Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:38

CtjeLief schreef:
nogmaas, bekijk de cgb site maar eens, genoeg zaken te vinden.. Onderzoek het zelf maar eens, nogmaals ik verzin geen 'gewonnen zaken' uit mn duim. Ik weet waar ik over praat, het is mijn werk!

En ik verzin geen sportreglementen, want dat is toevallig mijn werk.
Niet een sportbond laat het dragen van hoofd- en halsbedekkende kleding toe, dus ik zeg ronduit dat je onwaarheden schrijft, en het feit dat je uit al die gewonnen zaken niet een voorbeeld kunt geven, bevestigt wat ik beweer.

CtjeLief

Daarom ga ik er ook niet op in.. Ik heb aangegeven waar hij de gevraagde info kan winnen, staan ook enkele van mijn eigen zaken tussen inclusief oordeel waaruit blijkt dat er verboden onderscheid wordt gemaakt op grond van geloofsovertuiging..

jameyskatje

russel schreef:
Hoezo? Een badpak is een normaal kledingstuk. Dat je je schaamt voor je zelf om daar in te lopen, is iets anders. Misschien aan de hand van je figuur. Daar kan ik mee in komen. Maar dat is een andere fiets.

Ik ga ook niet in korte rokjes, flinke decollete, gewoon omdat het mij niet staat en ik mij rot zou schamen :D

normaal. normaal is slechts wat je gewend bent. jij kan niet voor anderen bepalen wat normaal is. jij kan ook niet bepalen waar een ander zich beter bij voelt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:40

MysticTinker schreef:
CtjeLief schreef:
En niet te vergeten hoevaak moslima's worden geweigerd door sportverenigingen, wat 9 van de 10 keer niet gegrond is, dus is het ook niet geheel onlogisch dat moslima's maar voor de individuele sporten kiezen, best ontmoedigend om steeds buitengesloten te worden..

Heb je daar voorbeelden van? Waarom zou dat niet gegrond zijn? Ik kan geen andere redenen bedenken dan voor de kleding, want kleding moet nu eenmaal veilig zijn, en een hoofddoek is niet bij elke sport veilig.

Precies zo is het. Dat is DE reden dat de reglementen het verbieden.

jameyskatje

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:41

bij welke sport is een hoofddoek dan onveilig? is me namelijk nog steeds niet duidelijk

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:42

Springert schreef:

Ik heb geen verstand van sportbonden etc., maar kan het niet zo zijn dat je op recreatief niveau wél hoofddoekjes mag en kan dragen maar op professioneel niveau (waarbij men vaak aan allerlei bonden mee moet doen enzo) niet?

RoodZonnetje

jameyskatje schreef:
bij welke sport is een hoofddoek dan onveilig? is me namelijk nog steeds niet duidelijk

Bij sporten waarbij je met je hoofddoek achter dingen kan blijven haken. Net als met je lange haren.

Anoniem

Misschien nog wel veiliger....geen oren die afgerukt worden door de oorringen, geen haren die ergens verstrikt raken.

Overigens in werksituatie ook wel lekker schoon, geen haren die overal in komen... :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:43

jameyskatje schreef:
Springert schreef:
En als ik aan Nederland denk, dan denk ik aan schooluitjes naar het zwembad, samen op school gymnastieken, sporten op een vereniging met anderen in teamverband, het handen schudden met de andere sekse, het niet-scheiden van mannen en vrouwen en zo zijn er nog veel meer zaken. Dat is hoe Nederland was en hoe ik wil dat het weer wordt.

nogmaals. je bent heel erg bezig met cultuur. heb je al gereageerd in het cultuurtopic? zou namelijk een goede bijdrage kunnen leveren.
laten we niet vergeten dat iedereen een andere interpretatie heeft van holland. dat dit jou gedachte is bij holland betekent niet dat het een feit is.

Dat geldt precies hetzelfde voor jouw gedachte over Nederland, ook dat is geen feit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:43

jameyskatje schreef:
russel schreef:
Hoezo? Een badpak is een normaal kledingstuk. Dat je je schaamt voor je zelf om daar in te lopen, is iets anders. Misschien aan de hand van je figuur. Daar kan ik mee in komen. Maar dat is een andere fiets.

Ik ga ook niet in korte rokjes, flinke decollete, gewoon omdat het mij niet staat en ik mij rot zou schamen :D

normaal. normaal is slechts wat je gewend bent. jij kan niet voor anderen bepalen wat normaal is. jij kan ook niet bepalen waar een ander zich beter bij voelt.

Nou in Nederland is een badpak gelukkig al 50 jaar normaal......de tijd dat we nog in een jurk de zee in gingen is gelukkig al een eeuw geleden....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:44

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:44

jameyskatje schreef:
https://www.capsters.com/

[img]foto[/img]

wat is er onveilig aan?
geen spelden, meerekkend, wapperd niet, ademt goed..

