Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:32

vuurneon schreef:
Ik verwacht niet dat ze op de kamer zelf kunnen komen als zogenaamd dokter. Ik verwacht beveiliging daar namelijk.

Ja bij een prins wel, maar bij de gemiddelde BN-er niet... eng idee dat ze zelfs zover willen gaan, bah!

Mri

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:43

En dan kom je toch weer bij de "nieuws geilheid" van de nl bevolking....
Of er nou verbetering is in de gesteldheid van friso of niet zou niet uit hoeven maken.

Geen info van de fam is geen info. Laat die mensen gewoon met rust. Het jammere is dat er blijkbaar wel "vraag" is naar (onzinnige) updates...
Anders zou het niet interessant zijn om deze te melden

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:14

Boras schreef:
Mareng schreef:
Vandaag DWDD gezien, beschamend hoe het NRC en die journaliste het allemaal goedpraten.. Ik vond haar vooral erg onprofessioneel overkomen..

En ook heel dom vond ik :)

Nu is haar man, de dokter, bij Paul en Witteman.
Wat willen die mensen, hun moments of fame?

Verschrikkelijk hoe makkelijk hij als arts over geheimhoudingsplicht denkt.
Het zal je arts maar zijn. Hij denkt dat hij zijn eigen regels mag bepalen. En dan is hij jarenlang lid geweest van het Medisch Tuchtcollege. Hij mocht, vindt hij, het bericht over Friso naar buiten brengen omdat het een klein en positief bericht was. En omdat het een correctie was op incorrect nieuws volgens hem (want het ziekenhuis beweert dat zijn nieuws op punten incorrect was). En hij vond dat hij dat wel naar buiten mocht brengen :+

Ik vind hem erg goed bij zijn vrouw passen qua opmerkingen en argumenten.

Dit begreep ik idd ook bij Shownieuws. Heb normaal helemaal niks met die Marc (gezette man) maar gister vond ik wel dat hij gelijk had. Hij las een quote voor van die arts. walgelijk :r Hij is verdorie arts, hij zou toch moeten weten dat hij zn mond moet houden.
Dit is een privekwestie voor de familie, niet voor heel Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:23

Aan de ene kant kan ik wel begrijpen hoe ze gedacht hadden, het was natuurlijk een opluchting te weten dat hij geen schedelbasisfractuur heeft. Voor een leek een detail, maar voor een medisch onderlegt iemand een heel belangrijk gegeven. Zoals hij het zegt, een kleine maar belangrijke correctie op eerder nieuws.

Wat ik nl ook weer vind, dat er zo ontzettende heibel over wordt gemaakt, want in de ondertoon is het natuurlijk wel de vis van elkaar aftroeven en alle andere journalisten hadden het nl ook gedaan...want wij weten ook hoever ze gaan...tot en met akelige foto's, nare koppen in de krant...over dingen die wij met zijn allen allemaal niet interessant vinden te weten.

Er zijn ook mensen die heel erg koningsgezind zijn en hier dus echt slapeloze nachten van hebben...

Dan zijn er talloze bekenden van de prins, in priveleven, maar ook zakelijk die ook erg opgelucht zullen zijn geweest met dit nieuws.

Ik vind persoonlijk dat het heel erg is opgeklopt en dat iedereen er nu ineens heel erg aan mee doet.

Ik vraag mij nl af als de andere kranten niet meteen vol walging er op waren gesprongen hoe de geluiden dan waren geweest.

Wat ik fout vind is dat die journaliste zo onder emoties was van het aangevallen zijn, dat ze niet juist wist te reageren en het eigenlijk erger maakte hierdoor...was ze kort en krachtig geweest en zich niet uit de tent had laten lokken, dan was het minder kritiek gevoeliger geworden.

Beiden waren misschien ook wel blij om goed nieuws te brengen, kennelijk is men in Oostenrijk milder op zo een gebied.....daar wordt niet zo spastisch gedaan....want wat is er nou gezegd????

