[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:14

purny schreef:
Geert loopt nu ineens te brullen over een hoofddoekjes verbod... Laat die man lekker over de crisis gaan gillen dan is hij nog eens nuttig...

Nou dat is zeker nuttig! Net zoals al die andere politieke partijen hierover aan het schreeuwen zijn en er geen oplossing voor is ;) lekker vernieuwend zeg maar, aansluiten bij die partijen

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:16

Adil18 schreef:
Hoezo discriminatie, de keus licht in eerste instantie bij de allochtoon zelf. Wanneer hij niet integreerd maakt hij zich daarmee vatbaar voor een andere behandeling, in mijn ogen dan.
Discriminatie omdat een niet-westerse allochtoon strenger gestraft wordt dan een autochtoon. Discriminatie = ongelijke behandeling. Lijkt me dat dat toch echt gebeurt bij Wilders.[/quote]
Of vind je van niet, Adil??[/quote]

Een nederlander kan moeilijk uit nederland gezet worden. O:)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:17

Adil18 schreef:
Aranel schreef:
Zag net bij life for you dat de PVV de grootste partij van NL wordt als er nu verkiezingen zijn.. 26 zetels.

*\o/*

*\o/*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:54

vibabu schreef:

En al die mensen die hier geboren zijn maar toch niet-westers allochtoon zijn wel?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:43

Ben weekendje weg geweest, ik heb het topic wel vluchtig doorgelezen en wil nog even hier op reageren...

Adil18 schreef:
Hoezo discriminatie, de keus licht in eerste instantie bij de allochtoon zelf. Wanneer hij niet integreerd maakt hij zich daarmee vatbaar voor een andere behandeling, in mijn ogen dan.

Ik vind het gebruik van het woord ''allochtoon'' in veel gevallen erg vervelend en kort door de bocht. Als één van je ouders in het buitenland geboren is, dan ben je al een allochtoon (zoals ik). Het is erg gemakkelijk om allochtoon dit allochtoon dat te roepen, maar sta even stil bij wat het nou eigenlijk inhoudt.

De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) ‘een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

Adil18: Woon jij in Duitsland en je stemt in Nederland? :)

PVV met 26 zetels de grootse partij van Nederland? :?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:55

het is nog vroeg, bericht sloeg echt nergens op wat ik hier had getypt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:17

Heino schreef:
Heino schreef:
Discriminatie omdat een niet-westerse allochtoon strenger gestraft wordt dan een autochtoon. Discriminatie = ongelijke behandeling. Lijkt me dat dat toch echt gebeurt bij Wilders.

Of vind je van niet, Adil??

Nee, vind ik niet, heel simpel gezegd om het feit dat je een Nederlander imo niet het land uit kan zetten, maar wel in de gevangenis. Buitenlanders die zich hier niet kunnen gedragen kunnen fijn terug. Dat de straf er anders uitziet zegt niets over een ongelijke behandeling.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:21

Toekie schreef:
Ben weekendje weg geweest, ik heb het topic wel vluchtig doorgelezen en wil nog even hier op reageren...

Adil18 schreef:

Ik vind het gebruik van het woord ''allochtoon'' in veel gevallen erg vervelend en kort door de bocht. Als één van je ouders in het buitenland geboren is, dan ben je al een allochtoon (zoals ik). Het is erg gemakkelijk om allochtoon dit allochtoon dat te roepen, maar sta even stil bij wat het nou eigenlijk inhoudt.

Ik vind het erg vervelend dat mensen er vanuit ga dat ik iets roep zonder de betekenins te weten. Die weet ik namelijk wel. Officieel ben ik namelijk zelf ook een allochtoon....En laat ik nou helemaal niks tegen die benaming hebben. Niet in Nederland en niet in Duitsland.

Toekie schreef:

Natuurlijk. Ik ben Nederlandse. Studeer en werk ook in Nederland, dus waarom niet stemmen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:22

Heino schreef:
vibabu schreef:

En al die mensen die hier geboren zijn maar toch niet-westers allochtoon zijn wel?

De tweede generatie bedoel je hier mee?

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:20

Geen idee of dat dan tweede generatie is. Maar op het moment dat één van je ouders hier niet geboren is maar jíj wel zou je dus het land al uitgezet kunnen worden. Leuk, uit je gebóórteland notabene.

En vind je nu werkelijk dat het land uitgezet worden en in Nederland een straf uitzitten gelijkwaardige straffen zijn???

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:27

Heino schreef:
Geen idee of dat dan tweede generatie is. Maar op het moment dat één van je ouders hier niet geboren is maar jíj wel zou je dus het land al uitgezet kunnen worden. Leuk, uit je gebóórteland notabene.

