zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:12

ayo schreef:
janesmith schreef:
Oh, oh. Angelita, trek je beschermende kleding maar aan want hier ga je heel wat commentaar op krijgen. Dit soort dingen mag je niet zeggen namelijk! :n

Waarom maak je nou altijd meteen zulke calimero opmerkingen?

Angelita zet een duidelijk verhaal neer met argumenten en voorbeelden, ik zie nog niemand die haar daarop aanvalt of doet alsof die problemen niet bestaan. Ik denk alleen niet dat de PVV de oplossing is voor deze problemen, en waarom heb ik reeds aangegeven.

Psychologie, Ayo. Nu zal er niet meer fel gereageerd worden ook al wilde men dat in eerste instantie wel. ;-)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:14

Heino, goed ingeburgerd vind ik:
- goed Nederlands spreken en verstaan
- een stuk eigen cultuur laten varen en zodoende fanatieker deelnemen aan onze ''cultuur''
- je qua contacten niet alleen beperken tot familie en mensen van eigen afkomst, ook proberen te mengen tussen de Nederlanders (wat volgens mij prima kan als je de taal spreekt en voldoende open staat voor onze gebruiken)

Dit vind ik de drie belangrijkste punten, en deze zijn volgens mij prima haalbaar. De taal is natuurlijk iets lastiger maar binnen een jaar kun je heel ver komen als je je inspant. :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:18

Heino schreef:
Jawel, maar je snapt het principe gewoon niet. Kan je hoog en laag springen, maar jouw aangehaalde stuk tekst is geen voorbeeld van self-fullfilling prophecy :)

Ik snap het dondersgoed wel, jij ziet het alleen anders dan ik in deze kwestie en ik vond en vind 'de Marokkaan die het gedaan heeft' helemaal geen self-fulfilling prophecy want ik vind dat ze in 30-40 jaar tijd net zoveel kansen hebben gehad als een ander die zich hier vestigde.
Wat ging er mis?

Maar om hier nogmaals op in te gaan, denk je niet dat een aantal mensen van een bepaalde groepering/ geloof/ enz. niet dezelfde vooroordelen over ons hebben (die dan nog in dat stukje wat ik quootte 'goedgepraat' worden ook) waarbij WIJ ons in hun ogen zelf waarmaken.
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar self-fulfilling prophecy lijkt toch aangewakkerd te worden door stereotypen. Wij zijn voor een ander ook stereotiep met onze naakte kleding dus als wij iets te bloot gekleed langs een groep Marokkanen lopen voelen wij ons bij voorbaat al niet op het gemak en misschien wordt je gevoel nog beantwoord ook.

Het zou toch niet zo moeten zijn dat dit soort dingen nog gesubsidieerd worden ook, om dit rond te vertellen.
Laatst bijgewerkt door Nic op 09-07-10 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:18

Hoeveel van je eigen cultuur moet je laten varen dan?

En ik geloof dat heus wel meer dan 20% de Nederlandse taal goed beheerst en zich met andere mensen mengt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:20

Nicolletje schreef:
Ik snap het dondersgoed wel, jij ziet het alleen anders dan ik in deze kwestie en ik vond en vind 'de Marokkaan die het gedaan heeft' helemaal geen self-fulfilling prophecy want ik vind dat ze in 30-40 jaar tijd net zoveel kansen hebben gehad als een ander die zich hier vestigde.
Wat ging er mis?

Maar om hier nogmaals op in te gaan, denk je niet dat een aantal mensen van een bepaalde groepering/ geloof/ enz. niet dezelfde vooroordelen over ons hebben (die dan nog in dat stukje wat ik quootte 'goedgepraat' worden ook) waarbij WIJ ons in hun ogen zelf waarmaken.
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar self-fulfilling prophecy lijkt toch aangewakkerd te worden door stereotypen. Wij zijn voor een ander ook stereotiep met onze naakte kleding dus als wij iets te bloot gekleed langs een groep Marokkanen lopen voelen wij ons bij voorbaat al niet op het gemak en misschien wordt je gevoel nog beantwoord ook.

Het zou toch niet zo moeten zijn dat dit soort dingen nog gesubsidieerd worden ook, om dit rond te vertellen.

