130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mylittlejoy

Berichten: 4020
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:41

Marije_jiplover schreef:
mylittlejoy schreef:
100 is ook een recht, ik hoef niet zachter te rijden.

Dus jij rijdt met 100 op een file in? Of als het potdicht van de mist zit of spekglad door sneeuw/ijzel etc?
100/120 is een maximumsnelheid die gereden mag worden als alle omstandigheden dat toelaten.
Iemand die met 70 ofzo voor je rijdt, maakt dus dat niet alle omstandigheden het toelaten om 100 of harder te mogen rijden.


Ja, want met 60 op diezelfde file inrijden is niets mis mee. :') Even de context van het hele verhaal lezen voordat je begint te blehren.

mylittlejoy schreef:
Huertecilla schreef:
Verder is het niet zo relevant, want de kern is en blijft dat je onder goede omstandigheden 50 resp. 60 mag rijden en de rest zich daarbij dient aan te passen met voldoende afstand en aangepast inhalen.

60 rijden op de snelweg is geen overtreding en bumperkleven wel :)*


Onder goede omstandigheden mag je ook de maximumsnelheid (100 of 120) rijden. Waarom moet alleen ik met 100 km/u mij aanpassen aan degene die 60 wil rijden en niet andersom?

Electra63

Berichten: 19966
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:44

gummie schreef:
Je boodschap is overgekomen


Misschien kan jij de boodschap voor mij kort samenvatten in begrijpelijk Nederlands? :)

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:19

Ik ben helemaal voor 130/////
maar wiljullie deze toch niet onthouden.

Niet minder, maar juist méér doden

En de Pinokkio van het Jaar gaat naar... VVD-Kamerlid Charlie Aptroot! Zelfs over leven en dood neemt hij een loopje met de werkelijkheid. Om 130 te rijden, maalt hij niet om een leugentje meer of minder. De grofste leugen van zijn hand: ‘In Denemarken ging in 2004 de maximumsnelheid van 110 omhoog naar 130 kilometer per uur. Het aantal verkeersslachtoffers daalde spectaculair met 25 procent!’ Zo klonk zijn mantra in debat en op charlieaptroot. vvd.nl. Niets is minder waar. Op Deense wegen waar je 130 mag, vielen voor de invoering 13 doden, daarna 18, een stijging van 38 procent, aldus de Deense Rijkswaterstaat.

De lange neuzen waren opgeraakt als Pinokkio alle uitspraken van de VVD’er langs de meetlat had gelegd. Zo zei hij op 1 december in Pauw & Witteman dat invoering van de maximumsnelheid ‘probleemloos’ gaat. Maar verkeersminister Schultz van Haegen erkent dat er ‘een beperkt negatief effect voor de verkeersveiligheid is waargenomen’. In een Kamerdebat was het deze week weer raak.

Volgens Aptroot zijn er slechts ‘een paar lastige knooppuntjes’. De minister sprak van ‘kritische wegvakken’ op de: A1, A2, A4, A5, A7, A12, A13, A16, A17, A20, A27, A32, A58 en A73. Honderden kilometers weg.

Met cijfers neemt de liberaal het niet zo nauw. Negen van de tien keer stemt D66 voor (linkse) plannen, betoogde hij deze zomer. Tussen het aantreden van het kabinet en de uitspraak steunde D66 welgeteld 649 van de 986 moties van SP, PvdA en GroenLinks. Gemiddeld kunnen ‘linkse plannen’ dus bij 6,6 van de tien plannen rekenen op steun.

Electra63

Berichten: 19966
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:37

Ach, als je Charlie op TV ziet, dan weet je toch direkt dat het een idioot is die niet van deze wereld is?
En politici die leugentjes vertellen? Dat is ook geen uitzondering, maar eerder een vereiste :D

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:34

papagroom schreef:
Maar verkeersminister Schultz van Haegen erkent dat er ‘een beperkt negatief effect voor de verkeersveiligheid is waargenomen’.


_O- _O-

Het zal je man of vrouw maar zijn, die ´beperkt negatieve´ drie doden.

Vraag je eens af wat drie doden door een bom in Amsterdam door zogenaamd moslim terroristen voor reactie zou geven.
Bangmakerij erover is al genoeg voor maatschappelijke draagvlak voor steun aan het bezet houden van Afghanistan.

Het is echte ónbegrijpelijk hoe de westerse amenleving met verkeersdoden omgaat.

Kijk eens wat we met zijn allen op de luchthavens pikken. Voor wat?
Die drie doden meer in het verkeer door een direct aanwijsbare en oplosbare oorzaak? Ach... het mag geen naam hebben.
8)7

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:51

Electra63 schreef:
gummie schreef:
Je boodschap is overgekomen


Misschien kan jij de boodschap voor mij kort samenvatten in begrijpelijk Nederlands? :)


Snelheid doodt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:59

Nog een reden om zo hard mogelijk te rijden (zonder te verongelukken natuurlijk hè :P )
Het houdt je jong!!

http://wetenschap.infonu.nl/natuurkunde ... tatie.html

Dus niet alleen jong van geest maar ook letterlijk <<)
Van mij mogen ze de max snelheid op 259628 kilometer per seconde zetten :D

vandaar dat iedereen altijd zegt dat ik geen dag ouder wordt en er nog zo jong uit zie :=

Goof

Berichten: 31686
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:10

WTF dasnapiknie :')

Maar ik vind het jong blijven een prima reden om harder te rijden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:57

Wat is tijddilatatie
Dilatatie is een duur woord voor uitrekking, dus tijddilatatie betekend eigenlijk tijduitrekking. Zoals de naam al doet vermoeden, gebeurd er iets met de tijd wanneer er sprake is van tijddilatatie. Het komt erop neer dat het horloge van iemand die ten opzichte van jou beweegt, langzamer loopt dan wanneer diegene in rust zou zijn (ten opzichte van jou).

