Kindvrije horeca

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:02

bruintje123 schreef:
Kindvrij vliegtuig vind ik ver gaan. Daar is niet zomaar een alternatief voor.
Maar ver op vakantie gaan, geen familie bezoek, maar echt vakantie. Of je dat nu met de auto of het vliegtuig doet, ik geloof dat je dat niet voor de kinderen doet, maar voor de ouders zelf.

Misschien niet vergeten dat ik dit schrijf.

Maar goed, begrijpen nee.
Dat mag ook lijkt me :)
Persoonlijk zou ik een paar jaar wachten zodat ze wat ouder zijn.

En nogmaals dan praat ik over vakantie, geen familie bezoek.
Ook met de auto.
Ik vind dat gewoon sneu voor die kleintjes

Heb ik compassie met ze zonder ze met de vork in de kindertengels te prikken, is het weer niet goed :P :+
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 06-09-15 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:02

bruintje123 schreef:
En ik ben geen vakantie mens en nee ik begrijp niet dat mensen met hun kind gaan zeulen als dat niet noodzakelijk is.
En dat uurtje waar jij het over hebt is wel weer wat anders dan naar Verweggistan want dat schept beter op bij de buren. :o

Verootje, ja hoor, bij sommige bestemmingen of wat je ze hoort vertellen hoef je niet te ruiken hoor, weet je het zo wel :+


Misschien is het daarom; jij bent geen vakantie mens en denkt automatisch dat geen enkel kind het leuk vind om te reizen :+ maar als je kind bent van twee reislustige ouders weet je niet beter ;) en heb je misschien zelf ook wel reislustige genen. Het maakt voor het kind niet uit of hij op het strand zit op de Dominicaanse republiek of in zuid Frankrijk. Maar voor de ouders wel. En als je toevallig liever naar Miami gaat, maakt toch niet uit? Of je 8 uur in de auto zit, of 8 uur in een vliegtuig :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:03

verootjoo schreef:
bruintje123 schreef:
En ik ben geen vakantie mens en nee ik begrijp niet dat mensen met hun kind gaan zeulen als dat niet noodzakelijk is.
En dat uurtje waar jij het over hebt is wel weer wat anders dan naar Verweggistan want dat schept beter op bij de buren. :o

Verootje, ja hoor, bij sommige bestemmingen of wat je ze hoort vertellen hoef je niet te ruiken hoor, weet je het zo wel :+


Misschien is het daarom; jij bent geen vakantie mens en denkt automatisch dat geen enkel kind het leuk vind om te reizen :+ maar als je kind bent van twee reislustige ouders weet je niet beter ;) en heb je misschien zelf ook wel reislustige genen. Het maakt voor het kind niet uit of hij op het strand zit op de Dominicaanse republiek of in zuid Frankrijk. Maar voor de ouders wel. En als je toevallig liever naar Miami gaat, maakt toch niet uit? Of je 8 uur in de auto zit, of 8 uur in een vliegtuig :)

Ik vind beide sneu bij kleintjes. Dat heb ik eerder toch al geschreven dat ik auto en vliegtuig sneu vind.
Want je maakt mij niet wijs dat de meeste kleine kindjes graag 8 uur stil zitten.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:09

Ik ga al van kleins af aan mee met mijn ouders, met mijn drie zussen. We hebben veel gevlogen, veel bootreizen gemaakt, en veel op vakantie minimaal 1000km met de auto.
En nee, ik kan niet zeggen dat ik een verschrikkelijke jeugd heb gehad :+ wij vonden het allemaal prachtig om naar een land te gaan waar het elke dag mooi weer is, de mensen anders praten en naar geweldige zwemparadijzen. (OK, wisten wij veel dat je die ook op 2 uur rijden had :+)
Het reizen zelf was niet altijd een feestje voor mn ouders, maar eenmaal aangekomen vonden wij het echt helemaal geweldig. En dan hadden we nog niet eens dvd spelers en spelcomputers in de auto. Voor de ouders van tegenwoordig moet dit een eitje zijn :Y)
Volgens mij maakt het voor kinderen ook niet uit of je twee uur of 8 uur in de auto/vliegtuig zit. Het is allebei lang voor ze.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:21

