemaal duidelijk is, is wat je aan de lokale partijen hebt in de 1e kamer?
Hoe verhoudt dat zich? Want ik kan leuk U26 stemmen (wat er bij mij naast CDA uit komt en dat weiger ik) maar wat hebben zij landelijk in de pap te brokkelen?
Want uiteindelijk is een eerste kamer toch ook niet onbelangrijk.
meikemarieke schreef:Interessant om alle verschillende standpunten te lezen hier.
Ik als boerin zijnde vind uiteraard de standpunten wat betreft landbouw erg belangrijk.
Gezien de huidige politiek als doel lijkt te hebben alle boeren uit Nederland te verdrijven (wat ze ook aardig lijkt te lukken) moet daar wel iets aan veranderen.
Janneke2 schreef:meikemarieke schreef:Interessant om alle verschillende standpunten te lezen hier.
Ik als boerin zijnde vind uiteraard de standpunten wat betreft landbouw erg belangrijk.
Gezien de huidige politiek als doel lijkt te hebben alle boeren uit Nederland te verdrijven (wat ze ook aardig lijkt te lukken) moet daar wel iets aan veranderen.
...misschien stemmen op de partij die in het verkiezingsprogramma heeft staan
"Wij vinden dat de boeren als individuele ondernemers een vuist moeten kunnen maken tegen de afbraakprijzen van de supermarkten (dus de kartelwaakhond anders 'inrichten'.)"
Citaat:Citaat:...misschien stemmen op de partij die in het verkiezingsprogramma heeft staan
"Wij vinden dat de boeren als individuele ondernemers een vuist moeten kunnen maken tegen de afbraakprijzen van de supermarkten (dus de kartelwaakhond anders 'inrichten'.)"
Welke partij is dat? Want dat is wel een standpunt waar ik me in kan vinden.
MarliesV schreef:De boeren is precies de reden voor mij om op het CDA te stemmen.
Ben pro groen maar niet ten koste van alle boeren bedrijven in Nederland.
Mensen willen zo graag alles groen, natuur de ruimte enz. Maar waar laten we dan onze koeien grazen, halen we ons gras vandaan voor het voer van de dieren.
Of willen we alles gaan inkopen? Krijgen we praktijken als in Noorwegen, waar het niet zelf wordt verbouwd, dus mega duur is.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een partij die pro boer is, maar ook in andere standpunten mij kan vinden.
quera schreef:MarliesV schreef:De boeren is precies de reden voor mij om op het CDA te stemmen.
Ben pro groen maar niet ten koste van alle boeren bedrijven in Nederland.
Mensen willen zo graag alles groen, natuur de ruimte enz. Maar waar laten we dan onze koeien grazen, halen we ons gras vandaan voor het voer van de dieren.
Of willen we alles gaan inkopen? Krijgen we praktijken als in Noorwegen, waar het niet zelf wordt verbouwd, dus mega duur is.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een partij die pro boer is, maar ook in andere standpunten mij kan vinden.
Uhh Noorwegen heeft een iets ander klimaat.. en hele andere grond.
MarliesV schreef:Uhh Noorwegen heeft een iets ander klimaat.. en hele andere grond.