Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:34

Even voor de mensen die een probleem hebben met bidden:

Snap dat het gevoelig kan liggen als niet gelovige (ben zelf niet gelovig) als mensen een zo'n reactie plaatsen, maar beetje ongepast om hier een religeuze discussie te voeren. Iedereen rouwt en verwerkt op zijn eigen manier. En bidden voor een ander kan daar prima bij helpen. Dat het niet jou manier is, prima, maar bekijk het eens vanuit een wat breder perpectief. En dan bedoel ik niet zo zeer vanuit een gelovige, maar meer vanuit wat bidden voor iemand kan doen. Verwerking en hoop. Live and let live. En niet elke gelovige voert een religieuze oorlog, dank u!

En weer ontopic.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:35

Ik zag die video ook, vind het echt niet kunnen :n

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:35

R12312 schreef:
x_ankieee schreef:
Nabestaanden? Vrienden? Familie? Komt wel erg grof over hoor..

Sinds wanneer is een normale vraagstellen grof over komen?

'Waarvoor dan' - klinkt ook zo leuk plat in een topic waar mensen hun kennissen/vrienden/familie hebben verloren aan een verschrikkelijk ongeluk..
Je had de vraag ook wat vriendelijker kunnen formuleren.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:36

x_ankieee schreef:
'Waarvoor dan' - klinkt ook zo leuk plat in een topic waar mensen hun kennissen/vrienden/familie hebben verloren aan een verschrikkelijk ongeluk..
Je had de vraag ook wat vriendelijker kunnen formuleren.

Hij is alleen plat, als je hem plat leest.

Celiien

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:37

Je kan hem inderdaad ook op een vraagstellende manier ipv een platte manier lezen.. Klinkt sl heel anders :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:38

Ik geloof. Even buiten religie, ik geloof in energie. En nee, niet de energie uit een kolencentrale of van de stadsverwarming of de kerncentrale. Ik geloof in de energie in jezelf. De energie die wordt verstuurd van persoon naar persoon, door simpelweg aan ze te denken. Bidden kan een vorm zijn van het versturen van dit soort energie door focus op een persoon/groep personen, en kan zeer zeker kracht geven. Waar ik niet in geloof is een god die dit bewust laat gebeuren, want waar is de beslissing van de mens dan? Het doen van goed en kwaad, het maken van keuzes?

fransje23

Mojito schreef:
[Nee sorry, daar heb ik echt geen reden toe. Ik vind een van de misselijkste uitspraken dat alles wat gebeurt godswil is. Mevrouw d'r kind overleden, maar dat is wat god wou. Bovendien ligt de halve wereld in conflict of oorlog omdat iedereen de bijbel, Koran of wat dan ook interpreteert naar zijn eigen zin. Als gelovigen altijd maar hun geloof mogen uiten vind ik ook dat ik mijn niet geloof mag uiten.

Maar misschien kan je je mening in dit topic ook gewoon even voor je houden? :)

Waarom ineens zo een discussie? Laat iedereen in zijn waarde!

x_ankieee

Citaat:
Hij is alleen plat, als je hem plat leest.

:')

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:39

Zag net een foto voorbijkome op twitter van een (nog maar half) lichaam en 't was echt heftig.. Echt niet om aan te zien..
Heel veel sterkte iedereen en hopelijk snel duidelijkheid!

Anoniem

Geloof me die discussie wil ik niet voeren, maar ik vraag me gewoon oprecht af wat dit helpt. Er zijn hier een klein deel bokkers die echt bekenden zijn verloren tijdens deze vlucht, daar gaan mijn gedachten naar uit.

Maar opeens draait heel dit topic alleen nog maar over hoe moeilijk iedereen het er persoonlijk mee heeft, en dat schiet bij mij nou echt in het verkeerde keelgat.

En dat staat los van de hele bidden of niet bidden discussie. Dat zal er van mijn kant wel door frustratie uitgekomen zijn. Maar ik vind het echt heel opdringerig als er mensen beweren dat hun geloof helpt. Ga dat dan als gelovigen onder elkaar bespreken. Als mensen altijd maar met hun geloof mogen komen aanzetten. Dan vind ik ook dat ik mensen mag lastig vallen met mijn niet geloven.

