Schaap ritueel geslacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Schaap ritueel geslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:04

krak schreef:
en nog altijd vraag ik me af hoe de reacties hier zouden lopen, als het nu een paard is dat ritueel geslacht wordt voor het offerfeest en geen schaap...

Nou, mensen die ritueel slachten sowieso geen enkel probleem vinden weten OF niets van de materie, OF zijn euh.... behoorlijk hard.
Want zoek het maar eens op.... het werkelijke moment van sterven duurt vaak te lang, en het dier bloedt veelal volledig bij bewustzijn dood.
Het is 2008.... iedereen is te dik, we hebben bergen voedsel dat vlees kan vervangen.... waar is men mee bezig? Beschaving is soms ver te zoeken...

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:05

Ninx, wij begrijpen mekaar Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:15

Ninx schreef:
KiWiKo schreef:
Lief......... ik heb het over ritueel slachten in het SLACHTHUIS onder TOEZICHT Lachen en jij blijft doorgaan over wat IDIOTEN doen ILLIGAAL Lachen Lachen

Zit een wezelijk verschil in.

Mmm, dat verschil is minimaal....
De politiek wil het ook aan banden gaan leggen. Wereldwijd is hier onderzoek naar gedaan door dierenartsen, en de stress en pijn (in slachthuizen/ onder toezicht) is vele maken erger dan men altijd beweerde.
Kijk er dus niet van op als dit eerdaags niet meer mogelijk is... (draait nu duimpjes).

en dan??? Moslims blijven toch ritueel slachten, ze houden er niet mee op omdat Nederland dit bij de wet gaat verbieden. Het enige gevolg van verbieden van ritueel slachten is dat moslims het dan ondergronds gaan doen......... en dan vraag ik me af of dit in het voordeel is voor het schaap, ik denk namelijk van niet......... maargoed Lachen

Schaap of paard maakt voor mij niet uit

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:10

Walgelijk ontzettend triest waar gaat dit naartoe in deze wereld?

We moeten de dieren tegen de beesten gaan beschermen....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:16

KiWiKo schreef:
en dan??? Moslims blijven toch ritueel slachten, ze houden er niet mee op omdat Nederland dit bij de wet gaat verbieden. Het enige gevolg van verbieden van ritueel slachten is dat moslims het dan ondergronds gaan doen......... en dan vraag ik me af of dit in het voordeel is voor het schaap, ik denk namelijk van niet......... maargoed Lachen

Tja, moeilijk moeilijk....
Maar welk signaal wil je afgeven?
Prostitutie mag bij ons ook overal en nergens, the red light district is toeristenpleister nr.1... dat wil iedereen wel eens zien.
En hebben die meiden het beter gekregen, vinden er minder mishandelingen plaats, en is er minder ellende en minder sprake van dwang? NEE.... helaas niet.

Ik weet het niet hoor....
Enerzijds zorg je met gedogen dat het 'zichtbaar' blijft, anderzijds geef je het signaal af dat we alles wel prima vinden.
Want 'nieuwkomers' begrijpen dat systeem van gedogen niet.
Ze komen vaak uit een cultuur waar je iets OF WEL mag, OF NIET.... gedogen is voor hun iets volstrekt onbegrijpelijks, en dus doen ze het WEL... en dat kun je ze niet eens echt kwalijk nemen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:55

Volgens mij is red light district er gekomen om te groeperen, en niet om de meiden Lachen en dat gaat gepaard met bescherming omdat je in een veiligere zone komt.

Maar wat dat te maken heeft met ritueel slachten is een ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:59

Ninx schreef:
KiWiKo schreef:

Tja, moeilijk moeilijk....
Maar welk signaal wil je afgeven?
Prostitutie mag bij ons ook overal en nergens, the red light district is toeristenpleister nr.1... dat wil iedereen wel eens zien.
En hebben die meiden het beter gekregen, vinden er minder mishandelingen plaats, en is er minder ellende en minder sprake van dwang? NEE.... helaas niet.

Ik weet het niet hoor....
Enerzijds zorg je met gedogen dat het 'zichtbaar' blijft, anderzijds geef je het signaal af dat we alles wel prima vinden.
Want 'nieuwkomers' begrijpen dat systeem van gedogen niet.
Ze komen vaak uit een cultuur waar je iets OF WEL mag, OF NIET.... gedogen is voor hun iets volstrekt onbegrijpelijks, en dus doen ze het WEL... en dat kun je ze niet eens echt kwalijk nemen.

Daar zit ook wat in........ ik vind dit altijd hele moeilijke materie...... ALLE "oplosingen hebben voor en nadelen". Verbieden heeft alleen zin als er heel actief gecontroleerd word........ maar ik ben bang dat dit heel moeilijk te handhaven is. Persoonlijk zou ik het ook het liefst verboden zien worden, ik ben alleen bang dat het dan alleen maar erger wordt voor de dieren omdat de controle en kennis er dan niet meer is.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:02

In de joodse gemeenschap zal het weinig uitmaken denk ik, er wordt daarvoor niet zo heel veel geslacht en de mensen die dat in het slachthuis doen zijn vaak niet even handig en geroutineerd. Halal wordt er natuurlijk veel meer geslacht.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:14

nou ik ben weg uit dit topic, gaat werkelijk nergens meer over.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:48

KiWiKo schreef:
GOED ritueel slachten is een schaap na de snede gelijk klinisch dood......... net zoals slachten met een pen

Even een late reactie. Lachen

Maar waar snijden ze dan doorheen dat het dier klinisch dood is?

