Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:47

Die site is toch niet van Othello, goed lezen. Ze zegt juist dat die site veel gestolen foto's gebruikt. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:50

_O- Ik moet echt eens leren m'n ogen te gaan gebruiken _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:56

:D :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:08

Hahah, nee, ben ooit een keer mijn foto's tegengekomen op een website (Horse Tycoon) en heb me toen zo boos gemaakt.... Oef, niet normaal! Ben dus nu ook fél tegen het gebruik van die foto's. Goed bericht in het gastenboek van Renee.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:09

Jongens zit even in twijfel, DeviantArt is toch géén gratis stock site?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:09

Focussed schreef:

er is wel een deel waar stockfoto's zitten, en die zijn gratis, maar sommige eigenaren hebben wel eisen of regels

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:11

Meestal als je Stock Horse intypt op DeviantArt krijg je wel stock foto's, maar guess what.. dat doen de meesten niet.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:14

Focussed schreef:

nee, ik heb dus ook deviant art, maar mijn foto's zijn absoluut geen stock foto's.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:14

Er is een speciaal deel met stocks op DeviantArt. De meeste aanbieders hebben regels (vaak moet er een link naar het DA profiel op/onder de bewerking staan, de bewerking moet doorgelinkt worden naar de aanbieder, etc.) :)
Er zijn alleen heel veel mensen die gewoon nog nooit van stockfoto's gehoord hebben, dat is het ook.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:18

sommige mensen denken dat ze alles weten en alles mogen qua paarden en foto's ervan, maar eigenlijk denk ik dat er maar een stuk of 5 mensen in nederland zijn die het echt weten. alleen je hebt wel heel veel slimme mensen, die ik hier vooral terug zie. word écht gek van de penny-meisjes [diep in mij zit er ook nog een] die overal waar ze maar kunnen foto's plaatsen die niet van hen zijn. eigenares equestraingame.6x.to [zie vorige bericht] is zéker zo'n pennymeisje.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:37

Femke, had jij ook een foto naar Subli verkocht? Zag je fjordenfoto erin staan! Met die 2 hoofden voor het water ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:30

@Marjoow: Subli is een vaste klant van me. Bijna alle foto's in hun reclame folders, kalenders en op de website zijn door mij gemaakt ;)

@Fiffill: En stockphotos zijn ook inderdaad niet altijd gratis.
Dat ze op stock staan wil alleen zeggen dat ze op "voorraad" zijn. Even heel eenvoudig vertaald.
Dus dat er een ruime keuze is aan verschillende foto's.
Maar het is per site weer verschillend welke voorwaarden er aan het gebruik hangen.

Er is inderdaad een kleine groep foto's met een Creative Commons License, die gratis gebruikt mogen worden.
Maar voor bijna alle foto's op stocksites moet je nog gewoon betalen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:34

Tommie schijnt ook al op dat spel 'gebruikt' te worden. Beetje vreemd,maar echt druk maken kan ik mij er niet om.
Tommie heeft nou eenmaal een hele grote aantrekkingskracht op kinderen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:40

Ik gooi even een gedachte in deze discussie waar ik al een tijdje mee loop.

Telkens als ik linken aan klik naar plekken waar foto's staan die onrechtmatig verkregen zijn dit veelal foto's die hier op bokt ooit in een topic hebben gestaan.
Persoonlijk heb ik de laatste tijd(en) hier geen foto's laten zien en hé ik moet heel goed zoeken om iets van mij te vinden op bijvoorbeeld HT. Datgene van mij wat dan gebruikt is is oud materiaal wat zelfs nooit mijn website heeft gehaald.

We (fotografen die dit misbruik niet willen) zouden hier eens een test mee kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:42

Ik denk dat 't komt omdat bokt best hoog scoort op google, en er in die topics vaak netjes het ras enzo erbij staat.
Als je dan zoekt op "arabier" of "lusitano", kun je dus via google op die foto's terecht komen die op bokt staan.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:47

Ik denk ook dat de gemiddelde en meest HT spelers hier op bokt komen en dus de ITP topics afstruinen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:48

Hypofocus schreef:
Ik denk dat 't komt omdat bokt best hoog scoort op google, en er in die topics vaak netjes het ras enzo erbij staat.
Als je dan zoekt op "arabier" of "lusitano", kun je dus via google op die foto's terecht komen die op bokt staan.

