Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:55

Appelflapje schreef:
Home-video van de binnenstromende tsunami. Ik vind dit de indrukwekkendste beelden tot nu toe. Nu zie je pas goed hoe snel dat water binnenstroomt en de vernietigende kracht ervan. :\ Echt vreselijk.

http://video.l3.fbcdn.net/cfs-l3-snc6/8 ... cd6dc12abf

(Sorry als dit al geplaatst is, ik heb niet het hele topic gelezen.)

Wat een bizar filmpje!! :oo Je ziet gewoon hele gebouwen meedrijven..

LadyMadonna

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:02

wat ik me afvraag, gezien ik bij een ingineursbureau werk en dus continu in de funderingen zit ;) Wordt hier niet geheid? Zitten er geen palen onder?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:20

Laatst bijgewerkt door bedouin op 14-03-11 15:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:25

stef schreef:
wat ik me afvraag, gezien ik bij een ingineursbureau werk en dus continu in de funderingen zit ;) Wordt hier niet geheid? Zitten er geen palen onder?

Palen zijn alleen nodig als je in sompige grond werkt. Zoals grote gedeeltes van Nederland. Maar niet overal in Nederland moet worden geheid...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:31

Via nrc is dit citaat te lezen in uitleg 'waarom het allemaal wel zal meevallen'
“Er zullen radioactieve stoffen vrijkomen, maar niet in de mate zoals gebeurde bij Tjernobyl in 1986. Reactor 4 van die centrale bevatte grafiet, dat prompt in brand vloog. Die aanhoudende brand in Tjernobyl heeft toen enorme hoeveelheden radioactief materiaal over de omgeving verspreid. De inhoud van de kernreactoren van Fukushima kan niet branden.”

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:40

Bedouin, de link doet het niet bij mij. Tja je hoort heel vaak 'er is geen gevaar voor de volksgezondheid' meteen na een ramp.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:45

Amalarab schreef:
Bedouin, de link doet het niet bij mij. Tja je hoort heel vaak 'er is geen gevaar voor de volksgezondheid' meteen na een ramp.

Dat wordt hier niet gezegt, dus die uitspraak lijkt me niet helemaal relevant. Ze geven alleen aan dat een ramp ter grootte van Tjernobyl niet te vergelijken is omdat hier de situatie heel anders is. Tjernobyl was vol actief en bevatte andere stoffen (waaronder grafiet idd)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:51

Vandaar ook de aanhalingstekens bij 'waarom het wel allemaal zal meevallen' want meevallen doet t in mijn ogen helemaal niet!
link werkt overigens nu.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:53

Appelflapje schreef:
Home-video van de binnenstromende tsunami. Ik vind dit de indrukwekkendste beelden tot nu toe. Nu zie je pas goed hoe snel dat water binnenstroomt en de vernietigende kracht ervan. :\ Echt vreselijk.

http://video.l3.fbcdn.net/cfs-l3-snc6/8 ... cd6dc12abf

(Sorry als dit al geplaatst is, ik heb niet het hele topic gelezen.)

Bizar! Echt bizar gewoon. Ik zat me het hele filmpje druk te maken om die mensen in de rode auto die je in het begin nog ziet rijden en daarna weg ziet drijven.. -O-

Dribbel; Die docu over Tjernobyl ga ik zo even kijken :j.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:15

bedouin schreef:
Vandaar ook de aanhalingstekens bij 'waarom het wel allemaal zal meevallen' want meevallen doet t in mijn ogen helemaal niet!
link werkt overigens nu.

Ik reageer ook niet op "dat het allemaal wel mee zal vallen", ik reageer op "geen gevaar voor de volksgezondheid... Dat wordt nl nergens beweert

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:17

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:23

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-03-11 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:24

Pff, hoe meer beelden ik zie hoe moedelozer ik er van word.

Ik heb net antwoord gekregen van een vriendin uit Japan. Zij zit op dit moment in Amerika maar haar familie woont in in de buurt van Tokyo. Ze zijn gelukkig veilig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:26

De aankomende dagen gaat het daar echt winterkoud zijn...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:32

Cayenne schreef:
De aankomende dagen gaat het daar echt winterkoud zijn...

Ja, lijkt me verschrikkelijk, geen huis(de meeste mensen) en eigenlijk helemaal niets :brr:.