Ehm nee, je begrijpt dat principe níet. Maargoed, als jij wilt denken dat je het idee erachter wél kent, prima. Het is alleen niet zo :)

En ja, ik denk zeker dat het ook de andere kant op werkt. Welke kant het ook op gaat, ik vind het een slecht iets. Maakt discussiëren ook erg moeilijk, als je enkel gericht bent op negatieve berichten ;)

En dat vind ik ook belachelijk ja, dat zo'n organisatie subsidie krijgt om de verdeeldheid in ons land nog groter te maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:24

Heino schreef:
Ehm nee, je begrijpt dat principe níet.

Hoe weet je nou dat ik het niet begrijp?
Goed, kom maar met jouw idee ervan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:27

Heino schreef:
Maakt discussiëren ook erg moeilijk, als je enkel gericht bent op negatieve berichten ;)

Ik weet niet of je mij hiermee bedoelt, maar ik vind niet dat ik dat ben. Ik heb al eerder gezegd, discussiëren werkt volgens mij niet als je het allemaal met elkaar eens bent en :j Ja inderdaad je hebt gelijk :j zit te knikken.

Maar ik heb soms het gevoel dat als je wat tegengas wil geven, dat je meteen maar negatief bent.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:30

Nicolletje schreef:
Hoe weet je nou dat ik het niet begrijp?
Goed, kom maar met jouw idee ervan.

Dat weet ik omdat jij een voorbeeld aanhaalt dat geen voorbeeld van self-fullfilling prophecy is :)
En ik heb er geen idee over, die theorie is immers niet van mij maar staat al prachtig uitgelegd in de link

En nee, ik bedoel jou daar niet mee, anders had je al lang op de foei gestaan en had ik niet eens op je gereageerd ;) Wel jammer dat je je aangesproken voelt want ik bedoelde jou dus echt niet.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:37

Ik wil hier niet teveel op in gaan, het woord ''inburgeren'' kwam maar één keer in mijn lange verhaal voor en dat is niet waar ik over wil discussiëren in dit topic. Ik wil gewoon dat het gros zich eens normaal gaat gedragen en dat asociale gedrag lekker thuis laat. That's all. Hoe ze dat precies moeten doen kunnen ze hopelijk zelf ook wel verzinnen.... :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:40

@Nicolletje
self-fullfilling prophecy houdt in dat je bepaalde voorspellingen doet en je gedrag er toe leidt dat die voorspellingen een grote kans van uitkomen hebben door vooral de handelingen die je zelf uitvoert.

Actueel voorbeeld: Je bent er zo van overtuigd als voetbalteam dat je de wedstrijd gaat verliezen dat je vanwege die gedachte alleen maar achteruit speelt en niet aanvalt. Door dat te doen kun je niet scoren en is de kans dat jouw voorspelling uitkomt heel groot.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:54

Angelita schreef:
Ik wil hier niet teveel op in gaan, het woord ''inburgeren'' kwam maar één keer in mijn lange verhaal voor en dat is niet waar ik over wil discussiëren in dit topic. Ik wil gewoon dat het gros zich eens normaal gaat gedragen en dat asociale gedrag lekker thuis laat. That's all. Hoe ze dat precies moeten doen kunnen ze hopelijk zelf ook wel verzinnen.... :)

En ik wil dat we wel eerlijk blijven praten over problematiek, vandaar dat ik me afvraag waarom jij stelt dat hoogstens 20% goed ingeburgerd is. Dat vind ik nogal een linke uitspraak namelijk :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:01

Dat is hoe ik het ervaar, slechts een schatting om aan te geven dat het gros voor geen meter ingeburgerd is. Prima dat ze de taal spreken maar als je je alsnog asociaal blijft gedragen tegenover Nederlandse vrouwen of vertikt om je te mengen dan hoor je imo alsnog niet in dit land thuis. En er zijn heel veel mensen die in een dergelijke categorie vallen, vandaar dat ik een duidelijk percentage onder de 50 neem.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:01

Ik weet wat het betekent. :) Echt waar :)

Alleen ben ik het er wat mezelf betreft niet mee eens mbt. deze discussie.
Ik heb me altijd ver gehouden van "zie je wel die éne Marokkaan is fout/ doet iets fout dus zullen ze allemaal wel fout zijn" en dat dan als gevolg daarvan de rest mindere kansen kreeg in de maatschappij waardoor dus de stereotypen bevestigd worden "zie je wel ze stelen allemaal!" omdat zij geen andere manier van gedragen/ aan geld komen meer hebben omdat zij niet toegelaten worden tot onze maatschappij enz.

