Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:29

gohya schreef:
Inhoudelijke argumenten?
Mijn grootste reden is wat ik net al zei:Hij heb lef en durft te praten.Helaas kan hij het niet alleen beslissen,dus kan er weinig van terecht komen wat hij wil.En de dingen die ik met hem eens ben,sorry die houd ik voor mezelf.Ben al te vaak voor racist uit gemaakt.

Hij heb lef en durf, ja makkelijk met 6 man door de belastingbetaler betaald om hem heen, terwijl zijn aanhang anderen bedreigen

Maar het gaat niet om in de rondte banketstaaf, voor ieder uitspraak moet je in de politiek een oplossing kunnen bieden, ook als je nog niets in te brengen hebt, hetgeen hij trouwens wel heeft alleen heeft hij nog nooit een zinnige motie ingediend. Dus je bent het eens met zijn moslim fobie, zielig hoor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:32

sarabande schreef:
Dus je bent het eens met zijn moslim fobie, zielig hoor.

Hmmm ik vind mensen die bang voor moslims zijn (of ze haten of wat dan ook) niet persé zielig. Ja, vanuit het opzicht dat ze een stuk prachtige cultuur missen, maar niet omdat ik ze stom vind ofzo :)

gohya

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:44

Ik ben helemaal niet tegen moslims,heb ik dat gezegd dan?
Ik ben het niet met moslims eens,maar dat wil niet zeggen dat ik tegen ze ben.
Ik vind alleen dat wij ons niet aan de moslims moeten aanpassen,zij zijn in ons land dus passen zij zich aan ons aan.En hun regels zijn regels uit hun land/geloof,dan kunnen ze niet eisen dat wij alles moeten aanpssen aan hun geloof.Dan moeten ze terug gaan naar hun eigen land,daar zijn hun regels en geloof wel van toepassing.Ze mogen zich niet aan onze cultuur aanpassen?dan is er maar 1 oplossing;dat ze terug gaan naar het land waar ze wel die cultuur hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:52

1. Passen wij ons aan Moslims aan?
2. Eisen Moslims dat wij alles aan passen aan hun geloof?
3. Van wie mogen ze zich niet aan onze cultuur aanpassen?
4. Kan je werkelijk geen alternatieven bedenken?
5. Is het menswaardig anderen je land uit te schoppen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:59

Sorry,hier heb ik nu effe geen zin in om antwoorden te geven.
Ik geef alleen mijn mening en hoef daar geen tekst en uitleg voor te geven.
Ik ben en blijf aanhanger van Wilders,ongeacht wat anderen ervan vinden.
En ik denk dat Wilders helaas de verkiezingen niet zal halen.
Hier laat ik het bij,of je me nu laf of zwak vind.Prima.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:02

Ik vind je niet laf of zwak, ik vind het wel opvallend. Omdat vrijwel iedere Wilders-stemmer die hier in het topic geweest is, inhoudelijk niet kon beargumenteren waarom wat Wilders wil het juiste is. Dan snap ik dus niet waarom je dan op Wilders stemt, en dat wil ik wel graag begrijpen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:14

applaus voor Heino. kan het zelf niet beter zeggen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:20

Heino.
Dit is ook niet te begrijpen voor mensen die tegen Wilders zijn.
Hoeft ook niet hoor,ik begrijp ook niet alles.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:35

gohya schreef:
Inhoudelijke argumenten?
Mijn grootste reden is wat ik net al zei:Hij heb lef en durft te praten.Helaas kan hij het niet alleen beslissen,dus kan er weinig van terecht komen wat hij wil.En de dingen die ik met hem eens ben,sorry die houd ik voor mezelf.Ben al te vaak voor racist uit gemaakt.

Vind het raar dat je er niet verder op in wilt gaan! als je zoveel geloof hebt in wilders en je bent het met hem eens, kan je toch wat inhoudelijker zijn. Ik denk dat je dat niet doet omdat je zelf denkt dat het niet pluis is!
Dat mensen jou voor racist uit zouden maken, zou jou toch niet uit moeten maken - want het is jou mening, jou geloof in wilders!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:43

Ik ga er niet verder op in,omdat ik helemaal geen zin heb nu in discussies.Niet dat ik ze wil ontwijken hoor,maar me hoofd staat er nu niet naar.En dat meen ik echt,is geen smoesje.
Wilde alleen in dit topic zeggen dat ik vóór Wilders ben,en dat hij helaas de verkiezingen niet zal halen [denk ik].

