Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:51

Maar als je echt kwaad wil, neem je een echte mee.. Zou ik wel doen iig

SAKKIA

palousa_boy schreef:
Denk dat het wel meevalt kwa trauma's, als ik zie hoe hij met die man buiten het beeld staat te praten.. Gewoon rustig, geen stress, beleefd

Kan me bijna niet voorstellen dat zo iemand een pistool op iemand z'n hoofd zet om te bedreigen en zaken te eisen. Anders had hij dit ook wel gedaan in de studio waar ze zaten, ipv dat vraagt hij of de man bij hem wil blijven..

Dat weet je niet. Wij hebben niet alles gezien, we hebben hem niet zien binnen komen en je weet ook niet wat daar gezegd en gedaan is om de portier te "overmeesteren" en mee te laten lopen naar de redactieruimte.

Daarbij zijn zulke dingen zeker wel traumatisch, ook al ben je nog zo rustig en kalm. Later kan dit echt een grote impact hebben. Ik kan me zo indenken dat de portier enkel heeft gehandeld op adrenaline, echter iedereen reageert anders. Je weet niet wat er gebeurd was als de portier niet zo rustig was gebleven en "begrip" en medewerking had getoond.

Ik heb het zelf meegemaakt, ook ik was heel rustig en kalm en maakte me niet druk. Pas een half jaar later werd ik ergens door getriggerd en kreeg ik ineens angstaanvallen. Durfde niet meer alleen thuis te zijn en durfde niet meer alleen thuis te komen in het donker e.d. Ik kan je vertellen dat zijn geen prettige dingen. Je kunt je eigen gedachten niet eens meer vertrouwen.

Sicayes

Dan hadden ze hem misschien wel neergeschoten als ze een 'clean shot' hadden? Of kijk ik nu teveel tv series? :+

Ben toch ontzettend benieuwd wat hij wilde vertellen..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:52

Ik hoorde op de radio dat de burgemeester niet zo blij was met de portier van de studio.. Seriously? Die heeft volgens mij heel correct gehandeld. Wat had hij anders moeten doen?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:53

Hij vond de beveiliging volgens mij niet toereikend (omdat je overal met pasjes naar binnen moet enzo, en deze meneer toch binnen is gekomen/gelaten) mja, als er een gast met een pistool (die echt lijkt) voor m'n neus staat ben ik denk ik ook niet de held die zegt 'sorry maar je komt er echt niet in' :=

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:54

Sicayes schreef:
Hij vond de beveiliging volgens mij niet toereikend (omdat je overal met pasjes naar binnen moet enzo, en deze meneer toch binnen is gekomen/gelaten) mja, als er een gast met een pistool (die echt lijkt) voor m'n neus staat ben ik denk ik ook niet de held die zegt 'sorry maar je komt er echt niet in' :=

Precies mijn punt!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:54

Dat inderdaad. Dat probeerde ik eerder ook te zeggen. Electronica en poortjes werken prima, maar zodra mensen bedreigd worden zijn die dingen niet meer als een stoepje die je op moet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:56

palousa_boy schreef:

Blij dat jij in frankrijk zit ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:00

SAKKIA schreef:
palousa_boy schreef:
Denk dat het wel meevalt kwa trauma's, als ik zie hoe hij met die man buiten het beeld staat te praten.. Gewoon rustig, geen stress, beleefd

Kan me bijna niet voorstellen dat zo iemand een pistool op iemand z'n hoofd zet om te bedreigen en zaken te eisen. Anders had hij dit ook wel gedaan in de studio waar ze zaten, ipv dat vraagt hij of de man bij hem wil blijven..

Dat weet je niet. Wij hebben niet alles gezien, we hebben hem niet zien binnen komen en je weet ook niet wat daar gezegd en gedaan is om de portier te "overmeesteren" en mee te laten lopen naar de redactieruimte.

Daarbij zijn zulke dingen zeker wel traumatisch, ook al ben je nog zo rustig en kalm. Later kan dit echt een grote impact hebben. Ik kan me zo indenken dat de portier enkel heeft gehandeld op adrenaline, echter iedereen reageert anders. Je weet niet wat er gebeurd was als de portier niet zo rustig was gebleven en "begrip" en medewerking had getoond.

