Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:09

waxmeltsenzo schreef:
Blue_Eyes schreef:
Hij heeft het ook genoemd. Maar een onhandige uitspraak van de premier is nog geen oorlogsverklaring.

De daad die in Parijs gepleegd is is een oorlogsdaad en dus wel degelijk oorlog.

Een terroristische daad, geen oorlogsdaad...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:10

waxmeltsenzo schreef:
Jolien87 schreef:
Rutte heeft inderdaad letterlijk gezegd dat Nederland in oorlog is met de Islamitische staat. Frits Westers legde hierover uit dat de laatste keer dat een premier dit soort woorden heeft gebruikt in 1940 is geweest tijdens de WOII.
Ik vraag me alleen af in hoeverre dit een officiële oorlogsverklaring is, maar de woorden kwamen hier wel even binnen. Ik vraag me af of de IS dit als startsein ziet om aanslagen te plegen op NL.

We moeten nu wel ;)

IS heeft de oorlog verklaard hè niet Rutten. Hij heeft alleen bevestigd dat we in staat van Oorlog zijn.
Idd dat was in 1940 ook zo.

Maar we hebben nu geen Oorlog met een land. Maar met IS. Daar zijn dus wel verschillen.

Dat is wat Frits W. ook zei. Het is niet één specifiek land en de gehele situatie is natuurlijk niet te vergelijken met WOII.
Tot nu toe heeft NL zich altijd redelijk veilig buiten het strijdveld weten te stellen maar ik ben benieuwd hoe lang "we" hier nu nog mee wegkomen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:11

Een Franse legergeneraal schijnt op de Franse radio herhaaldelijk gezegd te hebben dat Frankrijk in staat van oorlog is, dat iedere Fransman zichzelf als in oorlog moet beschouwen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:12

Niet gek laten maken door allerlei sukkels op Twitter die dan gaan roepen dat Brussel en Amsterdam aan de beurt zijn. Iedereen kan dat nu lekker gaan roepen om lekker mensen bang te maken. Vinden ze alleen maar leuk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:14

Voor iedereen die zegt dat al die vluchtelingen zo onschuldig zijn: het paspoort wat bij de Syriër is gevonden is verleden maand geregistreerd als vluchteling op Lesbos.
We halen ze zelf binnen, heel handig. -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:16

Fitzroy schreef:
Voor iedereen die zegt dat al die vluchtelingen zo onschuldig zijn: het paspoort wat bij de Syriër is gevonden is verleden maand geregistreerd als vluchteling op Lesbos.

Ja en daarom zijn alle vluchtelingen gespuis.

Ja en dus? Omdat hij moslim is maakt de rest van de moslims nog geen moordenaar, omdat het een kerel maakt dat de rest van de mannen geen moordenaar.

Moet je vanwege een man honderdduizenden mensen de rug toekeren? Hadden ze in de Tweede wereldoorlog moeten doen, hadden wij waarschijnlijk niet eens vanachter onze laptopjes kunnen oordelen nu.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:18

waxmeltsenzo schreef:
Het was idd in Frankrijk. Maar ook in EU.
De EU is in oorlog ;)

Je zegt het met zo'n enthousiasme alsof je denkt dat oorlog iets goeds is?

Ik hou in elk geval niet erg van die oorloghitserij. Uiteindelijk vallen er alleen maar heel veel meer doden door.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:20

tess_84 schreef:
waxmeltsenzo schreef:

De daad die in Parijs gepleegd is is een oorlogsdaad en dus wel degelijk oorlog.

Hollande heeft het een oorlogsdaad gedoopt, dus kan je er vanuit gaan dat hij oorlog meent.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:20

Nee, maar er werd eerder in dit topic gezegd dat er nóóit vluchtelingen bij betrokken geweest zouden kunnen zijn en zie hier .... Het bewijs is er al.
We zouden gerust wat kritischer mogen zijn op wie we binnen laten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:25

Aan de andere kant kan de is vast wel zorgen dat iemand als "vluchteling" te boek staat, daar ook weleens over nagedacht?
"Oorlog" bestaat vaak uit vieze spelletjes..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:28

Tamara_089 schreef:
[ [url=m/WMAejM.png]Afbeelding[/url] ]

Las ik net op facebook

Iemand die hier meer over kan vinden..?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:29

Ja natuurlijk, en de paashaas bespringt de kerstman, en ze bestaan allebei!
Het was een kwestie van tijd, en wie zo naïef is om te denken dat wel alleen lieve vluchtelingen hebben binnengehaald en dus niet het paard van Troje zou nu toch wel wakker geschud moeten zijn. De grenzen zouden in mijn ogen nu toch echt hermetisch op slot moeten.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:31

jessdaniels schreef:
tess_84 schreef:

Hollande heeft het een oorlogsdaad gedoopt, dus kan je er vanuit gaan dat hij oorlog meent.

Er worden op zulke momenten soms wel dingen gezegd die beter niet gezegd worden. Ik vind oorlog namelijk nogal een groot woord. Maar goed, da's mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:31

Het Franse OM geeft om 7 uur een persco, ik vermoed zelf dat de wel/niet oorlog verklaren aan IS daar ruim aan bod komt.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:33

Deze aanslagen zijn niet heel vreemd en onvoorspelbaar in mijn ogen als je leest dat Frankrijk zelf ook al bommen gooide op IS-stellingen.. Afschuwelijk dat de burgers er altijd weer de dupe van moeten worden zoals gewoonlijk.. Bombing for peace is like f*cking for virginity!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:34

Verkeerd gezegd of niet, de woorden zullen bij de is ook aankomen dus ik neem aan dat er wel iets meer dan een halve tel over nagedacht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:34

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslage ... rijs.dhtml

La dernieère heure vertelt dat 3 van de 8 terroristen metrokaartjes van Molenbeek op zak hadden, de politie is in dat gedeelte van Brussel nu ook bezig met huiszoeking en arrestatie ofzoiets.
Dat zit hier verdorie 30km vandaan...

