Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:33

ravellie schreef:
Ik heb dat bericht van die Ralph trouwens ook gelezen.
En zo zijn er via facebook wel meer van dat soort acties, waarbij ik vraagtekens zet,
'Kijk MIJ eens goed bezig zijn in een AZC'....( dat gevoel krijg ik er een beetje bij :o ).

Ja dat heb ik dus ook hoor... :D
Overigens krijg ik steeds meer het idee van goed en fout:
Als je aai aai en welkomstliedjes zingt ben je goed en als je ook maar enige kritische noot plaatst ben je fout.
De media stimuleren dit helaas ook en geven zo'n zelfde soort beeld.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:39

Wat ik begreep was dat de tanden van de vader er uit getrokken waren door isis? Dat ze gevlucht waren naar Turkije maar dat de zus van vader niet snel genoeg aan de 14k kon komen waardoor pa zei kom we gaan naar Europa. Dan wordt daar m'n gebit in orde gemaakt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:40

Esther28 schreef:
ravellie schreef:
En zo zijn er via facebook wel meer van dat soort acties, waarbij ik vraagtekens zet,
'Kijk MIJ eens goed bezig zijn in een AZC'....( dat gevoel krijg ik er een beetje bij :o ).

Als je aai aai en welkomstliedjes zingt ben je goed en als je ook maar enige kritische noot plaatst ben je fout.

Maar andersom heb ik het ook. De aai aai mensen zijn boos op de anti want hoe kan je anti zijn en de anti snappen niet dat de aai aai mensen voor kunnen zijn.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:45

Esther28 schreef:
ravellie schreef:

Ja, de media is daar ook niet rechtlijnig in.
AD is ook aardig links

Maar idd, je krijgt nu steeds meer verdeeldheid, dus onrust.
Zoals ik al zei: de balans is weg.

Mede omdat wij als klein land niet berekend zijn om zulke grote groepen mensen te kunnen opvangen,
Dat blijkt ook al als je ziet hoe we bezig zijn: bussen vol rijden rondjes door Nederland van opvang naar opvang.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:48

Terwijl ook nog zoiets als een middenweg is..niet iedereen die kritisch is is een racist/facist..
Gezinnen/vrouwen/ouderen die echt op de vlucht zijn voor oorlog zijn wat mij betreft tijdelijk welkom.
Die AMA's die hier komen om te profiteren en rellen te schoppen, meteen het land uit. Ik snap gewoon echt niet dat die mogen blijven en hun gedrag door extreme knuffelaars goed gepraat wordt (ja ze hebben een trauma, lange reis, veel mensen in 1 ruimte etc etc)...dat geeft je dus nog niet het recht om je oorlog hier verder te zetten. Hup wegwezen in die gevallen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:48

Inderdaad, ik begrijp dat een gedeelte van deze mensen gevlucht zijn voor de bommen en vluchten naar een veilig land! Maar wij kunnen dit gewoon niet dragen. Het geld voor de opvang en ook de nazorg voor de blijvers zal toch moeten worden opgebracht door de Nederlandse bevolking.....en dat gaat gewoon niet!

Dus wil men nu de opvang in Turkije gaan verbeteren. Maar Turkije (een land dat dolgraag wil toetreden tot de EU) wil daar wel iets voor terug. Met als gevolg dat ze zo mogen toetreden.....een land waar de mensenrechten niet eens worden gerespecteerd, god betert het!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:56

Teddy321 schreef:
Inderdaad, ik begrijp dat een gedeelte van deze mensen gevlucht zijn voor de bommen en vluchten naar een veilig land! Maar wij kunnen dit gewoon niet dragen. Het geld voor de opvang en ook de nazorg voor de blijvers zal toch moeten worden opgebracht door de Nederlandse bevolking.....en dat gaat gewoon niet!

Dus wil men nu de opvang in Turkije gaan verbeteren. Maar Turkije (een land dat dolgraag wil toetreden tot de EU) wil daar wel iets voor terug. Met als gevolg dat ze zo mogen toetreden.....een land waar de mensenrechten niet eens worden gerespecteerd, god betert het!

:j

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:34

Teddy321 schreef:

Europa ontvangt geld uit de Arabische landen voor steun van de vluchtelingen.( Tot nu toe ongeveer 600 miljoen euro)Waarom de politiek niet vertelt hoeveel Nederland ontvangen heeft, weet ik niet. Stemming maken?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:42

Ersina schreef:
Teddy321 schreef:

Europa ontvangt geld uit de Arabische landen voor steun van de vluchtelingen.( Tot nu toe ongeveer 600 miljoen euro)Waarom de politiek niet vertelt hoeveel Nederland ontvangen heeft, weet ik niet. Stemming maken?

Om moskeeën te bouwen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:16

Esther28 schreef:
Terwijl ook nog zoiets als een middenweg is..niet iedereen die kritisch is is een racist/facist..
Gezinnen/vrouwen/ouderen die echt op de vlucht zijn voor oorlog zijn wat mij betreft tijdelijk welkom.
Die AMA's die hier komen om te profiteren en rellen te schoppen, meteen het land uit. Ik snap gewoon echt niet dat die mogen blijven en hun gedrag door extreme knuffelaars goed gepraat wordt (ja ze hebben een trauma, lange reis, veel mensen in 1 ruimte etc etc)...dat geeft je dus nog niet het recht om je oorlog hier verder te zetten. Hup wegwezen in die gevallen.

