Brainless schreef:Mijn man kan niet minder gaan werken, en stel het zou kunnen dan moet ik 3 dagen werken voor hem 1 dag vrij. Dus 50/50 is in onze situatie niet haalbaar.
Je moet zelf weten wat je doet, maar ik heb aangegeven dat het mij serieus mijn zelfrespect zou kosten. Ieder zo het zijne hoor, maar als ik iets wil kopen (en dan breng ik de helft van de centen binnen) dan vraag ik me al af of ik het wel kan maken tegenover vriendlief.
Ik hecht heel veel waarde aan mijn eigen inbreng, ben altijd een heel zelfstandig type geweest (toen ik alleen was had ik ook een auto voor de deur en 2 paarden in pension), werkte altijd heel hard voor mijn centen en dat doe ik nog steeds. Ik werk 4 dagen, mijn vriend werkt de ene week 4 en de andere week 5 dagen. Vriendlief opperde afgelopen weekend dat hij wel elke week 5 dagen kan werken, dat ik terug kan naar 3 dagen, maar dat staat me niet aan... ook omdat je voor 24 uur moeilijk een zelfstandige baan vindt, ik wil geen duo-functie bekleden, wil mijn 'eigen toko' runnen, wederom mijn eigen zaakjes regelen. Het is voor mij belangrijk een balans te vinden tussen werk en prive, om 17.00 uur sluit ik de deur op het werk achter me en ben ik mama, maar vanaf 8.30 uur 's morgens ben ik toch echt weer de hardwerkende Diane die niet stilstaat bij haar thuissituatie (heb er ook altijd een hekel aan gehad om bv met collega's over mijn paarden te praten, dat is mijn prive-ding, gaat ze niets aan, ik kom daar om te werken). Ook werk ik de vrijdagavond thuis, als de kleine man naar bed gaat dan ga ik werken. Vriendlief gaat voetballen en ff wat drinken, mama gaat werken tot ze het zat is, niemand die er last van heeft, maar op die manier hoef ik me ook niet schuldig te voelen over de 2 paarden in pension, want dat kan makkelijk betaald worden.
SaskiaStar schreef:Waarom neem je kinderen als je liever gaat werken?
Correctie: kinderen neem je niet, die krijg je.
SaskiaStar schreef:Ik heb geen kinderen maar zou het prima vinden om lekker op de zak van mijn man te teren ofwel het huishouden voor hem doen en lekker paard rijden