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:36

Vala schreef:
Ja natuurlijk, en de paashaas bespringt de kerstman, en ze bestaan allebei!
Het was een kwestie van tijd, en wie zo naïef is om te denken dat wel alleen lieve vluchtelingen hebben binnengehaald en dus niet het paard van Troje zou nu toch wel wakker geschud moeten zijn. De grenzen zouden in mijn ogen nu toch echt hermetisch op slot moeten.

Ja, want alle aanslagen worden gepleegd door buitenlanders...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslagen ... wegen_2011

Uiteraard moeten we voorzichtig zijn, maar de duizenden mensen die vluchten, vluchten precies voor het geweld dat nu in Parijs plaatsgevonden heeft.
Europa is wat betreft aanslagen nog betrekkelijk veilig, als je ziet hoeveel slachtoffers er vallen in de rest van de wereld...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... lagen#2015
En ga er maar van uit dat dit geen volledige lijst is.

In elke groep mensen zitten rotte appels, het is een beetje naïef te denken dat grenzen sluiten gelijk staat aan terrorisme uitroeien. De terroristen vinden echt wel andere wegen om tot hun doel te geraken. Denk aan 9/11, al een hele tijd geleden en toen was er nog niet zo'n massale stroom vluchtelingen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:37

palousa_boy schreef:
Verkeerd gezegd of niet, de woorden zullen bij de is ook aankomen dus ik neem aan dat er wel iets meer dan een halve tel over nagedacht is.

Dat hoop ik...

Blue_Eyes

Fitzroy schreef:
We halen ze zelf binnen, heel handig. -O-

En drie ervan beschikten over de Belgische nationaliteit, en tenminste 1 was er een Fransman. Die aanslagen zijn toch echt al maanden van hieruit voorbereid. Iemand rekruteren die hier net aankomt lijkt me niet het moeilijkste deel van de hele opdracht.

Ariannee

net even het nieuws op rtl4 gekeken, jeetje Y;(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:40

Vala schreef:
De grenzen zouden in mijn ogen nu toch echt hermetisch op slot moeten.

Waarom? Het is in elk geval niet erg waarschijnlijk dat dat dergelijke aanslagen voorkomt.

Als je meerdere mensen hebt, heb je altijd problematische situaties. Je hebt ook binnen onze maatschappijen al mensen die kwaad willen of kwaad doen. Je sluit dat nooit helemaal uit en dat gaat ook niet lukken met de grenzen hermetisch afsluiten (wat we niet eens kunnen.)

Bambi1995

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:47

Vliegtuigen kunnen toch over de grenzen heen vliegen, dus heb je nog steeds kans op aanslagen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:53

[quote="tess_84"]
[quote="waxmeltsenzo"]
[quote="Blue_Eyes"]
Hij heeft het ook genoemd. Maar een onhandige uitspraak van de premier is nog geen oorlogsverklaring.

Wel degelijk een Oorlogsdaad. Is heeft de oorlog al eerder verklaard met eu alleen gaf niemand er gehoor aan. Nu het zo dichtbij komt en er gericht dus voorbereid geschoten wordt op meerdere plekken kunnen we niet meer onze kop in het zand steken. Rutten zei afgelopen jaar nog we zijn niet in staat van oorlog nu na wat gebeurd is kan dat niet meer. dit kun je niet negeren. Ja het is een terreurdaad maar wel door terroristen die de oorlog verklaard heeft aan de EU en klaar zijn voor de strijd iig..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:56

Zodra je toegeeft aan je angst dan kun je niet meer normaal leven. Natuurlijk zit er altijd een duiveltje op je schouder als je een verdacht iets ziet.
Een week na 9-11 moest ik vliegen. Vond ik niet fijn maar op Schiphol waren de veiligheids eisen zo belachelijk streng dat ik met een gerust hart vloog. Na drie dagen vloog ik met een Zwitserse maatschappij terug, er stapte een man in die duidelijk uit een land van de terroristen afkomstig was. Beetje shabby gekleed ook nog, baardje van twee dagen en onzeker kijkend. Nja, het begon al te kriebelen bij mij, man zat naast me, ook nog. Toen kregen we eten en waarbij we in het Nederlanse vliegtuig alleen plastic bestek kregen, hier gewoon metaal. Ik keek op, de man ook.
Hij zuchte diep en begon met me te praten, dat hij zo moe was om elke keer achterom te kijken of er geen rechts-extremist in zijn nek sprong. We hebben lang zitten praten en hij heeft me de andere kant van het verhaal laten zien. Dat juist door het verschrikkelijke wantrouwen en generaliseren van de islamitische mensen, de mensen die er gevoelig voor zijn de verkeerde kant op drijft.
Hieruit kun je concluderen dat onze angst en wantrouwen de aanhang van IS zal doen vergroten, er zullen nu al wel heel veel Nederlanders zeggen dat ze toch maar op Geert gaan stemmen en dan is het einde zoek en raakt nederland ook totaal ontwricht en daar ben ik wel bang voor. Laten we dat niet laten gebeuren!!!!!