Ik dacht namelijk dat ze of in de halsslagader of in combi met de luchtpijp.
Het eerste zorgt ervoor dat het dier doodbloedt en bij het tweede verdrinkt ie in zn bloed doordat het de luchtpijp in stroomt, lijkt mij.

Maar misschien heb ik dan een verkeerd beeld van een goede snede?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:04

Nee hoor goed slachten is het dier allesbehalve klinisch dood Lachen fabeltje dat in de wereld geholpen is om het goed te praten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:11

Dit is gewoon wetenschappelijk bewezen hoor, misschien even de link van ellebel erbij halen die je eerder in het topic kunt vinden.
Verder is het fijn om te discussiëren met onderbouwing Lachen daar leer ik wat van.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:13

katiavl schreef:
Dit is gewoon wetenschappelijk bewezen hoor, misschien even de link van ellebel erbij halen die je eerder in het topic kunt vinden.
Verder is het fijn om te discussiëren met onderbouwing Lachen daar leren we iets van.

De waarheid is hard natuurlijk Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:51

Jammer Zaina. Als zelfs nu terwijl de mogelijkheden er volop zijn om je schaap in het slachthuis ritueel te slachten al honderden schapen illigaal geslacht worden, denk je dan dat dit meer of minder wordt als de BV Nederland bepaald dat ritueel slachten niet meer mag?

Als de beide halsslagaders goed door zijn ook dan duurt het hooguit een seconde of 2/3 voor het dier volledig buiten bewust zijn is Lachen

Met een goed scherp met en een precieze snee hoeft het doorsnijden van de keel zelf ook geen pijn te doen.

Nogmaals van mij mag het ook verboden mogen worden hoor, want het gaat gewoon vaker fout dan goed, en ik zie er persoonlijk nul meerwaarde in om een dier ritueel te slachten

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:52

Dan nog maar een keertje zo:

Citaat:
In het geval van onbedwelmd slachten wordt bij een onverdoofd dier de hals doorgesneden.
Na het aanbrengen van de halssnede treedt niet onmiddellijk bewustzijnsverlies op. De
periode tot het optreden van bewustzijnsverlies kan in lengte sterk variëren afhankelijk van
de diersoort, de wijze van het aanbrengen van de halssnede en de manier van verbloeden.
Bij runderen en schapen kan deze periode oplopen tot twee minuten (3, 4, 5, 6,13, 14, 15).
Tijdens deze periode is het dier bij kennis en is er zeer waarschijnlijk sprake van onnodige
pijn en lijden vanwege onder andere:
• de toegebrachte halssnede waarbij verschillende van zenuwweefsel voorziene
weefsels worden gekliefd;
• de mogelijkheid tot het inademen van bloed en in het geval van herkauwers ook van
de pensinhoud;
• het manipuleren van de wondranden om het uitbloeden te bespoedigen,
• de ademnood die kan optreden door zenuwbeschadiging van de nervus vagus en de
nervus phrenicus, met onder meer het ontbreken van de hoestreflex als gevolg;
• de mogelijkheid van stress als gevolg van een plotselinge bloeddrukdaling (3, 5).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:05

Kortom een dood die niet eens nodig zou hoeven zijn als mensen niet van die achterlijke rituelen erop na hielden.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:25

Het zou je eigen schaap zijn.. Scheve mond Koop gewoon schaap bij de slager (Schapenvlees vind ik trouwens niet te vreten.. Misselijk).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:26

_Tamara schreef:
Het zou je eigen schaap zijn.. Scheve mond Koop gewoon schaap bij de slager (Schapenvlees vind ik trouwens niet te vreten.. Misselijk).

Of gewoon geld doneren aan de arme, dat is pas een mooi staaltje medeliefde Lachen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:29

katiavl schreef:
_Tamara schreef:

Of gewoon geld doneren aan de arme, dat is pas een mooi staaltje medeliefde Lachen

Inderdaad. Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 15:40

Ellebel schreef:
Dan nog maar een keertje zo:

Citaat:
In het geval van onbedwelmd slachten wordt bij een onverdoofd dier de hals doorgesneden.
Na het aanbrengen van de halssnede treedt niet onmiddellijk bewustzijnsverlies op. De
periode tot het optreden van bewustzijnsverlies kan in lengte sterk variëren afhankelijk van
de diersoort, de wijze van het aanbrengen van de halssnede en de manier van verbloeden.
Bij runderen en schapen kan deze periode oplopen tot twee minuten (3, 4, 5, 6,13, 14, 15).
Tijdens deze periode is het dier bij kennis en is er zeer waarschijnlijk sprake van onnodige
pijn en lijden vanwege onder andere:
• de toegebrachte halssnede waarbij verschillende van zenuwweefsel voorziene
weefsels worden gekliefd;
• de mogelijkheid tot het inademen van bloed en in het geval van herkauwers ook van
de pensinhoud;
• het manipuleren van de wondranden om het uitbloeden te bespoedigen,
• de ademnood die kan optreden door zenuwbeschadiging van de nervus vagus en de
nervus phrenicus, met onder meer het ontbreken van de hoestreflex als gevolg;
• de mogelijkheid van stress als gevolg van een plotselinge bloeddrukdaling (3, 5).

Tjemig als ik dit zo lees, krijg het er koud van.
Sorry maar dan vind ik ritueel slachten gewoon te walgelijk voor woorden.

Ik kan er toch met mijn pet niet bij dat mensen hun dagelijkse leven en hun denkbeeld laten bepalen door een boek, koran, bijbel enz.

Kan me ook niet voorstellen dat de schepper, wie hij ook mag zijn dit zo bedoeld heeft.