Zo gaat het het meest. En dan zijn de foto's (indirect) met Google gevonden, een reden voor veel HT-ers dat ze denken dat ze legaal bezig zijn.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:56

Hilda79 schreef:

Telkens als ik linken aan klik naar plekken waar foto's staan die onrechtmatig verkregen zijn dit veelal foto's die hier op bokt ooit in een topic hebben gestaan.
Persoonlijk heb ik de laatste tijd(en) hier geen foto's laten zien en hé ik moet heel goed zoeken om iets van mij te vinden op bijvoorbeeld HT. Datgene van mij wat dan gebruikt is is oud materiaal wat zelfs nooit mijn website heeft gehaald.

We (fotografen die dit misbruik niet willen) zouden hier eens een test mee kunnen houden.
Dat zou wel kunnen verklaren waarom er zeer weinig foto's van mij te vinden zijn op HT. Maar de foto's die van mij te vinden zijn op HT, althans van 3 tal paardjes, tot op heden zijn gekocht door klanten van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:57

Tja, toch zet google naast 't plaatje waar ze op klikken dat de betreffende foto mogelijk beschermd is.

En de site waar de foto op staat, wordt er ook gewoon onder geopend, dus het is een kleine moeite om met je ogen even naar beneden te kijken en daar direct al de "niet kopiëren" teksten te zien staan...
Maar die slaat men liever over :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:00

Hypofocus schreef:
Tja, toch zet google naast 't plaatje waar ze op klikken dat de betreffende foto mogelijk beschermd is.

En de site waar de foto op staat, wordt er ook gewoon onder geopend, dus het is een kleine moeite om met je ogen even naar beneden te kijken en daar direct al de "niet kopiëren" teksten te zien staan...
Maar die slaat men liever over :P

Oost-Indisch blind zijn ze op HT :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:29

Hypofocus schreef:
@Marjoow: Subli is een vaste klant van me. Bijna alle foto's in hun reclame folders, kalenders en op de website zijn door mij gemaakt ;)

@Fiffill: En stockphotos zijn ook inderdaad niet altijd gratis.
Dat ze op stock staan wil alleen zeggen dat ze op "voorraad" zijn. Even heel eenvoudig vertaald.
Dus dat er een ruime keuze is aan verschillende foto's.
Maar het is per site weer verschillend welke voorwaarden er aan het gebruik hangen.

Er is inderdaad een kleine groep foto's met een Creative Commons License, die gratis gebruikt mogen worden.
Maar voor bijna alle foto's op stocksites moet je nog gewoon betalen.

Daarom noem ik DeviantArt, daar zijn de stockphoto's namelijk wel gratis. ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:30

Oost-Indisch Blind zijn ze allemaal. Alle paardenspelletjes. De foto's komen meestal niet van Google, maar van bokt direct. Je typt hier gewoon bij zoeken 'Arabier' in en selecteert de ITP forums en á la, de mooiste foto's rollen over je beeldscherm. Zo deed ik het vroeger ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:30

Hilda79 schreef:

dit geldt ook voor een groot deel voor mij.

Er staat wel wat werk op van mij op horsetycoon, maar vrij weinig. En flickr en bokt ed. gebruik ik niet voor foto's. Alleen af en toe DA en mijn eigen site.... :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:23

Mss een idee om de spellen te wijzen op flickr.com? Daar kun je zat rechtenvrije foto's gratis gebruiken, je kunt er zelfs op zoeken (zoeken op the commons)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:26

sory hoor maar flickr is geen stockfotosite :+ hetzelfde verhaal als DA... ik had ook mijn foto's op flickr staan, en er stond boven dat je ze NIET mocht gebruiken en een copyright op de foto en de rechtermuis was uitgeschakeld... toch kwam ik altijd die foto's tegen op HT...