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:49

gohya schreef:
Heino.
Dit is ook niet te begrijpen voor mensen die tegen Wilders zijn.
Hoeft ook niet hoor,ik begrijp ook niet alles.

Hmm ik kan wel indenken waarom mensen bepaalde ideeën van Wilders aanhangen hoor, absoluut. Ik snap bijvoorbeeld best dat mensen Moslims die zich niet aan de Nederlandse wet houden na drie keer overtreden het land uit willen zetten. Alleen, ik vind dat ethisch en praktisch niet kunnen. Ethisch niet omdat een mens een mens blijft wat hij ook doet, en praktisch niet omdat je mensen niet zomaar een enkeltje Moslimland kan geven :)
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 10-11-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:51

Herman van Veen heeft gelijk.
Ik vind ook dat de partij van Wilders een aantal opvallende overeenkomsten heeft met de NSB (van vóór de oorlog)
-1 Ferme taal over aanpakken van problemen
-2 We geven 1 groepering de schuld van die problemen
-3 We zijn niet democratisch maar de leider van de partij bepaalt alles in zn eentje.
-4 Wie zich tegen uitspreekt, zoals Herman van Veen, wordt bedreigd.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:57

Hmm moet ik je toch tegen spreken beantsje. Ik ben zelf ontzettend tegen Wilders en de PVV, maar de partij zelf heeft Herman v Veen toch niet bedreigd?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:59

"Geloof" is een groot woord geloven doe je in boedha, Jezus of Allah. Een mening als die van Wilders kan je delen en helaas kan dat niet altijd publiekelijk geuit worden. Is dit niet tevens direct de reden waarom er zoveel Wilders stemmers zijn??? want als je de cijfers uitspreek over bijvoorbeeld criminaliteit onder allochtonen dat dit gemiddeld 90% hoger ligt dan de autochtoon krijg je de stempel "racist". Heb je kritiek over het feit dat bijvoorbeeld mohammed in Turkije 2 kinderen rond heeft lopen en hier in aanmerking komt voor kinderbijslag voor deze kinderen dat direct naar Turkije word overgemaakt ben je "racist". Als je helemaal extreem rechts over wil komen zeg je er nog bij: Kinderbijslag STOP, en stop dit geld in ONZE ouderen die uit de tijd komen dat ze bloembollen moesten eten om te overleven en nu in luiers rond moeten lopen omdat er geen geld is voor zorg. Om even in te gaan op Heino zijn opmerking dat Wilders zijn wil het juiste is, is dit niet per persoon verschillend? Ik kan mij goed voorstellen namelijk als ik in "mohammed" zijn schoenen zou staan dat dit absoluut niet de juiste beslissing is! Dit is de hot item die ik behandeld heb namelijk het allochtonen beleid in Nederland. PVV/Wilders zegt wat veel mensen denken en wat jaren lang onder stoelen en banken is geschoven. Tevens gaan er ook veel mensen uit van de media iets dat de media wilt voorschotelen moet hot zijn. Is het namelijk boeiend als een Dion Graus van de PVV verteld dat de PVV tegen het slachtkippen beleid is? Neen, daarom vind ik het ook jammer dat mensen zich niet verdiepen in een partij als deze maar brullen wat ze zien via de media.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:01

Chrisje92 schreef:
Hmm moet ik je toch tegen spreken beantsje. Ik ben zelf ontzettend tegen Wilders en de PVV, maar de partij zelf heeft Herman v Veen toch niet bedreigd?

De partij zelf misschien niet, althans niet officieel, maar vele aanhangers ervan wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:02

Debgizmo: ik vind iemand pas een racist als diegene bepaalde groepen op basis van geloof/ras anders behandelt dan de gemiddelde groep.

Ik zeg overigens niet dát Wilders het juiste is, dat vinden Wilders-stemmers ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:02

beantsje schreef:
Chrisje92 schreef:

De partij zelf misschien niet, althans niet officieel, maar vele aanhangers ervan wel.

keurt de pvv dit goed?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:03

Heino schreef:
Debgizmo: ik vind iemand pas een racist als diegene bepaalde groepen op basis van geloof/ras anders behandelt dan de gemiddelde groep.

maar waarin blijkt dan dat ze anders worden behandeld?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:04

DebGizmo schreef:
Heino schreef:

Jij hebt het hier over allochtonen, Wilders heeft het uitsluitend over moslims.
Niet alle moslims zijn allochtoon, en zeker niet alle allochtonen zijn moslim!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:04

Wilders wil Moslims strenger straffen, dat bedoel ik oa met ongelijk behandelen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:07

Citaat:

Citaat:
Jij hebt het hier over allochtonen, Wilders heeft het uitsluitend over moslims.
Niet alle moslims zijn allochtoon, en zeker niet alle allochtonen zijn moslim!

