Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:35

haha your not the only one :)
Het is idd afentoe eve verwarrend

Maar even over het alleen nederlands spreken enzo
zoiets valt nooit helemaal te controleren maar het is een ideaal..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:40

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Bij jou is het zwart of wit, geloof ik. Ik zal je een geheim vertellen, het grootste deel van het leven is grijs! Er zijn genoeg gezelschappen die geen subsidie nodig hebben. Als je subsidie nodig hebt om te overleven, heb je geen bestaansrecht. Zo simpel is het.
Of is een bronzen standbeeld of toneelgezelschapje belangrijker dan een paar bijstandsmoeders? Dat is namelijk de keus die we moeten maken. We kunnen een euro maar één maal uitgeven. Alles wat naar subsidie voor deze onzin gaat, kunnen we niet geven aan degenen die het echt nodig hebben. Iedereen moet de kost verdienen dus dat geldt ook voor kunst en cultuur.

Kijk en dat is nu het verschil tussen ons, ik geniet van mooie dingen, als je dat niet kan en het alleen maar als geldverspilling ziet is je leven inderdaad grijs.
Dat betekent niet dat je jouw gebrek aan educatie aan een ander kan opleggen.

Ik geniet ook van mooie dingen. Andre Rieu, Jiskefet, Lowlands, Rembrandt. Allemaal culturele zaken waar geen cent subsidie heen hoeft.
Als het zo weinig populair is dat het subsidie nodig heeft, moeten ze de kaartjes maar verhogen. En als het dan nog niet lukt, dan moeten ze een vak gaan leren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:45

janesmith schreef:
Maak jij je nou maar niet druk om ons leven. Dan doen wij het niet om het jouwe. Afgesproken?

Nou, eerlijk gezegd, maak ik me zeker niet druk om jou.
Maar als in de politieke topics steeds maar gezegd wordt dat de allochtonen (met name de moslims) zich aan moeten passen aan de Nederlandse cultuur, en geen turks/marokkaans mogen praten ed. (ik ga het niet allemaal herhalen) dan vraag ik me af, hoe jij als in feite allochtoon in Duitsland leeft. Pure interesse hoor in een discussie-partner.
Maar als je hier geen antwoord op wil geven, prima hoor, dan bedenk ik zelf wel het antwoord :D

janesmith

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:47

Bedenk maar, heb je wat te doen. :-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:48

@Electra63.
Heb je nu mijn gezien lijstje met waar ze het geld vandaan kunnen halen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:49

gohya schreef:
Electra63 schreef:
Gohya,
Ik heb even gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was een discussie van stoppen met subsidies naar cultuur (musea, tv/radio ed).
Ik denk niet dat dat genoeg oplevert om bijv. de files op te lossen of de politie uit te breiden.
En ook vind ik, dat juist de PVV-aanhangers toch geld zouden moeten willen investeren in de Nederlandse cultuur, want die verdwijnt toch met al die invloeden van de allochtonen?

Dan heb je niet goed gezocht ;)

Citaat van mezelf:

De oplossingen v.d. PVV zijn:
De criminaliteit harder aanpakken.[Meer politie op straat en zwaardere straffen].
Dierenbeulen harder aanpakken.[Geld boete's en celstraffen].
Geen moskeeën meer bijbouwen.[bouw op die plekken 'huur' huizen].
Zware buitenlandse criminelen. [terug sturen naar land van afkomst].
Gezondheidszorg beter.[verzorgings tehuizen controleren].

Waar halen ze het geld vandaan?
Verminderen en/of stop zetten van bepaalde subsidie's.
Minder ambtenaren.
Minder tot geen geld naar het buitenland.
Meer thuiszorg [mantelzorg] dan de dure verzorgings tehuizen.
Van de boete's opgelegd voor dierenbeulen.
Meer politie op straat betekend meer boete's uitschrijven=meer inkomsten.

Deze bezuinigingen leveren al aardig wat geld op lijkt me?

Dat had ik inderdaad gelezen, maar ook het antwoord van éne Cowboy (?).
Hij/zij gaf toen duidelijk aan dat een aantal punten niet mogelijk was (goed onderbouwd), ik ga deze niet herhalen en daarna bloedt zo'n discussie dood.

shilady

janesmith schreef:

:') duidelijk

gohya

Oke en wat vind je er dan van?

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:50

Electra63 schreef:
janesmith schreef:
Maak jij je nou maar niet druk om ons leven. Dan doen wij het niet om het jouwe. Afgesproken?

