2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:28

Jolien87 schreef:
Trui schreef:
ik zag net dit en schrok zo erg! tot ik zag dat het van twee jaar terug was... maar het kan dus wel!

https://youtu.be/DvZef_CYk7U

Dit jongetje zat "maar" twee uur vast op 12 meter zonder puin en als ik zie uitgeput en bont en blauw eruit komt geeft mij dat heel weinig hoop voor Julen helaas.

En denk ook aan eventueel letsel. We weten niet hoe hard Julen is neergekomen in de put.[/quote]

Als ik dit filmpje zie, begin ik te vrezen dat hij al die tijd met zijn armpjes naar boven is blijven zitten :( ;(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:30

Er is echt niets meer van te zeggen. Het is afwachten wat ze nog meer gaan tegenkomen op die laatste paar meters. Maar die rotsblokken zien er niet veelbelovend uit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:33

Salsa schreef:
Trui schreef:
ik zag net dit en schrok zo erg! tot ik zag dat het van twee jaar terug was... maar het kan dus wel!

https://youtu.be/DvZef_CYk7U

Dit jongetje zat "maar" twee uur vast op 12 meter zonder puin en als ik zie uitgeput en bont en blauw eruit komt geeft mij dat heel weinig hoop voor Julen helaas.

Ach de schat..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:33

Djali schreef:

En denk ook aan eventueel letsel. We weten niet hoe hard Julen is neergekomen in de put.[/quote]

Als ik dit filmpje zie, begin ik te vrezen dat hij al die tijd met zijn armpjes naar boven is blijven zitten :( ;([/quote]

Of ondersteboven :(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:35

Djali schreef:
Als ik dit filmpje zie, begin ik te vrezen dat hij al die tijd met zijn armpjes naar boven is blijven zitten :( ;(

Met je armen boven je hoofd voor een langere tijd is kennelijk heel zwaar voor je longen en hart.

k_m

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:35

Dat kan ook bijna niet anders toch.. als hij ze naar beneden doet zit die helemaal geplet..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:44

Daar vrees ik ook voor. Oh wat hoop ik dat hij niet geleden heeft maar wat ben ik er bang voor :'(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:52

Hoop ik ook met heel mijn hart!!

Dat hij gewoon direct buiten bewustzijn was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:56

Ik had het er met mijn vriend ook over dat het gebeurd was door oa moeder die even afgeleid was door een telefoontje. Hij zei je weet dat die persoon er niets aan kon doen, maar als jij diegene bent geweest aan de andere kant van de lijn dan voel je je nu ook zo machteloos slecht en zal je ook al duizend keer hebben bedacht "had ik maar niet gebeld dan misschien...."

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:58

Ik denk dat het onder het toeziend oog van moeder ook net zo goed had kunnen gebeuren. Het is toch een *floep* en hij is weg kwestie...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:04

Kwanyin schreef:
Ik had het er met mijn vriend ook over dat het gebeurd was door oa moeder die even afgeleid was door een telefoontje. Hij zei je weet dat die persoon er niets aan kon doen, maar als jij diegene bent geweest aan de andere kant van de lijn dan voel je je nu ook zo machteloos slecht en zal je ook al duizend keer hebben bedacht "had ik maar niet gebeld dan misschien...."

Dat heb ik precies ook gedacht. Het beruchte "Wat als..." en "Had ik maar..."

Maar dat zal die vader ook denken toen hij het hout ging halen.
Het is een samenloop van omstandigheden en als je op die manier gaat denken dan word je knettergek. :(:)

Edit: typfout.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 25-01-19 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:05

Degene die wist van dat gat maar de kinderen er niet voldoende tegen beschermd heeft kan het zich meer kwalijk namen dan de ouders denk ik. Iemand van de familie moet het toch geweten hebben dat daar ergens een gemeen gat lag....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:08

Achteraf is het makkelijk praten en ik denk niet dat iemand zich in deze situatie schuldig moet voelen en zeker niet dat er met vingers gewezen moet worden, het is al erg genoeg. Hooguit lering uit trekken voor een volgende keer.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:10

pmarena schreef:
Ik denk dat het onder het toeziend oog van moeder ook net zo goed had kunnen gebeuren. Het is toch een *floep* en hij is weg kwestie...

Dat is waar en ik denk dat die kans groot was geweest. Maar ik denk evengoed dat je je heel irrationeel heel erg schuldig zou voelen. Terwijl je er niets aan kon doen, het zal toch in je hoofd zitten dat "door jou", en dat gevoel lijkt me ook verschrikkelijk.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:16

Kwanyin schreef:
pmarena schreef:

Dat is waar en ik denk dat die kans groot was geweest. Maar ik denk evengoed dat je je heel irrationeel heel erg schuldig zou voelen. Terwijl je er niets aan kon doen, het zal toch in je hoofd zitten dat "door jou", en dat gevoel lijkt me ook verschrikkelijk.

