Toekie schreef:Ik heb ook niets tegen die benaming, mits die wel in de ''juiste context'' gebruikt wordt.
Dat vind ik altijd lastig. Sommige Turken zijn bijvoorbeeld beledigd wanneer ik ze een 'Turk' noem...Maar ja, het zijn toch echt Turken...Jammer dat overal meteen een negatieve betekenis aan wordt gehangen....Beetje het Londsdale-effect...De makker van Londsdale had echt niet de bedoeling dat zijn merk met rechtsextremisme verbonden wordt...
Toekie schreef:In het kader van de PVV visie wel een beetje de omgekeerde wereld. Iemand zonder Nederlands paspoort die bijv. 20 jaar in Nederland woont en werkt wordt het laatste beetje stemrecht (gemeenteraad) ontnomen. Maar iemand die over de grens woont mag wel in voormalig thuisland stemmen?
Woonachtig in buitenland en in Nederland stemmen = toegestaan
Woonachtig in Nederland en buitenlands paspoort = niet toegestaan
Hoezo krom.
Vind ik niet. Ik ben in Nederland geboren en heb er twintig jaar gewoond. Ik studeer en werk nog steeds in Nederland, dus wat dat betreft gaat de Nederlandse politiek mij nog zeer veel aan. Nog een reden voor mij om op de PVV te stemmen: Hun partijpunten wat betreft onderwijs en de verbetering daarvan staan me zeer aan..!
Stemmen in Duitsland mag ik niet. Daarvoor moet ik langer in Dld wonen. Zo is dat in Nederland ook...Je moet eerst een aantal jaren legaal in Nederland gewoond hebbben voordat je mag stemmen. Dat zijn nu eenmaal de regels.
Toekie schreef:En dús is het niet gelijkwaardig. Het feit dat je Nederlanders niet uit het land kunt zetten, is juist een reden om een straf te bedenken die voor iedereen uitvoerbaar is.
Je hebt als allochtoon nou eenmaal niet van begin af aan dezelfde rechten als een Nederlander, denk aan stemmen. Het lijkt me logisch dat de behandeling van mensen ook anders is. Toch is dat imo geen discriminatie...Als ik kijk naar de vele praktijkvoorbeelden op de site van de PVV zie ik echt in waarom deze regels gemaakt moeten worden, er is helaas al te veel misbruik van gemaakt...
Toekie schreef:Idd, wat een verwarring! Ik zie op pvv.nl ook staan mensen met dubbele nationaliteit?
Ja, inderdaad..... *gaat even verder kijken/zoeken/vergelijken*