Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Anoniem

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:45

He Janneke ,

Eens hoor. Ja ik werk 50 uur per weeken werk kei kei hard. Maar wel voor bijbehorend salaris, en dat kun je van mensen in bv de zorg niet zeggen. Die werken ook keihard en krijgen daar veel te weinig voor.
Net zoals bassischool leraar of lerares. Die werken zich ook een slag in de rondte voor een vrij laag salaris.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:46

Maar volgens mij ging het hier gewoon om fysiek hard werken om de pensioenregeling opnieuw in te delen, dus geen idee wat je laatste sneer richting mensen met een hoog inkomen daar mee te maken heeft.
Discussie ging niet over of iedereen voldoende betaald krijgt voor wat ze doen.

En ik denk dat er binnen de fysiek niet zo belastende beroepen ook best wel een aantal uitzonderingen zijn (zoals die luchtverkeersleiders), waar dan ook een uitzondering voor gemaakt zal moeten worden. Maar dat is nu ook dus dat veranderd niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:47

Magrathea schreef:
phormicola schreef:
Je hebt hard werken en hard werken. Je kunt lichamelijk hard werken of met je hoofd. Zat veel verdieners die geen tijd hebben voor hun gezin omdat ze altijd aan het werk zijn.

Tuurlijk. Er is daarom ook een goede reden dat luchtverkeersleiders op hun 45e al met pensioen gaan

Dat lijkt mij een heel goede beslissing :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:56

phormicola schreef:
Magrathea schreef:

Tuurlijk. Er is daarom ook een goede reden dat luchtverkeersleiders op hun 45e al met pensioen gaan

Dat lijkt mij een heel goede beslissing :D

Alleen is ook daar aan gesleuteld...... http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... estig-jaar

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:36

Janneke2 schreef:
Citaat:
vergeet niet dat dat vaak mensen zijn die keihard werken, meer dan 40 uur werken en om dat te bereiken ook zaken moeten laten ( minder sociaal leven etc.)
Citaat:
Vergeet niet dat de echte harde werkers in Nederland in de zorg werken en/of mantelzorger zijn. Of voor de klas staan of bij de politie straatdienst hebben.....

Citaat:
Pardon? Dit vind ik een héél rare aanname... Alsof iemand die daarbuiten valt per definitie niet hard werkt

accoord...

Ik ben wat allergisch voor mensen die
1) een hoog inkomen hebben
2) hun burgerplicht belasting betalen benoemen "als een straf die ze toch niet verdienen!"
3).... want ze werken toch zo hard.
Dat laatste wil ik heussies nog wel geloven, maar in de zorg, de mantelzorg, de straatdienst van de politie etc etc etc wordt onder belabberde omstandigheden, vaak, minstens zo hard gewerkt.

Wat is er mis met een hoog inkomen hebben? Ik kan niet oordelen over hoe zwaar het werken is in de zorg/ voor de klas of bij de politie, maar ik weet wel dat mensen die een goede functie bekleden dat zij daarvoor echt hard moeten werken. Beslissingen nemen die een geheel bedrijf aan gaan dat is misschien niet lichamelijk, maar wel geestelijk zwaar werk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:40

_Anke_ schreef:
Ik kan niet oordelen over hoe zwaar het werken is in de zorg/ voor de klas of bij de politie, maar ik weet wel dat mensen die een goede functie bekleden dat zij daarvoor echt hard moeten werken.
:')
nou laten we ook daarin niet generaliseren...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:44

Laten we het er op houden dat heel veel mensen keihard werken, maar de ene het wat comfortabler heeft dan de ander. Deal?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:52

Want in de horeca wordt natuurlijk niet hard gewerkt.....
We werken maar 14 uur per dag bijna 7 dagen pw en met alle byzondere dagen en vakanties

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:53

ja zoiets.. maar ik kan me voorstellen dat het gevoelsmatiger gewoon anders ligt als mensen voor een scheitloontje in de zorg werken, tegenover mensen die in een goed commercieel bedrijf werken en daar rijkelijk voor beloond worden (als het dan nog hun eigen bedrijf is, is het tot daaraantoe). Als het overheidsinstellingen of huur coorporaties zijn wordt het al lastiger te verkroppen...