En vind je nu werkelijk dat het land uitgezet worden en in Nederland een straf uitzitten gelijkwaardige straffen zijn???

Hoezo...Dat is helemaal niet het geval! Noem mij het partijpunt waar Wilders daarvoor pleit.... :?

Gelijkwaardig, ja, absoluut. Je kunt een Nederlander niet uit zijn land zetten...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:31

Dus, met al je hebben en houden wat je hier opgebouwd hebt, al je contacten en investering in de Nederlandse taal.. blijken niets waard te zijn omdat je teruggestuurd wordt naar je land van herkomst. Dat vind je werkelijk te vergelijken met iemand die hier in de cel gegooid wordt, na 5 jaar weer vrij komt en nog steeds vrienden en familie hier heeft???????

En laat ik mezelf maar wéér gaan herhalen...
Citaat:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:50

Heino schreef:
Dus, met al je hebben en houden wat je hier opgebouwd hebt, al je contacten en investering in de Nederlandse taal.. blijken niets waard te zijn omdat je teruggestuurd wordt naar je land van herkomst. Dat vind je werkelijk te vergelijken met iemand die hier in de cel gegooid wordt, na 5 jaar weer vrij komt en nog steeds vrienden en familie hier heeft???????

En laat ik mezelf maar wéér gaan herhalen...
Citaat:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit

Laat ik mezelf maar weer herhalen: Dat heeft Wilders niet voor ogen (betreffend de niet-westerse allochtonen die hier geboren zijn en andere allochtonen die in bezit zijn van een Nederlands paspoort):

Citaat:
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid vindt dat alle criminele migranten, die niet de Nederlandse nationaliteit bezitten, na het plegen van een misdrijf binnen de eerste 10 jaar van hun verblijf in Nederland, hun verblijfsrecht moeten verliezen!

Bron: www.pvv.nl

En Nederlander kun je niet uit zijn eigen land zetten...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:59

En wat dan als je twee nationaliteiten hebt? Dus dubbel paspoort?

Lekker stom (of juist heel slim?) om zoveel verwarring te zaaien rondom zijn precieze standpunten (al lijkt me die opzich wel duidelijk na al die negatieve media-uitlatingen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:26

Met de PVV aan de macht bereik je veel zeg... (niet dus) Ik ben echt niet anti PVV omdat ik SP'er ben maar ik hoop serieus niet dat die man aan de macht komt. Ben er ook haast van overtuigd dat dat niet zal gebeuren...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:39

Adil18 schreef:
Ik vind het erg vervelend dat mensen er vanuit ga dat ik iets roep zonder de betekenins te weten. Die weet ik namelijk wel. Officieel ben ik namelijk zelf ook een allochtoon....En laat ik nou helemaal niks tegen die benaming hebben. Niet in Nederland en niet in Duitsland.

Ik heb ook niets tegen die benaming, mits die wel in de ''juiste context'' gebruikt wordt.

Toekie schreef:

Adil18 schreef:
Natuurlijk. Ik ben Nederlandse. Studeer en werk ook in Nederland, dus waarom niet stemmen?

In het kader van de PVV visie wel een beetje de omgekeerde wereld. Iemand zonder Nederlands paspoort die bijv. 20 jaar in Nederland woont en werkt wordt het laatste beetje stemrecht (gemeenteraad) ontnomen. Maar iemand die over de grens woont mag wel in voormalig thuisland stemmen?
Woonachtig in buitenland en in Nederland stemmen = toegestaan
Woonachtig in Nederland en buitenlands paspoort = niet toegestaan

Hoezo krom.

Adil18 schreef:
Gelijkwaardig, ja, absoluut. Je kunt een Nederlander niet uit zijn land zetten...

En dús is het niet gelijkwaardig. Het feit dat je Nederlanders niet uit het land kunt zetten, is juist een reden om een straf te bedenken die voor iedereen uitvoerbaar is.

Adil18 schreef:
Laat ik mezelf maar weer herhalen: Dat heeft Wilders niet voor ogen (betreffend de niet-westerse allochtonen die hier geboren zijn en andere allochtonen die in bezit zijn van een Nederlands paspoort):

Citaat:
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid vindt dat alle criminele migranten, die niet de Nederlandse nationaliteit bezitten, na het plegen van een misdrijf binnen de eerste 10 jaar van hun verblijf in Nederland, hun verblijfsrecht moeten verliezen!

