PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:39

Toekie schreef:
Idd, ik denk dat het beter is voor de SP maar ik heb enorm met haar te doen! ;(

Ja menselijk is het vreselijk. Maar ze had al veel eerder enige zelfkennis moeten hebben, het is een hard vak.

Gelukkig heeft Van Bommel ook bedankt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:47

Precies, vooral menselijk gezien is het echt een drama voor haar. Ik vind het erg verdrietig om de andere SP'ers zo aangedaan te zien, die Marijnissen!! :oo ;( En ik vind het enorm jammer dat ze compleet verdwijnt uit de Kamer. |(

En nu... Ewout Irrgang (met ander kapsel)? Jan de Wit?
Ik ben benieuwd.

RoodZonnetje

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:58

Tja Marijnissen heeft de SP zo groot gemaakt, lastig om daar tegen op te kunnen boksen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:59

Ik denk dat ze iemand moeten hebben die op normale toon de idealen over kan brengen.
Niet zon drammer, waar links zo bekend om staat.

Ik zie de anderen ook al veranderen op dat punt, vind het ook echt super dat b.v. Wouter zich niet laat verleiden tot gescheld op Balk en Verhagen, terwijl hij daar alle reden toe heeft.

Ik ben heel benieuwd wat er deze 3 maanden nog gaat veranderen.

Ik zag vandaag weer PVV ers die alleen maar kunnen zeggen de gevestigde orde moet maar eens wat gaan doen :\

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:40

Agnes Kant is op dezelfde manier de boot ingegaan als Al Gore indertijd. Triest inderdaad. niet alleen voor haar persoonlijk, maar ook voor degenen die die idealen nastreven. Ze mogen dan niet de mijne zijn, maar op deze manier is de democratie ook niet gediend.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:51

Ik vind dat er ontzettend op de vrouw gespeeld wordt en ben blij dat de SP daar zelf tenminste niet aan meedoet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:58

sarabande schreef:
Ik zag vandaag weer PVV ers die alleen maar kunnen zeggen de gevestigde orde moet maar eens wat gaan doen :\

Volgens mij zijn ze nu in Almere zelf aan zet...... ;) Ik ben erg benieuwd!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:34

Ik ben ook erg benieuwd, vind het ook wel een beetje spannend/eng dat een partij die bij mij zoveel weerstand oproept, in twee gemeentes zo groot is geworden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:39

Opzich ben ik er wel blij mee. Dan kunnen ze laten zien aan Nederland wat ze wel/niet kunnen bereiken waardoor de landelijke verkiezingen misschien wat genuanceerder zullen verlopen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:40

moest wel lachen om de hr. hiddema bij de wered draait door.....hij gaat een verklaring halen bij de dokter dat hij wel goed bij zijn hoofd is...
Omdat alle wilders aanhangers(voorheen LPF'rs)weggezet worden als laagopgeleid,half debiel....wat ik al een aantal pagina's geleden schreef.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:50

Ik wil even in dit topic kwijt:

Hoe wil Almere de hoofddoekjes afschaffen? Dit gaat tegen de grondwet in.

Ik ben tegen het verbieden van hoofddoekjes. Wij hebben hier in Nederland niet alleen vrijheid van meningsuiting maar ook vrijheid van geloof.

Integratie is inderdaad een belangrijk punt. Maar het dwingen van mensen om zich aan te passen is een zeer slechte methode. Integratie gebeurd niet door twee groepen te creeeren. Er worden nu allemaal angsten gezaait die helemaal nergers op gebaseerd zijn.