Als de mensen op de werkvloer van de zorginstelling zich drie slagen in de rondte werken voor een scheitbeetje en hun directeur is met zakenrelaties uitgebreid aan het lunchen met auto en chauffeur, kan ik me voorstellen dat het wat scheve gezichten veroorzaakt..

Er wordt op verschillende plekken hard gewerkt, maar de ene baan roept meer empathie op dan de andere.. misschien?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:53

allergisch voor mensen die een hoog inkomen hebben... :+
Veel van die mensen hebben keihard moeten werken vanaf de bodem omhoog om dat te bereiken.
Of hebben hard gestudeerd, waarvoor ouders misschien wel heel veel hebben moeten laten om dat te bereiken.
Natuurlijk... je hebt ook de Lucky few die het in de schoot geworpen hebben gekregen, maar ik denk dat dit een klein percentage is.

Mijn vader moest als 9 jarig jongetje al in de bakkerij aan het werk omdat er anders geen eten was voor het gezin, heeft nooit een school langer dan een paar weken van binnen mogen zien.
Maar heeft met keihard knokken een prachtig bedrijf op kunnen bouwen, en dat zelfs zonder basisschool diploma. In mijn leer periode ook extratjes moeten laten omdat hij mij een makkelijkere jeugd gunde en dat ik mocht leren wat ik wilde.
Zelf heb ik geen "hoog" inkomen... heb namelijk voor de zorg gekozen, en zit helaas niet in het hoogste topje. Maar ik mag zeker niet klagen en zit wel boven modaal... maar waardeer ook wat anderen doen en wat mijn ouders hiervoor hebben gedaan.

Dus van mijn kant begrijp ik de allergie niet zo... vind het meer klinken als jaloezie :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:58

c_alsemgeest schreef:
Dus van mijn kant begrijp ik de allergie niet zo... vind het meer klinken als jaloezie :P

Ook voor de gouden handdrukjes en wachtgelders? Laten we niet net doen alsof álle topinkomens het zoals je vader gedaan hebben... Hij had het ook graag wat makkelijker gehad me dunkt...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:00

Ik heb zelf ook geen probleem met veel verdienen, niets mis mee. Wat ik wel vervelend vind is als die mensen dat vervolgens allemaal oppotten, terwijl ze ook iets goeds ermee zouden kunnen doen. Dat zou ik zelf doen. Dan snap ik wel dat linkse partijen de hoge inkomens zwaarder willen belasten, maar misschien werkt dat alleen maar averechts.
Daarom heb ik voor mezelf besloten om niet raar te doen over veelverdieners. Ik hoop dat ze uiteindelijk in zien dat, hoewel ze er hard voor hebben gewerkt, ze heel veel geluk hebben.

Want zeggen dat ze er keihard voor werken, hoewel waar, impliceert ook dat iemand die weinig verdient, daar minder hard voor geknokt heeft. En dat hoeft zeker niet waar te zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:04

Cer schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ook voor de gouden handdrukjes en wachtgelders? Laten we niet net doen alsof álle topinkomens het zoals je vader gedaan hebben... Hij had het ook graag wat makkelijker gehad me dunkt...

Zoals ik al schreef zijn er mensen die het in de schoot geworpen hebben gekregen maar dat percentage is klein.
Ik denk dat, wanneer mijn vader het makkelijker had gehad, hij niet zo veel bereikt zou hebben als dat hij in zijn leven bereikt heeft. Door de moeite, het doorzetten wordt een persoon ook gevormd tot wie hij is.
Wachtgeld e.d. heb ik ook niks mee, hoeft van mij niet

phormicola schreef:
Ik heb zelf ook geen probleem met veel verdienen, niets mis mee. Wat ik wel vervelend vind is als die mensen dat vervolgens allemaal oppotten, terwijl ze ook iets goeds ermee zouden kunnen doen. Dat zou ik zelf doen. Dan snap ik wel dat linkse partijen de hoge inkomens zwaarder willen belasten, maar misschien werkt dat alleen maar averechts.
Daarom heb ik voor mezelf besloten om niet raar te doen over veelverdieners. Ik hoop dat ze uiteindelijk in zien dat, hoewel ze er hard voor hebben gewerkt, ze heel veel geluk hebben.

