wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:31

Splinter schreef:
Dus?? dat was toch de vraag welk nationaal feestdag werd ingeruild tegen een 'niet' nationale feestdag?
Mij gaat het om het principe, geef mensen dan de keuze
óf goede vrijdag óf suikerfeest, maar ga mij niet dwingen om een dag waar ik persoonlijk niks mee heb vrij te moeten nemen :n

Goede vrijdag is geen nationale feestdag ;)

als je vrij bent is dat bepaald door je werkgever en heel veel mensen hebben dus die dag geen vrij.

chevax

LADPR schreef:
chevax schreef:
Sorry, ik had in plaats van "alleen de mensen" moeten typen "een grote groep mensen". Iedereen is vrij in zijn keuze en dus ook mensen die PVV stemmen. Maar ik vind het jammer dat veel mensen kennelijk vanuit een onderbuikgevoel stemmen dat wordt gevoed door iemand als Wilders en allerlei dingen gaan roepen die niet aan de orde zijn. Dingen waarvoor ze bang zijn, maar die als feit worden gepresenteerd.

Waarop baseer je dat?

Op een heleboel posts die in diverse topics voorbij komen. En nee, die gaat ik niet quoten, die kan iedereen lezen.

Specials

LADPR schreef:
Precies het hele geloof gewauwel is helemaal neit de reden dat ik PVV gestemd heb

De mijne dus ook niet, Ik ben het wel eens met sommige punten in dat beleid maar het ging mij ook op de punten zoals onderwijs, straffen die zwaar worden, Zorg die beter moet, Meer blauw op straat, hypotheek rente , stufi enzoo

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:32

in mijn branche is dat van oudsher een feestdag,
verder vind ik het nogal nutteloos worden om iets van 5 blz geleden te blijven herhalen,

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:32

Ohja, ze hebben ook goede standpunten de PVV, zoals de zorg:

Maar Groenlinks gaat daar nog net even overheen :)

@Monica_1987: Heb jij alle verkiezingsprogramma's gelezen dan? Ik heb de meeste wel gezien, behalve dan die me echt niet aanspraken (TON, SGP). Toch is de PVV alleen uniek in zijn allochtonen standpunt. De rest kun je ook wel bereiken door op een andere partij te stemmen, die minder radicaal is.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:34

wat is nou het probleem wee rmet een moslim????????....
elke buitenlander is moslim. en moslim is slecht...

tjonge jonge.. echt moedeloos word je er van...
mijn vriend is turks, familie is moslim ma is niet streng moslim.. net als sommige christenen die niet naar de kerk gaan of bidden voor het eten...

dus waarom word het verzamel woord moslim gebruikt?

Sjoukie1305

superwoman schreef:
ChristinaGW schreef:
VVD en PVV hebben het alleen maar over 'duurzaam'. Geen woord over CO-2, vlees en zuivelbelasting en megastallen, bio-industrie. Daarom moet ik ervan huilen. De economie is echt niet het belangrijkste nu, dat is het milieu. En dat vergeten de rechtse partijen nog wel eens. Dan kunnen we wel een land zijn zonder allochtonen maar als het onder water staat heb je er nog niets aan.

Sorry hoor, maar heb jij het partijprogramma van de PVV wel doorgelezen??

Schijnbaar niet, anders had je ook niet met deze voorbeelden gekomen??

PVV is juist voor het afschaffen van de BIO-industrie, strengere straffen tegen mishandelaars van dieren, voor een Nederlands Landbouw en Visserijbeleid en ga zo nog maar even door...

En stel je nou eens voor dat een van jullie ouders al jarenlang hard gewerkt hebben, ineens werkloos worden en maar een jaar WW krijgen, terwijl hun toekomstperspectief op een baan nihil is. Wonen in een mooie koopwoning, maar na een jaar moet de woning verkocht worden omdat de WW stopt en ze in de bijstand terecht komen... Dat is wat de meeste linkse partijen willen, en dat vinden jullie WEL democratisch en sociaal??

