Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:Sees schreef:Saroanda, onzin? Beetje respect naar andere mensen noem ik dat. Alsof dat kind daar een trauma aan overhoudt...
Houd jij er wel een trauma aan over als je een klein stukje huid ziet.
saroanda schreef:Oomens, ik denk dat je mij verward met iemand anders. Ik heb alleen een opmerking gemaakt over zo'n doek. Ik heb het niet gehad over moeders dwingen om thuis te blijven.
saroanda schreef:Ik vind het ook niet fijn als er iemand rookt op een terras, maar het mag nou eenmaal en dat heb ik dan te accepteren. Ik zeg er niets van en zal iemand er ook niet om veroordelen, diegene overtreed geen wetten. Ik maak me er ook niet druk om, die paar minuten kan ik wel even de andere kant opdraaien.
Ik erger me sowieso vrijwel nergens (openlijk) aan. Ik ben verbaasd over de frustraties die hier heersen. Waar kunnen mensen zich druk om maken? Als we allemaal wat toleranter zijn zou de wereld een stuk mooier zijn.
Sees schreef:Saroanda, onzin? Beetje respect naar andere mensen noem ik dat. Alsof dat kind daar een trauma aan overhoudt...
LadyMadonna schreef:saroanda schreef:Ik vind het ook niet fijn als er iemand rookt op een terras, maar het mag nou eenmaal en dat heb ik dan te accepteren. Ik zeg er niets van en zal iemand er ook niet om veroordelen, diegene overtreed geen wetten. Ik maak me er ook niet druk om, die paar minuten kan ik wel even de andere kant opdraaien.
Ik erger me sowieso vrijwel nergens (openlijk) aan. Ik ben verbaasd over de frustraties die hier heersen. Waar kunnen mensen zich druk om maken? Als we allemaal wat toleranter zijn zou de wereld een stuk mooier zijn.
Op het moment dat ik naast jou zou zitten en jij geeft aan last te hebben van mijn rook, vind ik het een hele kleine moeite om even te gaan verzitten of mijn sigaret uit te maken.
Moet je het wel ff aangeven, want ik kan niet ruiken dat jij er last van hebt...
saroanda schreef:Ik vind het ook niet fijn als er iemand rookt op een terras, maar het mag nou eenmaal en dat heb ik dan te accepteren. Ik zeg er niets van en zal iemand er ook niet om veroordelen, diegene overtreed geen wetten. Ik maak me er ook niet druk om, die paar minuten kan ik wel even de andere kant opdraaien.
Citaat:Als bv geven met poepen vergeleken gaat worden dan stap ik uit deze discussie want dat zijn toch wel echt heel verschillende dingen.
Jes schreef:want zo kun je wel van alles bedenken wat mensen doen en het vies vinden (een zwangere vrouw bijvoorbeeld, op Maria na is het nog nooit iemand gelukt zwanger te worden zonder het uitwisselen van lichaamsvocht)
Anoniem schreef:De vergelijking met roken vind ik erg krom, ik duw een toeschouwer tijdens het borstvoeden geen kankerverwekkende stoffen door de keel /neus
saroanda schreef:Sees schreef:Saroanda, onzin? Beetje respect naar andere mensen noem ik dat. Alsof dat kind daar een trauma aan overhoudt...
Tja ik vind het respectloos naar mezelf en kind toe om zo'n doek te gebruiken.
oomens schreef:Er zit een verschil tussen 'nou eenmaal mogen' en 'dan maar te accepteren hebben'. Een verschil tussen strafbaarheid en fatsoen. Sommige dingen mogen inderdaad, maar kun je best zo proberen te doen dat anderen daar zo min mogelijk last van hebben.
Zoenen mag, maar het wordt fatsoenlijker gevonden als je dat in de privésfeer of op een rustiger plekje doet.
Roken op een terras mag, maar je kunt er wel voor zorgen dat je niet uitblaast in het gezicht van degene naast je.
Borstvoeden in het openbaar mag, maar je kunt het wel zo doen dat niet iedereen daarvan mee hoeft te genieten.
Ik zal er zeker niet zomaar iets van gaan zeggen wanneer iemand daarin niet zo discreet is, maar ik zal mij er waarschijnlijk wel aan storen, en mogelijk ook een tafeltje opschuiven of er met mijn rug naartoe gaan zitten.
Dat wordt door sommige borstvoeders (gelukkig een kleine minderheid) helaas toch als verkeerde reactie van mijn kant opgevat, want 'iedereen moet toch eens gaan inzien dat borstvoeding iets heel natuurlijks is'.
Dat laatste is trouwens ook wat mij vooral stoort van de krampachtige voorstanders (de 'borstvoedingsmafia' dus, en niet de 'gewone' borstvoedende moeders), dat zij vervolgens iedere vergelijking met andere 'heel natuurlijke' processen die je niet in het openbaar doet, als extreem ongepast bestempelen.
Dan krijg je reacties als onderstaandeCitaat:Als bv geven met poepen vergeleken gaat worden dan stap ik uit deze discussie want dat zijn toch wel echt heel verschillende dingen.
Zahlina schreef:Ik kom na 41 pagina's ook maar eens binnen vallen in dit topic. Ik geef Zelf borstvoeding aan mijn 1 jaar oude dochter, woon in een land wat bekent staat om het preuts zijn maar tot op vandaag maar eenmaal een rare reactie gehad terwijl Ik borstvoeding gaf in het openbaar. Dit was een moeder die de ogen van haar kindje afdekte. Ik doe bewust aan niet discreet borstvoeding, het kan me echt niet scheelt dat andere mijn borst zien. Ik moet hier voldoende onaantrekkelijke manner borsten zien of bij vrouwen dikke bloke buiken. Ik snap niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over borsten, 50% van de bevolking heeft ze of krijgt ze. Ik heb mij dan ook nog nooit afgezonderd terwijl mijn dochter honger had. En eerlijk is eerlijk, Ik krijg eigenlijk alleen maar complimenten van Mensen en zo af en toe een man die verlekkerd zit te kijken maar ook dat kan me niet schelen.
Zahlina schreef:Hoe zo asosicaal. Wat moet Ik met die vieze borsten van te dikke mannen of de blubber buiken van vrouwen, die worden ook niet afgedekt, ALS Ik het niet wil zien dan kijk Ik niet, het zelfde met mijn borsten. Wil Je het niet zien dan kijk Je gewoon niet.
Citaat:Het zijn maar borsten, niets meer niets minder, wij hebben er Zelf een lust object van gemaakt terwijl ze dat helemaal niet zijn.