Dat is iets wat je jezelf aanpraat. Want door die persoon is helemaal niks gebeurd.
Da's net zoiets als iemand bellen die in de auto zit..
En als.....

Ik kan mij voorstellen dat die persoon aan de andere kant vd lijn zich niet lekker voelt maar hij/zij moet zichzelf niks verwijten of schuld aanpraten.
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 25-01-19 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:16

Dit kan ook gebeuren als je er vlakbij staat en eens die valt, is hij ook weg,...

Het probleem is dat je zo'n put niet verwacht.

We laten allemaal onze peuters en kleuters rondlopen en spelen.

Enkel de periode dat ze leren lopen, loop je er non-stop achter.

Dus wat mij betreft hebben de ouders hier zeker geen schuld aan en ik hoop dat ze dat zelf ook kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:19

Djali schreef:
Dit kan ook gebeuren als je er vlakbij staat en eens die valt, is hij ook weg,...

Dus wat mij betreft hebben de ouders hier zeker geen schuld aan en ik hoop dat ze dat zelf ook kunnen zien.

Precies. Wie denkt er nou aan dat er mogelijk een gat in de grond van 100 meter is... Daarbij heb ik zelf in Zweden altijd holen in de tuin. Die zijn soms ook 25 cm breed. Maar dan denk je van: Oh, dat is een hol.

Kan me heel goed voorstellen dat als je daar in spanje loopt dat je er ook eerder vanuit gaat dat het een hol van één of ander beest is ipv een diepe put.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:20

Ook dat :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:28

Djali schreef:

Dat weet ik en daar ben ik het 100% mee eens, dat roep ik al heel het topic mee. Het gaat gewoon over hoe je jezelf wel niet moet voelen, terwijl het helemaal je fout niet is. Het is niet je fout, het had sowieso kunnen gebeuren en het was waarschijnlijk gebeurt want niemand verwacht niet, maar ik kan me goed voorstellen dat je jezelf wel dat schuldgevoel aanpraat en dat je jezelf echt verschrikkelijk voelt omdat jij nu misschien wel een van de schakels bent geweest. En ja, heel onterecht, dat weet ik en dat weet die persoon waarschijnlijk ook maar toch.

Maar ik geloof dat ik het niet zo goed krijg uitgelegd dus vergeet maar wat ik zei :-) .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:37

Één van de meeste menselijke dingen is natuurlijk dat altijd iets of iemand de schuld moet krijgen. Er 'moet' iets zijn om de schuld aan op te hangen en als dat niet direct duidelijk is dan wordt er net zo lang gemaald en gezocht tot er wél een oorzaak is.

Er zijn ook mensen die hun nek breken omdat ze over een stoeprand struikelen.
En daartegenover mensen die kunnen navertellen hoe ze van een metershoge verdieping zijn gevallen.
Het leven is maar een raar iets en je kunt nog zo goed op je kind letten maar hij kan ook verkeerd terecht komen van de glijbaan of zich verslikken in zijn eten.

De situatie is al verdrietig genoeg en ik hoop dan ook dat de betrokkenen heel goede begeleiding gaan krijgen, o.a. om te voorkomen dat zij zichzelf iets aanrekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:41

Bron: nieuwsblad.be

Citaat:
Er wordt momenteel bekeken of er nu door het gesteente een gat geboord kan worden, waar de reddingswerkers een camera kunnen steken om zo voor de eerste keer in twaalf dagen visuele bevestiging te krijgen van Julen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:42

Ik lees mee en volg de live blog van hln.be ook mee..
Ik denk dat iedereen wel even gedacht heeft goh hoe kan zoiets gebeuren. Maar tegelijk denk ik ook je verwacht toch ook niet dat daar ineens een gat zit die dan ook nog eens 110 meter diep is..
Kan me er "gelukkig" niks bij voorstellen maar nu ik het zo volg komt het echt binnen als ik beelden van die ouders zie krijg ik een brok in mijn keel en ik ben elk half uur aan het refreshen of ze er al zijn..

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:43

klinkt zo raar, excuses.

maar ik ben wel erg benieuwd naar de beelden van Julen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:44

Trui schreef:
klinkt zo raar, excuses.

maar ik ben wel erg benieuwd naar de beelden van Julen..

>;) :x

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:45

komt wel erg dichtbij ook en hoop zo dat ze hem vandaag bereiken! al heb ik de hoop wel een beetje opgegeven.