Ah, deze kende ik nog niet :D
Als zo'n ding veilig is vind ik het prima, maar de gangbare hoofddoekjes zijn dat niet :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:45

@russel:
nou in nederland is een badpak tegenwoordig voor een hele grote groep niet normaal. de cultuur hervormt zich en beweegt zich mee. je kan vast blijven houden aan die gedachte of accepteren dat nedelrand veranderd

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:45

jameyskatje schreef:

Bij bijna iedere sport. Als een tegenstander aan je hoofddoek trekt, kun je gestikt worden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:46

Zo heb ik de zaak tegen bijvoorbeeld fit for free gewonnen die dus direct onderscheid maken op grond van godsdienst. Dit is een landelijke zaak geworden, collega's van mij uit andere regio's hebben ook zaken lopen tegen deze sportschool.. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen, maar daarvoor verwijs ik men graag naar de CGB (site) Nu een lopende zaak van een vrouw in burkini die dus (onterecht) is weggestuurd uit een zwembad.. deze zaak is dus ook al bij voorbaat gewonnen omdat het Nederland nu eenmaal verboden is mensen buiten te sluiten om redenen zoals dus bijvoorbeeld geloofsovertuiging..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:46

Heino schreef:
Springert schreef:

Ik heb geen verstand van sportbonden etc., maar kan het niet zo zijn dat je op recreatief niveau wél hoofddoekjes mag en kan dragen maar op professioneel niveau (waarbij men vaak aan allerlei bonden mee moet doen enzo) niet?

maar bij de ol was het ook toegstaan. bij hardlopen, roeien etc.

ik weet het eerlijk gezegd niet. ik heb er alleen nooit problemen mee gehad en ben nooit ergens geweigerd tijdens sport

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:47

CtjeLief schreef:
zwemmen is ook mogelijk in burkini.. Mag ook niet op geweigerd worden.

Mag je geen wedstrijden in zwemmen, dus mag wel degelijk geweigerd worden onder bepaalde omstandigheden.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:47

Ik vind het niet fijn als mijn kind daar les van zou krijgen ,

Dit vind ik alleen kunnen op een islamitische school ,
Die er wat mij betreft ook zo min mogelijk moeten zijn in Nederland .
Gewoon op school leren en thuis geloven .

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:48

Springert schreef:
jameyskatje schreef:
nogmaals. je bent heel erg bezig met cultuur. heb je al gereageerd in het cultuurtopic? zou namelijk een goede bijdrage kunnen leveren.
laten we niet vergeten dat iedereen een andere interpretatie heeft van holland. dat dit jou gedachte is bij holland betekent niet dat het een feit is.

Dat geldt precies hetzelfde voor jouw gedachte over Nederland, ook dat is geen feit.

daar pleit ik toch ook niet voor? ik ben me ervan bewust dat ik nederland op een andere manier zie dan ieder ander. daarom zijn we ook zo lekker uniek.

CtjeLief

Citaat:
Misschien nog wel veiliger....geen oren die afgerukt worden door de oorringen, geen haren die ergens verstrikt raken.

Overigens in werksituatie ook wel lekker schoon, geen haren die overal in komen...

_/-\o_

Gelukkig zien veel mensen tegenwoordig ook de voordelen hier van in..
Met een t-shirt kun je ook iemand verstikken, dus ach.....

RoodZonnetje

Als mensen hun beweringen over wel/niet sporten met hoofddoekjes nu even ondersteunen met bronnen zijn we daar ook weer klaar mee... Dit lijkt me namelijk geen onderwerp om over te kunnen discussiëren omdat ik aanneem dat dit ergens wettelijk vastgelegd is..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:49

Heino schreef:
jameyskatje schreef:
https://www.capsters.com/

[img]foto[/img]

wat is er onveilig aan?
geen spelden, meerekkend, wapperd niet, ademt goed..

Ah, deze kende ik nog niet :D
Als zo'n ding veilig is vind ik het prima, maar de gangbare hoofddoekjes zijn dat niet :)

nee maar ik je gangbare, dagelijkse kleding ga je toch ook niet sporten? ipv een spijkerbroek trek je dan toch ook een sportbroek aan? zo zie ik dat ook met hoofddoeken. moet er niet aan denken om in mijn dagelijkse syntetische hoofddoek te gaan joggen, veel te heet :P dan pak ik liever katoen, minder modieus maar wel lekker ademend en geen naalden

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:49

ik heb al verwezen naar CGB (en dus algemene wet gelijke behandeling) en artikel 1 van de grondwet ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:50

Springert schreef:
jameyskatje schreef:

Bij bijna iedere sport. Als een tegenstander aan je hoofddoek trekt, kun je gestikt worden.

haha die is goed :+
er is wel wat meer voor nodig om te stikken hoor. tegenwoordig is het allemaal elastisch en je trekt het zo kapot als het moet

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:50

CtjeLief schreef:
ik heb al verwezen naar CGB (en dus algemene wet gelijke behandeling) en artikel 1 van de grondwet ;)

Maar mensen zijn lui dus linkjes is makkelijker denk ik :) Kunnen we het weer over het oorspronkelijke onderwerp gaan hebben ;)