Want zeggen dat ze er keihard voor werken, hoewel waar, impliceert ook dat iemand die weinig verdient, daar minder hard voor geknokt heeft. En dat hoeft zeker niet waar te zijn.

Oh nee zeker niet, juist in de banen op de werkvloer wordt er keihard gewerkt. Maar dat geldt ook voor door boven. Fysiek misschien niet, mentaal vaak wel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:09

c_alsemgeest schreef:
allergisch voor mensen die een hoog inkomen hebben...

Graag volledig citeren! :+

* en veel geld
* en je burgerplicht 'belasting betalen' benoemen als een straf 'die je niet verdiend hebt'
* "want je werkt toch zo hard voor je geld" (doorgaans onder riante omstandigheden itt politie op straat, mantelzorg, onderwijs etc.)

Tegen dat soort egoïsme kan ik slecht.

En nee - ik ben niet ;) jaloers op dat gedrag.

Ik werk ook hard, krijg fatsoenlijk betaald (hiephoi) en ik heb het niet cadeau gekregen - maar vertoon ander gedrag.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:13

_Anke_ schreef:
In principe zou de hypotheekrente-aftrek nooit mogen uitmaken of je wel of niet kunt betalen, dan heb je ook maximaal gefinancierd in mijn ogen en of dat nu zo'n slimme keuze is?

Jammer, dat altijd velen vinden dat hogere inkomens en de rijken( wanneer ben je überhaupt rijk en wanneer arm? ) gestraft moeten worden. vergeet niet dat dat vaak mensen zijn die keihard werken, meer dan 40 uur werken en om dat te bereiken ook zaken moeten laten ( minder sociaal leven etc.)

Duurdere huizen betalen ook meer WOZ, als je dat kunt betalen ook meer belasting en daarbij komt dat de aftrek toch al wordt afgebouwd.
Ik probeerde beide punten ook aan te halen. Je zou je als 'rijk' persoon bijna gaan schamen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:14

Janneke2 schreef:
Graag volledig citeren! :+

* en veel geld
* en je burgerplicht 'belasting betalen' benoemen als een straf 'die je niet verdiend hebt'
* "want je werkt toch zo hard voor je geld" (doorgaans onder riante omstandigheden itt politie op straat, mantelzorg, onderwijs etc.)

Tegen dat soort egoïsme kan ik slecht.

En nee - ik ben niet ;) jaloers op dat gedrag.

Ik werk ook hard, krijg fatsoenlijk betaald (hiephoi) en ik heb het niet cadeau gekregen - maar vertoon ander gedrag.

oké dan las ik het anders... als losse punten, niet je allergie als mensen alle 3 de punten hadden :)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:16

Ik heb alleen moeite met veelverdieners op plekken waar het personeel uitgeknepen wordt denk hierbij aan verpleeghuis en dergelijke waar managers hun zakken vullen
Geen moeite met veelverdieners in commerciële sector.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:16

Welke partijen willen die gelijktrekking dan? Er zijn toch standpunten voor de breedste schouders dragen de zwaarste lasten oid?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:22

c_alsemgeest schreef:
oké dan las ik het anders... als losse punten, niet je allergie als mensen alle 3 de punten hadden :)

Prima! :) :) :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:25

Willl65 schreef:
Ik heb alleen moeite met veelverdieners op plekken waar het personeel uitgeknepen wordt denk hierbij aan verpleeghuis en dergelijke waar managers hun zakken vullen
Geen moeite met veelverdieners in commerciële sector.

