Dit jaar geen zwarte piet in intocht/ sinterklaas journaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Dit jaar geen zwarte piet in intocht/ sinterklaas journaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:08

maar die religie discrimineert... volgens sommigen... mag die dan niet verboden worden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:11

Nee, die mag niet verboden worden. Dat is het ingewikkelde (en mooie) aan een vrij land en een democratie enzo, die dingen zijn niet simpel. Je bedenkt niet 1 setje regels met 'dit gaat boven dat' en dan klopt het en hoeven we er niet meer over na te denken. Dat zijn zaken waarbij je steeds bezig blijft om een goede balans te vinden. (En dat maakt ons mens, zou ik zeggen.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:13

...ik mis dan even waarom ZP wel verboden moet worden... maar das dan wat anders natuurlijk..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:14

Marjoow schreef:
Het feit dat hier al meerdere malen genoemd Is dat volgens de islam een burka niet nodig Is, ze in Iran en Irak al aangeven dat dat overdreven Is en dat daar niet op gereageerd wordt zegt mij genoeg.

Ik reageerde nog niet omdat ik:

a) moet werken en niet de tijd heb om op alles te reageren;
b) je heel veel dingen zegt. Als ik op alles moet reageren omdat jij anders vind dat je gelijk hebt dan is dat maar zo. Overigens hanteer je dan een drogreden: Argumentum ex silentio.

Dat ze in Irak en Iran een burka overbodig vinden snap ik. Het is een Afghaans gewaad. De Perzische variant (Chador) laat het gezicht wel vrij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:21

Cer schreef:
...ik mis dan even waarom ZP wel verboden moet worden... maar das dan wat anders natuurlijk..

Het ging toch niet om verbieden? Het gaat om een oproep om het te veranderen. Dat is inderdaad iets anders.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:22

Grappig. Ik ben niet degene die dat als eerste zei. Feit is dat dergelijke argumenten structureel genegeerd worden ;) lees maar eens terug.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:25

Shadow0 schreef:
Het ging toch niet om verbieden? Het gaat om een oproep om het te veranderen. Dat is inderdaad iets anders.

..eh nee.. ZP is zwart en die moet weg. Er wordt op weinig websites van de anti-zp beweging gerept over een andere uitvoering van piet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:30

Cowboy55 schreef:
Marjoow schreef:
Het feit dat hier al meerdere malen genoemd Is dat volgens de islam een burka niet nodig Is, ze in Iran en Irak al aangeven dat dat overdreven Is en dat daar niet op gereageerd wordt zegt mij genoeg.

Ik reageerde nog niet omdat ik:

a) moet werken en niet de tijd heb om op alles te reageren;
b) je heel veel dingen zegt. Als ik op alles moet reageren omdat jij anders vind dat je gelijk hebt dan is dat maar zo. Overigens hanteer je dan een drogreden: Argumentum ex silentio.

Ik kan ook niet overal op reageren. Ik ben vandaag vrij (heerlijk dat parttime werken) en heb vanmorgen boodschappen gedaan en ga nu naar stal.
Soms is zo'n discussie dan al vele bladzijden verder. Dan heeft het geen nut meer om nog te reageren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:31

Er zit natuurlijk een verschil in overal op reageren of structureel niet op een bepaald argument wat meerdere malen word aangehaald :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:33

Ik bedoelde wat anders: de oproep om te stoppen met zwarte piet is gedaan door burgers van Nederland, niet door de wetgever. Dat maakt nogal wat uit. Mensen hebben het recht om daarover te demonstreren. Zelfs als je het niet met zo'n standpunt eens bent.
Zoals kerken mogen bestaan, zelfs als ik het niet eens ben met hun standpunt over vrouwen of homoseksualiteit.

En mensen die die mening uiten, zouden dat in vrijheid mogen doen waarbij ze wel met argumenten mogen worden tegengesproken, maar niet met dreigementen of de zeldzame respectloosheid die we de afgelopen tijd hebben gezien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:16

Shadow0 schreef:
En mensen die die mening uiten, zouden dat in vrijheid mogen doen waarbij ze wel met argumenten mogen worden tegengesproken, maar niet met dreigementen of de zeldzame respectloosheid die we de afgelopen tijd hebben gezien.

Eens :j
geldend op alle vlakken inderdaad

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:19

Shadow0 schreef:

Dit dus. En het maakt me niet uit waarvoor of waar tegen je wil demonstreren. Voor of tegen Zwarte Piet, voor of tegen kernenergie, voor of tegen asielzoekers, voor of tegen Pegida, voor of tegen het couperen van de starten van trekpaarden, noem het maar op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:21

Volgens mij is iedereen hier het daar wel over eens :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:22

Marjoow schreef:
Er zit natuurlijk een verschil in overal op reageren of structureel niet op een bepaald argument wat meerdere malen word aangehaald :)

Dat geldt voor beide kanten, lijkt me.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:28

Die voorbeelden ben ik dan wel benieuwd naar.. heb, meen ik, niks overgeslagen. Althans, niet bewust..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:47

Cer schreef:
Die voorbeelden ben ik dan wel benieuwd naar.. heb, meen ik, niks overgeslagen. Althans, niet bewust..