En als je goed luistert naar andere partijen zie je dat ook andere partijen willen werken aan de integratie. Maar op een eerlijke, niet discriminerende manier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:29

Heino schreef:
Opzich ben ik er wel blij mee. Dan kunnen ze laten zien aan Nederland wat ze wel/niet kunnen bereiken waardoor de landelijke verkiezingen misschien wat genuanceerder zullen verlopen :)

Dat denk ik niet.
Geert is slim heeft als zijn speerpunt de banale zaak over de hoofddoekjes genomen en geen andere partij zowel in Almere als Den Haag gaat daarin mee.
Dus gaat hij naderhand weer jammeren en schelden op de andere partijen (want het ligt altijd aan die ander) dat die hem uitsluiten.
Geert is zo voorspelbaar, hopelijk trappen de anderen daar niet in.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:36

Nee maar als mensen op gemeentelijk niveau zien dat PVV niet zo veel kan bereiken als ze beweren, misschien dat men dan voor de landelijke verkiezingen beseft dat dat hetzelfde zal gaan :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:40

Zou Geert daar dan geen leuke draai aan weten te geven, bijvoorbeeld dat ze door de landelijke verkiezingen te gaan winnen, Grondwetswijzigingen voor elkaar kunnen krijgen om al die dingen wel voor elkaar te gaan krijgen? (niet dat hij een meerderheid daarvoor krijgt, maar dat weten al die mensen die hem geloven misschien niet)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:02

naja een hoop gespeculeer zie ik wel weer (als als)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:16

Tja, verder kunnen we er op dit moment nog niets concreets over zeggen. We moeten afwachten... Maar dan heb je wel bepaalde verwachtingen, die hopelijk ongegrond zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:20

Huh mijn post is weg?
Anyway, Alet, ik denk niet dat mensen (dus niet alleen PVV stemmers voor ik dat gezeik weer over me heen krijg) zo ver door zullen denken :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:22

Alet74 schreef:
Zou Geert daar dan geen leuke draai aan weten te geven, bijvoorbeeld dat ze door de landelijke verkiezingen te gaan winnen, Grondwetswijzigingen voor elkaar kunnen krijgen om al die dingen wel voor elkaar te gaan krijgen? (niet dat hij een meerderheid daarvoor krijgt, maar dat weten al die mensen die hem geloven misschien niet)

Voor een grondwetswijziging is een 2/3 meerderheid nodig, en je moet de eerste kamer ook nog meehebben ( en de koningin ). Zelfs als de PVV de grootste zou worden in de tweede kamer, dan hebben ze nog niemand in de eerste kamer, dus dat zal allemaal zo snel niet gebeuren. Tegen die tijd is het luchtkasteel allang doorgeprikt.

Bovendien is het hoofdoekjesverbod wellicht in strijd met de mensenrechten ( vrijheid van religie ), dus zelfs als de grondwet gewijzigd zou worden zou NL nog voor het Europese Hof moeten komen. Nou kunnen ze daar uitstappen natuurlijk ( ook niet echt aan te raden ), maar de gevolgen daarvan zijn (economisch) zo groot, dat kan zelfs Wilders niet verkopen.

Ik denk meer in het scenario van Sarabande en wil nog even aantekenen dat dit zich nu al aftekent. Ik hoorde dat in Almere de PVV de enige was die niet naar het stadhuis gekomen was tijdens de verkiezingsavond....ze zetten zichzelf bewust apart, nu al.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:52

Ik begreep ook dat ze in Den Haag riepen dat ze de gevestigde partijen helemaal gek gingen maken. Dan denk ik 'welk doel heiligt dat?' Je zou toch denken dat ze constructief mee willen praten over dingen die er spelen en niet iedereen tegen zich in het harnas willen jagen, want daar is niemand bij gebaat. (lost ook niet de dingen op die opgelost moeten worden)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:57

Zesiram schreef:
Alet74 schreef:

Voor een grondwetswijziging is een 2/3 meerderheid nodig, en je moet de eerste kamer ook nog meehebben ( en de koningin ). Zelfs als de PVV de grootste zou worden in de tweede kamer, dan hebben ze nog niemand in de eerste kamer, dus dat zal allemaal zo snel niet gebeuren. Tegen die tijd is het luchtkasteel allang doorgeprikt.

