Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:55

LimaMambo schreef:
ten eerste.. hoe weet die blinde man nou dat het om een stafford ging?
ten 2e.. als hij dat weet doordat er mensen omheen stonden, waarom hebben die mensen die er dan omheen stonden die blinde man dan niet geholpen
ten 3e als alle 2 de honden los liepen heeft niemand een poot om op te staan

sorry maar geloof vrij weinig van dit verhaal..
en dat zeg ik niet omdat het hier betreft om een stafford...dit zou ik bij elk ander ras ook gevraagd hebben

owja... en geleidehonden zijn ook niet altijd lieverdjes hoor Knipoog

Heb jij het hele topic doorgelezen?

Daarbij kwamen namelijk ook veel vragen naar boven waarom omstanders niks deden. Sommige mensen durven dat nou eenmaal niet.
En hoe ze het weten dat het om een stafford ging? Geen idee, ga jij het ze vragen?
Daar zal gewoon onderzoek naar gedaan zijn. Getuige ed.
Als jij een niet lieve geleidehond tegen bent gekomen, is dat geen officeel opgeleide geleidehond, want deze zou dan een gevaar zijn voor zijn eige baas.
Had al zo'n idee dat ik jouw hier tegen zou komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 12:56

Lante schreef:
Sorry hoor, maar sommige reacties hier zijn van mensen die blinder zijn dan het slachtoffer...

Zeg dat wel. En hoe zij zich als een staf vastbijten. Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:57

slimmerik schreef:
Als deze hond bijt omdat zijn prooi afgepakt wordt komt ie nóóóit door de test heen en zal het sowieso einde verhaal zijn.

@limamambo: Als je de moeite zou nemen het artikel en de posten te lezen krijg je op àl je vragen antwoord. Haha! Knipoog

sorry maar heb niet alles doorgelezen alleen het artikel zelf..
maar dan nog vind ik de bron niet betrouwbaar.. jtelegraaf is een sensatie krant en dat weet jij net zo goed als ik Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:00

Nikki__ schreef:
LimaMambo schreef:
ten eerste.. hoe weet die blinde man nou dat het om een stafford ging?
ten 2e.. als hij dat weet doordat er mensen omheen stonden, waarom hebben die mensen die er dan omheen stonden die blinde man dan niet geholpen
ten 3e als alle 2 de honden los liepen heeft niemand een poot om op te staan

sorry maar geloof vrij weinig van dit verhaal..
en dat zeg ik niet omdat het hier betreft om een stafford...dit zou ik bij elk ander ras ook gevraagd hebben

owja... en geleidehonden zijn ook niet altijd lieverdjes hoor Knipoog

Heb jij het hele topic doorgelezen?

Daarbij kwamen namelijk ook veel vragen naar boven waarom omstanders niks deden. Sommige mensen durven dat nou eenmaal niet.
En hoe ze het weten dat het om een stafford ging? Geen idee, ga jij het ze vragen?
Daar zal gewoon onderzoek naar gedaan zijn. Getuige ed.
Als jij een niet lieve geleidehond tegen bent gekomen, is dat geen officeel opgeleide geleidehond, want deze zou dan een gevaar zijn voor zijn eige baas.
Had al zo'n idee dat ik jouw hier tegen zou komen.

voor de duizendste keer..
hondagressie is iets anders dan mesnagressie..
en honden horen aangelijnd te zijn
en een blinde man met een geleidehond die zijn hond los laat vind ik al een dubieus iets..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:03

LimaMambo schreef:
slimmerik schreef:
Als deze hond bijt omdat zijn prooi afgepakt wordt komt ie nóóóit door de test heen en zal het sowieso einde verhaal zijn.

@limamambo: Als je de moeite zou nemen het artikel en de posten te lezen krijg je op àl je vragen antwoord. Haha! Knipoog

sorry maar heb niet alles doorgelezen alleen het artikel zelf..
maar dan nog vind ik de bron niet betrouwbaar.. jtelegraaf is een sensatie krant en dat weet jij net zo goed als ik Knipoog

Dit verhaal is echt waar. Politierapport is opgemaakt. Staat ook op de blindegeleidehonden site. Heb daar ook een link van gegeven. En zal ongetwijfeld in meer kranten staan.

Vreemd dat je bij en Engelse Bull verhaal wel helemaal ondersteboven was van alleen het verhaal van het baasje. [NM] Belgische politie schiet weer hond dood

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:05

LimaMambo schreef:
en een blinde man met een geleidehond die zijn hond los laat vind ik al een dubieus iets..

