Ik weet wat het betekent.

Echt waar

Alleen ben ik het er wat mezelf betreft niet mee eens mbt. deze discussie.
Ik heb me altijd ver gehouden van "zie je wel die éne Marokkaan is fout/ doet iets fout dus zullen ze allemaal wel fout zijn" en dat dan als gevolg daarvan de rest mindere kansen kreeg in de maatschappij waardoor dus de stereotypen bevestigd worden "zie je wel ze stelen allemaal!" omdat zij geen andere manier van gedragen/ aan geld komen meer hebben omdat zij niet toegelaten worden tot onze maatschappij enz.
Ik denk ook niet dat de basis van deze prophecy 30 jaar geleden gelegd is, want volgens mij keken wij toen met andere ogen (ik wel) naar Marokkanen dan nu.
Daarom heb ik me altijd zo ver mogelijk erbuiten gelaten, maar het stomme is dat een hoop mensen intussen mijn 'vertrouwen' beschaamd hebben die ik een kans heb gegeven of zelfs gewoon vrienden waren.
Ik heb mijn hoofd er soms over gebroken waarom ze telkens weer waarmaken, waar ze van beschuldigd worden, ook al sta ik er uiterst positief in

Self-fulfilling prophecy lijkt hier inderdaad dan de term, maar wáárom heb ik die dan niet over... Chinezen?
Mijn link was misschien niet helemaal self fulfilling prophecy, uitgaande van 'de' theorie maar ik vind het niet kunnen dat dit soort dingen (vrouwen die geen islamitische kleding dragen zijn dús zelf schuldig aan... *vul maar in*) als bijna een waarheid verspreid worden en als logische gevolg van bepaalde kleding, mensen dáárom lastig gevallen (mogen) worden.