Maakt het (echt) uit? Er wordt zoveel geargumenteerd dat je er een dagtaak aan kunt hebben om alles te volgen en overal op te reageren.

Als we het erover eens zijn dat 'niet reageren op een argument NIET betekent dat je het er DUS mee eens bent' dan maken we ons leven een stuk gemakkelijker. En als we nou echt een antwoord willen hebben op een vraag, dan stellen we hem toch heel duidelijk nog eens?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:56

Cowboy55 schreef:
Maakt het (echt) uit? Er wordt zoveel geargumenteerd dat je er een dagtaak aan kunt hebben om alles te volgen en overal op te reageren.

Als we het erover eens zijn dat 'niet reageren op een argument NIET betekent dat je het er DUS mee eens bent' dan maken we ons leven een stuk gemakkelijker. En als we nou echt een antwoord willen hebben op een vraag, dan stellen we hem toch heel duidelijk nog eens?

Nee cowboy, dat maakt niet echt uit.. maar als ik voor mezelf spreek, heb ik een aantal vragen echt een stuk of 3, 4x moeten stellen.. en kwam er geen antwoord.
Overigens, over het algemeen als ik iets vraag, dan is dat omdat ik een antwoord zou willen. Dat is voornamelijk om inzicht te verkrijgen in de ideeen van de ander, ik vind dat persoonlijk niet meer dan normaal. Ja dat kan drammerig overkomen, maar is niet zo bedoelt. Vooral omdat ik allergisch ben voor eigen interpretatie doe ik juist navraag naar andermans ideeen en denkwijze, omdat ik denk dat je alleen zo inzicht kunt verkrijgen. Wat níet betekent dat je het er dus mee eens gaat zijn..., dat is iets heel anders..

Ook omdat ik denk dat dat bij een discussie hoort.. hoor en wederhoor.. verduidelijking van standpunten en meningen.. Maar als het slechts het spuien van meningen betreft dan vind ik er persoonlijk niet veel aan.. Daar word je toch nooit wijzer van?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:22

Als ik zie dat iemand al antwoord geeft gegeven, waar ik mij in kan vinden, ga ik dat niet herhalen.
Ik lees weleens klinklare leugens in dit soort topics, maar daar komt, als je dat meldt of vraagt om een link, geen reactie meer op.

Ik vind het prima, ik reageer alleen als ik het leuk of noodzakelijk vind.

Op sommige berichten van bepaalde bokkers ga ik niet in, want als je een tikkie scherp reageert, dan krijg je een PB van een moderator. Temmen op berichten in dit soort topics is een hobby van bepaalde bokkers :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:25

Cer schreef:
daar hoef ik niet perse op.
Bibliotheek, bestaat dat nog??

Vrijwilliger bibliotheek meld zich: ja, dat bestaat nog. Waarom zou het niet meer bestaan?

*kruipt weer in meelees stand*

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:17

Electra63 schreef:
Als ik zie dat iemand al antwoord geeft gegeven, waar ik mij in kan vinden, ga ik dat niet herhalen.
Ik lees weleens klinklare leugens in dit soort topics, maar daar komt, als je dat meldt of vraagt om een link, geen reactie meer op.

Ik vind het prima, ik reageer alleen als ik het leuk of noodzakelijk vind.

Op sommige berichten van bepaalde bokkers ga ik niet in, want als je een tikkie scherp reageert, dan krijg je een PB van een moderator. Temmen op berichten in dit soort topics is een hobby van bepaalde bokkers :D

Reageer jij wel eens een tikkie scherp dan? _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:28

Dat vind ik niet, ik kom uit Rotterdam en daar zeggen we alles recht voor zijn raap. ;) Maar volgens sommige moderators wel, dus ik hou me in..... :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:37

Oh bén dus niet de enige die ook weer eens een tik op de vingers had gekregen :')
Ik kom uit Amsterdam en heb mijn hart ook op de tong :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:28

Ik krijg ook wel eens een tik op m'n vingers vanuit dit soort topics hoor. Gaat er af en toe gewoon fel aan toe. Vind de sfeer overigens echt niet naar of vervelend hier, al helemaal niet met topics in het verleden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:39

Gebeurt mij nou noooooooit, dat ik een berichtje krijg van de modus..... <<)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:39

Cowboy55 schreef:
Shadow0 schreef:

Dit dus. En het maakt me niet uit waarvoor of waar tegen je wil demonstreren. Voor of tegen Zwarte Piet, voor of tegen kernenergie, voor of tegen asielzoekers, voor of tegen Pegida, voor of tegen het couperen van de starten van trekpaarden, noem het maar op.

:j
Jup, sta ook volledig achter bovenstaande quotes.

Als ik heel eerlijk ben verbaas ik mij erover dat er blijkbaar veel getemt is. Ik heb het hele topic nog niet 1x het gevoel gehad dat er iets uit de hand liep en een waarschuwing nodig is.
Misschien ben ik ook wel getemt maar weer het gewoon nog niet :+