Nou, eerlijk gezegd, maak ik me zeker niet druk om jou.
Maar als in de politieke topics steeds maar gezegd wordt dat de allochtonen (met name de moslims) zich aan moeten passen aan de Nederlandse cultuur, en geen turks/marokkaans mogen praten ed. (ik ga het niet allemaal herhalen) dan vraag ik me af, hoe jij als in feite allochtoon in Duitsland leeft. Pure interesse hoor in een discussie-partner.
Maar als je hier geen antwoord op wil geven, prima hoor, dan bedenk ik zelf wel het antwoord :D

Nou dat vind ik ook hoor mijn oud buurvrouw woont allanger in nl dan dat ik geboren ben
en die kan geloof ik alleen het zinnetje ikke niet begrijp nou dan zit dr toch niets GOED mis hea mag ik aannemen
ik vind als je hier wilt leven prima, maar pas je dan ook aan!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:53

janesmith schreef:

Ach, daar doe ik niet zo lang over hoor.

Maar trouwens, nederlandse internet-sides mag je wel bezoeken? Of bestaan er geen Duitse paardenforums?

Maar ik zal hier mee stoppen, ik wil hier alleen maar mee aangeven, dat als je in het buitenland gaat wonen/werken, je toch nog je Nederlandse gewoonten wilt aanhouden.
Daar is niets mis mee, zolang mensen zich maar wel verstaanbaar kunnen maken en zich aan de Nederlandse wetten houden (in jouw geval de Duitse :D )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:54

janesmith schreef:
Ik geniet ook van mooie dingen. Andre Rieu, Jiskefet, Lowlands, Rembrandt. Allemaal culturele zaken waar geen cent subsidie heen hoeft.
Als het zo weinig populair is dat het subsidie nodig heeft, moeten ze de kaartjes maar verhogen. En als het dan nog niet lukt, dan moeten ze een vak gaan leren.

Ik had het over kunst en cultuur, de enige die daaronder valt is Rembrandt en je wilt niet weten hoeveel belastinggeld het kost om zijn schilderijen te kunnen zien :D

Jij of Wilders gaan anderen niet opleggen dat ze niet meer naar toneel, concerten of andere kunstuitingen mogen omdat jullie niet geleerd is daarna te kijken en te luisteren en het dus niet mooi vinden en derhalve er geen geld voor over hebben.

Er is geen partij in Nederland die anderen zou weinig vrijheden gunt als de partij voor de vrijheid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:56

pieomy schreef:
Nou dat vind ik ook hoor mijn oud buurvrouw woont allanger in nl dan dat ik geboren ben
en die kan geloof ik alleen het zinnetje ikke niet begrijp nou dan zit dr toch niets GOED mis hea mag ik aannemen

Dan mag ik hopen dat iemand die dat van anderen verlangt zelf correct Nederlands schrijft. Dus begin bij jezelf zou ik zeggen.

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:57

sarabande schreef:
pieomy schreef:

Dan mag ik hopen dat iemand die dat van anderen verlangt zelf correct Nederlands schrijft. Dus begin bij jezelf zou ik zeggen.

Ik ben in lichte vorm dislecties schatje;) daar kan ik niets aan doen mijn nederlands kwa praten is niets op aan te merken hoor

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:58

.
gohya schreef:
Oke en wat vind je er dan van?

Dan mag jij nu even terug zoeken :D
Ik heb al heel vaak aangegeven, dat de meeste programmapunten niet haalbaar zijn.
Waar Wilders op wil bezuinigen, levert niet genoeg op (of is niet mogelijk) om al zijn populistische uitspraken, zoals meer politie, meer geld naar scholing/gezondheidszorg (behalve geestelijke gezondheidszorg), minder files, minder belastingen en AOW met 65 jaar, te financieren.

Ik wil dit trouwens ook hoor: minder belasting, geen files (ik woon in de Randstad), scholing, zorg, veiligheid enz. Maar ik denk, dat iedereen dat wel wilt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:59

gohya schreef:
Electra63 schreef:
Gohya,
Ik heb even gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was een discussie van stoppen met subsidies naar cultuur (musea, tv/radio ed).
Ik denk niet dat dat genoeg oplevert om bijv. de files op te lossen of de politie uit te breiden.
En ook vind ik, dat juist de PVV-aanhangers toch geld zouden moeten willen investeren in de Nederlandse cultuur, want die verdwijnt toch met al die invloeden van de allochtonen?

Dan heb je niet goed gezocht ;)

Citaat van mezelf:

De criminaliteit harder aanpakken.[Meer politie op straat en zwaardere straffen].