Ik denk ook niet dat de basis van deze prophecy 30 jaar geleden gelegd is, want volgens mij keken wij toen met andere ogen (ik wel) naar Marokkanen dan nu.
Daarom heb ik me altijd zo ver mogelijk erbuiten gelaten, maar het stomme is dat een hoop mensen intussen mijn 'vertrouwen' beschaamd hebben die ik een kans heb gegeven of zelfs gewoon vrienden waren.
Ik heb mijn hoofd er soms over gebroken waarom ze telkens weer waarmaken, waar ze van beschuldigd worden, ook al sta ik er uiterst positief in :?
Self-fulfilling prophecy lijkt hier inderdaad dan de term, maar wáárom heb ik die dan niet over... Chinezen?

Mijn link was misschien niet helemaal self fulfilling prophecy, uitgaande van 'de' theorie maar ik vind het niet kunnen dat dit soort dingen (vrouwen die geen islamitische kleding dragen zijn dús zelf schuldig aan... *vul maar in*) als bijna een waarheid verspreid worden en als logische gevolg van bepaalde kleding, mensen dáárom lastig gevallen (mogen) worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:03

Angelita schreef:
Dat is hoe ik het ervaar, slechts een schatting om aan te geven dat het gros voor geen meter ingeburgerd is. Prima dat ze de taal spreken maar als je je alsnog asociaal blijft gedragen tegenover Nederlandse vrouwen of vertikt om je te mengen dan hoor je imo alsnog niet in dit land thuis. En er zijn heel veel mensen die in een dergelijke categorie vallen, vandaar dat ik een duidelijk percentage onder de 50 neem.

Maar baseer je die schatting puur op je eigen ervaring en de media??

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:08

Jep op mijn eigen ervaring, niet op de media.

Ik denk dat mijn huidige mening erg goed afgewogen is, aangezien ik eerst allochtenen extreem in bescherming nam (toen kwam ik er niet tot amper mee in aanraking), maar sinds ik ze dagelijks zie en mee maak in allerlei situaties is mijn mening 180 graden gedraait. Ik baseer het dus puur en alleen op wat ik zie en dat lijkt me voldoende. :)

RoodZonnetje

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:16

Maar je beseft toch wel dat jouw omgeving hoogstwaarschijnlijk niet representatief is voor alle inwoners van Nederland??

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:17

Nicolletje schreef:
Ik weet wat het betekent. :) Echt waar :)

Alleen ben ik het er wat mezelf betreft niet mee eens mbt. deze discussie.
Ik heb me altijd ver gehouden van "zie je wel die éne Marokkaan is fout/ doet iets fout dus zullen ze allemaal wel fout zijn" en dat dan als gevolg daarvan de rest mindere kansen kreeg in de maatschappij waardoor dus de stereotypen bevestigd worden "zie je wel ze stelen allemaal!" omdat zij geen andere manier van gedragen/ aan geld komen meer hebben omdat zij niet toegelaten worden tot onze maatschappij enz.

Ik denk ook niet dat de basis van deze prophecy 30 jaar geleden gelegd is, want volgens mij keken wij toen met andere ogen (ik wel) naar Marokkanen dan nu.
Daarom heb ik me altijd zo ver mogelijk erbuiten gelaten, maar het stomme is dat een hoop mensen intussen mijn 'vertrouwen' beschaamd hebben die ik een kans heb gegeven of zelfs gewoon vrienden waren.
Ik heb mijn hoofd er soms over gebroken waarom ze telkens weer waarmaken, waar ze van beschuldigd worden, ook al sta ik er uiterst positief in :?
Self-fulfilling prophecy lijkt hier inderdaad dan de term, maar wáárom heb ik die dan niet over... Chinezen?

Mijn link was misschien niet helemaal self fulfilling prophecy, uitgaande van 'de' theorie maar ik vind het niet kunnen dat dit soort dingen (vrouwen die geen islamitische kleding dragen zijn dús zelf schuldig aan... *vul maar in*) als bijna een waarheid verspreid worden en als logische gevolg van bepaalde kleding, mensen dáárom lastig gevallen (mogen) worden.

