Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Het gevoel dat ik bij veel pvv stemmers heb, is dat ze heel oppervlakkig kunnen roeptoeteren maar zodra je dieper op de stof in gaat en vooral het hoe je dergelijke dingen tot succes wil leiden.
En dat is zeker niet iedereen... maar mijn vader is precies zo'n roeptoeteraar die leuzen in een discussie knalt...
Shadow0 schreef:LadyMadonna schreef:Toch heeft dit kabinet ons wel voor een groot deel uit de crisis getrokken... Ik ben geen VVD'er, maar vind niet dat Rutte het heel slecht gedaan heeft...
Dat is niet per se waar. Een deel van de crisis is gewoon weer opgelost omdat dat gebeurt na crisissen. Het is zeker de vraag of het kabinet daar het meeste van heeft gemaakt, en of het herstel wel terecht is gekomen bij het grootste deel van de maatschappij. (Ooit ga ik een goed systeem bedenken om statistiekjes op te slaan die ik tegenkom, maar de ontwikkeling leek te gaan dat de hele vermogenden (dus niet mensen met gewoon een redelijke baan, maar de rijkste 10%) het allersnelst en het meeste voordeel hadden, ten koste dus van de rest van de maatschappij - daar worden flexcontracten nog steeds niet zomaar omgezet in vaste banen bv en daar zet Rutte zich ook niet echt voor in.
Emmaa_ schreef:De "journalisten" van Pownews waren inderdaad niet welkom. Dat is in strijd met persvrijheid en daar ben ik dan ook tegen
Citaat:(...)anderzijds vind ik Pownews echt verschrikkelijk en hebben ze Simmons al meerdere malen echt geschoffeerd. Ze waren daar niet (het was een boeklancering) om serieuze journalistiek te bedrijven, ze waren daar om olie op het vuur te gooien en haar te proberen te provoceren.
Citaat:Ik vind dat lastig want ik vind dat je media niet zou moeten uitsluiten, maar ik kan me de afweging wel voorstellen.
snuffie123 schreef:En ik snap dat je het er misschien niet mee eens bent, maar de manier waarop er dan tegen pvv stemmers wordt aangekeken (meer neergekeken) en gediscussieerd wordt dat vind ik gewoon niet getuigen van respect tegenover die ander. En ik vind dat je respect dient te tonen.
snuffie123 schreef:Er zijn nog veel meer dingen die invloed hebben op ons allemaal.
Citaat:Maar mij hoor je ook niet tegen mijn buurman zeggen dat hij dat niet mag en allerlei redenen geven etc.
8nnemiek schreef:Eigen risico heb ik eigenlijk geen mening over.. Haal je dat weg, dan gaat de premie gewoon omhoog. Ik weet even niet meer welke partijen daar ook alweer zo sterk voor waren.
Winged schreef:Emmaa_ schreef:Energie voor de trein is 100% windenergie, dus dat is wel zeker schoner.
Energie voor de trein is in 2018 groen (eind 2017). maar verrassing: Wij hebben hier vooral de dieseltreintjes.
Winged schreef:Net zoals de partijen die eigenlijk alles zo beloven dat je er alleen maar beter van wordt. Dat kan gewoon niet zonder het land in de schulden te steken. Iemand moet dat allemaal gaan betalen. En die mensen zijn iedereen onder de 50. Vroeg of laat wordt die rekening echt weer gepresenteerd.
Citaat:Zelfde met het aardgas. De kraan in Groningen gaat nu wel mooi steeds iets meer dicht... Terwijl iets lager, in Assen, een volgend veld wordt aangeboord. Het probleem verplaatsen in plaats van te investeren in duurzame oplossingen.