Meer premie betalen omdat je te zwaar bent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarah_m

Re: Meer premie betalen omdat je te zwaar bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:32

Snoevie schreef:
nou je kan het ook wel anders neerzetten he sarah_m.
afvallen is niet zo makkelijk als jij zegt(hoef je alleen maar wat af te vallen Koe )
ook roken stop je niet zomaar mee.

lekker makkelijk oordelen

Ik snap niet dat iedereen zich zo beledigd voelt.. Dat was dus niet mijn bedoeling Knipoog

Maar ik denk dat roken een heel anders verhaal is, want dat is echt verslavend.. En ik rook zelf ook niet dus ik weet niet hoe dat is om mee te stoppen... Ik weet wel hoe het is om eventjes te stoppen met veel eten en daarom reageer ik ook zo.
Want tenslotte is er genoeg gezonds te eten en je bent het toch altijd zelf die de keuze maakt om bijv. chocola te eten.. Niemand dwingt je daartoe. Ik snap gewoon niet goed dat mensen daar dagelijks mee vechten?
Vinden die gezonde dingen dan zo vies waardoor het moeilijker is? Want ik vind een bak verse rauwe worteltjes net zo lekker bij de film als dat ik popcorn vind Tong uitsteken Maar dat zal aan mij liggen misschien

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:36

En kijk daar ga jij de fout in. Mensen denken dat roken heel verslavend is, en dat is het ook. Maar zo is dat ook met eten. Mensen eten niet alleen omdat ze dat lekker vinden, vaak zit er een mentale reden achter. Emotional eating heet dat. Mensen eten zodat ze zich beter voelen. En dat is net zo verslavend als roken, drugs gebruiken en alcohol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:38

sarah_m schreef:
Ik snap niet dat iedereen zich zo beledigd voelt.. Dat was dus niet mijn bedoeling Knipoog

Maar ik denk dat roken een heel anders verhaal is, want dat is echt verslavend.. En ik rook zelf ook niet dus ik weet niet hoe dat is om mee te stoppen... Ik weet wel hoe het is om eventjes te stoppen met veel eten en daarom reageer ik ook zo.
Want tenslotte is er genoeg gezonds te eten en je bent het toch altijd zelf die de keuze maakt om bijv. chocola te eten.. Niemand dwingt je daartoe. Ik snap gewoon niet goed dat mensen daar dagelijks mee vechten?
Vinden die gezonde dingen dan zo vies waardoor het moeilijker is? Want ik vind een bak verse rauwe worteltjes net zo lekker bij de film als dat ik popcorn vind Tong uitsteken Maar dat zal aan mij liggen misschien

Dat is natuurlijk flauwekul.Roken heb je niet nodig om te overleven, of een glas alchohol ook niet ,maar eten moet een mens anders ga je dood.Vaak zijn dikke mensen hoe raar het ook klinkt ondervoed ,puur omdat ze de verkeerde voeding eten en dat is echt niet die chocola of taart wat iedereen maar van denkt dat dikke mensen alleen dat eten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 12:08

katiavl schreef:
Eigenlijk zou de prijs van ongezonde voeding, drank, genotmiddelen moeten stijgen, en de gezonde voeding dalen. Nu is het omgekeerd en helpt de situatie ook niet. Lijkt me een beter plan bespaard ook ziektekosten Tong uitsteken
0

Helemaal mee eens. In Amerika viel het me op hoe duur het fruit was in vergelijking met de chocolate cookies, om maar een voorbeeld te noemen.
En vorige week was er nog een documentaire op tv over hoe komkommertelers failliet gaan. Die krijgen bijv. 18 cent voor een komkommer en AH legt ze voor 1 euro in de winkel.
Een frietje met Mayo kost ca. 1.70. In vergelijking eet je dus goedkoper als je voor vet kiest.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:51

silvana schreef:
sarah_m schreef:

Dat is natuurlijk flauwekul.Roken heb je niet nodig om te overleven, of een glas alchohol ook niet ,maar eten moet een mens anders ga je dood.Vaak zijn dikke mensen hoe raar het ook klinkt ondervoed ,puur omdat ze de verkeerde voeding eten en dat is echt niet die chocola of taart wat iedereen maar van denkt dat dikke mensen alleen dat eten.

Lieverd, ik zeg juist dat ik niet weet hoe het is om te stoppen met roken. Ik zeg toch niet dat dat moeilijker/makkelijk is.
Ik zeg alleen dat het anders is. En wat bedoel je met je tweede gedeelte? Want ik heb vanaf het begin gezegd dat mensen juist gezond moeten gaan eten (juist omdat ze dat niet doen Tong uitsteken ) Dus ik snap totaal niet wat je wilt zeggen want ik ben het dan toch met je eens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:38

silvana schreef:
Dat is natuurlijk flauwekul.Roken heb je niet nodig om te overleven

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, zonder roken geen leven Haha!
Nee zonder dollen, waar een wil is is een weg. We hebben ook geen vet en veel eten nodig
om te kunnen overleven, maar als jij niet wilt of je verschuild achter torenhoge excusen
vind ik dat je gerust wel wat meer premie mag betalen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:40