Hahaha.. De eerste keer dat wij met de auto naar Spanje gingen toen we klein waren., waren Pa en ma als de dood dat we de boel zouden afbreken.. We waren nog nooit zo stil geweest op die achterbank :')

ik vind een auto en een vliegtuig eigenlijk ook niet vergelijkbaar op dat punt. Een vliegtuig is krapper, je zit met meerdere mensen, maar imo zou t meer om de luchtdruk en turbulentie gaan dan om die andere punten. Een auto zet je nog even aan de kant, met een vliegtuig nou ja wordt wat lastig :=

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:24

Voor een baby maakt het al helemaal geen klap uit. Die slaapt toch.
Een kind van 3 snapt al heel veel. Die kan al uitgebreid vertellen hoe spannend en leuk het was in het vliegtuig (heb ik uit ervaring gezien).
Dus eigenlijk is er maar 1 lastig jaar.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:32

Volgens mij zijn het over het algemeen juist de baby's die huilen. Zijn het eerder twee a drie jaren dan slechts een.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:42

met een huilbaby zou ik ook niet gaan vliegen.
Ik heb die pech gelukkig niet.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:44

Sammie schreef:
Hahaha.. De eerste keer dat wij met de auto naar Spanje gingen toen we klein waren., waren Pa en ma als de dood dat we de boel zouden afbreken.. We waren nog nooit zo stil geweest op die achterbank :')

ik vind een auto en een vliegtuig eigenlijk ook niet vergelijkbaar op dat punt. Een vliegtuig is krapper, je zit met meerdere mensen, maar imo zou t meer om de luchtdruk en turbulentie gaan dan om die andere punten. Een auto zet je nog even aan de kant, met een vliegtuig nou ja wordt wat lastig :=


Mwa.... Met 6 personen in een auto is toch krapper dan in een vliegtuig kan ik je vertellen. En in een vliegtuig kan je nog een beetje lopen enzo :) dat is mijn evaring als kind op de achterbank en in een vliegtuig.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:53

Het gemiddelde gezin bestaat niet uit zes personen of heeft zes baby's tegelijkertijd en zeer weinig mensen gaan met zes personen of baby's in een auto zitten als de kids in een kinderzitje zitten... :+

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:55

Het leven is gelukkig niet gemiddeld :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:56

Het gaat er ook niet om wie er gelijk heeft. Het gaat hier niet om een waarheid maar om een mening.

Zet de auto aan de kant en je kan ook lopen. ( en frisse lucht ademen)

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:04

Tja en mijn ervaring en vele met mij hebben gewoon goede ervaringen met vliegen.
Dat jij dat niet zou doen, is jouw goed recht.

Er zijn ook mensen die nooit hun dorp uitkomen.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:07

Daarom zet ik er ook bij dat dat mijn ervaring is met op vakantie gaan als kind :P

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:10

We hebben vorige week 2 uur gefietst met kinderzitje (1 uur heen, 1 uur terug). Ik voel me nu ineens een kinderbarbaar O:)

2x 1 uur stil zitten op 1 dag, barcelona was er niets bij...zal maar vast een aanvullend zorgpakket nemen met kinder psychiatrie erin denk ik.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:18

Sizzle schreef:
Tja en mijn ervaring en vele met mij hebben gewoon goede ervaringen met vliegen.
Dat jij dat niet zou doen, is jouw goed recht.

Er zijn ook mensen die nooit hun dorp uitkomen.

Ik denk dat je het eea gewoon niet helemaal goed leest op dit punt. Maar goed.. Uitmelken heeft ook geen zin, ieder moet t nl. gewoon voor zich weten wat en hoe t doet.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:21

Ik denk dat ik inderdaad niet begrijp wat je wilt zeggen.
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.
Sorry in dat geval.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:31

verootjoo schreef:
Ik ga al van kleins af aan mee met mijn ouders, met mijn drie zussen. We hebben veel gevlogen, veel bootreizen gemaakt, en veel op vakantie minimaal 1000km met de auto.
En nee, ik kan niet zeggen dat ik een verschrikkelijke jeugd heb gehad :+ wij vonden het allemaal prachtig om naar een land te gaan waar het elke dag mooi weer is, de mensen anders praten en naar geweldige zwemparadijzen. (OK, wisten wij veel dat je die ook op 2 uur rijden had :+)
Het reizen zelf was niet altijd een feestje voor mn ouders, maar eenmaal aangekomen vonden wij het echt helemaal geweldig. En dan hadden we nog niet eens dvd spelers en spelcomputers in de auto. Voor de ouders van tegenwoordig moet dit een eitje zijn :Y)
Volgens mij maakt het voor kinderen ook niet uit of je twee uur of 8 uur in de auto/vliegtuig zit. Het is allebei lang voor ze.