Ik heb het zelf meegemaakt, ook ik was heel rustig en kalm en maakte me niet druk. Pas een half jaar later werd ik ergens door getriggerd en kreeg ik ineens angstaanvallen. Durfde niet meer alleen thuis te zijn en durfde niet meer alleen thuis te komen in het donker e.d. Ik kan je vertellen dat zijn geen prettige dingen. Je kunt je eigen gedachten niet eens meer vertrouwen.

Dat zou kunnen.
Echter ben ik zelf ook meerdere malen bedreigd met wapens, en draai ook gewoon nog mee met de maatschappij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:01

SAKKIA schreef:
palousa_boy schreef:

Tuurlijk.

Als iemand op je werkvloer met een pistool staat te zwaaien waarvan je denkt dat het echt is, dan gebeuren er dingen met je.

Iedereen die iets anders beweerd is imo niet helemaal van deze wereld.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:02

minikatje schreef:
palousa_boy schreef:

Blij dat jij in frankrijk zit ;)

Hoezo?
Als je paard wil rijden neem je een hoofdstel mee
Als je wilt bellen pak je de telefoon
Als je brood wil bakken maak je eerst deeg

Als je wilt dat er gewonden vallen neem je echte wapens mee en geen nep spul.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:04

Het is ook wel een beetje overdreven om te zeggen dat, als je een trauma hebt, je direct niet meer mee zou kunnen draaien in de maatschappij. Zo wist alleen mijn vriend van mijn angsten en verder niemand. Terwijl het toch dik een half jaar heeft geduurd eer ik hulp ging zoeken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:05

Dan ben ik dus niet van deze wereld amaris..

Tuurlijk denk je ff anders na op zo'n moment, maar bang? Nee dat ben ik nooit geweest.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:06

Palousa_boy. Ze maakt een grapje ;). Dat ze blij is dat omdat jij daar bent, je niet hier een echt pistool ergens mee naar toe kan nemen. Omdat je zei "zou ik wel doen"

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:07

berdien85 schreef:
Ik hoorde op de radio dat de burgemeester niet zo blij was met de portier van de studio.. Seriously? Die heeft volgens mij heel correct gehandeld. Wat had hij anders moeten doen?

In de persconferentie zei de burgemeester juist dat hij het wel goed gedaan had.
Het ging er over in het algemeen dat het niet goed was met de beveiliging aangezien de man binnen gekomen is.

Wel knap trouwens van die beveiliger dat hij zo kalm bleef.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:08

Emita schreef:
femo schreef:
Arme arme jongen.. :(
Hij is gewoon verward.. ik hoop dat niet zijn hele leven stuk is. Ik vond hem gister al bijzonder sympathiek voor een gijzelaar. Mijn gevoel klopt dus, en dit is een normale, (volgens medestudenten een ontzettend lieve zachtaardige jongen)

Ik hoop dat hij eruit komt..

Ook weer typisch dat er alllemaal arrogante mensen gaan twitteren dat (nu het uiteindelijk wel mee bleek te vallen) de mensen van NOS zich niet moeten aanstellen etc etc.

wat zouden zij doen?

Eens.. Dat gevoel had ik ook toen ik hem zag. Maar ik ben nog steeds heel benieuwd wat voor bericht hij nou eigenlijk naar buiten wilde brengen. Hij heeft wel mooi z'n toekomst vergooid zo...

(heb overigens even de Spaanse kranten bekeken en daar staat niks over. Het nieuws is dus ook niet heel ver buiten nederland gekomen geloof ik).

Damn jullie zijn wel erg lief voor iemand die met een (nep)pistool rond loop te zwaaien.... Iemand van 19 weet prima waar die mee bezig is. Ik maak me echt niet druk om zijn toekomst laten ze m maar lekker opsluiten en heel lang ook nog.

