Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:00

Ter hoogte van Terschelling vaart nu de Arie Visser (boot KNRM). Zal die ook richting bultrug gaan?

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:01

Nu net op het nieuws dat ze morgenochtend gaan beslissen of hij wel of niet nog een spuitje krijgt.....

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:03

ongeloofelijk.... ik mag hopen dat Sea Shepard ingrijpt op wat voor manier dan ook!!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:05

Die arie visser vaart straks door,die moet ergens anders naar toe

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:08

pff ongelofelijk ik had het nieuws sinds gisteren niet meer gevolgd, gister als laatste nog gereageerd op het nieuws dat hij ingeslapen werd..
Keek me ogen uit net met nieuws, gut gut wat een arm dier.. Hoop en duim nog steeds dat hij het red maar dan moet er wel een wonder gebeuren!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:10

net op rtlnieuws nog een reactie van de burgemeester :

beest is zwaar gehavend en mensen die hem willen redden houden niet van dieren,want dat is dierenmishandeling,hij zou kansloos zijn door verzwakking...

ik weet het niet hoor,als een dier zo verzwakt is dan is het toch niet zo dat DA niet in de buurt durven te komen omdat hij te levendig is..

gekke is dus dat mensen zich wel druk maken dat hij zou verdrinken na een reddingspoging,maar het aankijken hoe hij dagenlang op een kant ligt te liggen,levend en wel..

maak hem dan dood,zat middelen daarvoor...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:10

Kleine kans ben ik bang.. Arm dier

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:15

ja ze roepen al dagen dat het dier het toch niet gaat redden omdat het te verzwakt is. Feit is wel de poging hem/haar te laten in slapen mislukt is. Zo zwak is het nu >;)

echt verschrikkelijk dat arme dier zo te zien liggen.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:33

Marianne Thieme gaat terug... Weer is te ruw.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 19:35

Kunnen we hier niet meer logisch denken? Er zit toch een wereld van verschil tussen sterk genoeg om een DA voor z'n oren te slaan en sterk genoeg om te overleven?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:38

te levendig,is wat anders als te sterk,beest zal in zijn aller zwakste toestand nog te sterk zijn voor een mens...

maar te levendig...hmm geef het een kans zou ik zeggen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:44

stef schreef:
Kunnen we hier niet meer logisch denken? Er zit toch een wereld van verschil tussen sterk genoeg om een DA voor z'n oren te slaan en sterk genoeg om te overleven?

Dat wilde ik ook net zeggen.

Enne, wat gebeurd er met onze paarden als die een hele dag liggen? Gaat ie toch ook stuk?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:50

Ik geloof best dat ie ernstig ziek is, maar maak het dier dan af op een deftige manier. Niet met halfslachtige pogingen die niet werken.
Volgens mij zijn er zat echte experts en informatie te vinden over hoe je dat moet doen.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:52

Dat hij misschien niet gered kan worden, daar kan ik prima vrede mee hebben.
Waar ik geen vrede mee kan hebben is dat geklungel.
1 spuitje. " oh oliebol, het heeft niet gewerkt, hij leeft nog, laten we morgen nog een spuitje proberen. "
Als je een dier wilt "laten inslapen" dan moet je zorgen dat dat ten alle tijden werkt.
Anders moet je het niet doen.
Dan moet je iets anders verzinnen. in dit geval dus explosieven. geheid dat dat werkt.
Of laat het dier liggen en blijf er bij weg. ook al goed.
maar dit is geklungel van de bovenste plank IMO.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:54

als jou paard een hele dag ligt en er is geen redding meer aan,dan laat je het toch zo snel mogelijk inslapen,dit duurt verdorie gewoon dagen...

echt slecht...heel slecht....maak dat beest dan af,blaas hem op weet ik veel maar maak een einde aan het leven,ze hebben er vandaag uren over gedaan om een 2de beslissing over euthanaseren te maken en dan durven ze het niet aan...pfff...nutteloos lijden van een dier..laat hem dan los en laat hem verzuipen,dan is ie ook dood...

of je hem nou verzuipt of zo langzaam laat weg creperen...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 15-12-12 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:58

Ik heb het angstige gevoel, dat explosieven inderdaad de enige manier zijn die kunnen slagen en dat ze dat niet willen omdat ze het skellet zo graag willen hebben...... -O-

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:59

sneu voor Johannes! :(

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:59

Kentaro schreef:
Ik heb het angstige gevoel, dat explosieven inderdaad de enige manier zijn die kunnen slagen en dat ze dat niet willen omdat ze het skellet zo graag willen hebben...... -O-

Juist! En dat is wat mij tegenstaat!
Doe dan nog 1 poging hem "vrij" te krijgen en laat het dier sterven in zijn normale omgeving. waar hij hoort.

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:00

Precies!!!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:03

Kentaro schreef:

Jammer dan, bah wat kunnen mensen toch smerig zijn he.
van mijn part gebruiken ze explosieven als het beest daarmee op zijn snelst weg is, vind het echt vies als dit de reden is waarom ze het niet doen. |o

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:04

papagroom schreef:
Die arie visser vaart straks door,die moet ergens anders naar toe

Hoe weet je dat allemaal?

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:04

Kom dit net toevallig tegen toen ik m'n hotmail af sloot :P

Sea Shepherd roept op tot actie voor bultrug
RJSWJK (ANP) - Sea Shepherd heeft via Twitter mensen opgeroepen naar Den Helder te komen voor bultrug Johannes. ,,Johannes heeft onze hulp nodig. Kom met vele naar Den Helder #directaction #fortheoceans'', aldus de activistische natuurorganisatie.

Directeur Geert Vons van Sea Shepherd Nederland lichtte toe dat hij aan het eind van de middag met een schip richting de bultrug wil varen. ,,Om duidelijk te maken dat de gang van zaken niet klopt. Wij hebben begrepen dat het ministerie van Economische Zaken de toestemming om de bultrug voor de tweede keer een spuitje te geven, heeft ingetrokken. Er is veel onduidelijkheid, dus dat is voor ons des te meer reden om erheen te gaan.''

Het ministerie liet echter weten dat de toestemming niet is ingetrokken.

Sea Shepherd gaat ook naar de zandplaat om aandacht te vragen voor het feit dat er is gekozen voor het laten inslapen van de bultrug. ,,Normaal gesproken worden hiervoor explosieven gebruikt. Dat is het meest effectieve middel. Maar ja, het skelet is al beloofd aan Naturalis in Leiden, en een explosie zorgt er natuurlijk voor dat het skelet wordt beschadigd'', aldus Vons

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:12

Welke maffo heeft dat beest eigenijk "Johannes" genoemd...?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 20:12

Waarom neemt iedereen maar klakkeloos aan dat hij niet opgeblazen wordt omdat het skelet heel moet blijven?

Het begon als een interessant topic, maar nu er lijkt het, complete massa hysterie is ontstaan, en er maar weinig goed onderbouwde Posts meer zijn (op een enkeling na) hou ik het voor gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:13

Kuggur schreef:
Welke maffo heeft dat beest eigenijk "Johannes" genoemd...?

Dat vraag ik me ook al een tijd af :=