Maar eigenlijk zeg je nu toch ook wat ik zei?
Dat je eenmaal aangekomen het fijn had geloof ik best en geen traumatische ervaring, nee zo vlug hebben mensen gelukkig geen trauma. :)

eilleen333

Berichten: 12859
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:59

Wij gingen vroeger zelf ook altijd naar Zuid Europa, met de auto. Ik vond het altijd wel prima, vooral als we er waren, maar de autorit vond ik echt niet tof. Met z'n 3-en op de achterbank. En na een paar uur waren mijn zussen het zat, en als jongste was ik dan de sjaak. Ik moest sowieso in het midden, en de stiksels op de achterbank waren volgens hen de afscheiding van 'jouw' stuk. De stiksels waren echter zo dat zij elk een stuk hadden wat ruim genoeg was, en in het midden van de bank was het stiksel precies zo breed dat ik net recht kon zitten, anders kwam ik op 'hun stuk'. Dus als ik in slaap dreigde te vallen, kreeg ik weer een stomp omdat ik op 'hun stuk' kwam :P . Ook is in het midden zitten bagger omdat je niet uit het raam kan kijken omdat de dikke plofkop van mijn zus ervoor zat.
Nee, ik heb er geen trauma aan over gehouden en volgens mijn ouders waren we hele lieve kinderen in de auto, maar ik heb het nooit leuk gevonden. Als ik ooit kinderen krijg ga ik dat ook zeker niet met ze doen. Hup, eerste paar jaar in eigen land en daarna, als ik ze uit kan leggen stil te zitten etc, lekker vliegen naar zuid Europa.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:11

Sizzle, wat volgens mij bedoelt wordt: wat heeft een baby aan een vakantie naar een "ver, vreemd land"...

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:13

LadyMadonna schreef:
Sizzle, wat volgens mij bedoelt wordt: wat heeft een baby aan een vakantie naar een "ver, vreemd land"...


Niets.
Maar hij hoeft er ook geen last van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:52

Is dat nou niet het hele punt? Als je kind dat kan, prima. Doe wat je wil. Het gaat er op dat veel ouders dat overschatten en dan denken "stop het waar de zon niet schijnt" Ipv te bedenken dat ze het volgende keer anders moeten aanpakken. Ik last iedereen last ofzo iets. Dat is niet de bedoeling. Kijk naar je kind en wat mogelijk is. Waarom wil je in godsnaam een hyper kind 8u in een vliegtuig proppen? Doe dat kind een lol, ga met de auto waar die op de 3u kan rennen Ipv 8u op een stoeltje zitten.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:32

Mee eens :)
En omdat veel ouders dat wel goed kunnen inschatten is een verbod discrimineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 05:04

Is hetzelfde met uit eten gaan. Kan je kind dat? Prima! Alleen missen daar ook veel ouders en laten ze het kind maar begaan "want het is zo schattig en rustig". Voor henzelf. Niet voor de anderen. En aangezien je een kind makkelijker kan weren uit een restaurant dan buiten zetten uit een vliegtuig begrijp ik de horeca wel.

Wat ik me wel afvraag: horeca, bedoelen ze daar nou alleen de restaurants mee of zijn het ook uitbaters van kroegen die klagen? Want een kind in een kroeg...

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:04

Ik Moest gisteren ineens weer aan dit topic denken toen wij een middag op het strand waren met onze 2 jarige en half jaar Oude tweeling.
Bij dit strand zit een restaurant waar wij steeds door heen moesten om drinken te bestellen. Mijn 2 jarige vind dit heel leuk en liep Dan steeds mee.
Ze droeg een jurkje met aardbeien plaatjes.
Ik denk dat ze 4 x in totaal is binnen geweest, 3 keer hebben mensen geprobeert haar aardbeien te "eten". 8 x Kreeg ze een aai over haar Bol. 7x pakte mensen haar vast om haar een handje te geven terwijl we tussen de tafels liepen.

Hoe kan Ik ALS moeder nu zeggen dat ze de mensen met rust moeten laten terwijl iedereen vind dat zij wel aan haar morgen komen?

Zelfde is ALS Ik met min tweeling ergens Kom, mensen duiken allemaal in de kinderwagen zonder te kijken of de kinderen dat willen.

ALS vreemde zomaar aan Je mogen zitten Dan mag dat ALS kind toch ook?