Als je een bericht naar buiten wilt brengen kan je dat ook gewoon op FB doen en wanneer het populair genoeg is gaan mensen vanzelf delen. Sorry maar ik zie hier geen jongen met gezond verstand ook al heeft hij een pak aan. Hij heeft er zelf voor gekozen om bij de NOS naar binnen te gaan en mag hiervoor fiks gestraft worden als het aan mij ligt. Vreselijk voor al die mensen van de NOS die zich nu mogelijk niet meer veilig voelen op hun werk, waar ze dagelijks heen moeten.

De Telegraaf vind ik trouwens ook absurd die zitten overal op te zeiken en conclusies te trekken over dingen waar nog helemaal geen uitkomst van is. Ze verdraaien alle woorden van de NOS en de persconferentie. Bah ga voorlopig lekker nu.nl lezen want dat sensatiegedrag van de Telegraaf word ik echt een beetje beu de laatste tijd. Ga gewoon echt nieuws brengen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:09

Shiloh schreef:
Palousa_boy. Ze maakt een grapje ;). Dat ze blij is dat omdat jij daar bent, je niet hier een echt pistool ergens mee naar toe kan nemen. Omdat je zei "zou ik wel doen"

Vrouwenhumor he :+

Bedreiging met een pistool of mes laat altijd wel zn sporen na.
Ik ben dan weer zo vreemd dat ik mensen met een mes indrukwekkender vind dan mensen met een pistool :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:10

palousa_boy schreef:
Dan ben ik dus niet van deze wereld amaris..

Tuurlijk denk je ff anders na op zo'n moment, maar bang? Nee dat ben ik nooit geweest.

Je moet je eigen gevoelens niet op andere mensen projecteren. Dat jij niet bang bent geweest, betekend niet automatisch dat andere mensen dat ook niet zijn en dus geen trauma oplopen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:11

nou als een enkele organisatie dit al kan gaat er nog meer gebeuren denk ik zo, gelukkig geen onschuldige doden of gewonden

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:13

Ik denk dat we hier in Nederland ook te makkelijk denken over kogel schoten. Ik bedoel, op tv zien we niets anders dan dat mensen constant kogelschoten overleven. Van de week was nog in het nieuws toch dat die jongen die met een mes oid. had lopen zwaaien in zijn been geschoten was en overleden is door bloed verlies.

Ik denk dat we een heel vertekend beeld daarvan hebben door tv en film.

xNathaliee

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:13

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:17

Shiloh schreef:
Ik denk dat we hier in Nederland ook te makkelijk denken over kogel schoten. Ik bedoel, op tv zien we niets anders dan dat mensen constant kogelschoten overleven. Van de week was nog in het nieuws toch dat die jongen die met een mes oid. had lopen zwaaien in zijn been geschoten was en overleden is door bloed verlies.

Ja omdat hij zichzelf de keel had doorgesneden ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:18

Ik vind het zo gek dat deze jongen, die blijkbaar best wel slim zou moeten zijn, zichzelf hier niet beter op heeft voorbereid. En dan bedoel ik niet dat hij een echt wapen zou mee moeten nemen. Maar hij had bv van te voren al filmpjes kunnen uploaden met zijn verhaal erin. Die waren dan nu wel aan het licht gekomen. Dacht hij echt dat het allemaal zo makkelijk zou gaan? of is het heel impulsief geweest?

Hij zal nu voor zn leven getekend zijn en hij heeft nog zijn verhaal niet kunnen doen. Hij had alles aan zijn voeten liggen en nu is het allemaal weg.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:19

@stephenie_m. Beetje kort door de bocht. Als iemand echt een psychose heeft oid dan is het NIET eigen schuld dikke bult. Kan daar altijd een beetje pissig om worden. Je kan echt hele gekke dingen doen hoor. Deze jongen heeft geen strafblad maar een goede studie.

Denk niet dat hij dit doet omdat het een asociaal debieltje is.:)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:20

Shiloh schreef:

Bedoel je die jongen in Groningen? Die is overleden door bloedverlies als gevolg van de messteken in zijn hals, niet door de kogel in zijn been.

http://112groningen.nl/Groningen/nieuws ... video.html

[edit] SAKKIA was me al voor zie ik. :P