russel schreef:Waar ligt de lijn....
Ja - idd.
Ik wil nog wel eens zeggen, dat "een grens trekken" altijd iets arbitrairs heeft. ("Waaromhier - en niet een centimeter meer naar links? Of 3 cm naar rechts?" - soms moet je gewoon een punt, een lijn trekken.)
russel schreef:Ik denk dat als je in een omgeving woont waar de armoe, sociale achterstand, werkloosheid en verval van woningen en straatmeubilair het anders voelt dan een stad op het platte land.
Beslist.
russel schreef:Als je je in de minderheid voelt buiten, bang wordt gemaakt, geen gehoor krijgt....je agressie binnenin krijgt en dan inderdaad je door agressieve verkoop van iemand die zegt jouw probleem op te gaan lossen, je hem gaat volgen.
- Dat kan, maar dat hoeft niet.
Wat bijvoorbeeld de SP doet, is nadrukkelijk actief zijn in deze Vogelaarwijken. Trouwens: driekwart van de SP leden woont daar. En ze doen wat ze kunnen, om overlast tegen te gaan, maar ook om integratie te bevorderen, ze bieden scholing en wat al niet aan - en het werkt. Niet alleen in de wijken, maar ook politiek.
russel schreef:Maar hoevelen in dit topic werken of hebben gewerkt met die, overigens erg grote groep hoor, criminelen? Hele families? De jongste van 5 als winkeldiefje, de oudsten van de familie met neven en buurtgenoten in bendes met vuurwapens?
Ik heb beroepshalve met dit soort families te maken gehad, maar die hadden doorgaans een witte huidskleur. (Ik ontken niet, dat z eook in andere huidskleuren bestaan.)
russel schreef:Ik denk dat je het dan anders gaat zien.
...ja, beroepsdefrmatie bestaat. Toen ik op de EHBO afdeling werkte, werd het mij op gegeven moment te gortig, en ben ik elders gaan werken.
russel schreef:Dat als je bewust wordt aangereden omdat je in weg stond, of geparkeerd stond, schade aan je auto, maar meteen wordt bedreigd om maar geen aangifte te gaan doen, want dan pakken we je nog op een andere manier?
Ik herinner me de reportage in Trouw over de buurt rondom de Haagse Delftselaan.
Dus nee - dit verzin je niet, het bestaat.
En er kan inmiddels weer aan gewerkt worden, de politie mocht dat namelijk een tijd niet.
Dat verzin ik ook niet, maar we hebben een serie rechtse kabinetten gehad, waarin de politie moest "scoren". Hup, dit jaar meteen maar zoveel bekeuringen uitschrijven!!! Wil je de bende van de Delftselaan de nek omdraaien, dan hoort daarbij, dat je heel veel vertrouwen van burgers wint. (Want ja, de eerste die aangifte doet, en de bendeleden komen het te weten - die is zijn leven niet zeker. Let wel: je kunt vaak ook anoniem aangifte doen!!)
Dat kost tijd en mankracht - en daarmee scoor je niet in de ogen van de toenmalige kabinetten Balkenende 1, 2 en 3.
Daarna moet je de leden in kaart brengen, hinderlijk volgen - en dan op gegeven moment, als je genoeg gegevens hebt, kun je als politie aanpakken - niet eerder.
russel schreef:Volledig gebrek van optreden door de overheid....de ver van hun bed show!!
Idioot beleid van kabinetten Balkenende 1, 2 en 3 - dan krijg je dat. De politie zelf vind het zo doorgaans ook veel fijner. Het is intensief, lui van de Delfselaan in kaart brengen etc. - maar op momenten dat het lukt, kun je ook echt iets betekenen voor het welzijn van de stad.