Dan pas ik mijn vraag aan, Waaruit blijkt dat moslims anders behandeld worden volgens Wilders?
Dit bedoel ik overigens dus met het feit wat de media wilt laten zien.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:08

Wilders wil een immigratiestop uitsluitend voor moslims, niet voor andere buitenlanders. Lijkt mij toch discriminatie obv geloof

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:09

Heino schreef:
Wilders wil Moslims strenger straffen, dat bedoel ik oa met ongelijk behandelen.

Wilt Moslims strenger straffen? Graag zou ik dit willen zien waar hij dit gezegt heeft. Hij wilt uberhaupt de straffen zwaarder hebben niet alleen voor Moslims maar voor geheel Nederland.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:12

beantsje schreef:
Wilders wil een immigratiestop uitsluitend voor moslims, niet voor andere buitenlanders. Lijkt mij toch discriminatie obv geloof

Zijn Polen ook Moslims? Ongetwijfeld dat er ook Polen zijn die tot de moslim gemeenschap zijn aangesloten maar ook voor o.a. de Polen word de grens gesloten. Dus voor alleen Moslims is niet waar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:12

DebGizmo schreef:
"Geloof" is een groot woord geloven doe je in boedha, Jezus of Allah. Een mening als die van Wilders kan je delen en helaas kan dat niet altijd publiekelijk geuit worden. Is dit niet tevens direct de reden waarom er zoveel Wilders stemmers zijn??? want als je de cijfers uitspreek over bijvoorbeeld criminaliteit onder allochtonen dat dit gemiddeld 90% hoger ligt dan de autochtoon krijg je de stempel "racist". Heb je kritiek over het feit dat bijvoorbeeld mohammed in Turkije 2 kinderen rond heeft lopen en hier in aanmerking komt voor kinderbijslag voor deze kinderen dat direct naar Turkije word overgemaakt ben je "racist". Als je helemaal extreem rechts over wil komen zeg je er nog bij: Kinderbijslag STOP, en stop dit geld in ONZE ouderen die uit de tijd komen dat ze bloembollen moesten eten om te overleven en nu in luiers rond moeten lopen omdat er geen geld is voor zorg. Om even in te gaan op Heino zijn opmerking dat Wilders zijn wil het juiste is, is dit niet per persoon verschillend? Ik kan mij goed voorstellen namelijk als ik in "mohammed" zijn schoenen zou staan dat dit absoluut niet de juiste beslissing is! Dit is de hot item die ik behandeld heb namelijk het allochtonen beleid in Nederland. PVV/Wilders zegt wat veel mensen denken en wat jaren lang onder stoelen en banken is geschoven. Tevens gaan er ook veel mensen uit van de media iets dat de media wilt voorschotelen moet hot zijn. Is het namelijk boeiend als een Dion Graus van de PVV verteld dat de PVV tegen het slachtkippen beleid is? Neen, daarom vind ik het ook jammer dat mensen zich niet verdiepen in een partij als deze maar brullen wat ze zien via de media.

90% is ver van de waarheid. Graus kan tegen slachtkippen zijn, maar heeft hij een oplossing??? Waarom mag iemand die hier werkt en belasting betaald geen kinderbijslag hebben??? En wat heeft dat in hemelsnaam met het eten van bloembollen te maken

Dit is pure retoriek dat mensen dit soort bullshit geloven en als zoete koek slikken en napraten kan ik niet berijpen.

Dat Wilders zegt wat mensen denken lijkt me ook bezijden de waarheid, ten eerste was Pim de eerste die, heel wat slimmer, dingen aan de kaak stellen, ten tweede nemen de meest mensen die denken niet zomaar alles aan. Wilders zegt wat mensen in de kroeg zeggen en zoals Theo Maassen vanavond al zei hoe kan het dat mensen in zon welvarend land als Nederland zo vreselijk ontevreden zijn en zo gemakkelijk bang te maken.

Als je echt geinteresserd bent, stel dan eens vragen aan Wilders over wat hij bedoelt en hoe hij dat gaat oplossen, dat lijkt me een stuk zinniger dan deze onzin verkondigen.