Klopt als een bus. De selffulfilling prophecy heeft met lastige marokkanen niets te maken. Die hebben dat helemaal aan zichzelf te danken.
De basis hebben die gasten helemaal zelf gelegd. Doordat er een hele grote groep is die straatterreur bedrijft hebben ze de naam van allen besmet. Zo werkt het nu eenmaal in de maatschappij. Of het terecht is, doet dan niet meer terzake. Er worden wel marsen georganiseerd waar een hele meute in meeloopt voor doodgereden scooterterroristjes met een strafblad zo dik als een telefoonboek. Maar heeft iemand ooit eenzelfde mars gezien ter protest tegen het criminele gedrag van bepaalde groepen of het geweld tegen joden of homo's? Als dat zou gebeuren geloof ik dat de sympathie met sprongen omhoog zou gaan.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 09-07-10 17:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:18

Ik zou zulke concrete cijfers als 20% ook niet durven geven als waarheid :n maar om hier een goed beeld op te kunne krijgen, zou je eigenlijk eens écht als 'Marokkaan' moeten gaan leven.

Ik heb het wel gedaan vroeger, deels uit gezelligheid, deels uit nieuwsgierigheid, en om dan de blikken te vóelen die de mensen werpen op Marokkanen, dan begrijp je ineens waar die onvrede op Nederland vandaan komt.
Maarja, zij weten ook wel dat ze iets fouts deden als ze de zojuist gestolen scooter stonden te verhandelen dus moeilijk moeilijk.

Ik heb het daar veel met ze over gehad, maar zij hielden heel erg vast aan hun eigen versie van de Islam (beetje in hun straatje) waardoor dingen alleen maar erger en onbegrijpelijker werden, ook voor goedwillende mensen die ze echt wilden helpen en vertrouwen.

De moeders/ouders aan de ene kant hebben een soort 'haat' tegen Nederland, ze hebben hier eigenlijk nooit willen sterven, alleen maar tijdelijk geld verdienen, daarom wilden ze de taal nooit leren (dat is mij zelf verteld) maar ze kunnen ook niet meer terug.

De kinderen zaten in een spagaat en de gevolgen zijn nu merkbaar.
Nee, de integratie heeft volledig gefaald.
Dat je een Marokkaan op straat ziet, in een discotheek of dat ze zelfs je buurman zijn, maakt ze absoluut nog niet geïntegreerd.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:26

Nicolletje schreef:

Dat is mijn ervaring ook. 30 jaar geleden werd er eigenlijk heel neutraal naar deze bevolkingsgroepen gekeken. Ik kan me herinneren dat mij oom omdat hij zo donker was lachend een gastarbeider werd genoemd, maar dat was geen benaming met een negatieve lading toentertijd. Het waren de chinezen, de Italianen, de Spanjaarden, de Marokkanen en de Turken. En welke groep heeft er nu zo´n imago 30 jaar na dato? Ze zijn allemaal gelijkwaardig binnengekomen en zoals ik het toen zag gelijkwaardig benaderd. Niks geen selffulfilling prophecy, ze hebben in tegenstelling tot andere groepen onvoldoende de positieve kansen genomen die dit land ze biedt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:39

Nicolletje schreef:

Dat denk ik ook, dat wat jij beschrijft dat dat een groot deel van de verklaring is.. Maarja, hoe keren we het weer om?

Overigens doelde ik met het self-fullfilling prophecy verhaal op mensen met vooroordelen die enkel nog negatieve dingen zien, ipv neutrale. En niet zozeer op het gedrag van de relschoppers. Al denk ik wel dat wanneer je dikwijls met de nek aangekeken wordt je minder geneigd bent zelf je beste beentje voor te zetten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:42

Heino schreef:
Nicolletje schreef:

Dat denk ik ook, dat wat jij beschrijft dat dat een groot deel van de verklaring is.. Maarja, hoe keren we het weer om?

Overigens doelde ik met het self-fullfilling prophecy verhaal op mensen met vooroordelen die enkel nog negatieve dingen zien, ipv neutrale. En niet zozeer op het gedrag van de relschoppers. Al denk ik wel dat wanneer je dikwijls met de nek aangekeken wordt je minder geneigd bent zelf je beste beentje voor te zetten.

En als je maar vaak genoeg je slechtste beentje voor zet dan word je vanzelf met de nek aangekeken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:35

Heino schreef:

Weet ik niet. Echt, ik kom er niet uit :n
Mijn gesprekken met die jongens toen, vielen ineens (15-20 jaar na dato :') ) op zijn plaats na het zien van het interview met die Wafa Sultan.
Er waren echt banale dingen (zo leek het toen) die voorbijkwamen.
Zoals:

"Mohammed, waarom geef jij Achmed een hand en doe je daarna je hand zo op je hart?"
"Hij is mijn broeder, ik sluit hem in mijn hart, we zijn vrienden"
"Waarom geef je mij alleen maar een hand, wij zijn toch ook vrienden?"
"Bij jou mag ik dat niet doen, jij bent geen moslim"

Toendertijd dacht ik, tja, nouja gelukkig denkt niet iedereen er zo over in Nederland.
Maar het geeft imo heel goed weer, hoe de (soms geheel eigen invulling van de) Islam een plaats heeft in hun wereld en waarom veel van hun 'boos' zijn op Nederland/ het westen.
Maar om dat echt te begrijpen moet je de Islam en de Sharia kennen.

