Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:39

Ik snap het ook wel. Maar als je een beetje redelijk nadenkt weet je ook wel dat dit niet gaat werken. Het lijkt me wel dat je toch een beetje nadenkt ookal ben je zo radeloos.. Het zal ook wel een behoorlijk bedrag geweest zijn..

Ik weet niet of ik de man die waarschijnlijk verantwoordelijk is voor de dood van mijn dochter zo'n smak geld daarvoor zou geven. Ik zou niet eens met hem willen praten.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:39

hetverschil tussen de puttense moordzaak is dat hun nooit hebben lopen opscheppen over christel ambosius. Dat zij nooit de ouders hebben afgeperst en dat zij ook nooit betrokken waren bij een tweede moord die in een hotelkamer plaatsvond die op hun naam stond.
Er zijn ontzettend veel toevalligheden in deze zaak, maar de wereld hangt aan elkaar van toevalligheden.
Wat iedereen denkt zou niets uit moeten maken, maar ik vind het heel belangrijk dat de rechtsgang wel op een correcte manier verloopt, want als hij ontschuldig is, laat hem dan maar lopen. Dan zal hij er nu ingeluisd zijn, de volgende keer zal hij zelf ergens in een hotelkamer op de vloer liggen.
Maar als hij schuldig is en ze het dus op een rechtsfout ongeldig zouden moeten verklaren en de bewezen feiten die ze nu hebben dan niet meer rechtsgeldig zijn in een nieuwe zaak. Dan zou het wel heeeel erg zijn dat er weer een moordenaar vrij rond loopt op een vormfout!
Daarom vind ik al deze media informatie die we nu allemaal krijgen ook niet echt een goed plan. En al helemaal niet die filmpjes die nu overal opduiken van zijn arrestatie en verhoor enzo.
Laat deze dingen achter gesloten deuren plaatsvinden en presenteer de feiten op een gepast tijdstip en laat dan iedereen zijn mening vormen. Nu komen er zoveel onzin verhalen de wereld binnen en dan gaan ze straks hun zaak bouwen op "feiten" die helemaal niet kloppen.
Laat de rechtsgang zijn werk doen en mocht deze zijn werk niet doen dan denk ik dat de wereld het wel oplost in dit geval!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:43

Zonnetje81 schreef:
In zekere zin naief als ze geld heeft overgemaakt, ze weet toch zelf ook wel na 100x het verhaal wijzigen dat hij na 5 jaar niet ineens met de waarheid op de proppen komt en de vraag is of hij die wel weet....

Misschien leeft hij wel in een fantasiewereldje 'van horen zeggen'. Je weet het gewoonweg niet zeker.

Hij wou 25.000 dollar, ze heeft een voorschot van 10.000 gegeven (hoewel ik nou weer las dat er over bedragen van 15.000 dollar werd gesproken) en wanneer ze het lichaam zouden vinden zou de rest volgen.
Dus zo naief vind ik het niet. Het is nu 5 jaar geleden en die mensen willen graag zekerheid. Die willen met het rouwproces beginnen en dan denk ik in dat geval dat er genoeg mensen zijn die dat geld daar zeker wel voor over hebben.
Buiten dat was toen de FBI al betrokken bij het zaakje, dus tja, je kan niet zeggen in hoever die hun vinger in de pap hebben!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:43

Tuurlijk is ze radeloos en wanhopig, maar als je logisch nadenkt weet je dat je A: een hoop geld kwijt raakt en B: niks wijzer wordt... Hij zou dom zijn als ie wel iets zegt en ik denk dat het lijk toch al onvindbaar is....dus of hij de waarheid zou spreken kom je nooit achter. Dan is ze blij met een leugen omdat zij denkt dat het de waarheid is...?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:44

LecyTinker schreef:
Zonnetje81 schreef:
In zekere zin naief als ze geld heeft overgemaakt, ze weet toch zelf ook wel na 100x het verhaal wijzigen dat hij na 5 jaar niet ineens met de waarheid op de proppen komt en de vraag is of hij die wel weet....