Ik ben zelf ook niet tegen buitenlanders, maar wel voor strengere straffen in het algemeen, ouderen die krijgen wat ze verdienen in een verz.tehuis, afschaffen van de bio-industrie ed.. Dat waren mij belangrijkste punten en ja, dan kom je bij de PVV uit!
Laatst bijgewerkt door Sjoukie1305 op 10-06-10 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Specials schreef:
LADPR schreef:
Precies het hele geloof gewauwel is helemaal neit de reden dat ik PVV gestemd heb

De mijne dus ook niet, Ik ben het wel eens met sommige punten in dat beleid maar het ging mij ook op de punten zoals onderwijs, straffen die zwaar worden, Zorg die beter moet, Meer blauw op straat, hypotheek rente , stufi enzoo

De overige punten zijn redelijk linkse punten en dan had je met een van de linksere partijen dus ook goed uit de voeten gekund.

ChristinaGW

Specials schreef:
LADPR schreef:

Als je voor het onderwijs wilt stemmen moet je eens het programma van D66 lezen...En Rutte zal alleen maar gaan korten op dingen die met studenten te maken hebben hoor, dat hebben we de afgelopen jaren wel gemerkt!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:35

sallandval schreef:
Toch is het een zinnige opmerking van Krumel.

Als je vind dat moslims niet als groep mogen worden beoordeeld moet je niet vervolgens hetzelfde doen met de groep pvv stemmers.

Moslims hebben bepaalde waarden waar schijnbaar niet iedereen in Nederland op zit te wachten. Persoonlijk zou ik een beetje islamisering in dit land helemaal geen slecht idee vinden; een meer traditionele rolverdeling tussen man en vrouw vind ik bijvoorbeeld geen slecht idee. Aan de andere kant is de manier waarop moslims ook vandaag de dag hun waarden opleggen aan mensen niet de manier waarop ik dat zou willen; het is vergelijkbaar met het orthodoxe christendom van weleer... een manier van doen die wij tijdens de verlichting nu juist hebben verworpen. Bovendien ben ik voor een scheiding van kerk en staat; ook dat is in strijd met de Islamitische grondbeginselen.

Dus; wat mij betreft mag een beetje vertraditionalisering van sociaal gedrag best; maar dan graag vrijwillig en niet opgelegd door een geloofsovertuiging die tegelijkertijd ook staatsinrichtelijke ambities heeft.

Ik ben het met jou eens. :)

superwoman

ChristinaGW schreef:
Excuse me? De klimaatverandering viel wel mee?? Ik geloof toch, dat ie nog wel bezig is, het is zelfs net begonnen. Over 50 jaar zullen bepaalde delen van de wereld zo droog zijn dat er geen mensen meer kunnen leven.

Maar dit gebeurde ookal voordat de mens op aarde liep..... vroegah was het klimaat heel grillig.

Ik hoorde eens iemand wat zeggen waar ik best om moest lachen...
"Waarom denken mensen dat ze zoveel invloed kunnen hebben dat ze zo iets ingewikkkelds als het hele klimaat kunnen veranderen."

peer2005

christel1857 schreef:
@peer2005: Ik zeg niet dat jij dat schrijft. Ik zeg alleen dat je een heel achterlijke vergelijking maakt met wilders en een dictatuur. En je bent niet de enige die met mooie woorden gaat lopen gooien, dat doen er wel meer. Dus bij deze: Ik vind het achterlijk.

Laten we het erop houden dat achterlijk een populair PVV woord lijkt te zijn ;) Ik voel me namelijk alles behalve achterlijk. Wilders regeert binnen de PVV met strakke hand. Ben benieuwd hoe het uitwerkt als hij moet gaat samenwerken. Eigenlijk moet hij gewoon in de regering, want in de oppositie blijft het een schenenschopper en neeknikker, en zal het negativisme van zijn aanhangers alleen maar toenemen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:36

fransje23 schreef:
De overige punten zijn redelijk linkse punten en dan had je met een van de linksere partijen dus ook goed uit de voeten gekund.