Bovendien is het hoofdoekjesverbod wellicht in strijd met de mensenrechten ( vrijheid van religie ), dus zelfs als de grondwet gewijzigd zou worden zou NL nog voor het Europese Hof moeten komen. Nou kunnen ze daar uitstappen natuurlijk ( ook niet echt aan te raden ), maar de gevolgen daarvan zijn (economisch) zo groot, dat kan zelfs Wilders niet verkopen.

Ik denk meer in het scenario van Sarabande en wil nog even aantekenen dat dit zich nu al aftekent. Ik hoorde dat in Almere de PVV de enige was die niet naar het stadhuis gekomen was tijdens de verkiezingsavond....ze zetten zichzelf bewust apart, nu al.

PVV zet zich helemaal niet af door niet naar het slotdebat te gaan....het waren geen landelijke verkiezingen,maar gemeenteverkiezingen,dat schijnt iedereen even te vergeten.
Dan gaat het niet om bos,van geel,en andere groten maar om de mensen die zich lokaal inzetten.
Maar door de recentelijke val van het kabinet is het iets anders gelopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:05

geerke schreef:
PVV zet zich helemaal niet af door niet naar het slotdebat te gaan....het waren geen landelijke verkiezingen,maar gemeenteverkiezingen,dat schijnt iedereen even te vergeten.
Dan gaat het niet om bos,van geel,en andere groten maar om de mensen die zich lokaal inzetten.

Zesiram schreef:

Meestal ligt een stadhuis in een gemeente

Maar je hebt in zoverre gelijk, ook op het slotkabinet van de landelijke lijsttrekkers kwam Wilders niet opdagen, dat deed hij wel toen hij als landelijke bestuurder zijn partij voor de gemeenteraadsverkiezingen moest promoten

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:13

Maar een hoofddoekje is toch niet een 'symbool van onderdrukking'? Tenminste, in de meeste gevallen niet. Voor een heel aantal Islamitische vrouwen is het zelfs een eigen keuze om hun geloof op deze manier te uiten.

En dan vraag ik me af wat er gebeurt met het (weliswaar waarschijnlijk niet zo grote) aantal Nederlandse vrouwen dat ervoor kiest om de bijwerkingen van de medicijnen tegen hun ziekte te verbergen? Zou de PVV voor deze vrouwen dan weer een uitzondering maken?

Als je het mij vraagt haalt de PVV zichzelf een hoop problemen op de hals met deze hetze tegen het hoorddoekje...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:19

geerke schreef:
[PVV zet zich helemaal niet af door niet naar het slotdebat te gaan....het waren geen landelijke verkiezingen,maar gemeenteverkiezingen,dat schijnt iedereen even te vergeten.

Even goed lezen: ze zijn niet in het stadhuis geweest! Het is goede Hollandse traditie dat partijen ( of in ieder geval de lijsttrekkers ) tijdens de verkiezingsavond zich even laten zien op het stadhuis. Dat gebeurt in alle gemeenten, door alle partijen. Behalve de PVV dus.

Dat slotdebat, daar heb ik het helemaal niet over.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:56

Eigenlijk is het toch wel heel raar he????
Hier in Nederland onstaat een enorme ophef over een eventueel verbod op hoofd doekjes dragen terwijl in steden zoals Istanbul de meiden op de hogere scholen geen hoofd doekje mogen dragen....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:01

Onassa schreef:
Eigenlijk is het toch wel heel raar he????
Hier in Nederland onstaat een enorme ophef over een eventueel verbod op hoofd doekjes dragen terwijl in steden zoals Istanbul de meiden op de hogere scholen geen hoofd doekje mogen dragen....

Wat is daar raar aan? Nederland is een land dat vrijheid heel belangrijk vindt. Zou jij de staatsinrichting van Turkije als model voor Nederland willen?