Hier ben ik het totaal mee eens.
Vechten. Hup terug.
Laat dat maar in thuisland door verteld worden.
Dan filter je op een gegeven moment ook de rel schoppers al voordat ze hierheen komen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:41

Ben het met Esther28 eens maar ik begrijp niet dat het maar goedgepraat wordt dat er grote groepen door wel 4 of 5, gisteren dat gezin wel 10, veilige landen komt maar perse naar Nederland wil komen en dat er mega misbruik gemaakt wordt van deze situatie. Het lijkt mij dat als je echt vlucht voor oorlog dat je dan blij bent met welk veilig land dan ook.

Esther28

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:51

Tja..wat zou jij doen als je kan kiezen tussen minimale verzorging of maximale verzorging? Dat is de aard van het beestje. En dat is niet om het goed te praten maar zo denken veel mensen nou eenmaal.
Why settle for less...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:33

Ja dat begrijp ik maar ik mag toch hopen dat die toch echt snel een enkeltje terug krijgen maar heb niet meer zoveel vertrouwen in deze regering.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:34

nieuws van gisteren dus niet gevolgd?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:38

Sammie ik volg dus wel het nieuws maar eerst zien dan geloven. Ze draaien mij teveel als een drol in een p*spot.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:51

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:00

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:02

Zo'n opmerking slaat natuurlijk weer nergens op.. Daar zijn tig voorbeelden van te vinden. De aanpassing van de wet voor de kindbruidjes is nog de meest recente.. Men kan hier nu wel allemaal gaan zitten klagen over het kabinet en de regering... maar jullie hebben gestemd.. En daar is dit uitgekomen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:04

Wanneer wordt voor de hard werkende mens eens de huur en de ziekenkosten + eigen risico betaald?

Juist. Nooit!
Maar wij zorgen wel dat alle "vluchtelingen" hier dat wel krijgen.
Of we het daar nu mee eens zijn of niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:07

Dat heeft niks te maken met of het kabinet zijn afspraken wel of niet nakomt. Immers wás er de afspraak dat mensen dát zelf moeten betalen. Dus zijn ze op dat punt wél hun afspraken nagekomen.. :+

En voor de vluchtelingen is dat binnenkort ook over. En imo ook geheel terecht trouwens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:11

Griekenland en geen geld meer is een duidelijke over geen afspraken nakomen.
Pinokkio Rutte klets alleen tijdens verkiezingen mooi om later te doen wat de geld verspillers van de PvdA willen.
Zal nu wel weer zo zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:16

Dat was geen afspraak van de regering/ kabinet maar een verkiezingsbelofte van Rutte die hij niet nagekomen is.

Overigens was de vraag wanneer komt dit kabinet zijn afspraken na doelend op het feit dat dat nog nooit is gebeurd (ipv dat dat altijd gebeurd) en die suggestie is ronduit kwats.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:33

Nee die uitspraak is geen kwats zoals jij zegt. Rutte draait met de wind mee omdat Wilders teveel stemmen krijgt net zoals Samson. Beloftes worden gebroken, neem Griekenland, het geld dat de werkenden zouden krijgen en het aantal "vluchtelingen" wat wij op zouden nemen is allang boven de grens die ze gesteld hebben als ik het zo bekijk. Daarbij heb ik niet op Rutte of Samson gestemd en zal dat ook nooit doen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:34

chanicha schreef:
Nee die uitspraak is geen kwats zoals jij zegt. Rutte draait met de wind mee omdat Wilders teveel stemmen krijgt net zoals Samson. Beloftes worden gebroken, neem Griekenland, het geld dat de werkenden zouden krijgen en het aantal "vluchtelingen" wat wij op zouden nemen is allang boven de grens die ze gesteld hebben als ik het zo bekijk. Daarbij heb ik niet op Rutte of Samson gestemd en zal dat ook nooit doen.

Eens.
Ik ben zolang ik mij kan heugen al anti PvdA geweest :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:41

chanicha schreef:
Die uitspraak is wel kwats, want er zijn immers afspraken gemaakt die wel zijn nagekomen. Rutte heeft een verkiezingsbelofte gedaan, maar zat toen niet in het huidig kabinet ( :)* ), dus dat is een verkiezingsbelofte die Rutte (VVD) niet is nagekomen. Dat heeft niks, maar dan ook niks met het huidige kabinet te maken. (of moet ik daadwerkelijk de staatsinrichting hier gaan toelichten?). Kijk Rutte daarop aan, maar niet het kabinet. Dat bestond immers toen nog niet. Het huidige kabinet is juist nagekomen dat Griekenland wel geld krijgt.. en verrassend.. dat zijn ze nog nagekomen ook.

En het maakt niet uit waar jij individueel op stemt.. Nederland heeft gestemd.. Op basis daarvan komt er een coalitie en een oppositie. Etc. etc. zie staatsinrichting.. Dit is het resultaat..