Nee, hoor in dit geval zeker niet. Gewoon valse hond. En aangezien je duidelijk niet van hulphonden op de hoogte bent vind ik het heel vreemd dat je daar over oordeelt. Blindegeleidehonden "werken" een paar uur per dag. Daarna zijn ze vrij. Misschien je daar toch eens in verdiepen vóór je dergelijke uitspraken doet. Je zou er ècht iets van leren Ja

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:08

Nikki__ schreef:
Zucht.
Jij hebt je echt niet verdiept in blindegeleiden honden he?
Die honden worden jaren lang getraind om alles wat buiten hun werk staat, te negeren. Die zullen dus niet naar een pup lopen zolang ze voor de baas aan het werk zijn!

Ik heb me niet verdiept nee... maar weet er wel iets van.
Je zegt het juist, ze leren alles buiten hun werkt (tijdens het werken!) te negeren. Als ze los zijn, is dat een teken voor hen dat ze niet aan het werk zijn (dit geld niet in alle gevallen en niet bij alle hulphonden, dat weet ik ook wel) Als hij namelijk niet "vrij van werk" was geweest, was hij namelijk niet met andersman honden aan het spelen.

Als beide honden aan het vechten waren. En je komt er als ziende eigenaar tussen heb je kans dat je gebeten wordt in het heetst van de strijd. Als je als blinde eigenaar in het donkere probeert honden uit elkaar te halen, ik vind het heel dapper van de man, maar dan heb je meer kans dat je gebeten word.
En stel:
Het is een gewone dominantie strijd. baasje komt er tussen en weet niet waar hij vastgrijpt. Het kan net zo goed de stafford zijn. De stafford voelt zich in 1x in het nauw gedreven door de hond en zijn roedelleider en gaat zich verdedigen naar beide.

Wat me ook opviel in het stuk is dat de lab enkel een beschadiging in zijn oor heeft. Dat doet mij meer denken aan een dominantie strijd. Als het echt een aanval was geweest van een valse hond; waren de beschadigingen dan niet erger geweest? Of heeft de lab heel veel geluk gehad?

Ik vind het wel heel tactisch van de pers dat hij in het stuk heeft neergezet dat de man bang is voor represailles (duur woord) want dat maakt de staffordeigenaar gelijk één of andere aso. Misschien is hij dat wel helemaal niet. Misschien reageerde hij niet zo snel omdat hij aan het andere kant van het veld was.
Er staat nergens geschreven dat getuigen beamen wat de man heeft gezegd. Het zou het artikel nog overtuigender gemaakt hebben. Ik wil niet zeggen dat de man liegt, zeker niet, maar ik vind wel dat je kritisch moet blijven.

Ik geef helemaal niet de schuld aan de blinde man, maar ook niet aan de stafford. Maar vind ook niet dat je dingen moet gaan roepen als: Dood aan de stafford! Dat vind ik een beetje kortzichtig. De stafford eigenaar is een ander geval, die had wel moeten ingrijpen.
Met op een hond duiken bedoelde trouwens ik niet "vals", maar kan ook met enthousiasme.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:10

@ manishdra: Heb jij enig idee, hoeveel waarde een blindegeleidehond heeft voor een blinde, nog bovenop de emotionele waarde?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:10

slimmerik schreef:
LimaMambo schreef:

Nee, hoor in dit geval zeker niet. Gewoon valse hond. En aangezien je duidelijk niet van hulphonden op de hoogte bent vind ik het heel vreemd dat je daar over oordeelt. Blindegeleidehonden "werken" een paar uur per dag. Daarna zijn ze vrij. Misschien je daar toch eens in verdiepen vóór je dergelijke uitspraken doet. Je zou er ècht iets van leren Ja

valse hond?
jij was er bij natuurlijk en hebt alles gezien?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:11

en nog even iets.. blinde geleide honden zijn geen robots he.. Knipoog het zijn en blijven honden
hoe goed ze al getraind zijn..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:13

Klara16 schreef:
In threorie zu de hond toch ieder mens als hoger in rang moeten zien? Elke normale hond/wolf geeft toch zijn buit meteen af als de hogere in rang hem wil hebben?