Maar ja, over een paar weken horen we er niets meer van....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:36

ik vind het echt heel erg wat er is gebeurt.. hoop dat het met de juiste hulp snel opgelost word..
dat er geld ingezameld word waarvan niet de helft naar de directeuren gaat etc etc

maar moet ook wel eerlijk bekennen dat ik al die filmpjes van het natuurgeweld erg mooi vind.. zo zie je maar weer eens wie de sterkste is: moeder aarde

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:15

Indrukkend is één ding, maar mooi? Nee, ik kan dit niet mooi vinden.. Hoe kun je het mooi vinden om te zien hoe het leven van duizenden mensen verwoest wordt? Heeft ook niets met een wel of niet sterke moeder aarde te maken. Imo is er sowieso niet iets als moeder aarde. De aarde is niets meer en niets minder dan een brok steen met een toevallig erg goed gelukte atmosfeer waardoor er 'leven' kon ontstaan.

Las op m'n werk al iets over de meltdown. Hou m'n hart vast...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:16

Citaat:
De Nederlandse speurhonden vliegen niet vandaag, maar pas woensdag naar Japan, meldt Jeanette Kruit van Stichting Signi op Radio 1. Het team heeft de vlucht omgeboekt vanwege de problemen met kerncentrale Fukushima 1 in Noordoost-Japan. “Er is nog veel onzekerheid. Je moet wel goed nadenken waar je je aan blootstelt. We willen weer gezond terugkomen”, legt Kruit uit.

:roll:

Citaat:
Nou, de (gedeeltelijke) meltdown is dus een feit!

O hell :oo |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:26

Ik denk dat er genoeg 'hoge' Japanners zijn die veel meer weten, maar het niet naar buiten brengen, vanwege paniek o.i.d..
Vind sommige uitspraken van mensen op tv nogal naïef.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:31

Een duidelijke uitleg. :j
Ik had voor deze ramp nog nooit van een Meltdown gehoord..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:37

Berdien schreef:
Indrukkend is één ding, maar mooi? Nee, ik kan dit niet mooi vinden.. Hoe kun je het mooi vinden om te zien hoe het leven van duizenden mensen verwoest wordt? Heeft ook niets met een wel of niet sterke moeder aarde te maken. Imo is er sowieso niet iets als moeder aarde. De aarde is niets meer en niets minder dan een brok steen met een toevallig erg goed gelukte atmosfeer waardoor er 'leven' kon ontstaan.

Las op m'n werk al iets over de meltdown. Hou m'n hart vast...

ik mag toch hopen dat je niet serieus denkt dat ik het mooi vind dat er duizenden mensen dood zijn.. en hoe het leven verwoest is van duizenden mensen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:55

LimaMambo: Ik begreep eigenlijk wel dat je het woord 'indrukwekkend' bedoelde.. Ik vind het ook indrukwekkend, vulkaanuitbarstingen kan ik zelfs mooi vinden. Dat betekend niet dat ik het 'mooi' vind dat al die mensen hun leven vernietigd word.. :=

kbk: Ik kan me wel inbeelden dat ze geen onrust willen stoken met onduidelijke slechte nieuwtjes als er nog kans is dat alles inderdaad met een redelijke sissers zal aflopen. Waarom nog meer paniek zaaien onder de mensen, nogmaals, met blinde paniek bereik je niets.. :=
Even offtopic, dikke respect voor je gewichtsverlies, echt heel knap! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:58

Dankje.. :)

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.. sommige dingen lijken onvermijdelijk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:26

Urielle schreef:
Citaat:
De Nederlandse speurhonden vliegen niet vandaag, maar pas woensdag naar Japan, meldt Jeanette Kruit van Stichting Signi op Radio 1. Het team heeft de vlucht omgeboekt vanwege de problemen met kerncentrale Fukushima 1 in Noordoost-Japan. “Er is nog veel onzekerheid. Je moet wel goed nadenken waar je je aan blootstelt. We willen weer gezond terugkomen”, legt Kruit uit.

:roll:

Vind je dat raar..? Die mensen met de honden hebben ook een gezin met kinderen waarschijnlijk en ik denk dat er al wel slachtoffers genoeg zijn. Voor iedereen die hulp verleent geldt dat je eerst op jezelf en je eigen veiligheid moet passen en dan anderen moet gaan redden.