Alle managers de deur uit en zelfsturende teams? Oh nee wacht zelf organiserende teams?
Financiëel FTE inzetten in zorg... dit zou perfect zijn, zoals ik al aan gaf kom ik zelf uit de zorg... Maar de teams laten draaien zonder operationeel management is nog niet zo makkelijk, helaas. Als je er echt goed in kan investeren zeker wel mogelijk imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:29

Nou Ailill; wij hebben het goed, zijn niet 'rijk' maar hoeven niet te klagen. Ik vind dus wel dat wij een morele plicht hebben naar mensen die het minder hebben en wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Ik hoef niet perse die nieuwe auto en die nieuwe keuken kan ook wel even wachten (ben net verhuisd)... etc etc etc. Ik zorg dan op kleinere schaal voor wat andere mensen om me heen omdat die door omstandigheden niet hebben wat ik heb. Ben opgegroeid met 'uiterlijk vertoon en 'het maken'' en heb lang gedacht dat ik ook aan zo'n plaatje moest voldoen, nu zie ik wat een volslagen onzin dat is... Geluk zit voor mij niet (meer) in materiele zaken en als ik een ander kan helpen, doe ik dat graag.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:32

Practice random kindness and senseless acts of beauty.......

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:46

Tytonidae schreef:
Floor_x schreef:
Gestemd. Hoop met heel mn hart dat SP of GL niet in een coalitie komen :)

Je hoeft het niet te zeggen hoor, maar ik ben wel benieuwd wat je nu hebt gestemd aangezien je heel erg twijfelde! :)

VVD :)
Vind dat Rutte de afgelopen jaren zeker naar omstandigheden goed heeft geregeerd. Financiële crisis, ISIS, aanslagen in al onze buurlanden. Sterk debat tegenover Klaver gisteren. Qua immigratiebeleid vind ik hem streng maar rechtvaardig. Het zorgstelsel vind ik goed zoals hij nu is. Alleen jammer dat ie tegen referenda is :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:52

Wat een onzin dat niemand veel mag verdienen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:55

Alwiene schreef:
astridastrid schreef:

De tactiek voor meer vrouwen in de kamer volgens Opzij: stem op een vrouw die net niet verkiesbaar lijkt (stem dus niet op de eerste vrouw in de lijst).

Vrouwenblad Opzij maakte een handige kieslijst van vrouwen die nét niet op een verkiesbare plaats staan:

VVD (23 – 27 zetels): plaats 30: Chantal Nijkerken-de-Haan

PVV (21 – 25 zetels): plaats 27: Daniëlle de Winter

PvdA (11 – 13 zetels): plaats 12: Joke de Kock of 14: Marith Volp

SP (14 – 16 zetels): plaats 23: Sun Yoon van Dijk

CDA (18 – 20): plaats 20: Lenny Geluk-Poortvliet of 21: Hilde Palland

D66 (17 – 19 zetels): plaats 18: Antje Diertens of 20: Monica den Boer

CU (5-7 zetels): plaats 6: Stieneke van der Graaf of 10: Joëlle Gooijer-Medema

GroenLinks (15-17 zetels): plaats 19: Isabelle Diks

PvdD (4 – 6 zetels): plaats 5: Femke Merel Arissen of 6: Eva van Esch

plaats 7: Christine Teunissen

50PLUS (4 – 6 zetels): plaats 8: Wilma Schrover

DENK (0 – 2 zetels): plaats 4: Gladys Albitrouw

VNL ( 0 – 1 zetel): plaats 4: Tanya Hoogwerf

FvD (0 – 2 zetels): plaats 3: Susan Teunissen

Superthanks voor het delen! Ga ik doen! Vrouwen denken/ kijken toch vaak anders en de kamer zou een weerspiegeling van de bevolking moeten zijn. En nee, ik ben geen Opzij-type, maar vind het wel goed.

Hier ook blij met dit overzicht! Ik had me gisteren al laten uitleggen dat de eerste vrouw op de lijst niet zinvol was, maar wie dan wel had ik nog geen idee van. Nu zie ik dat nr 21 van het CDA ook nog eens hier uit de buurt komt, haar Facebook ziet er goed uit, dus keuze is voor mij gemaakt :)[/quote]

Leuk om te horen dat je ook voor Hilde Palland gaat van CDA zei woont ook bij ons in de buurt ik ga ook op haar stemmen :)