Bron: http://www.pvv.nl

Idd, wat een verwarring! Ik zie op pvv.nl ook staan mensen met dubbele nationaliteit?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:09

Toekie schreef:
Ik heb ook niets tegen die benaming, mits die wel in de ''juiste context'' gebruikt wordt.

Dat vind ik altijd lastig. Sommige Turken zijn bijvoorbeeld beledigd wanneer ik ze een 'Turk' noem...Maar ja, het zijn toch echt Turken...Jammer dat overal meteen een negatieve betekenis aan wordt gehangen....Beetje het Londsdale-effect...De makker van Londsdale had echt niet de bedoeling dat zijn merk met rechtsextremisme verbonden wordt...

Toekie schreef:
In het kader van de PVV visie wel een beetje de omgekeerde wereld. Iemand zonder Nederlands paspoort die bijv. 20 jaar in Nederland woont en werkt wordt het laatste beetje stemrecht (gemeenteraad) ontnomen. Maar iemand die over de grens woont mag wel in voormalig thuisland stemmen?
Woonachtig in buitenland en in Nederland stemmen = toegestaan
Woonachtig in Nederland en buitenlands paspoort = niet toegestaan

Hoezo krom.

Vind ik niet. Ik ben in Nederland geboren en heb er twintig jaar gewoond. Ik studeer en werk nog steeds in Nederland, dus wat dat betreft gaat de Nederlandse politiek mij nog zeer veel aan. Nog een reden voor mij om op de PVV te stemmen: Hun partijpunten wat betreft onderwijs en de verbetering daarvan staan me zeer aan..!

Stemmen in Duitsland mag ik niet. Daarvoor moet ik langer in Dld wonen. Zo is dat in Nederland ook...Je moet eerst een aantal jaren legaal in Nederland gewoond hebbben voordat je mag stemmen. Dat zijn nu eenmaal de regels.

Toekie schreef:
En dús is het niet gelijkwaardig. Het feit dat je Nederlanders niet uit het land kunt zetten, is juist een reden om een straf te bedenken die voor iedereen uitvoerbaar is.

Je hebt als allochtoon nou eenmaal niet van begin af aan dezelfde rechten als een Nederlander, denk aan stemmen. Het lijkt me logisch dat de behandeling van mensen ook anders is. Toch is dat imo geen discriminatie...Als ik kijk naar de vele praktijkvoorbeelden op de site van de PVV zie ik echt in waarom deze regels gemaakt moeten worden, er is helaas al te veel misbruik van gemaakt...

Toekie schreef:
Idd, wat een verwarring! Ik zie op pvv.nl ook staan mensen met dubbele nationaliteit?

Ja, inderdaad..... *gaat even verder kijken/zoeken/vergelijken*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:11

Net was er een debat op Ned.1 en wie won het debat?
Wilders uiteraard.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:12

Adil18 schreef:
Je hebt als allochtoon nou eenmaal niet van begin af aan dezelfde rechten als een Nederlander, denk aan stemmen. Het lijkt me logisch dat de behandeling van mensen ook anders is. Toch is dat imo geen discriminatie...Als ik kijk naar de vele praktijkvoorbeelden op de site van de PVV zie ik echt in waarom deze regels gemaakt moeten worden, er is helaas al te veel misbruik van gemaakt...

Wanneer je groepen op basis van etniciteit anders gaat behandelen is dat discriminatie.

Gohya: hoe werd de "winnaar" vastgesteld dan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:14

"Heino" in % van het publiek dat aanwezig was.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:15

Wie was het publiek?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:16

Heino schreef:
Adil18 schreef:

Wanneer je groepen op basis van etniciteit anders gaat behandelen is dat discriminatie.

Regels als dat je niet meteen mag stemmen zijn er ander al heeeeeeeeeul erg lang hoor :?

Maar goed, het is in mijn ogen geen discriminatie, jij vindt van wel...Daar zullen we het nooit over eens zijn, heb daar gewoon een andere kijk op ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:18

Het publiek waren gewone mensen,mensen die er aanwezig wilde zijn zoals in wel meer programma's op tv.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:21

Adil18 schreef:
Maar goed, het is in mijn ogen geen discriminatie, jij vindt van wel...Daar zullen we het nooit over eens zijn, heb daar gewoon een andere kijk op ;)

Het is volgens van dale discriminatie. Maargoed, prima dat jij je eigen woordenboek creert. Het discussieert alleen niet erg handig wanneer niet iedereen dezelfde definities hanteert.

Ok Goyha, bizar!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:21

Je kon stemmen via eenvandaag.nl. Maar ik kon er niet opkomen.