Huertecilla schreef:papagroom schreef:Maar verkeersminister Schultz van Haegen erkent dat er ‘een beperkt negatief effect voor de verkeersveiligheid is waargenomen’.
Het zal je man of vrouw maar zijn, die ´beperkt negatieve´ drie doden.
Vraag je eens af wat drie doden door een bom in Amsterdam door zogenaamd moslim terroristen voor reactie zou geven.
Bangmakerij erover is al genoeg voor maatschappelijke draagvlak voor steun aan het bezet houden van Afghanistan.
Het is echte ónbegrijpelijk hoe de westerse amenleving met verkeersdoden omgaat.
Kijk eens wat we met zijn allen op de luchthavens pikken. Voor wat?
Die drie doden meer in het verkeer door een direct aanwijsbare en oplosbare oorzaak? Ach... het mag geen naam hebben.

Kga mezelf maar citeren.
Asyaa schreef:Precies. Wat we ook doen, ongelukken gebeuren, mensen gaan dood. Wil je ongelukken uitbannen moet je je huis niet uit gaan. Doe je dat wel dan accepteer je dat het leven niet veilig is, maar elk moment van de dag je ofwel een Russische satelliet op je kop krijgt danwel een vrachtwagen op je neus. De kans dat dat gebeurt is inni minni minuscuul, maar hij is aanwezig. Bij 130 ipv 120 is die kans wellicht inni minni minuscuul geworden ipv inni minni minni minuscuul. Ja als het je vrouw/man/kind is die aangereden wordt dan is elke kans te hoog, ook bij 90. Kan je heel trots zeggen 'ja maar, de kans was hééééél klein omdat we 90 reden' maar kind is nog steeds dood.
Om Stalin te citeren: 'The death of one man is a tragedy, the death of millions is a statistic.'. Als je wilt gaan redeneren vanuit 'vrouw/man/kind' dan komen we nergens, want dan is elke dood teveel. Helaas werkt de maatschappij zo niet en bestaan die risico's gewoon. De kans op een dodelijk ongeluk is ongetwijfeld hoger bij 130 dan bij 120, maar hoeveel hoger word in mijn mening enorm overtrokken door sommige mensen.
Zoals ik al eerder linkte zijn er relatief even veel verkeersslachtoffers in Duitsland als in Nederland, wat toch raar is want volgens jou redenatie (10 km/u harder is een veel grotere kans op slachtoffers) zouden duitsers zich massaal dood moeten rijden. Toch gebeurt dat niet, dus blijkbaar is de conclusie 'harder = veel dodelijker' niet zo simpel als gesteld.