Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hypofocus schreef:Ik denk dat 't komt omdat bokt best hoog scoort op google, en er in die topics vaak netjes het ras enzo erbij staat.
Als je dan zoekt op "arabier" of "lusitano", kun je dus via google op die foto's terecht komen die op bokt staan.
Hilda79 schreef:Dat zou wel kunnen verklaren waarom er zeer weinig foto's van mij te vinden zijn op HT. Maar de foto's die van mij te vinden zijn op HT, althans van 3 tal paardjes, tot op heden zijn gekocht door klanten van mij.Ik gooi even een gedachte in deze discussie waar ik al een tijdje mee loop.
Telkens als ik linken aan klik naar plekken waar foto's staan die onrechtmatig verkregen zijn dit veelal foto's die hier op bokt ooit in een topic hebben gestaan.
Persoonlijk heb ik de laatste tijd(en) hier geen foto's laten zien en hé ik moet heel goed zoeken om iets van mij te vinden op bijvoorbeeld HT. Datgene van mij wat dan gebruikt is is oud materiaal wat zelfs nooit mijn website heeft gehaald.
We (fotografen die dit misbruik niet willen) zouden hier eens een test mee kunnen houden.
Hypofocus schreef:Tja, toch zet google naast 't plaatje waar ze op klikken dat de betreffende foto mogelijk beschermd is.
En de site waar de foto op staat, wordt er ook gewoon onder geopend, dus het is een kleine moeite om met je ogen even naar beneden te kijken en daar direct al de "niet kopiëren" teksten te zien staan...
Maar die slaat men liever over
Hypofocus schreef:@Marjoow: Subli is een vaste klant van me. Bijna alle foto's in hun reclame folders, kalenders en op de website zijn door mij gemaakt
@Fiffill: En stockphotos zijn ook inderdaad niet altijd gratis.
Dat ze op stock staan wil alleen zeggen dat ze op "voorraad" zijn. Even heel eenvoudig vertaald.
Dus dat er een ruime keuze is aan verschillende foto's.
Maar het is per site weer verschillend welke voorwaarden er aan het gebruik hangen.
Er is inderdaad een kleine groep foto's met een Creative Commons License, die gratis gebruikt mogen worden.
Maar voor bijna alle foto's op stocksites moet je nog gewoon betalen.
Hilda79 schreef:Ik gooi even een gedachte in deze discussie waar ik al een tijdje mee loop.
Telkens als ik linken aan klik naar plekken waar foto's staan die onrechtmatig verkregen zijn dit veelal foto's die hier op bokt ooit in een topic hebben gestaan.
Persoonlijk heb ik de laatste tijd(en) hier geen foto's laten zien en hé ik moet heel goed zoeken om iets van mij te vinden op bijvoorbeeld HT. Datgene van mij wat dan gebruikt is is oud materiaal wat zelfs nooit mijn website heeft gehaald.
We (fotografen die dit misbruik niet willen) zouden hier eens een test mee kunnen houden.