En om bijvoorbeeld Wilders zijn politieke partijprogramma te begrijpen, moet je ook de Islam kennen vind ik.
Alleen hij doet "oog om oog tand om tand" maar omdat er zo weinig objectieve kennis van de Islam is onder de Nederlanders, zien wij zijn partij alleen maar als óf een geweldige uitkomst om alle ongewenste figuren het land uit te flikkeren, óf een enge populistische rechtse propaganda.

Ik denk dat het niet zo heel erg verkeerd is, en juist bevorderlijk voor de integratie, als wij zeggen "Dit is Nederland, hier kom je in terecht en dit zijn onze regels" gebaseerd op onze eigen gewoonten, cultuur, zelfs geloof eventueel ja.
We zijn alleen 30 jaar te laat met het stellen van deze regels en nu wordt diegene die een poging daartoe doet meteen afgevoerd als Hitler de 2e of weet ik veel wat voor een engerd.
Het had namelijk een stuk makkelijker geweest, ook wij als Nederlanders zijn idioot bezig geweest en in mijn ogen zijn we dat nog steeds.
Moet je zien, we komen op een forumpje er nieteens over uit wie we nou zijn, waar we voor staan en wat onze regels zouden moeten zijn en hoe we dit vervolgens moeten vertalen naar nieuwe Nederlanders.

Er wordt vaak geroepen ja maar in Marokko mag je ook geen kerken neerzetten.
Nee goed, dan wéét je dat, prima, dan zet je er geen kerk neer.

Maar veel (met name) Marokkanen zijn hier terecht gekomen zonder eigenlijk te weten waarín ze zijn gekomen, iedereen -Nederlanders zelf!- buitelde over elkaar heen om elkaar te betichten van discriminatie, nou das handig, het wordt ze gewoon in de schoot geworpen, gewoon roepen dat het discriminatie is!

Ik had het echt zó graag anders gezien, ik vind het leuk om een nieuwe cultuur te kennen en ook om die te verwelkomen, maar het is naar mijn mening helemaal misgegaan.

Het probleem is dat wij, Nederlanders, meestal ook wel heel áárdig zijn. En we vinden ook gauw mensen best aardig.
Wij willen dus het liefst alles zo aardig mogelijk oplossen en komen met heel veel 'ja maar..' als er een regel gesteld wordt (welke regel dan ook)

Ik heb nog eens nagedacht over die Wilders en ik moet bepaalde dingen wel toegeven:
Het stellen van regels (die hij dus wil invoeren) schept een bepaalde duidelijkheid, maar door diezelfde regels worden ook mensen benadeeld.
Je zou dus het landsbelang op nummer 1 moeten kunnen zetten, maar dat kunnen wij Nederlanders niet zo heel erg goed, heb ik vaak het idee.
We weten namelijk nieteens wat ons landsbelang is.

Waarom hij zo tegen de Islam is, is omdat hij waarschijnlijk weet, dat Islam nooit verenigd kan worden met onze westerse cultuur. En in de meeste van die rotjochies (die toch al geen toekomst hebben hier in Nederland, dus wat hebben ze te verliezen) zit meer Islam dan Nederland, als het erop neerkomt.

De zwaarden worden al geslepen in bepaalde landen, om de Islam dan maar kwaadschiks aan ons op te dringen en ik denk dat we dan geschokt zullen zijn hoeveel van die áárdige buurmannen ineens heel erg Moslim zijn.
Je kan je ogen blijven sluiten en denken, zover komt het niet. En iedereen die zich ertegen uitspreekt in de enge hoek duwen.
Ik vind het zelf persoonlijk ook héél vervelend dat ik op bepaalde vlakken zo ben gaan denken, maar als ik alles op een rijtje zet, kan ik ook geen andere oplossing bedenken dan: jeetje we moeten eens regels gaan stellen en durven uit te spreken dat we trots zijn op wat wij bereikt hebben hier.