De prins heeft GEEN schedelbasisfractuur, wat dus eerder wel is gezegd en die bron was een noodarts bij de heli.......of wie dan ook die alleen maar kon gissen......en dat kan dan weer wel....die mag dan wel gegevens naar buiten brengen die iedereen dan op dat moment geloofd en heel de wereld rond gaat.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:17

We betalen genoeg aan het koningshuis en helaas hoort daar dus bij dat de pers er in dit soort zaken bovenop zit. RVD zou dat kunnen matigen door een officieel bericht af te geven. Friso was al dood he, hij is gereanimeerd. Doordat de RVD zich van de domme houdt duiken alle journalisten er op. Het is een cirkeltje...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:41

We betalen genoeg aan het kOningshuis, tja... Stel dat het koningshuis afgeschaft zou worden, gaan we echt niet minder belasting betalen, dus is lood om oud ijzer imo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:44

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:13

Het koningshuis zorgt ook voor een hoop reclame (zelfs nu, hoe wrang ook, we zijn het gesprek van de dag in verschillende landen en Lech is een stuk bekender geworden, het hele skitoerisme wordt nu onder de loep genomen enz) en met een president ben je niet beter of goedkoper uit...

http://www.wintersportweerman.nl/2012/0 ... eluk-lech/

Dit is een mogelijke recontructie van het ongeluk met ook foto's te zien dat er om half 12 al allemaal skisporen op dat stukje waar zij ook vanaf gingen, stonden.
Sowieso een interessante site voor mensen die geinteresseerd zijn in sneeuw.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:38

Los daarvan Stef, Friso behoort niet tot het koninklijk huis en ontvangt geen toelagen die de bevolking ergens "recht op zouden geven". Daarnaast hebben financiën helemaal niets te maken met het recht op medisch geheim.

Mabel is de echtgenote van Prins Friso en alleen zij hoort te beslissen over wat wel en niet naar buiten komt aan nieuws over de medische toestand van haar man zolang hij niet voor zichzelf kan spreken. Dat is haar recht en van niemand anders. Je kunt allerlei argumenten bedenken, maar die doen er toch niet toe? Haar recht overrult al die argumenten. Klaar. Niemand anders is in de positie om te beslissen. Klaar. Net als bij "gewone" mensen. Klaar.
Nergens in de regels voor het medisch beroepsgeheim vindt je een uitzondering voor familie van leden van het koninklijk huis of andere bn-ers. Gelukkig maar, want dat zouden we met z'n allen hoogst onwenselijk vinden, denk ik te mogen stellen. Waarom wordt het dan door sommigen wel normaal gevonden dat een recht op medisch geheim geschonden wordt? Dat snap ik niet.

Het ontkrachten van een roddel met een roddel (want meer was het niet omdat het geen officieel bevestigd nieuws was en op punten zelfs werd bestreden) zie ik niet als excuus, voor een arts! nota bene, om medische informatie, klein of groot (doet niet terzake), naar buiten te brengen. Dat mag niet en dat die man daarop wordt aangesproken en zich als arts officieel moet gaan verantwoorden voor een commissie vind ik correct. Daarnaast weet de bezorgde bevolking dat het nieuws van de rvd, het enige kanaal met bevestigd nieuws, moet afwachten. Als het andere nieuws is roddel. Mabel heeft voor dat kanaal en voor deze manier van berichtgeving gekozen of ermee ingestemd. Mabel moet doen wat goed voelt en zich niet laten beïnvloeden door het ongeduld van de "bezorgde" Nederlanders. Mensen die echt begaan zijn, willen rust voor het stel, niet nog meer ophef.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:32

Mee eens boras, reactie was ook puur even om te laten zien dat het allemaal wel mee valt hoeveel we aan het koningshuis betalen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:37

Gaan we nou niet een beetje heel erg offtopic?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:38

Feit blijft dat we nog steeds niet weten hoe het nu met hem gaat.
Is deze media-stilte juist een goed of slecht teken?
Daar bestaan ook weer verschillende meningen over...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:39

Mwah, hoezo offtopic? het staat allemaal in relatie tot friso, dus nee, vind ik niet

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:48

stef schreef:
Mwah, hoezo offtopic? het staat allemaal in relatie tot friso, dus nee, vind ik niet

maar is het ook 't hoofdonderwerp?