Nee anders had ik wel op een andere partij gestemt natuurlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:36

Aideen schreef:
Nou, ik vind dit dus een overduidelijk geval van generalisering en 'over één kam scheren' en dus discriminatie. Waar zijn je bronnen over de kosten van een allochtoon? Waar zijn jouw bronnen over dat ze niet meedoen?

cijfers van het CBS:
In 2009 was 11% van de niet-westerse allochtonen werkloos. Daarmee zijn zij bijna drie keer zo vaak werkloos als autochtonen. Onder autochtonen was de werkloosheid 4,0%. Ten opzichte van een jaar eerder nam de werkloosheid in beide groepen toe. In 2008 was 9,0% van de niet-westerse allochtonen werkloos. Onder de autochtonen was dit 3,2%. Ook toen waren niet-westerse allochtonen dus drie maal zo vaak werkloos als autochtonen.

En verder kan je gewoon googlen...

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:37

Cer schreef:
peer2005 schreef:
Ja en zo gaat het dus steeds... De Turken en Marokkanen kwamen ook in eerste instantie naar ons toe om onze K-U-T klussen op te knappen, ze werden met open armen ontvangen, en vervolgens totaal in het diepe gegooid. En nu zijn ze de sjaak en de zondebok. Lekker eerlijk.

En hoe lang geleden was dat?

Weet je dat zelf niet dan?

lillytjuh

Inderdaad Aideen. Ik woon in een redelijk multicultureel dorp. We hebben hier pizzeria's, een halal supermarkt etc... maar die mensen werken dus niet? Ik ken er meer die hard werken dan die thuis op de bank zitten. Ons dorp is intussen ongeveer 50-50. 50% mensen die echt oorspronkelijk nederlands zijn en 50% mensen die van elders komen. Met elders bedoel ik belgie, duitsland, polen maar ook turkije, marokko etc. Ik durf er bijna om te wedden dat er net zoveel nederlandse mensen als allochtone mensen thuis zitten hier. Dus verbeter de wereld en motiveer ALLE mensen om te gaan werken. Al dan niet betaald. Behouden van uitkering maar laten doen van vrijwilligerswerk vind ik een hele goede optie. Een kringloop winkel, de voedselbank, de kinderboerderij, het bejaardenhuis, er zijn ZAT plekken waar vrijwilligers hard nodig zijn. Maar er is niemand die zich ook maar even geroepen voelt zich hier voor in te zetten.

Specials

fransje23 schreef:

Nee, Ik ben het met heel veel punten van de pvv eens, En deels ben ik het ook eens met de zeer rechtse ideeen, Niet allemaal maar ik kan me dr best invinden.
Voor mijn sloot de pvv het beste aan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:38

ChristinaGW schreef:
Ohja, ze hebben ook goede standpunten de PVV, zoals de zorg:

Maar Groenlinks gaat daar nog net even overheen :)

@Monica_1987: Heb jij alle verkiezingsprogramma's gelezen dan? Ik heb de meeste wel gezien, behalve dan die me echt niet aanspraken (TON, SGP)

Ja heb ze allemaal gelezen en ik kan me zelf het meest vinden in PVV.
Daarbij heb ik meer met Wilders dan met de rest van de "hoge pieten" die achter een bureatje zitten te verzinnen en geen vertrouwen in dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen voor ons volk. Denk dat Wilders wel een doener is. Kan er natuurlijk naast zitten maar hij geeft mij meer vertrouwen dan andere.

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:39

Yvette26 schreef:
Schijnbaar niet, anders had je ook niet met deze voorbeelden gekomen??

PVV is juist voor het afschaffen van de BIO-industrie, strengere straffen tegen mishandelaars van dieren, voor een Nederlands Landbouw en Visserijbeleid en ga zo nog maar even door...