Maar als iemand met een snelheid van 259628 kilometer per seconde voorbij zou fietsen, zou zijn horloge twee keer zo langzaam tikken als een horloge dat stilstaat.

(zou dus 2x zo langzaam tikken als het horloge van een persoon die niet met die snelheid fietst maar stilstaat)

maw, hoe harder je rijdt, hoe langzamer de tijd gaat, hoe jonger je blijft. Moet je wel heeeeel hard voor rijden maar dat is ook mijn doel :P
Ik wil ook nog een keer mijn vliegbrevet halen, werkt nog beter :Y)

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:49


papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:48

[list=]
Citaat:
Maar als iemand met een snelheid van 259628 kilometer per seconde voorbij zou fietsen, zou zijn horloge twee keer zo langzaam tikken als een horloge dat stilstaat.
(zou dus 2x zo langzaam tikken als het horloge van een persoon die niet met die snelheid fietst maar stilstaat)
[/list]


1:een horloge dat stilstaat tikt niet.
2:2X zo snel,dat kan.....2X zo langzaam niet....bv wel 1/2Xzo snel.

Wat bedoel je eigenlijk.... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:20

papagroom schreef:
[list=]
Citaat:
Maar als iemand met een snelheid van 259628 kilometer per seconde voorbij zou fietsen, zou zijn horloge twee keer zo langzaam tikken als een horloge dat stilstaat.
(zou dus 2x zo langzaam tikken als het horloge van een persoon die niet met die snelheid fietst maar stilstaat)
[/list]


1:een horloge dat stilstaat tikt niet.
2:2X zo snel,dat kan.....2X zo langzaam niet....bv wel 1/2Xzo snel.

Wat bedoel je eigenlijk.... :Y)


1:vandaar dat ik dit erachter had gezet voor goof: "(zou dus 2x zo langzaam tikken als het horloge van een persoon die niet met die snelheid fietst maar stilstaat)" omdat ik het ook erg krom op die site vond staan.

2: erg hè dat nederlands, je zou van een stel knappe wetenschappelijke koppen verwachten dat ze dat wel wat beter konden. En luie ik dat ik het niet ff heb aangepast {:)-:(
niet dat mijn nederlands veel beter is maar goed...

Ik bedoel dus eigenlijk: van hard rijden krijg je minder rimpels :+

Goof

Berichten: 31686
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:22

Oh jullie doen dit voor mij?? Wat liefffff :=
Heb de hele site uitgebreid doorgelezen hoor, snap er geen malle van. Doe geeen moeite, ga het ook niet snappen. Tijd = tijd, ik ga nooit de snelheid van het licht behalen, dus ik ga nooit jonger worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:25

Huertecilla schreef:
papagroom schreef:
Maar verkeersminister Schultz van Haegen erkent dat er ‘een beperkt negatief effect voor de verkeersveiligheid is waargenomen’.


_O- _O-

Het zal je man of vrouw maar zijn, die ´beperkt negatieve´ drie doden.

Vraag je eens af wat drie doden door een bom in Amsterdam door zogenaamd moslim terroristen voor reactie zou geven.
Bangmakerij erover is al genoeg voor maatschappelijke draagvlak voor steun aan het bezet houden van Afghanistan.

Het is echte ónbegrijpelijk hoe de westerse amenleving met verkeersdoden omgaat.

Kijk eens wat we met zijn allen op de luchthavens pikken. Voor wat?
Die drie doden meer in het verkeer door een direct aanwijsbare en oplosbare oorzaak? Ach... het mag geen naam hebben.
8)7


Kga mezelf maar citeren.
Asyaa schreef:
Precies. Wat we ook doen, ongelukken gebeuren, mensen gaan dood. Wil je ongelukken uitbannen moet je je huis niet uit gaan. Doe je dat wel dan accepteer je dat het leven niet veilig is, maar elk moment van de dag je ofwel een Russische satelliet op je kop krijgt danwel een vrachtwagen op je neus. De kans dat dat gebeurt is inni minni minuscuul, maar hij is aanwezig. Bij 130 ipv 120 is die kans wellicht inni minni minuscuul geworden ipv inni minni minni minuscuul. Ja als het je vrouw/man/kind is die aangereden wordt dan is elke kans te hoog, ook bij 90. Kan je heel trots zeggen 'ja maar, de kans was hééééél klein omdat we 90 reden' maar kind is nog steeds dood.

Om Stalin te citeren: 'The death of one man is a tragedy, the death of millions is a statistic.'. Als je wilt gaan redeneren vanuit 'vrouw/man/kind' dan komen we nergens, want dan is elke dood teveel. Helaas werkt de maatschappij zo niet en bestaan die risico's gewoon. De kans op een dodelijk ongeluk is ongetwijfeld hoger bij 130 dan bij 120, maar hoeveel hoger word in mijn mening enorm overtrokken door sommige mensen.

Zoals ik al eerder linkte zijn er relatief even veel verkeersslachtoffers in Duitsland als in Nederland, wat toch raar is want volgens jou redenatie (10 km/u harder is een veel grotere kans op slachtoffers) zouden duitsers zich massaal dood moeten rijden. Toch gebeurt dat niet, dus blijkbaar is de conclusie 'harder = veel dodelijker' niet zo simpel als gesteld.