Write a soldier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:01

Weet iemand hoe het zit met het internet op de uss lincoln? Ik vraag me af of mijn soldaat gewoon geen mogelijk heeft tot internet, of gewoon een silent soldier is. In het geval van het eerste zou ik wat meer snail-mail sturen (ik stuur sowieso alle e-mails mee), in het andere geval ga ik gewoon door zoals ik bezig ben (1 a 2x per week een e-mail, af en toe snail-mail)

jamiroquai

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:06

Als je via de mail geen antwoord krijgt, zou ik gewoon af en toe snailmailen.
Anders werk je je misschien te pletter op mailtjes die toch niet gelezen worden.

Zelf heb ik ook een SS, die stuur ik regelmatig een handgeschreven kaart. Ik ga ervan uit dat hij nog meer supporters heeft.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:40

Oeoe ik ben super blij met mijn Soldaat tot nu toe! Hij klinkt echt enorm leuk en grappig. Hij is ongeveer van de zelfde leeftijd als ik, en ik moet toegeven, dat vind ik eigenlijk wel leuk!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:51

Ja, ik krijg allemaal van die puppies! _O-

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:15

Ik hoef er geen uit verweggiestan, er woont er een bij mij in de straat, en 300 meter van mijn huis is een amerikaanse basis _O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:51

Ik meld me, want ik ben wel geïnteresseerd! Moet 't in het Engels? Moet je een bepaalde leeftijd hebben? Ga later dit topic even lezen, ben nu gewoon alvast heel benieuwd naar ervaringen en zo :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:13

Haha ja, het is wel in het Engels natuurlijk omdat je een Amerikaan schrijft. Die kunnen over het algemeen geen Nederlands.

Je hoeft geen bepaalde leeftijd te hebben :) En ervaringen genoeg in dit topic :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:18

Polivy schreef:
Haha ja, het is wel in het Engels natuurlijk omdat je een Amerikaan schrijft. Die kunnen over het algemeen geen Nederlands.

Je hoeft geen bepaalde leeftijd te hebben :) En ervaringen genoeg in dit topic :)

Oeps :') Niet over nagedacht :')
En ik ga 't topic morgen oid even op m'n gemakje nalezen!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:26

Het klinkt leuk en interessant, ik ga me er eens in verdiepen na m'n tentamen :j

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:47

Girassol, het is echt de moeit waard! Het geeft mij een goed gevoel als ik een enveloppe in de bus gooi! (Ik doe altijs snail-mail. Alleen hele korte berichtjes via faceboek.)

Ik zag dat hij bij AS op de lijst staat om afgevoerd te worden wegens 50 dagen geen contact, dan stuur ik wel evn een berichtje om hem eraan te herinneren.
Tja, ik blijf toch een juf he......

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:05

Hahaha. Goed bezig Marloes. Gelukkig kunnen ze m er ook altijd weer terug op zetten :j

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:59

Ik heb een aantal maanden geleden gemaild naar mijn toegewezen soldaat, maar nooit wat terug gehad..

Hoe krijg ik een andere soldaat toegewezen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:03

Het is heel normaal dat je soldaat niet terugmailt, het is geluk hebben als hij het wel doet. Zolang je jouw mail niet terugkrijgt als zijnde niet geleverd hoor je gewoon door te blijven mailen. Dat zijn zogenoemde silent soldiers, en ja dat is wel eens lastig. Ik heb er zelf ook één, nog nooit wat van ontvangen. Maar ik probeer toch 1 a 2 keer per week wat te sturen.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:06

Oh dat vind ik echt heel lastig, tegen een muur praten, dat kan ik niet hoor :P

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:47

Ik ben vorige week helemaal vergeten wat terug te sturen naar mijn soldaat, was zo druk met van alles en nog wat. Voel me gewoon schuldig... Dus zit nu lekker een verhaal uit te typen :D

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:43

Het is echt moeilijk om je silent soldier te bijven schrijven, maar hij vraagt niet voor niks om support....

Ook wel eens gelezen dat mensen pas na de uitzending een dankbaar bericht kregen dat ze het zo fijn vonden om wat te horen, terwijl ze zelf niks terug konden doen....

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:38

Ik sluit me aan bij Marloes.

Het wordt echt heel erg gewaardeerd! Ook al kunnen ze niets terug sturen. Besef je dat ze vaak 12 uur op en 12 uur af gaan in diensten, zeven dagen in de week. Enorm weinig vrije tijd, en dat is dan echt voor henzelf en om hun familie te schrijven, bellen etc. Over het algemeen geldt: Als ze de gelegenheid hebben dan zullen ze wat van zich laten horen.

Dus alsjeblieft, laat je silent soldier niet vallen! Blijf hem of haar schrijven. Ik weet dat het enorm moeilijk is, ik heb er ook eentje (naast mijn heel spraakzame), maar ik kreeg vandaag een pakketje van mijn spraakzame en dat maakte mij alleen maar meer duidelijk hoe erg het gewaardeerd wordt en hoe blij ze worden van onze support. En dat geeft mij weer nieuwe energie om mijn silent soldier ook weer te schrijven :j

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:41

Ik heb nu ook een dikke enveloppe voor mijn silent soldier, met gummibeertjes, daar zijn veel soldaten gek op. En een handgeschreven brief.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:52

Hebben jullie suggesties om in een eventueel pakketje te doen? hoe lang duurt het verzenden? Het zou knap banketstaaf zijn als ik er iets in doe en het beschimmeld aankomt..

staat me iets van bij dat het hier eerder is vermeld, maar kan het zo snel niet terug vinden..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:21

Ik wil een deze dagen ook een pakket sturen. Op internet las ik tips over dingen voor in de magnetron (als ie die heeft) noodles enz, ijslollies die je zelf in kunt vriezen, puzzelboekjes, pringles, koeken. Zelf wilde ik wat gekke nederlandse dingen erin doen als dropjes of iets van een nederlandse koek.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:26

Ete nis altijd een gok, je weet niet wat er onderweg kan gebeuren allemaal.....

Altijd goed: spelletjes, melige dingen, puzzels, foto's apart verpakte stroopwafels, enveloppen, papier, kaartjes om naar huis te sturen, gelukspoppetjes...........

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:27

Hoe zit dat met het adres trouwens? Ik heb zo te zien in de mail wel een basis, maar een echt adres lijkt te ontbreken?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:34

Nu GEEN chocolade meer sturen trouwens. Warme periode breekt daar nu aan.

En je moet het adres precies zo overnemen en dan alleen USA er onder zetten.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:18

Hier een stille meelezer.
Ik heb gisteravond dit hele topic van begin tot eind meegelezen en werd zo enthousiast dat ik me ook aangemeld heb.
Ik heb net een acceptatie mail gehad en ben ook wat op het forum aan het lezen gegaan, ik moet eerlijk bekennen dat ik er soms niet alles van begrijp maar dat gaat vast goed komen!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:24

Wat leuk Lay_D! Welkom! Ik hoop dat je snel de gegevens van je militair krijgt!