Wat voor de ene persoon welgemeend is, vind de buitenstaander vaak een excuus. En als je niet veel eet in openbaar, zeggen ze dat je kast vast vol koeken of taarten ligt. Zo is het altijd

Scum totaal mee eens!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:12

roken echt verslavend?ja
eten echt verslavend?ja,dat kan ook

dus niet zo oordelen als je er weinig vanaf weet.
of misschien is het voor jou anders,maar het is erg pijnlijk om het zo makkelijk te stellen.

ik weet van mezelf dat ik gewoon nog niet goed genoeg eet en dat is mijn eigen schuld.
maar ik ga dat niet voor een ander bepalen,want ook eten kan verslavend zijn,een geestelijk probleem.
daarom is afvallen vaak ook zo moeilijk.
als je het zo kon laten staan is het makkelijk ja,maar vaak zit het probleem dieper.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:13

katiavl schreef:
danielle1981 schreef:
ik ken mensen die soms wel 5 keer in de week bij de mac eten en die zijn ook nog steeds slank! Ongelofelijk he!

Inderdaad, maar die zien er niet anders uit. Dus daar komt geen persoon op om die een extra premie te laten betalen.

Feit is dat overgewicht hebben ongezond is je hebt meer kans op hart en vaatziekten, en diabetes.
Tuurlijk hebben mensen een stukje eigenverantwoordelijkheid maar vetzucht is in Amerika een heel groot probleem. Overigens zal he niet om een paar kilo's extra gaan maar de mensen met fors overgewicht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:23

ja,maar ook met een slank lichaam kan je vervette aderen hebben en vet rond je organen,alleen zie je dat aan de buitenkant niet,terwijl het ook gevaarlijk is.

en zwarte longen zie je ook niet aan de buitenkant,net als een slechte lever

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:31

Daarom moeten ze mensen die overmatig alcohol gebruiken, of roken net zo goed aanpakken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:33

idd,en dan vind ik het op zich geen gek plan,alleen niet uitvoerbaar.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:38

Meer premie betalen is gewoon niet de oplossing, het is alleen maar uiting van de frustratie van zogenaamd gezonde mensen t.o.v mensen die iets minder gezond leven en lekker vingerwijzen. Sneu hoor!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:46

essie79 schreef:
Meer premie betalen is gewoon niet de oplossing, het is alleen maar uiting van de frustratie van zogenaamd gezonde mensen t.o.v mensen die iets minder gezond leven en lekker vingerwijzen. Sneu hoor!

Dit snap ik niet helemaal dit is toch al jaren een probleem? Wat heeft dat nou met frustraties van gezonde mensen te maken?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:48

er zijn nog maar weinig mensen die echt gezond zijn.

slank is niet het equivalent voor gezond

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:58

Omdat zij denken dus denken dat wanneer de dikkerd en de alcoholist meer premie moeten betalen, dat betekent dat zij zelf minder hoeven te betalen? Zo is het toch ofniet?

Wat ik al eerder heb gezegd, het is gewoon onderuit halen van de kern van het sociale systeem.
Waar trek je de grens?
Als je in vervuilde lucht (oftwel de stad) moet je ook meer betalen, de keuze van je woonplaats is net zo vrij als de keuze om wel of niet te roken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:07

Vind dit een vreemde redenatie maar goed het zal.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 10:16

Ik zie persoonlijk niets in het systeem via de verzekering. Maar wel in het duurder maken van ongezond eten en het goedkoper maken van gezonde produkten.
Al zal het weer een hele kluif zijn om uit te zoeken wat precies gezond/ongezond is.

Dat een friet met mayo niet bepaald veelzijdig en gezond is weten we wel. Maar een appel die met allerlei spul behandeld is (en tegenwoordig zit er steeds meer suiker in appels).... dat worden dus lastige dingen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:26

Waarom? Alle factoren die bijdragen aan een groter risico of gezondheidsvermindering moeten leiden tot een hogere premie.
Dus niet alleen roken of drinken, maar ook gevaarlijke sporten en vervuilde lucht, anders is het gewoon pure discriminatie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:32

idd helemaal mee eens.

en het zorgen voor gezond eten wat betaalbaarder is,is ook al een hele stap.
en ongezonde dingen duurder maken.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:37

Dat lijkt me inderdaad een veel betere oplossing.
In NL kan je echt nog prima gezond eten, ik denk dat het voor de gemiddelde Amerikaan al een stuk moeilijker is.
Heb wel eens gelezen dat daar zelfs in gewoon brood al veel meer suiker?! zit dan in een normaal brood in NL.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:42

oh echt waar?
dat is ook erg eigenlijk..........

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:16

Ik snap nog steeds niet wat gezonde mensen daar mee te maken zouden hebben?
Dit gaat toch van de overheid uit niet van gezonde mensen uit?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:21

We leven in een democratie waarin de overheid wordt aangestuurd door burgers.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:21

Amerika ook zou je zeggen helaas blijkt dat toch iets anders te gaan