En stel je nou eens voor dat een van jullie ouders al jarenlang hard gewerkt hebben, ineens werkloos worden en maar een jaar WW krijgen, terwijl hun toekomstperspectief op een baan nihil is. Wonen in een mooie koopwoning, maar na een jaar moet de woning verkocht worden omdat de WW stopt en ze in de bijstand terecht komen... Dat is wat de meeste linkse partijen willen, en dat vinden jullie WEL democratisch en sociaal??

Ik ben zelf ook niet tegen buitenlanders, maar wel voor strengere straffen in het algemeen, ouderen die krijgen wat ze verdienen in een verz.tehuis, afschaffen van de bio-industrie ed.. Dat waren mij belangrijkste punten en ja, dan kom je bij de PVV uit!

Zodra rechts regeert krijgt niemand een goede bijstand.

En nu ga ik weer aan de studie, groetjes! Lang leve Nederland, prachtig land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:40

Cer schreef:
Aideen schreef:
Nou, ik vind dit dus een overduidelijk geval van generalisering en 'over één kam scheren' en dus discriminatie. Waar zijn je bronnen over de kosten van een allochtoon? Waar zijn jouw bronnen over dat ze niet meedoen?

cijfers van het CBS:
In 2009 was 11% van de niet-westerse allochtonen werkloos. Daarmee zijn zij bijna drie keer zo vaak werkloos als autochtonen. Onder autochtonen was de werkloosheid 4,0%. Ten opzichte van een jaar eerder nam de werkloosheid in beide groepen toe. In 2008 was 9,0% van de niet-westerse allochtonen werkloos. Onder de autochtonen was dit 3,2%. Ook toen waren niet-westerse allochtonen dus drie maal zo vaak werkloos als autochtonen.

En verder kan je gewoon googlen...

Heel goed. En als je nu ook even de redenen googelt waarom allochtonen vaker werkloos zijn dan autochtonen, dan gaat er een wereld voor je open. Pssssssstttt! Ze kunnen er vaak helemaal niks aan doen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:41

Specials schreef:
fransje23 schreef:

waarom moeten mensen maar links stemmen dan??

Wat een 1 richtingsverkeer zeg....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:41

Aideen schreef:
Heel goed. En als je nu ook even de redenen googelt waarom allochtonen vaker werkloos zijn dan autochtonen, dan gaat er een wereld voor je open. Pssssssstttt! Ze kunnen er vaak helemaal niks aan doen.

:(:)

Nou ja, je vraagt om cijfers.. geef ik cijfers is het weer niet goed :?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:42

Wilders wil de rechten van het dier in de grondwet. Vind ik wel een goed punt voor een 'extreem' rechtste partij.

Mensen die de PVV afschilderen als een gevaar voor de samenleving, die hebben het verkiezingsprogramma gewoon niet gelezen.

@Aideen: Als het voor die arme allochtonen toch zo verschrikkelijk is in NL, dan gaan ze toch ergens anders wonen? Werkeloos zijn kun je overal op de wereld hoor, alleen in NL wordt je goed verzorgd als je het bent.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:43

Cer schreef:
Aideen schreef:

:(:)

Nou ja, je vraagt om cijfers.. geef ik cijfers is het weer niet goed :?

:D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:43

christel1857 schreef:
Wilders wil de rechten van het dier in de grondwet. Vind ik wel een goed punt voor een 'extreem' rechtste partij.

Mensen die de PVV afschilderen als een gevaar voor de samenleving, die hebben het verkiezingsprogramma gewoon niet gelezen.

@Aideen: Als het voor die arme allochtonen toch zo verschrikkelijk is in NL, dan gaan ze toch ergens anders wonen? Werkeloos zijn kun je overal op de wereld hoor, alleen in NL wordt je goed verzorgd als je het bent.

Kan eigelijk niets anders dan me aansluiten bij jou mening..