Ik heb dus het idee dat die staf echt wel een steekje los moet hebben

Ik heb geen oordeel over die staff aangezien ik er niet bij ben geweest, het artikel afkomstig is uit een bron die nu niet als de meest betrouwbare en objectieve bekend staat en bovendien is geschreven vanuit de belevingswereld van iemand wiens waarnemingen helaas beperkt zijn. Ik ga me dus niet wagen aan uitspraken op dat vlak, maar ik kan wel zeggen dat er aan jouw kennis over hondengedrag toch wel het één en ander rammelt.

Nee, een hond hoeft niet ieder mens te zien als ranghogere. Rangorde bestaat binnen roedels en het is zelfs maar de vraag in hoeverre een hond zijn eigen baas ziet als iemand die deel uitmaakt van zijn roedel, aangezien honden toch echt wel door hebben dat een mens iets anders is dan een hond. Laat staan dat hij een onbekend mens automatisch zou moeten zien als ranghogere.
En nee, een ranglagere binnen een roedel hoeft helemaal niet zijn buit af te geven aan een ranghogere, sterker nog, het is normaal hondengedrag als ook een ranglagere zijn buit verdedigt. Daarnaast hoeft een ruzie tussen twee honden helemaal niets te maken te hebben met buitdrift.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:15

Ik word er zooo verdrietig van.. Ik heb nu een week mijn geleidehond, en moet er niet aan denken dat zoiets als dit gebeurt!!! Wat verschrikkelijk!

Ik vind het echt mega dapper van de man! Lachen Petje af!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:16

LimaMabo, lees jij eerst even het topic door voordat je antwoord. Al je vragen en opmerkingen staan al lang in het topic en ook nog eens onderbouwd.
Blinde geleidehonden zijn niet de honden die wij kennen. Ze worden geselecteerd op van alles, moeten diverse testen doorstaa, worden jaren opgeleid en komen dan pas, als ze voor alles geslaagd zijn (er zijn er niet voor niks zo weinig!), komen ze in aanmerking.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:19

Nikki__ schreef:
LimaMabo, lees jij eerst even het topic door voordat je antwoord. Al je vragen en opmerkingen staan al lang in het topic en ook nog eens onderbouwd.
Blinde geleidehonden zijn niet de honden die wij kennen. Ze worden geselecteerd op van alles, moeten diverse testen doorstaa, worden jaren opgeleid en komen dan pas, als ze voor alles geslaagd zijn (er zijn er niet voor niks zo weinig!), komen ze in aanmerking.

ik weet hoe het werkt bij geleidehonden
maar je vergeet even voor het gemak dat het honden zijn en die kan je never nooit voor 100% vertrouwen.. dus OOK geleidehonden niet
als je er van uit gaat dat je hond voor 100% te vertrouwen is ben je in mijn ogen al gevaarlijk bezig

gedrag van honden is afhankelijk van zijn omgeving.. al slaagt een hond glansrijk voor de test, een hond is een dier met gevoel en er hoeft maar iets te gebeuren, en de hond heeft een trauma

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:23

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:23

Ja, en de kans is dus groot dat deze hond voor de rest van zijn leven een traume heeft, misschien niet meer kan werken, waardoor baas weer zijn ogen missen moet.

En dit allemaal door een hond die waarscheindelijk niet accepteerde dat er ook maar iets naar hem keek.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:24

Ik snap dat die hond alles voor de blinde meneer is! Dat zijn mijn hondjes al voor mij en dan heb ik ze nog niet eens als hulphond! Ik snap ook zeker dat hij er tussen in gesprongen!

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het waar is zoals het in het artikel staat. Dat is mijn punt Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:26

Nikki__ schreef:
Ja, en de kans is dus groot dat deze hond voor de rest van zijn leven een traume heeft, misschien niet meer kan werken, waardoor baas weer zijn ogen missen moet.

En dit allemaal door een hond die waarscheindelijk niet accepteerde dat er ook maar iets naar hem keek.

ja.. dat is heel vervelend..
maar wat ik bedoel te zeggen is dat die geleidehond hier misschien ook wel iets gedaan heeft qua lichaamstaal, en dat kan de blinde man niet gezien hebben...

blijf erbij dat ik dit een eenzijdig verhaal vind
een verhaal heeft altijd 2 kanten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:28

Lees ik dit goed? Gaan we het verhaal opeens omdraaien en de geleide hond de zwarte piet toespelen????
Allemachtig zeg! Wat een verstand zeg... Bokt op z'n smalst, ik krijg er kippevel van!