Misschien leeft hij wel in een fantasiewereldje 'van horen zeggen'. Je weet het gewoonweg niet zeker.

Hij wou 25.000 dollar, ze heeft een voorschot van 10.000 gegeven (hoewel ik nou weer las dat er over bedragen van 15.000 dollar werd gesproken) en wanneer ze het lichaam zouden vinden zou de rest volgen.
Dus zo naief vind ik het niet. Het is nu 5 jaar geleden en die mensen willen graag zekerheid. Die willen met het rouwproces beginnen en dan denk ik in dat geval dat er genoeg mensen zijn die dat geld daar zeker wel voor over hebben.
Buiten dat was toen de FBI al betrokken bij het zaakje, dus tja, je kan niet zeggen in hoever die hun vinger in de pap hebben!

Volgens mij heb ik bedragen van 250.000 gezien op internet...maar dat weet ik niet zeker.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:48

Zonnetje81 schreef:
Tuurlijk is ze radeloos en wanhopig, maar als je logisch nadenkt weet je dat je A: een hoop geld kwijt raakt en B: niks wijzer wordt... Hij zou dom zijn als ie wel iets zegt en ik denk dat het lijk toch al onvindbaar is....dus of hij de waarheid zou spreken kom je nooit achter. Dan is ze blij met een leugen omdat zij denkt dat het de waarheid is...?

dat is makkelijk denken van jou kant. Er is nog een c en d optie ook.
C, dit geld was van de fbi en het aannemen van het geld is al een strafbaar feit op zich. Dus al zou hij het niet gedaan hebben dan zou ik nog de bak in kunnen draaien op afpersing etc.
en D, deze mensen hebben hun dochter op vakantie laten gaan en vervolgens NOOIT meer gezien. Elk beetje hoop dat ze kunnen krijgen nemen ze aan. Want het niet weten is veel erger dan keer op keer teleurgesteld te worden. Ze zullen het zeker wel goed afgewogen hebben deze beslissing en denk zeker niet dat het een naief iets om te doen. Wanhopig op zijn hoogst. Maar het terug vinden van je kind heeft geen grenzen!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:49

De heksenjacht is geopend..imo ogen blijft iemand onschuldig tot tegendeel bewezen is. Ook bij joran, hoe graag we misschien ook anders zouden willen zien.

RoodZonnetje

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:09

Waar hebben jullie dat afpersing verhaal vandaan?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:12

Heino schreef:
Waar hebben jullie dat afpersing verhaal vandaan?

Ik heb het gezien op de Amerikaanse zender ABC, zoals in mijn post aangegeven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:13

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:14

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:15

Mensen zullen nu gaan zeggen ze heeft vast een bloedneus gehad en hij heeft haar geholpen :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:15

Ik vind jullie reacties erg naar Cayenne en Teddy. Het enige wat ik wil is een eerlijk proces. Of hij nou schuldig of onschuldig is. Dit is een beetje kinderachtig.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:17

Net als dat ik het erg naar vind dat er mensen zijn die vinden dat deze jongen zielig is.

Cayenne

Heino schreef:
Ik vind jullie reacties erg naar Cayenne en Teddy. Het enige wat ik wil is een eerlijk proces. Of hij nou schuldig of onschuldig is. Dit is een beetje kinderachtig.

Ik had het helemaal niet over/tegen jou hoor. Ik lees ook op andere fora hele theorieen over de onschuld van Joran, en het valt me op dat sommige mensen hem de hand boven het hoofd blijven houden, ongeacht wat voor feiten er voorbij komen.
Maar ik heb de laatste 2 pagina's nog geeneens teruggelezen, dus het was niet persoonlijk :)

Tallie1979

Cayenne schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/2264223/blo ... joran.html
Er is bloed gevonden van Stephany op het shirt van Joran.
Vinden mensen dat nog steeds toeval??

