Vjestagirl schreef:En wie zijn wij om vanuit ons lekker warme Nederlandje te roepen dat ze het anders moeten doen?
En wie zijn wij om onze ogen te sluiten voor de gruwelijke onrechten die vrouwen worden aangedaan door een traditie binnen een cultuur.
Onderdrukking, mishandeling, besnijdenis, eremoord. Ach, het is een ver-van-m'n-bed show en ze weten tenslotte niet beter. Misschien zijn die vrouwen wel héél gelukkig?
Ik persoonlijk denk niet dat geweld en angst een mens nu zo gelukkig maken. Ik denk dat deze vrouwen zich geschikt hebben in hun lot, omdat ze niet beter weten en de kracht en moed niet hebben om zich ertegen te verzetten.
Helaas kan ik persoonlijk aan deze wantoestanden in deze landen ver weg geen einde maken. Daar ben ik me van bewust. Maar ik weiger om m'n ogen ervoor te sluiten en om me ervan af te wenden.
Alles wat ik kan doen is mensen ervan bewust te maken dat deze wantoestanden gebeuren. Alles wat ik kan doen is mensen te vragen er eens over na te denken en er eens over te lezen. Er zijn massa's boeken geschreven door moslima's waarin zij vertellen over hun leven. Vrouwen die nog steeds Moslima zijn, omdat zij in de goedheid van hun geloof geloven maar vertellen over de onrechtvaardigheden die hun zijn aangedaan in naam van dat geloof. Vrouwen die wél de kracht en de moed hebben gehad om zich te verzetten tegen zo'n leven.
Menino schreef:Maar denk je niet dat juist door het verbieden van een burka, het tolerante karakter van Nederland in gevaar komt?
Misschien moet Nederland juist eens aangeven dat er een grens aan ons tolerante karakter is?
Misschien moet Nederland eens aangeven dat we een héél duidelijk standpunt aannemen tov. vrouwenonderdrukking? Dat in Nederland een vrouw gelijkwaardig aan een man is met dezelfde rechten en plichten. Dat Nederland een vrouw respecteerd om wie ze is en dat ze zich daarom mag laten zien en zich niet hoeft te bedekken.
Menino schreef:Tenslotte denk ik niet dat het accepteren van een Burka een risico zal veroorzaken omtrent de acceptatie van extremistische gebruiken die wel echt een gevaar zullen zijn voor de Nederlandse cultuur. (Wat een lange zin

)
Zodra er iemand (vanuit z'n geloof of niet..) oproept tot het stenigen van mensen ofzo, mogen ze zo iemand wat mij betreft opsluiten.
Maar in welk opzicht denk je dat het verbieden van een burka een gunstige invloed gaat hebben op Nederland...?
Wat versta jij onder extremistische gebruiken? Steniging gebeurt hier gelukkig niet.
Maar wat dacht je van mishandeling (een man mag zijn vrouw slaan als ze ongehoorzaam is), van kidnapping van kinderen omdat een kind altijd aan de vader wordt toegewezen volgens het Islamitische geloof, het uithuwelijken van meisjes tegen hun zin, besnijdenis van meisjes en eremoord (beide cultuur, geen geloof maar wél voortkomend uit de nomen en waardes binnen dat geloof.)
Dit alles is niet enkel een ver-van-m'n-bed show hoor. Het gebeurt hier óók. En gelukkig wordt het bestraft áls het bewezen kan worden.
Nederland moet gewoon eens een standpunt innemen. Een héél duidelijk standpunt tégen onderdrukking van de vrouw. En alhoewel veel vrouwen zeggen dat het hun eigen keuze is om zich te bedekken; het ís het niet.

Het wordt hun opgelegd door hun geloof en de mannen van hun geloof; ze moeten zich bedekken opdat de man niet in verleiding komt. Ze verdienen geen enkel respect als ze zich niet bedekken (ze zijn dan niet beter dan ons frivole 'westerlingen') en het paradijs is dan niet voor hun weggelegd.
Als je dan ook nog weet dat dit leven voor een Islamgelovige slechts een proef is waarin ze moeten bewijzen dat ze het Paradijs waard zijn (dáár gaat het om: het eeuwige leven in het Paradijs), vertel mij dan eens welke vrije keuze een Moslima heeft?
Als er in de Koran geschreven stond dat een vrouw zich mág bedekken als zij dat wenst om te laten zien dat zij een Moslima is en dat het Paradijs open staat voor zowel bedekte als onbedekte vrouwen had je mij niet gehoord. Dan was het gewoon een uiting van het geloof geweest; de een draagt een kruisje, de ander een Burka/hoofddoek.