Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:04

Heino schreef:
Selka schreef:
Misschien zitten er wel gewoon mensen op de verkeerde plekken?

Dat denk ik zeker! Een land heeft ook behoefte aan praktisch opgeleide mensen, Nederland krijgt steeds meer academisch opgeleide mensen... Blijkbaar wordt Nederland idd steeds slimmer, maar of dat economisch gezien wenselijk is?

Helaas is dat niet helemaal waar. Mijn beste vriendin heeft haar bachelor Nederlands recht, master Arbeidsrecht en Ondernemingsrecht gehaald met cijfers rond de 7 en 8. Maar kan totaal geen baan vinden, solliciteert van Rotterdam tot aan Amsterdam tot aan Breda. Telkens obv brief afwijzing. Solliciteert ze naar HBO niveau krijgt ze te horen dat ze te hoog is opgeleid. Ze solliciteert al ong. 1 jaar lang en niemand neemt haar aan. Gewoon omdat ze bijna geen werkervaring heeft, geen bestuursfuncties heeft gedaan maar wel nominaal de masters (bachelor 1 jaar uitloop) gehaald en in totaal 6 jaar gestudeerd

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 19:12

Douraque schreef:
Heino schreef:
Dat denk ik zeker! Een land heeft ook behoefte aan praktisch opgeleide mensen, Nederland krijgt steeds meer academisch opgeleide mensen... Blijkbaar wordt Nederland idd steeds slimmer, maar of dat economisch gezien wenselijk is?

Helaas is dat niet helemaal waar. Mijn beste vriendin heeft haar bachelor Nederlands recht, master Arbeidsrecht en Ondernemingsrecht gehaald met cijfers rond de 7 en 8. Maar kan totaal geen baan vinden, solliciteert van Rotterdam tot aan Amsterdam tot aan Breda. Telkens obv brief afwijzing. Solliciteert ze naar HBO niveau krijgt ze te horen dat ze te hoog is opgeleid. Ze solliciteert al ong. 1 jaar lang en niemand neemt haar aan. Gewoon omdat ze bijna geen werkervaring heeft, geen bestuursfuncties heeft gedaan maar wel nominaal de masters (bachelor 1 jaar uitloop) gehaald en in totaal 6 jaar gestudeerd

Ik doel ook voornamelijk op MBO-functies, mensen die echt opgeleid worden met en in de praktijk :) De "handen aan het bed" zegmaar.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:16

wow wat gaat het snel ineens.

Heino niemand kan al zijn punten vast houden.
Werken tot 67 vind ik niet direct een probleem al zou ik liever zien dat iedereen 45 jaar werkt ongeacht wanneer hij begint.
Zwaar lichamelijke beroepen beginnen jonger en zijn dan ook voor de 65 klaar. Lijkt me beter die kunnen het nooit vol houden en dan betalen we ziektewet wat mij duurder lijkt met controleartsen enz.

Het is er jammet dat er geen timmermannen en metselaars opgeleid worden op deugelijke manier. Schandelijk zelfs. We willen allemaal een huis en wie moet dat bouwen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:22

Wij bouwen het zelf. :D

Ik vind overigens niet dat hoger, of lager opgeleiden noodzakelijker zouden zijn. Ze zijn beide nodig. Leve de diversiteit!

Wat we wel nodig hebben, is een gigantisch goed onderwijssysteem om de slag naar de toekomst te maken, want met de huidige wereldwijde economische ontwikkelingen gaat er nog veel meer productiewerk naar de nieuwe economieen verdwijnen.... En er is een laag in Nederland die dan dus niet meer aan de bak komt, een nieuwe onderklasse.

Voor die groep gaan de nieuwe economische hervormingen, minder sociaal vangnet, soepel ontslagrecht hard aankomen.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:23

Ik vind het voorstel van 'iedereen 45 jaar werken' ook een hele goede, maar toch oppert geen enkele partij deze optie. Blijkbaar is het dus niet mogelijk, maar waarom dan niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 19:25

schrikdraad schreef:
Heino niemand kan al zijn punten vast houden.

Klopt, maar ik had even het idee dat je het echt onacceptabel zou vinden als de SP dit zou doen, terwijl je eigen voorkeurspartij het zo'n beetje aan de lopende band doet. Maar gelukkig blijkt dit niet zo te zijn :)

schrikdraad

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:36

Nee ik begrijp dat iedereen water bij de wijn moet doen. Maar ik ga niet stemmen op een partij waar ik het gevoel bij heb dat dit a.s. donderdag al is met een zee vol water.
En ik denk dat pvv echt wel dingen zou handhaven hij heeft alleen weinig begrip van andere.Ook ik vind hem een engerd maar vind de rest wolven in schaapskleren. En dat vind ik uiteindelijk veel enger.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 19:48

schrikdraad schreef:
Nee ik begrijp dat iedereen water bij de wijn moet doen. Maar ik ga niet stemmen op een partij waar ik het gevoel bij heb dat dit a.s. donderdag al is met een zee vol water.

Bij de SP is het een gevoel dat mogelijk helemaal niet terecht is, bij de PVV zo'n beetje een garantie?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:02

Ik vind dat als je als politicus eerlijk en oprecht bent,je geen schijn van kans maakt.
Kijk naar Roemer,hij vertelt eerlijk over de AOW leeftijd,en hij zakt in de peiling.
Jolande Sap? een eerlijk en oprecht mens,komt ook niet hogerop.
Je moet brutaal zijn,en liegen en bedriegen,dán trek je zieltjes.
Ze hebben allemaal mooie praatjes,maar degene met de mooiste praatjes,die wint het vaak.
Maar das mijn mening hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:46

Het gaat snel hier!