Minder ambtenaren.

Deze bezuinigingen leveren al aardig wat geld op lijkt me?

Dat had ik inderdaad gelezen, maar ook het antwoord van éne Cowboy (?).
Hij/zij gaf toen duidelijk aan dat een aantal punten niet mogelijk was (goed onderbouwd), ik ga deze niet herhalen en daarna bloedt zo'n discussie dood.

En dit waren mijn antwoorden op de vragen van Cowboy55.
Cowboy55 schreef:
De criminaliteit harder aanpakken.[Meer politie op straat en zwaardere straffen]. Kost geld, levert geen geld op
Dierenbeulen harder aanpakken.[Geld boete's en celstraffen].bewijsvoering en uitvoering straffen kost geld, levert geen geld op. Wel goede zaak
Geen moskeeën meer bijbouwen.[bouw op die plekken 'huur' huizen].Levert niks op. Verder geen mening.
Zware buitenlandse criminelen. [terug sturen naar land van afkomst].Onmogelijk als ze (ook) de Nederlandse nationaliteit hebben. Vereist aanpassing van de grondwet en dan nog kan het internationaal niet. Als het ontvangend land ze weigert komen ze gewoon weer terug. Als je je daar niks van aan trekt sta je internationaal geisoleerd
Gezondheidszorg beter.[verzorgings tehuizen controleren]. Controle kost geld.

Verminderen en/of stop zetten van bepaalde subsidie's.welke? Hoe? Wat levert het op?
Minder ambtenaren.Welke? Hoe? Wat levert het op?
Minder tot geen geld naar het buitenland. Wat is 'buitenland"? Wat voor soort geld? Ontwikkelingshulp? Economische stimulering? Wat levert het op?
Meer thuiszorg [mantelzorg] dan de dure verzorgings tehuizen. En wie gaat dat dan doen ten koste van zichzelf?
Meer politie op straat betekend meer boete's uitschrijven=meer inkomsten. Niet zonder aanpassing van de wetgeving. Levert het alleen maar meer rechtzaken op. En die kosten dan weer geld.

Deze bezuinigingen leveren al aardig wat geld op lijkt me? Mij dus niet. Het is in elk geval onvoldoende onderbouwd. Dat is geen verwijt aan jou overigens. De PVV benoemt het zelf niet eens

Hoeveel geld het oplevert dat weet ik natuurlijk niet,ik weet niet hoeveel iemand subsidie krijgt en hoeveel er naar het buitenland gaat.En dan praat ik over ontwikkelings hulp,wat voor een heel groot deel niet eens bij de mensen terecht komt die het nodig hebben.

De kosten voor een rechtzaak bij de boete optellen,mogen ze zelf betalen.
Controle op verzorgings tehuizen.Familie leden of vrijwillgers werk laten doen.Weet zeker dat familie dit wel wil doen gratis,het gaat tenslotte om hun vader of moeder die er zit of er komt te zitten.

Subsidie's voor o.a. kunst bedoel ik,je ziet overal een stuk metaal staan wat kunst moet zijn.Oke kan kunst zijn maar wat schieten wij ermee op?Niemand die er stil bij gaat staan om het te bewonderen.Sorry is geld verspilling.Ik begrijp de kunstenaars wel,maar ze zullen toch zelf aan het geld zien te komen voorlopig in de crisis tijd.

Meer thuiszorg is nodig,vele mensen zijn al mantelzorger en doen het graag.Ze hebben een baan en doen iets voor de medemens.En het gaat niet ten koste van zichzelf,het is gewoon een baan!en stukken goedkoper dan een verzorgings tehuis.

Minder ambtenaren. Om te beginnen op de gemeentehuizen!bijna elk briefje gaat daar van meneer nr 1 naar men.nr 2,die stuurt het door naar nr. 3,enz.Meneer nr. 1 kan dit werk ook doen.Duurt langer?net zo lang als het nu duurt!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:01

pieomy schreef:
Ik ben in lichte vorm dislecties schatje;) daar kan ik niets aan doen mijn nederlands kwa praten is niets op aan te merken hoor

Dan gebruik je de spellingcorrector, het kost wat meer tijd. Maar over iemand te zeuren die oud is en nooit de kans gehad heeft om les te krijgen maar zelf vinden dat anderen jouw taal moeten accepteren is wat krom

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:02

gohya schreef:
De criminaliteit harder aanpakken.Meer politie op straat en zwaardere straffen.

Minder ambtenaren.