Tenzij er echt een hoop vooraanstaande moslims op gaan staan en tégen wat er nu aan de hand is uit zouden spreken, misschien dat dat helpt, maar voorlopig is het nog maar een enkeling.

Ik probeer hierin bewust mijn ogen te sluiten voor de geschiedenis, want als je dat er allemaal bij gaat halen als "ja maar wij/ Christenen waren..." dan kom je er inderdaad niet meer uit en sta je nog bijna je excuses te maken ook.

Ik denk zelf dat Fortuyn een stuk intelligenter (anders intelligent, misschien) figuur was geweest om dit te doen wat Wilders nu doet, omdat hij er in mijn ogen dingen bijhaalt die irrelevant zijn (etnische registratie??) maar ik denk toch dat het niet verkeerd is om die Nederlandse 'aardige' bril eens af te zetten als we kijken naar de Islam in Nederland, voordat we Wilders helemaal in de enge hoek duwen.

Ik weet dat de TS niet meer meereageert, maar ik vond die zogenaamd grappige "Mercatorplein stemt masaal PVV"-filmpjes dus ook helemaal niet grappig en zo'n Marokkaan in de media vind ik ook helemaal niet grappig en zeker niet bevorderend voor integratie.

Wat dan wel de oplossing is weet ik echt niet meer en of we het terug kunnen draaien dat betwijfel ik.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:49

Interessant stukje :)

Ik vind dat een lastige vraag, waar we als Nederland de grens moeten leggen in wat acceptabel is. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee wanneer een Moslim zijn hand na het groeten van mij niet op zijn hart legt. Respect voor hun gebruiken, prima. Van heel veel typisch Islamitische gebruiken heb ik eigenlijk geen last, kan zo 1-2-3 niet iets noemen.
Ik weet ook niet of we de Islam aan moeten pakken en er zo op moeten focussen, of gewoonweg de Nederlandse wet strenger moeten handhaven. Die regels gelden immers voor ons allemaal, ongeacht afkomst. Ik denk dat het beter werkt om die speerpunten van de PVV wat betreft de Islam helemaal te vergeten en onze energie te stoppen in het verbeteren/strenger naleven van de Nederlandse wetgeving. Daarmee pak je namelijk én de problemen aan én voorkom je voor een groot deel dat Nederland nog meer versplintert.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:53

@Nicolletje

het valt wel degelijk terug te draaien. Als je dat niet gelooft, heb je bij voorbaat al verloren. Aangezien ik geen mentaliteit heb van opgeven, rest er alleen nog het gevecht. Met zoete lieve woordjes is al bewezen dat het niet lukt. Ze lachen ons uit met dat knuffelen en theedrinken. Angst is de enige oplossing. Ze moeten angst krijgen voor de wet, angst voor het gezag, angst om uitgezet te worden naar hun eigen land, angst om al die gehate westerse vrijheid kwijt te raken, angst om de luxe te verliezen. We moeten wetten invoeren die het de lastpakken bijna onmogelijk maakt om hier te blijven of komen, en toch niet discriminerend zijn. Het kan allemaal, als de beweging maar groot genoeg wordt. Op den duur hoeven we niet eens meer wetten in te voeren en regels uit te voeren daar de meesten uit eigen beweging wel zullen vertrekken. Want op een feestje waar je niet welkom bent is het onplezierig toeven.
Het klinkt hard, maar zij spelen het ook hard. Hard tegen hard is het enige dat werkt. We zijn nu nog in de royale meerderheid, dus is nu het moment om er nog wat aan te doen. Voor het te laat is. Laat me duidelijk zijn, ik praat hier alleen over de straatterroristen en klaplopers. Als je crimineel bent en/of steun trekt, moet je weg. Al degenen die goed functioneren en geen problemen veroorzaken zijn en blijven van harte welkom.

'Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht', ...
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 09-07-10 19:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:55

Heino schreef:
Interessant stukje :)
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee wanneer een Moslim zijn hand na het groeten van mij niet op zijn hart legt.

Nee dat klopt absoluut, zo denk ik ook.
Totdat je de werkelijke gedachtengoed achter dit gebaar kent vanuit de Islam.
Het is namelijk zo dat wij altijd onze Nederlandse bril ophebben en denken: "ach persóónlijk heb ik er geen last van" en daarom schuift dat stukje "wat mag hier wel of niet in Nederland" steeds verder op.
Vind ik.