Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:phormicola schreef:Je hebt hard werken en hard werken. Je kunt lichamelijk hard werken of met je hoofd. Zat veel verdieners die geen tijd hebben voor hun gezin omdat ze altijd aan het werk zijn.
Tuurlijk. Er is daarom ook een goede reden dat luchtverkeersleiders op hun 45e al met pensioen gaan
phormicola schreef:Magrathea schreef:
Tuurlijk. Er is daarom ook een goede reden dat luchtverkeersleiders op hun 45e al met pensioen gaan
Dat lijkt mij een heel goede beslissing
Janneke2 schreef:Citaat:vergeet niet dat dat vaak mensen zijn die keihard werken, meer dan 40 uur werken en om dat te bereiken ook zaken moeten laten ( minder sociaal leven etc.)Citaat:Vergeet niet dat de echte harde werkers in Nederland in de zorg werken en/of mantelzorger zijn. Of voor de klas staan of bij de politie straatdienst hebben.....Citaat:Pardon? Dit vind ik een héél rare aanname... Alsof iemand die daarbuiten valt per definitie niet hard werkt
accoord...
Ik ben wat allergisch voor mensen die
1) een hoog inkomen hebben
2) hun burgerplicht belasting betalen benoemen "als een straf die ze toch niet verdienen!"
3).... want ze werken toch zo hard.
Dat laatste wil ik heussies nog wel geloven, maar in de zorg, de mantelzorg, de straatdienst van de politie etc etc etc wordt onder belabberde omstandigheden, vaak, minstens zo hard gewerkt.
Cer schreef:c_alsemgeest schreef:Dus van mijn kant begrijp ik de allergie niet zo... vind het meer klinken als jaloezie
Ook voor de gouden handdrukjes en wachtgelders? Laten we niet net doen alsof álle topinkomens het zoals je vader gedaan hebben... Hij had het ook graag wat makkelijker gehad me dunkt...
phormicola schreef:Ik heb zelf ook geen probleem met veel verdienen, niets mis mee. Wat ik wel vervelend vind is als die mensen dat vervolgens allemaal oppotten, terwijl ze ook iets goeds ermee zouden kunnen doen. Dat zou ik zelf doen. Dan snap ik wel dat linkse partijen de hoge inkomens zwaarder willen belasten, maar misschien werkt dat alleen maar averechts.
Daarom heb ik voor mezelf besloten om niet raar te doen over veelverdieners. Ik hoop dat ze uiteindelijk in zien dat, hoewel ze er hard voor hebben gewerkt, ze heel veel geluk hebben.
Want zeggen dat ze er keihard voor werken, hoewel waar, impliceert ook dat iemand die weinig verdient, daar minder hard voor geknokt heeft. En dat hoeft zeker niet waar te zijn.
c_alsemgeest schreef:allergisch voor mensen die een hoog inkomen hebben...
_Anke_ schreef:Ik probeerde beide punten ook aan te halen. Je zou je als 'rijk' persoon bijna gaan schamen.In principe zou de hypotheekrente-aftrek nooit mogen uitmaken of je wel of niet kunt betalen, dan heb je ook maximaal gefinancierd in mijn ogen en of dat nu zo'n slimme keuze is?
Jammer, dat altijd velen vinden dat hogere inkomens en de rijken( wanneer ben je überhaupt rijk en wanneer arm? ) gestraft moeten worden. vergeet niet dat dat vaak mensen zijn die keihard werken, meer dan 40 uur werken en om dat te bereiken ook zaken moeten laten ( minder sociaal leven etc.)
Duurdere huizen betalen ook meer WOZ, als je dat kunt betalen ook meer belasting en daarbij komt dat de aftrek toch al wordt afgebouwd.
Janneke2 schreef:Graag volledig citeren!![]()
* en veel geld
* en je burgerplicht 'belasting betalen' benoemen als een straf 'die je niet verdiend hebt'
* "want je werkt toch zo hard voor je geld" (doorgaans onder riante omstandigheden itt politie op straat, mantelzorg, onderwijs etc.)
Tegen dat soort egoïsme kan ik slecht.
En nee - ik ben nietjaloers op dat gedrag.
Ik werk ook hard, krijg fatsoenlijk betaald (hiephoi) en ik heb het niet cadeau gekregen - maar vertoon ander gedrag.
Willl65 schreef:Ik heb alleen moeite met veelverdieners op plekken waar het personeel uitgeknepen wordt denk hierbij aan verpleeghuis en dergelijke waar managers hun zakken vullen
Geen moeite met veelverdieners in commerciële sector.
Tytonidae schreef:Floor_x schreef:Gestemd. Hoop met heel mn hart dat SP of GL niet in een coalitie komen
Je hoeft het niet te zeggen hoor, maar ik ben wel benieuwd wat je nu hebt gestemd aangezien je heel erg twijfelde!
Alwiene schreef:astridastrid schreef:
De tactiek voor meer vrouwen in de kamer volgens Opzij: stem op een vrouw die net niet verkiesbaar lijkt (stem dus niet op de eerste vrouw in de lijst).
Vrouwenblad Opzij maakte een handige kieslijst van vrouwen die nét niet op een verkiesbare plaats staan:
VVD (23 – 27 zetels): plaats 30: Chantal Nijkerken-de-Haan
PVV (21 – 25 zetels): plaats 27: Daniëlle de Winter
PvdA (11 – 13 zetels): plaats 12: Joke de Kock of 14: Marith Volp
SP (14 – 16 zetels): plaats 23: Sun Yoon van Dijk
CDA (18 – 20): plaats 20: Lenny Geluk-Poortvliet of 21: Hilde Palland
D66 (17 – 19 zetels): plaats 18: Antje Diertens of 20: Monica den Boer
CU (5-7 zetels): plaats 6: Stieneke van der Graaf of 10: Joëlle Gooijer-Medema
GroenLinks (15-17 zetels): plaats 19: Isabelle Diks
PvdD (4 – 6 zetels): plaats 5: Femke Merel Arissen of 6: Eva van Esch
plaats 7: Christine Teunissen
50PLUS (4 – 6 zetels): plaats 8: Wilma Schrover
DENK (0 – 2 zetels): plaats 4: Gladys Albitrouw
VNL ( 0 – 1 zetel): plaats 4: Tanya Hoogwerf
FvD (0 – 2 zetels): plaats 3: Susan Teunissen
Superthanks voor het delen! Ga ik doen! Vrouwen denken/ kijken toch vaak anders en de kamer zou een weerspiegeling van de bevolking moeten zijn. En nee, ik ben geen Opzij-type, maar vind het wel goed.