Die arme man probeerd zijn hond te redden, is blind, niemand helpt en zijn hond is nu opeens de schuldige!!
Jeetje...

De bron is de telegraaf niet eens...

Mijn hond zat laatst onder een herder, ze zat vast, was verdomd onderdanig en de herder viel haar aan........

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:30

Adriana schreef:
Lees ik dit goed? Gaan we het verhaal opeens omdraaien en de geleide hond de zwarte piet toespelen????
Allemachtig zeg! Wat een verstand zeg... Bokt op z'n smalst, ik krijg er kippevel van!

Die arme man probeerd zijn hond te redden, is blind, niemand helpt en zijn hond is nu opeens de schuldige!!
Jeetje...

Mijn hond zat laatst onder een herder, ze zat vast, was verdomd onderdanig en de herder viel haar aan........

dus jij gaat er maar meteen gelijk vanuit dat alles wat hier in dit artikel geschreven is, waar is?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:31

Dan alsnog, ookal heeft de hond iets gedaan, is het niet normaal dat de hond gelijk aanvalt en doorbeit!
Een verkeerde lichaamshouding is voor een normale hond geen uitdaging tot een gevecht. Hooguit een beetje draaien om elkaar heen.
Helaas denken veel mensen dat vechten maar normaal is.

Goh, verhaal van 2 kanten? Laten we dan maar niet spreken over een ander topic gestart door jouw.

Edit; ja, daar ga ik van uit. Want het lijkt me sterk dat de man dit uit zijn duim zuigt. Want in het artikel staat alleen maar dat de man 2 keer beten is en tussen de beide honden gekomen is. Waarom zou hij hier om liegen?
Laatst bijgewerkt door Nikki__ op 10-07-08 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:33

*Ik las 2 pagina's terug: Op een losloopgebied mogen ALLE honden los, dus ook de agressieve?????
KANTKLARE onzin, als jou hond agressief is hou je m vast, hoe zielig dat misschien ook is voor je hond.

*En dat een blindegeleidehond niet los mag? nou sorry hoor...

*En hoe hij weet dat het een staf is?? Nou ik geloof uit het artikel te kunnen halen dat er zát getuigen zijn??

*Ja dat die man gebeten is, daar kunnen we niet over oordelen omdat er in het artikel stond dat hij om zich heen begon te grijpen en dus misschien wel idd net tussen de 2 honden greep en idd die hond niet doorhad dat ie een mens te pakken had ipv de hond. En dat is niet om het goed te praten voor die staf, dát absoluut niet maar kan me voorstellen dat daar nog onduidelijkheid om is.

* vind het belachelijk de blinde man en die hond nu de zwarte piet toe te spelen.... Als je weet dat je hond zo is hou je hem vast!!!!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:34

Nikki__ schreef:
Dan alsnog, ookal heeft de hond iets gedaan, is het niet normaal dat de hond gelijk aanvalt en doorbeit!
Een verkeerde lichaamshouding is voor een normale hond geen uitdaging tot een gevecht. Hooguit een beetje draaien om elkaar heen.
Helaas denken veel mensen dat vechten maar normaal is.

Goh, verhaal van 2 kanten? Laten we dan maar niet spreken over een ander topic gestart door jouw.

wat wil je hier nou mee bereiken??
wat ik in een ander topic plaats staat hier helemaal los van dus 'speel' het even op een andere manier als je me dan toch persoonlijk wilt aanvallen Koe

dit topic is toch wel even iets anders hoor.. een blinde met een ' ooggetuigenverslag' .. toch wel even iets anders dan een agent die een hond dood schoot..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:36

LimaMambo schreef:
Adriana schreef:

Jeetje...

dus jij gaat er maar meteen gelijk vanuit dat alles wat hier in dit artikel geschreven is, waar is?

Als het op meerdere sites staat en er zat getuigen zijn, Ja dan denk ik ook dat het grootste gedeelte waar is.
Ik heb vaak zat met mijn hond meegemaakt dat er mensen zijn die zó dom of nalatig zijn om hun honden die zonder duidelijke reden aanvallen gewoon los te doen waar veel andere honden, kinderen en mensen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:37

LimaMambo schreef:
dit topic is toch wel even iets anders hoor.. een blinde met een ' ooggetuigenverslag' .. toch wel even iets anders dan een agent die een hond dood schoot..

Ik geloof dat jij geen enkel benul van enig fatsoen hebt, anders zou je dit niet schrijven