En ik ben niet zo tactisch aangelegd dus het zal nu heel persoonlijk over komen voor mensen. Maar ik vond het van een voorgaande bokker nogal overdreven overkomen dat het 'grof' over kwam toen iemand zei niks met bidden te hebben.

Raineri

Mojito schreef:
Danique_G schreef:
Ga jezelf even schamen aub.

Nee sorry, daar heb ik echt geen reden toe. Ik vind een van de misselijkste uitspraken dat alles wat gebeurt godswil is. Mevrouw d'r kind overleden, maar dat is wat god wou. Bovendien ligt de halve wereld in conflict of oorlog omdat iedereen de bijbel, Koran of wat dan ook interpreteert naar zijn eigen zin. Als gelovigen altijd maar hun geloof mogen uiten vind ik ook dat ik mijn niet geloof mag uiten.

Je mening maakt me niets uit, die respecteer ik. Ben zelf atheïst maar ik vind het op z'n zachst gezegd compleet respectloos dat jij je religieuze mening in zo'n beladen topic door drukt. Daarom; ga je schamen voor zo'n reactie en laat iedereen even lekker in z'n waarde.

Niets persoonlijks verder, zullen we ontilic blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:42

Geloven is ieders ding. Ik vind het niet kunnen dat er notabene in dit droevige topic naar elkaar wordt gepraat in hokjes. Ja, ik ga voor de mensen bidden die met dit ongeval te maken hebben. Mensen hebben een eigen wil waardoo. Dit alleen de 'schuld' is van de gene die de raket heeft afgeschoten en degene die hier achter stonden. Lieve bokkers. Toon alsjeblieft respect voor elkaar, elkaars geloof, verdriet en manier van verwerken. Je doet hier mensen pijn mee.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:43

Oh wow sorry dat het voor mij grof overkwam, persoonlijk vond ik de vraag niet zo gepast maarja dat is mijn mening.

Ik ga maar slapen, veel sterkte aan degenen die kennissen of familie zijn verloren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:44

Ja ik begrijp je punt ook prima, en daar wil ik het ook bij laten.

Maar nogmaals het topic volg ik vanaf pagina 1 en het is heel interessant en leerzaam om de ontwikkelingen bij te houden en hier over te praten met elkaar. Maar er is hier echt maar een heel klein groepje mensen dat hier echt direct door geraakt is.

Hoewel het heel medelevend klinkt om te roepen hoe verschrikkelijk het je vind, hoe moeilijk je het hebt (los van de nabestaanden!!) hoe je niet kan slapen ed. Ik vind dan echt dat je met jezelf bezig bent en niet echt je gedachten uit hebt naar de hele situatie.

Zelfde geldt voor speculaties/foute aannames die hier zonder bron worden neergezet.

Daar zat eigenlijk echt mijn frustratie. En dat die er dan net uit kwam op een soortgelijke post van iemand die gelovig is: daar mijn oprechte excuses voor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:44

Cassidy schreef:
De EU en ruggegraat? Denk dat je daar aan het verkeerde adres bent. Zou meer hoop hebben op de USA. Die worden tenminste gehoord.

Ja want dat heeft altijd zo goed uitgepakt, de VS die wel werden gehoord. De VS is een land met zoveel doden op z'n naam doordat zij hun kracht wel even wilden tonen. Ze zijn niet voor niets zo afwachtend met de oorlog in Israël Palestina. De VS heeft echt wel geleerd wat terughoudender te handelen ipv iedereen maar neer te knallen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-14 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:45

Mojito schreef:
Nee sorry, daar heb ik echt geen reden toe. Ik vind een van de misselijkste uitspraken dat alles wat gebeurt godswil is. Mevrouw d'r kind overleden, maar dat is wat god wou. Bovendien ligt de halve wereld in conflict of oorlog omdat iedereen de bijbel, Koran of wat dan ook interpreteert naar zijn eigen zin. Als gelovigen altijd maar hun geloof mogen uiten vind ik ook dat ik mijn niet geloof mag uiten.

