Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
palousa_boy schreef:Denk dat het wel meevalt kwa trauma's, als ik zie hoe hij met die man buiten het beeld staat te praten.. Gewoon rustig, geen stress, beleefd
Kan me bijna niet voorstellen dat zo iemand een pistool op iemand z'n hoofd zet om te bedreigen en zaken te eisen. Anders had hij dit ook wel gedaan in de studio waar ze zaten, ipv dat vraagt hij of de man bij hem wil blijven..
Sicayes schreef:Hij vond de beveiliging volgens mij niet toereikend (omdat je overal met pasjes naar binnen moet enzo, en deze meneer toch binnen is gekomen/gelaten) mja, als er een gast met een pistool (die echt lijkt) voor m'n neus staat ben ik denk ik ook niet de held die zegt 'sorry maar je komt er echt niet in'
SAKKIA schreef:palousa_boy schreef:Denk dat het wel meevalt kwa trauma's, als ik zie hoe hij met die man buiten het beeld staat te praten.. Gewoon rustig, geen stress, beleefd
Kan me bijna niet voorstellen dat zo iemand een pistool op iemand z'n hoofd zet om te bedreigen en zaken te eisen. Anders had hij dit ook wel gedaan in de studio waar ze zaten, ipv dat vraagt hij of de man bij hem wil blijven..
Dat weet je niet. Wij hebben niet alles gezien, we hebben hem niet zien binnen komen en je weet ook niet wat daar gezegd en gedaan is om de portier te "overmeesteren" en mee te laten lopen naar de redactieruimte.
Daarbij zijn zulke dingen zeker wel traumatisch, ook al ben je nog zo rustig en kalm. Later kan dit echt een grote impact hebben. Ik kan me zo indenken dat de portier enkel heeft gehandeld op adrenaline, echter iedereen reageert anders. Je weet niet wat er gebeurd was als de portier niet zo rustig was gebleven en "begrip" en medewerking had getoond.
Ik heb het zelf meegemaakt, ook ik was heel rustig en kalm en maakte me niet druk. Pas een half jaar later werd ik ergens door getriggerd en kreeg ik ineens angstaanvallen. Durfde niet meer alleen thuis te zijn en durfde niet meer alleen thuis te komen in het donker e.d. Ik kan je vertellen dat zijn geen prettige dingen. Je kunt je eigen gedachten niet eens meer vertrouwen.
SAKKIA schreef:palousa_boy schreef:Denk dat het wel meevalt kwa trauma's, als ik zie hoe hij met die man buiten het beeld staat te praten.. Gewoon rustig, geen stress, beleefd
Dat weet je niet. Wij hebben niet alles gezien, we hebben hem niet zien binnen komen en je weet ook niet wat daar gezegd en gedaan is om de portier te "overmeesteren" en mee te laten lopen naar de redactieruimte.
Daarbij zijn zulke dingen zeker wel traumatisch, ook al ben je nog zo rustig en kalm. Later kan dit echt een grote impact hebben. Ik kan me zo indenken dat de portier enkel heeft gehandeld op adrenaline, echter iedereen reageert anders. Je weet niet wat er gebeurd was als de portier niet zo rustig was gebleven en "begrip" en medewerking had getoond.
Ik heb het zelf meegemaakt, ook ik was heel rustig en kalm en maakte me niet druk. Pas een half jaar later werd ik ergens door getriggerd en kreeg ik ineens angstaanvallen. Durfde niet meer alleen thuis te zijn en durfde niet meer alleen thuis te komen in het donker e.d. Ik kan je vertellen dat zijn geen prettige dingen. Je kunt je eigen gedachten niet eens meer vertrouwen.
minikatje schreef:palousa_boy schreef:Maar als je echt kwaad wil, neem je een echte mee.. Zou ik wel doen iig
Blij dat jij in frankrijk zit
berdien85 schreef:Ik hoorde op de radio dat de burgemeester niet zo blij was met de portier van de studio.. Seriously? Die heeft volgens mij heel correct gehandeld. Wat had hij anders moeten doen?
Emita schreef:femo schreef:Arme arme jongen..![]()
Hij is gewoon verward.. ik hoop dat niet zijn hele leven stuk is. Ik vond hem gister al bijzonder sympathiek voor een gijzelaar. Mijn gevoel klopt dus, en dit is een normale, (volgens medestudenten een ontzettend lieve zachtaardige jongen)
Ik hoop dat hij eruit komt..
Ook weer typisch dat er alllemaal arrogante mensen gaan twitteren dat (nu het uiteindelijk wel mee bleek te vallen) de mensen van NOS zich niet moeten aanstellen etc etc.
wat zouden zij doen?
Eens.. Dat gevoel had ik ook toen ik hem zag. Maar ik ben nog steeds heel benieuwd wat voor bericht hij nou eigenlijk naar buiten wilde brengen. Hij heeft wel mooi z'n toekomst vergooid zo...
(heb overigens even de Spaanse kranten bekeken en daar staat niks over. Het nieuws is dus ook niet heel ver buiten nederland gekomen geloof ik).
Shiloh schreef:Palousa_boy. Ze maakt een grapje. Dat ze blij is dat omdat jij daar bent, je niet hier een echt pistool ergens mee naar toe kan nemen. Omdat je zei "zou ik wel doen"
palousa_boy schreef:Dan ben ik dus niet van deze wereld amaris..
Tuurlijk denk je ff anders na op zo'n moment, maar bang? Nee dat ben ik nooit geweest.
Shiloh schreef:Ik denk dat we hier in Nederland ook te makkelijk denken over kogel schoten. Ik bedoel, op tv zien we niets anders dan dat mensen constant kogelschoten overleven. Van de week was nog in het nieuws toch dat die jongen die met een mes oid. had lopen zwaaien in zijn been geschoten was en overleden is door bloed verlies.
Ik denk dat we een heel vertekend beeld daarvan hebben door tv en film.
Shiloh schreef:Ik denk dat we hier in Nederland ook te makkelijk denken over kogel schoten. Ik bedoel, op tv zien we niets anders dan dat mensen constant kogelschoten overleven. Van de week was nog in het nieuws toch dat die jongen die met een mes oid. had lopen zwaaien in zijn been geschoten was en overleden is door bloed verlies.
Ik denk dat we een heel vertekend beeld daarvan hebben door tv en film.