Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:26

Anoniem schreef:
Ik vond die koeienafleveringen van laatst anders behoorlijk goed. Ik kom wekelijks op dat biologische bedrijf, dat was echt wel heel goed weergegeven, eigenlijk had het nog wel wat uitgebreider gemogen. Maar het ging meer om hoe slecht de andere koeien van andere bedrijven het hebben.

.

Tja fijn dat je ons dan zoo veroordeelt. ik heb namelijk een melkvee bedrijf, niet biologisch maar mijn vee heeft het dus niet slecht. en het is niet zomaar een gegeven dat biologisch goed is...
Ik heb het ook gezien en ik vond dus dat ze bepaalde dingen veel te groot uitvergroten en andere dingen onderbelichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:43

Ik had het over (de andere bedrijven in) dat programma. Ik heb jou toch niet genoemd?
Die boeren van die mega stallen zeiden wat ze zeiden, dat vind ik van die ene jonge boer soms best schokkend. " je bent van mij" en " als een werknemer niet goed functioneert dan gaat die eruit". Die man snapt dus echt niet hoe het werkt, dat je bij een niet goed functionerende werknemer moet gaan investeren en heel wat trajecten af moet lopen om er hoe dan ook voor te zorgen dat die op een goede plek terecht komt. Niks die gaat eruit.
Koeien zijn als wegwerpartikelen zoals die andere zei.
Nou dankjewel, uit zo'n stal hoef ik geen vlees of melk.
Koeien horen zichzelf niet uit te mergelen voor een hogere melkproductie, 24/7 in een stal met oa soja producten. Smal van boven en rond van onder. Ik vond die vent bijna sadistisch overkomen.

Zoals dat biologische bedrijf het doet is het dus wel veel beter, je kunt er dagelijks gewoon kijken, vanaf de grote weg al te zien dus aangekondigde controles zijn niet eens nodig. Wat een wassen neus zeg, aangekondigde controles.
Maar dat is compleet offtopic.