Komt een Nederlandse jongen bij de Peruaanse Rechter:

"Ik heb het echt niet gedaan hoor meneer de Peruaanse rechter!! :+

Ze hebben haar doodgeslagen in mijn kamer, met mijn tennisracket waar alleen mijn vingerafdrukken opstaan en toen hebben ze ook nog mijn t-shirt gebruikt als dweil..

En ze hebben mij gedwongen om weg te rijden met haar auto en gezegd dat ik de grens over moest gaan naar Chili."

"Maar m'neer de rechter swaaaa, Je weet toch?? Joran doet nooit wat fout, het overkomt mij gewoon en je weet toch dat die bïtches gewoon zomaar dood neervallen??"

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:19

Dat verklaart hetzelfde als de videobeelden.. Hij was erbij.. maar wie zegt dat hij daadwerkelijk haar heeft geslagen? Daar is nog steeds geen bewijs voor..

Ik kan me niet heugen dat iemand hier heeft gezegd dat hij/zij medelijden heeft met Joran?
Ik heb geen medelijden met hem, maar ik vind wel dat hij net zoals alle andere een eerlijke rechtzaak verdiend. Ook denk ik eerder dat hij geestelijke hulp nodig heeft...

Eh.. Tallie.. Nogal logisch dat alleen zijn vingerafdrukken erop staan.. Het is zijn tennisracket.

Ik betwijfel of dit genoeg bewijs gaat zijn voor een veroordeling..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:21

xTamara schreef:
Ik kan me niet heugen dat iemand hier heeft gezegd dat hij/zij medelijden heeft met Joran?

Ja 1 persoon (die het al genuanceerd heeft overigens) en daar blijft men pagina's lang over vallen :z

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:22

xTamara schreef:
Dat verklaart hetzelfde als de videobeelden.. Hij was erbij.. maar wie zegt dat hij daadwerkelijk haar heeft geslagen? Daar is nog steeds geen bewijs voor..

Je kunt het ook omdraaien:
Wie zegt dat hij haar niet heeft geslagen? en hoe valt dat te bewijzen? :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:23

Heino schreef:
xTamara schreef:

Ja 1 persoon (die het al genuanceerd heeft overigens) en daar blijft men pagina's lang over vallen :z

Mensen mogen best medelij hebben met hem, daar zal je mij niet over horen.. :)

Echter, ik heb geen medelijden met hem, eerder met zijn moeder.. Zijn moeder verloor eerst haar man en nu haar kind..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:24

Cayenne schreef:

Niet
Ik betwijfel ook of hier echt iets uit komt, als hij niet bekent..

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:25

Cayenne schreef:
xTamara schreef:

Volgens mij is het nog altijd zo dat je schuld bewezen moet worden, niet je onschuld :)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:25

Cayenne schreef:
xTamara schreef:

Klopt.. Maar zo denkt de rechtgang vaak niet.. Er moet bewijs zijn dat iemand iets wel gedaan heeft ookal wijst het meeste naar hem toe.. Er is pas veroordeling als ze er zeker van zijn dat iemand iets gedaan heeft. Je kan moeilijk zeggen: Ja er is geen bewijs gevonden dat je haar niet hebt geslagen dus je zal dr wel geslagen hebben.. Beetje krom natuurlijk

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:27

Nee, je kunt het niet omdraaien, althans niet bij een eerlijk proces.
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Bovendien gaat het tot nu toe om geruchten van de media, die niet officieel zijn bevestigd.
Zelf denk ik ook wel dat hij het gedaan heeft hoor, maar toch vind ik een eerlijk proces van groot belang. Temeer omdat niemand dan nog achteraf kan zeggen dat hij het niet heeft gedaan.
Het is een kwestie van afwachten tot alle onderzoeken en verhoren zijn afgelopen, pas als dat afgerond is valt er imo een echt oordeel over te vellen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:31

Wolken schreef:
Cayenne schreef:
xTamara schreef:

Volgens mij is het nog altijd zo dat je schuld bewezen moet worden, niet je onschuld :)

Wanneer er zoveel tegen je spreekt, wordt dat ook bij elkaar opgeteld en is 1+1 alsnog gewoon 2 hoor :)