Toekie schreef:Idd, ik denk dat het beter is voor de SP maar ik heb enorm met haar te doen!
Ja menselijk is het vreselijk. Maar ze had al veel eerder enige zelfkennis moeten hebben, het is een hard vak.
Gelukkig heeft Van Bommel ook bedankt
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Opzich ben ik er wel blij mee. Dan kunnen ze laten zien aan Nederland wat ze wel/niet kunnen bereiken waardoor de landelijke verkiezingen misschien wat genuanceerder zullen verlopen
Alet74 schreef:Zou Geert daar dan geen leuke draai aan weten te geven, bijvoorbeeld dat ze door de landelijke verkiezingen te gaan winnen, Grondwetswijzigingen voor elkaar kunnen krijgen om al die dingen wel voor elkaar te gaan krijgen? (niet dat hij een meerderheid daarvoor krijgt, maar dat weten al die mensen die hem geloven misschien niet)
Zesiram schreef:Alet74 schreef:Zou Geert daar dan geen leuke draai aan weten te geven, bijvoorbeeld dat ze door de landelijke verkiezingen te gaan winnen, Grondwetswijzigingen voor elkaar kunnen krijgen om al die dingen wel voor elkaar te gaan krijgen? (niet dat hij een meerderheid daarvoor krijgt, maar dat weten al die mensen die hem geloven misschien niet)
Voor een grondwetswijziging is een 2/3 meerderheid nodig, en je moet de eerste kamer ook nog meehebben ( en de koningin ). Zelfs als de PVV de grootste zou worden in de tweede kamer, dan hebben ze nog niemand in de eerste kamer, dus dat zal allemaal zo snel niet gebeuren. Tegen die tijd is het luchtkasteel allang doorgeprikt.
Bovendien is het hoofdoekjesverbod wellicht in strijd met de mensenrechten ( vrijheid van religie ), dus zelfs als de grondwet gewijzigd zou worden zou NL nog voor het Europese Hof moeten komen. Nou kunnen ze daar uitstappen natuurlijk ( ook niet echt aan te raden ), maar de gevolgen daarvan zijn (economisch) zo groot, dat kan zelfs Wilders niet verkopen.
Ik denk meer in het scenario van Sarabande en wil nog even aantekenen dat dit zich nu al aftekent. Ik hoorde dat in Almere de PVV de enige was die niet naar het stadhuis gekomen was tijdens de verkiezingsavond....ze zetten zichzelf bewust apart, nu al.
geerke schreef:PVV zet zich helemaal niet af door niet naar het slotdebat te gaan....het waren geen landelijke verkiezingen,maar gemeenteverkiezingen,dat schijnt iedereen even te vergeten.
Dan gaat het niet om bos,van geel,en andere groten maar om de mensen die zich lokaal inzetten.
Maar door de recentelijke val van het kabinet is het iets anders gelopen.
Zesiram schreef:Ik denk meer in het scenario van Sarabande en wil nog even aantekenen dat dit zich nu al aftekent. Ik hoorde dat in Almere de PVV de enige was die niet naar het stadhuis gekomen was tijdens de verkiezingsavond....ze zetten zichzelf bewust apart, nu al.
geerke schreef:[PVV zet zich helemaal niet af door niet naar het slotdebat te gaan....het waren geen landelijke verkiezingen,maar gemeenteverkiezingen,dat schijnt iedereen even te vergeten.
Dan gaat het niet om bos,van geel,en andere groten maar om de mensen die zich lokaal inzetten.
Maar door de recentelijke val van het kabinet is het iets anders gelopen.
Onassa schreef:Eigenlijk is het toch wel heel raar he????
Hier in Nederland onstaat een enorme ophef over een eventueel verbod op hoofd doekjes dragen terwijl in steden zoals Istanbul de meiden op de hogere scholen geen hoofd doekje mogen dragen....