Lijkt wel of er nu pagina's gevuld worden totdat er meer bekend is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:56

haha, dat zal het zijn, wegens gebrek aan nieuwe gesprekstof!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:57

Knakker schreef:
haha, dat zal het zijn, wegens gebrek aan nieuwe gesprekstof!

Denk het... :P
D'r wordt toch geen ruk vrijgegeven over zijn toestand....
mensen speculeren nu enkel nog...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:02

Er hoeft ook geen ruk te worden vrijgegeven over zijn toestand.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:08

Dat zeg ik ook niet. Dat zijn prive-zaken.
Des de erger vind ik al dat gespeculeer...

Gisteren weer 5 pagina's vol in de krant...
Vanochtend eindelijk eens een krant kunnen lezen zonder allemaal verhalen over Friso.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:27

Idee: Uberhaubt geen krant lezen :)* ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:04

Net even uitgevonden dat je met het recco pieps systeem ook onterecht met een veilig gevoel op vakantie kunt gaan -O-
Niet ieder skigebied is namelijk uitgerust met het Recco rescue systeem!!!

Ik heb een recco pieper in mijn sportalmbroek zitten maar die is niet vindbaar met de BCA tracker2 detector en ook niet met de PIEPS DSP, en de recco detector is niet zomaar even particulier te koop. Dus als je met een Recco pieper in je broek of jas naar Flachau gaat en daar in een lawine belandt dan heb je een probleem... daar hebben ze volgens de site van Recco het detectiesysteem namelijk niet!
Kijk maar, hier de lijst van waar ze het systeem wel hebben:

http://www.recco.com/resorts-operations ... co-resorts

Dus daar lig je dan.... er van uit gaande dat je snel gevonden gaat worden.
Wij hebben daarom deze gekocht, iedereen krijgt er 1 mee, dus ook het vriendinnetje van mijn dochter die we meenemen:

http://www.backcountryaccess.com/product/tracker-2/

Lekker simpel te bedienen in een panieksituatie en supernauwkeurig (we hebben ze net uitgeprobeerd in huis)

Hier hebben we er ook 1 van maar die is iets moeilijker te bedienen, mischien niet zo handig voor mensen die niet stressproof zijn:

http://www.pieps.com/en/avalanche-trans ... /pieps-dsp

De PIEPS en BCA tracker2 vinden elkaar wel.

Mocht je nog op wintersport gaan met het Recco systeem: eerst checken of je er wat aan hebt in jouw skigebied!

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-12 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:08

jesito schreef:
Ben gister niet online geweest, had het druk met carnavallen :D

Maar wat ik toch las en ik had dus wel gelijk dat ze die vriend aansprakelijk willen stellen.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/21/vri ... g-gesteld/

Belachelijk!!!

Wordt verklaard door een televaag correspondent. Hang ik dus niet zoveel waarde aan. Alles wat ik hier tot nu toe over gelezen heb is dat hij gehoord (dat is wat anders dan verhoord) wordt om meer duidelijkheid te krijgen wat er is gebeurt..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:08

Dat klopt wel van dat recoo-systeem maar volgens mij zijn ze dat wel aan het verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:16

jesito schreef:
Ben gister niet online geweest, had het druk met carnavallen :D

Maar wat ik toch las en ik had dus wel gelijk dat ze die vriend aansprakelijk willen stellen.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/21/vri ... g-gesteld/

Belachelijk!!!

Als ik het goed heb begrepen heeft dit te maken met Oostenrijks recht en moet er in dat geval een verhoor komen van de mensen die ter plekke aanwezig waren. Het is een stap in de procedure die niet overgeslagen kan worden, maar of het echt tot een beschuldiging leidt bljift voorlopig gissen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:52

Even off topic: denk je nou echt dat Mabel beslist wat er wel of niet naar buiten gebracht wordt? Natuurlijk niet! Dat bepaalt Bea