Maar dit spreekt elkaar al tegen, want politie = ambtenaar..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:03

@Electra63.
Kan je er wijs uit?Staat er miss. wat onduidelijk?

@ Heino.
Daarom staat er ook MINDER ambtenaren.
Op gemeentehuizen zitten er veel te veel!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:04

Electra63 schreef:
janesmith schreef:

Ach, daar doe ik niet zo lang over hoor.

Maar trouwens, nederlandse internet-sides mag je wel bezoeken? Of bestaan er geen Duitse paardenforums?

Maar ik zal hier mee stoppen, ik wil hier alleen maar mee aangeven, dat als je in het buitenland gaat wonen/werken, je toch nog je Nederlandse gewoonten wilt aanhouden.
Daar is niets mis mee, zolang mensen zich maar wel verstaanbaar kunnen maken en zich aan de Nederlandse wetten houden (in jouw geval de Duitse :D )

Ik spreek vloeiend Duits, om maar gelijk een levensgroot verschil aan te halen met de door jou aangehaalde voorbeelden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:06

gohya schreef:
@ Heino.
Daarom staat er ook MINDER ambtenaren.
Op gemeentehuizen zitten er veel te veel!

Maar je kan toch niet tegelijkertijd minder ambtenaren willen en tegelijkertijd meer ambtenaren?
Ik vind het iig niet duidelijk wat de PVV nu precies wil.

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:09

sarabande schreef:
pieomy schreef:

Dan gebruik je de spellingcorrector, het kost wat meer tijd. Maar over iemand te zeuren die oud is en nooit de kans gehad heeft om les te krijgen maar zelf vinden dat anderen jouw taal moeten accepteren is wat krom

Dus omdat sommige letters misschien verkeerd staan snap jij het niet?
Nou dan vraag ik me af waar jij geschoolt ben ik heb niemand dr nog over horen klagen.
Maar ik vind idd dat mensen maar de nederlandse taal moeten leren en bedoel ze kan 5 kinderen nemen (die hebben ze dan ook) dan kan je heus ook wel een school betalen om de taal te leren neem ik aan, maja als mensen daar geen tijd of moeite in willen steken want waarom zouden ze? nederland zet wel gewoon de islamitische taal als onder titeling en zet bij stadsdeel ect wel islamitische mensen neer die het even allemaal in hun taal doen, dat vind IK pure geld verspilling....
Net zoals dat ik vind dat AL dat geld sturen naar andere landen sturen ook pure onzin vind stuur wat minder naar andere landen want genoeg van de nederlandse bevolking gaat naar de voedselbank te triest voor woorden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:10

Gohya,
Ik ben niet thuis, de internetverbinding op mijn laptop is hier niet geweldig, dus zulke lange quotes gaat nu niet echt.
Maar ik kan mij helemaal vinden in de antwoorden van Cowboy.

En dat wat die verzorgingstehuizen betreft.
Ben ik helemaal met je eens, dat het schandalig is wat daar gebeurt. Maar ik geloof niet dat de huidige generatie, tenslotte werkt iedereen tegenwoordig, tijd heeft om pa of ma te verzorgen. Sommige bewoners krijgen niet eens bezoek.
En dat vind ik dus het mooie van een hoop buitenlandse culturen. Allochtonen vind je bijna niet in bijv. bejaardentehuizen. De ouderen worden gewoon verzorgd door de familie en worden niet weggestopt.
Dit moet je niet verkeerd opvatten, want ik weet dat het vaak niet mogelijk is om bijv. een zieke ouder thuis te verzorgen.
Maar nu heb ik het over bejaarden in bejaardentehuizen of die nog zelfstand wonen.
Nederlanders, vind ik, gaan over het algemeen niet netjes om met bejaarden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:13

Janesmith,
Lees ff de berichten van de Professor.
Volgens hem, spreken de Nederlanders in Duitsland helemaal niet zo geweldig Duits, ook al denken ze dat.
Maar, dat is niet mijn vraag.
Mijn vraag was, als je samen met Jan bent, spreek je dan wel Nederlands en kijk je ook wel eens Nederlandse TV, want je moet je aanpassen aan het land waar je woont.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:15

Pieomy,
Is jouw mening gebaseerd op die éne oude buurvrouw die geen Nederlands spreekt?
En heb je ook een mening over de andere standpunten van de PVV?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:15

pieomy schreef:
sarabande schreef:

Die toorn wek je direct op zodra je maar laat merken dat je iets van sympathie voor Wilders of PVV hebt.
En zo nu en dan maken ze blunders als deze, omdat ze er wild op los schieten. ;-)