Ik geloof dat de PVV wel het verkwanselen van hun verkiezingsprogramma tot hun 2e natuur heeft gemaakt. Ik kan mij niet voorstellen, dat er nog iemand op zo'n partij met zulke (kamer)leden stemt.
Iedere partij heeft rotte appelen, maar toen de PVV net in de Kamer zat, kwamen er al verhalen naar buiten m.b.t. geweld door bepaalde Kamerleden. Als dan veiligheid en strenger straffen tot je prioriteit als politieke partij hebt staan, dan moet je Kamerleden hebben die zelf natuurlijk geen geweld hebben gebruikt. Net zoals nu blijkt dat de PVV gewoon geld ontvangt/declareert in Brussel en dan Neelie te kakken zetten met haar salaris. :D

Iemand net DWDD gezien? Samsom kreeg toch aardig wat te verduren met Jort Kelder (vriend van Rutte) Peter R. de Vries en dat Yuppie van Stembreker.nl, maar hij verweerde zich goed IMO.
Het filmpje van Lucky.tv was helemaal grappig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 20:50

Electra63 schreef:
IkIk kan mij niet voorstellen, dat er nog iemand op zo'n partij met zulke (kamer)leden stemt.

Nou iig niet met als argument dat de PVV zo lekker standvastig is :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:52

Heino schreef:
Electra63 schreef:
IkIk kan mij niet voorstellen, dat er nog iemand op zo'n partij met zulke (kamer)leden stemt.

Nou iig niet met als argument dat de PVV zo lekker standvastig is :D :D

Dank je voor de correctie, dat bedoelde ik natuurlijk!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:00

Net een mooie presentatie gezien, over wat ik gisteren al probeerde te verwoorden (maar niet zo mooi kon). Een echte aanrader, dit laat volgens mij zien wat er nu dus fout gaat bij de politici (hij zegt het zelf ook op het eind, laatste minuut):
http://www.ted.com/talks/lang/en/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html

Ik wil stemmen op iemands visie, op zijn 'geloof' in hoe een betere wereld er uit zou moeten zien, en op zijn idee over hoe we daar kunnen komen. Ik wil niet stemmen op de exacte invulling, het 'wat', aangezien ik vind dat ik daar simpelweg te weinig vanaf weet om een geinformeerde beslissing te kunnen maken.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:04

Sofy schreef:
Ik wil stemmen op iemands visie, op zijn 'geloof' in hoe een betere wereld er uit zou moeten zien, en op zijn idee over hoe we daar kunnen komen. Ik wil niet stemmen op de exacte invulling, het 'wat', aangezien ik vind dat ik daar simpelweg te weinig vanaf weet om een geinformeerde beslissing te kunnen maken.

+:)+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:07

Goede instelling Sofy :) Wij leken kunnen ook nooit een goed doordachte mening over ingewikkelde zaken hebben denk ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:19

Heino schreef:
Goede instelling Sofy :) Wij leken kunnen ook nooit een goed doordachte mening over ingewikkelde zaken hebben denk ik.

Wij kunnen zeker niet altijd de consequenties/gevolgen overzien van bepaalde beslissingen/wijzigingen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:28

Ook dat niet nee :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:08

We krijgen net een flyer in de bus van de SP. :+
Zullen alle partijen dat gaan doen? Vind dat wel een bummer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:09

Ik had ze vandaag op de zaak van CDA en sgp... (hardinxveld... Tja ;) )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:03

Electra63 schreef:
Wij kunnen zeker niet altijd de consequenties/gevolgen overzien van bepaalde beslissingen/wijzigingen.

Wij maken ook een keuze voor ons zelf een politicus moet altijd onderhandelen over zijn keuzes

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:05

Air schreef:
We krijgen net een flyer in de bus van de SP. :+
Zullen alle partijen dat gaan doen? Vind dat wel een bummer.

Dat is de enige partij die weet wat werken is !
Die zegt ook werk...dan investeren.
Bezuinigen is voor bangerikken die geen visie hebben..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:12

Oei, Buma krijgt nu bij RTL kritiek op zijn debat van gisteren met Samson. Hij had tegen Samson gezegd, dat de middenkomens er erg op achteruit zouden gaan bij de PvdA, maar nu blijkt dit nagerekend te zijn. De middeninkomens gaan er bij het CDA veel meer op achteruit dan bij de PvdA. Foutje van Buma :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:20

Electra63 schreef:
Oei, Buma krijgt nu bij RTL kritiek op zijn debat van gisteren met Samson. Hij had tegen Samson gezegd, dat de middenkomens er erg op achteruit zouden gaan bij de PvdA, maar nu blijkt dit nagerekend te zijn. De middeninkomens gaan er bij het CDA veel meer op achteruit dan bij de PvdA. Foutje van Buma :D

Ja dat is zo grappig he, ze worden direct gecorrigeerd als ze de waarheid niet zeggen.
En juist voor Buma die de heilige waarheid wil uitdragen, na al die CDA draaiers is dat een gevoelige tik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:24

Ach, ik vind Buma geen onsympathieke man, zeker niet na Verhagen en Balkenlende. Ik vind het niet sterk. Als je iemand op iets aanvalt, moet je wel je huiswerk goed doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:25

Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslag van de week. Hoop dat je nu tenminste een kabinet krijgen die de neuzen redelijk dezelfde kant op heef waardoor ze ook daadwerkelijk aan besturen toekomen. Dus niet weer met een drammerige gedoogpartner die veel blert maar niets daadwerkelijk uitvoert.

Hebben meer mensen hier de ontzettende leuek filmpjes over de leuzen van de diverse partijen op de site van de Keuringsdient van waarde gezien?