Lavien schreef:Iedereen maakt wel eens een fout maar van sommige fouten krijg ik echt de kriebels.Zoals bijv. : 'zecht' , 'het licht niet aan mij' enz.Dat is toch basis?
En dan willen ze kinderen in groep 3 al Engels gaan leren.Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands gaan leren.Dat schijnt al bijzonder moeilijk te zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Vroeger was een op de tig mensen dyslect. Nu 1 op 3 lijkt wel, als ik bokt mag geloven???
Ik vind het in veel gevallen gemakzucht ... en de echte dyslecten die pik je er toch wel uit, dat zijn geen mensen die zette , legge of kusse etc, nee dat zijn imo gewoon mensen met gemakzucht, die n hoort daarachter,dat is logisch. Maar de moeilijkere grammatica, daar heb ik geen moeite mee als mensen daar foutjes in maken.
Maar op school , in mijn jeugd, waren er maar zelden mensen met dyslectie. Ja sommigen moesten bijles hebben en werd er extra aandacht aan besteed.. maar nu word het verslecht doordat de kinderen zoveel op msn zitten.. en zich zo een heel verkeerde spelling aanleren.
Daarom ben ik bokt ook dankbaar dat het hier verboden is die achterlijke msn-taal