Denk je nu echt dat er een God is die beslist: jij gaat dood vandaag en jij blijft leven? Waar blijft de keuze en de beslissing van iedereen? Wat je doet met je leven, hoe je omgaat met mensen?
Ik geloof in grote lijnen, die uitgestippeld worden. Globaal uitgestippeld worden, met voldoende inbreng van de persoon zelf. En als je verkeerde keuzes maakt, je iedere keer weer finaal op je gezicht gaat, tot je de globale richting kiest die bij je past. Maar dat gaat niet zover dat er iemand zit met een rood potlood die krassen gaat zetten door namen op een bestaande lijst. Dat je mensen verliest is een feit. Dat je mensen erbij krijgt is een ander feit. Het tijdstip waarop en het hoe en waarom, heeft met geloof niets te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:47

Rowdine schreef:
Cassidy schreef:
De EU en ruggegraat? Denk dat je daar aan het verkeerde adres bent. Zou meer hoop hebben op de USA. Die worden tenminste gehoord.

Ja want dat heeft altijd zo goed uitgepakt, de VS die wel werden gehoord. De VS is een land met zoveel doden op z'n naam doordat zij hun kracht wel even wilden tonen.

VS heeft foute beslissingen gemaakt. VS heeft ook goede beslissingen gemaakt. Want door de inbreng van oa de VS, zitten we nu in een land met recht van vrije meningsuiting. De laatste oorlog in Europa is al even geleden. Misschien toch even de geschiedenisboeken er op naslaan? Zoek maar even op WOII.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:48

Ik Lees ook dat sommigen selfish bezig zouden zijn, maar iedereen heeft een bepaalde manier van verwerken. Ja, dit kan buitenstaanders erg van streek maken. Als je gevoelig bent aangelegd ligt je focus nu eenmaal snel bij mensen die iets heftige mee maken. Heel lief van bepaalde personen om te zeggen hoe erg ze geraakt zijn - ook een soort van medeleven.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:48

Jongens stoppen met de religie/niet religie discussie?

Ik ben benieuwd naarde nieuwsberichten morgen.. Hoop dat Rusland niet als enigste de zwarte dozen gaat doorzoeken..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:49

Mojito schreef:
Hoewel het heel medelevend klinkt om te roepen hoe verschrikkelijk het je vind, hoe moeilijk je het hebt (los van de nabestaanden!!) hoe je niet kan slapen ed. Ik vind dan echt dat je met jezelf bezig bent en niet echt je gedachten uit hebt naar de hele situatie.

Je plaatst jezelf inderdaad in een enorme slachtofferrol terwijl het eigenlijk ver van je bed show is. Is helemaal niet erg, medeleven is een prettig iets. Maar de betrekking op jezelf is soms niet altijd gepast. Echter is het opvallend dat het een menselijke trek is die je altijd weer tegenkomt.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:49

Ben idd benieuwd waar die zwarte dozen terecht komen, Rusland of Maleisie

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:50

Wil net zeggen, over recente missies van de VS valt te twisten, maar we mogen ze voor die ene militaire actie toch echt wel op onze knietjes bedanken!

Hoe dan ook, de komende dagen zullen vol spanning zijn in hoge kringen. Het is enorm triest voor de mensen aan boord, de nabestaanden en iedereen die betrokken is, maar dit zou zomaar nog eens een veel grotere impact kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:52

Cassidy schreef:
Rowdine schreef:

Ja want dat heeft altijd zo goed uitgepakt, de VS die wel werden gehoord. De VS is een land met zoveel doden op z'n naam doordat zij hun kracht wel even wilden tonen.

VS heeft foute beslissingen gemaakt. VS heeft ook goede beslissingen gemaakt. Want door de inbreng van oa de VS, zitten we nu in een land met recht van vrije meningsuiting. De laatste oorlog in Europa is al even geleden. Misschien toch even de geschiedenisboeken er op naslaan? Zoek maar even op WOII.

Lastig discussiëren met iemand die ervan uitgaat dat de tegenpartij minder weet dan zijzelf.
Misschien moet je maar eens bij jezelf nagaan hoe je in dit topic aan het reageren bent, want het wordt tamelijk respectloos. Wat een debiele opmerking zeg :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:52

Dribbel schreef:

Laten we hopen op Maleisië.. Al sta ik er echt niet gek van te kijken als Amerika het voor elkaar krijgt om ze in handen te hebben..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:53

Mojito schreef:
Dribbel schreef:

Laten we hopen op Maleisië.. Al sta ik er echt niet gek van te kijken als Amerika het voor elkaar krijgt om ze in handen te hebben..

Wie weet. Kandidaten genoeg voor de data in ieder geval.