Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Conclusie: het gebeurd nog teveel en te vaak en word vaak onder de tafel weg gemoffeld terwijl het levensverwoestende lange termijn effecten heeft.
Janine: ik weet niet wat ik daar van moet denken..Michael Jackson heeft natuurlijk als artiest veel goede dingen gedaan en gemaakt. Ik weet niet of boycotten van zijn muziek e.d helpend is..in mijn ogen was hij ziek maar maakt hem dat niet gelijk een 100% slecht persoon.
Suzanne F. schreef:Ik vind dat zijn muziek helemaal los staat van deze kwestie. Ik denk persoonlijk wel dat hij schuldig is aan kindermisbruik. Er zijn teveel verhalen en bekentenissen die overeenkomen en op elkaar aansluiten. Dat geloof ik zeker wel. Maar ik luister niet anders naar zijn muziek. Hij was een groot artiest en qua muzikale erfenis legendarisch.
Ik denk trouwens dat Safechuck en Robson veel geloofwaardiger waren geweest als ze deze bekentenis hadden afgelegd zonder geld te eisen. Zo van: we willen dit toch kwijt, met onszelf in het reine komen en aangeven dat dit gebeurd is.
Maar door het eisen van een schadevergoeding wordt de geloofwaardigheid minder. En MJ kan zich niet meer verdedigen nu. Dus ik vind schadevergoeding ook niet gepast nu. Hij kan toch niet meer veroordeeld worden.
Citaat:In het geval van Wade Robson nadat zijn carrière in het slop zit en zijn huwelijk door geldproblemen in zwaar weer terechtkomt. Hij raakt in een depressie. In 2012 komt Robson met het verhaal wel degelijk lange tijd stelselmatig te zijn misbruikt door Michael Jackson. Het jaar daarop spant hij een zaak aan tegen de erven Jackson. De claim: 1,2 miljard dollar.
James Safechuck doet in 2014 hetzelfde, naar eigen zeggen geïnspireerd door het verhaal van Robson. Het motief van beide mannen: nu ze zelf vader zijn, is hun blik op de tijd met Michael Jackson veranderd. De rechter neemt de twee zaken echter niet in behandeling; de verjaringstermijn voor de beschuldigingen is verlopen.
Suzanne F. schreef:Citaat:In het geval van Wade Robson nadat zijn carrière in het slop zit en zijn huwelijk door geldproblemen in zwaar weer terechtkomt. Hij raakt in een depressie. In 2012 komt Robson met het verhaal wel degelijk lange tijd stelselmatig te zijn misbruikt door Michael Jackson. Het jaar daarop spant hij een zaak aan tegen de erven Jackson. De claim: 1,2 miljard dollar.
James Safechuck doet in 2014 hetzelfde, naar eigen zeggen geïnspireerd door het verhaal van Robson. Het motief van beide mannen: nu ze zelf vader zijn, is hun blik op de tijd met Michael Jackson veranderd. De rechter neemt de twee zaken echter niet in behandeling; de verjaringstermijn voor de beschuldigingen is verlopen.
Dit komt van RTL boulevard.
Misschien kan iemand anders ergens nog iets hierover vinden?
Suzanne F. schreef:Ik vind dat zijn muziek helemaal los staat van deze kwestie. Ik denk persoonlijk wel dat hij schuldig is aan kindermisbruik. Er zijn teveel verhalen en bekentenissen die overeenkomen en op elkaar aansluiten. Dat geloof ik zeker wel. Maar ik luister niet anders naar zijn muziek. Hij was een groot artiest en qua muzikale erfenis legendarisch.
Ik denk trouwens dat Safechuck en Robson veel geloofwaardiger waren geweest als ze deze bekentenis hadden afgelegd zonder geld te eisen. Zo van: we willen dit toch kwijt, met onszelf in het reine komen en aangeven dat dit gebeurd is.
Maar door het eisen van een schadevergoeding wordt de geloofwaardigheid minder. En MJ kan zich niet meer verdedigen nu. Dus ik vind schadevergoeding ook niet gepast nu. Hij kan toch niet meer veroordeeld worden.
Jessix schreef:Suzanne F. schreef:Ik vind dat zijn muziek helemaal los staat van deze kwestie. Ik denk persoonlijk wel dat hij schuldig is aan kindermisbruik. Er zijn teveel verhalen en bekentenissen die overeenkomen en op elkaar aansluiten. Dat geloof ik zeker wel. Maar ik luister niet anders naar zijn muziek. Hij was een groot artiest en qua muzikale erfenis legendarisch.
Om die reden zou ik het mooi vinden, dat als ze in het gelijk worden gesteld er geen mega schadevergoeding aan vast hangt. Bijvoorbeeld alleen de proceskosten o.i.d., want het gaat ze tenslotte niet om het geld.
Daarbij blijf ik het een gek idee vinden dat ze er überhaupt wat mee kunnen, MJ is immers dood. Als er geen geld en rijke familie was overgebleven was dit dan ook gebeurd? Ik vraag me af of dit soort zaken eerder aan het licht zijn geweest? En dan ook terwijl er financieel niets te halen valt.
Buiten dat vind ik het prima dat de mannen er mee naar buiten komen. Als het echt gebeurd is dan is het afschuwelijk natuurlijk. En de docu komt erg geloofwaardig over.
Jessix schreef:Janine1990 schreef:Er ligt geen claim meer... Die zijn allang afgewezen...
Oh dan was ik niet goed op de hoogte, excuses.Ik dacht dat ze wel een rechtzaak wilde?
justkid schreef:Gek dat zoiets verjaard. Misschien dat daar verandering in kan komen nu er juist ook door dit soort documentaires duidelijk wordt hoe lang het kan duren voor je er aan toe bent om het openbaar te maken.
En dan is het vertellen tegen een heel vertrouwde bekende één ding maar aangifte doen en alles moeten vertellen terwijl je dat zo lang bij je hebt gehouden. Ik kan me niet voorstellen hoe hoog die drempel moet zijn.
justkid schreef:Gek dat zoiets verjaard. Misschien dat daar verandering in kan komen nu er juist ook door dit soort documentaires duidelijk wordt hoe lang het kan duren voor je er aan toe bent om het openbaar te maken.
En dan is het vertellen tegen een heel vertrouwde bekende één ding maar aangifte doen en alles moeten vertellen terwijl je dat zo lang bij je hebt gehouden. Ik kan me niet voorstellen hoe hoog die drempel moet zijn.
Nies_ schreef:Cayenne schreef:Pfoe, ik weet het eigenlijk niet.
Volgens mij voorheen wel, maar ik dacht dat het de afgelopen jaren veranderd is... Of dat was voor moord?
Klopt. Dat is een aantal jaar geleden gewijzigd.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-kinderen
fleurtjeuh schreef:Ik heb niet eerder gehoord dat ze nu weer geld willen.
Heb je hier een link van?
fargo schreef:Suzanne F. schreef:Ik vind dat zijn muziek helemaal los staat van deze kwestie. Ik denk persoonlijk wel dat hij schuldig is aan kindermisbruik. Er zijn teveel verhalen en bekentenissen die overeenkomen en op elkaar aansluiten. Dat geloof ik zeker wel. Maar ik luister niet anders naar zijn muziek. Hij was een groot artiest en qua muzikale erfenis legendarisch.
In het interview met Oprah kwam naar voren dat ze helemaal geen geld meer eisen!!
En tweede interview met Latoya zegt genoeg. Dat Michael tegen zichzelf niet eens eerlijk is. Hé used to be. Eindigt ze mee.